Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Alchymie věčnosti


Autor: Avery Williams
Originální název: The Alchemy of Forever
Přeložila: Jana Montorio Doležalová
Série: Inkarnace
Díl: 1.
Počet stran, vazba: 184 stran, hardback
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Hodnocení na GoodReads: 3,79/5 (2 413 hodnotících)
Hodnocení obálky: 3/5 (docela hezká... fialová :))

Něco málo k ději
Už uplynula velice dlouhá doba od toho, kdy se Serafina mohla naposled svobodně nadechnout. Ale teď, po více než šesti stoletích, má v plánu všechno změnit. Už nechce být pouhou loutkou svého přítele Cyruse. Chce mu ublížit, jak nejvíc může. Je rozhodnutá zemřít. Jenže pak se všechny plány zhroutí, když se jí do cesty nečekaně připlete dívka Kailey a Serafina se najednou ocitá na křižovatce, aniž by věděla, kterou cestou se nakonec dá.

Autorka a styl psaní
Avery Williams je pseudonym americké autorky Jessey Perry. Narodila se v Los Angeles a během dospívání žila v pěti různých státech, než se nakonec s manželem a jejich dvěma kočkami usadila v Oaklandu. Kromě psaní ráda jezdívá na kole po celém městě či pracuje na svém sto let starém domě.

Avery má takový hrozně milý styl psaní, který se mně osobně velice líbil. Knížka je napsaná tak lehce, nenásilně, přirozeně a s citem. Ten styl psaní mě na knížce okouzlil asi nejvíce. Díky němu se mi knížka četla snadno a poměrně rychle. Velkou váhu na tom má i fakt, že vše vypráví Serafina, která mě většinou nijak nerozčilovala a bylo snadné se do jejího příběhu vžít.

Příběh, průběh děje
Na druhou stranu na mě byla ta knížka příliš krátká. Byla tu jen malá šance na nějaký pořádný příběh, který by se mohl odehrát v průběhu sotva dvou set stránek. Jistě, příběh tu je a je docela milý, ale podle mě to mohlo být kousek lepší. Vážně bych si nestěžovala, kdyby ta knížka měla více stránek. Takhle z toho byla docela jednoduchá jednohubka. Možná by ten příběh nefungoval tak dobře, kdyby to bylo delší, možná by to bylo akorát tak zbytečně natahované, ale kdo ví. No, škoda – vážně to mělo kousek větší potenciál.

Celá knížka plyne tak zvolna, nikam se nespěchá. Avšak autorka moc dobře ví, kdy má do příběhu zasadit nějaký ten zvrat, aby to zase úplně nestagnovalo a čtenář se nezačal nudit. Nejlepší se mi zdál konec – ten mě totiž vážně šokoval a pořád přemýšlím, co přesně si o něm mám myslet. Za něj autorku velice chválím a díky němu se vskutku těším na pokračování.

Prostředí
Jak už napovídá název knihy, v knize je řeč o alchymii. Hlavně jde o její použití k tomu zůstat, aby člověk mohl zůstat prakticky nesmrtelný. Dost se mi líbilo, jak je v knize pojato to využití alchymie – nestárnou proto, že jejich duše střídá různá těla, která dříve patřila jiným. Je to sice trochu drsné, ale určitě zajímavě pojaté. Tenhle nápad se mi líbil. A to docela dost.

Postavy
Serafina se mi moc zamlouvala – je to poměrně sympatická hrdinka, já osobně jsem na ní nenašla žádný fakt, který by mě na ní rozčiloval. Autorka si s ní hezky pohrála. Ony celkově jsou postavy v této knize poměrně slušně napsané na to, že je kniha tak krátká. Serafina byla kupodivu velice citlivá duše, avšak zároveň i odvážná. Zvládla jsem s ní soucítit. Fandila jsem jí. A určitě jí budu držet palce i nadále.

Za zmínění rozhodně stojí Cyrus. To je tak trochu psychopat. Ale hodně dobře vytvořený psychopat – Williams mě tím vážně překvapila. Cyrus vypadá jako komplikovaná postava, takže je škoda, že se toho o něm čtenář až tolik nedozví. Opravdu jsem na něj zvědavá v pokračování.

Postav je v knize celkem dost, ale mají moc málo prostoru na to, aby se více projevili. Jsou tu přítelkyně Kailey, je tu rodina Kailey a pak ještě Noah. Noah se mi dosti zamlouvá, ale opět je tu problém toho, že ty postavy čtenář vážně pozná jen tak povrchově.

Pocity, dojmy, hodnocení
Velice mě překvapilo, jak moc milá tahle knížka byla. Četla se krásně lehce, nápadem byla zajímavá, po příběhové stránce taky docela slušná a i postavy nejsou špatné. Jen na mé poměry prostě byla příliš krátká a řekla bych, že jí to docela uškodilo. Opravdu si ji dokážu představit kousek delší, zamlouvala by se mi tak víc. Nicméně koncem mě autorka opravdu dostala – po dlouhé době je tohle vskutku otevřený konec, kdy se neskutečně těším na pokračování. Vážně moc chci vědět, jak příběh Serafiny dopadne. Tak snad se k druhému dílu dostanu co nejdříve.

Konečné hodnocení:
7/10

Zdroj obálky: www.goodreads.com
Zdroj obrázků: zde, zde, zde a zde

Komentáře

  1. Ja som ten koniec predvídala, ale zostala som v šoku, že mi to autorka urobila, akurát dnes som tiež písala recenziu 8D
    Súhlasím, že knižka mohla byť o niečo dlhšia, niečo mohlo byť viac rozvinuté, ale čítalo sa to skvele a teším sa na 2ku 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nom, mě nejvíc překvapila ta poslední věta, která je ke čtenáři tedy docela nefér. :D :)
      Na dvojku se též těším, tak snad vyjde co nejdříve. :)

      Vymazat
  2. Jsem na tuto knihu docela zvědavá :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.