Recenze: Magie mrtvých

Autor: Ilona Andrews
Originální název: Magic Bites
Přeložila: Hana Šimečková
Série: Kate Daniels
Počet stran, vazba: 256 stran, hardback
Nakladatelství: Fantom Print, 2011

Kate Daniels je žoldačka pracující pro Cech, čímž si sotva vydělává na své živobytí. Jejím hlavním úkolem je likvidovat různé potvory, jež se vynořují během magických vln, které střídavě zaplavují svět. Její hlavní zbraní je meč - Zabíječ a že s ním umí sakra dobře zacházet.
Kate nemá zas tak špatný život, dokud nezemře její dřívejší opatrovník. Toho někdo zavraždil. Kate se samozřejmě ihned pouští do pátrání, toužící po pomstě. Při cestě za pravdou za chtě nechtě zaplétá se Smečkou, kterou tvoří kožoměnci všeho druhu a s Pány mrtvých, vládnoucí nekromanskou magií. Kate začíná tlačit čas a postupně jí dochází, že si možná ukousla větší sousto, než jaké zvládne.

Autorkou, tedy spíše autory této série jsou manželé Ilona a Andrew Gordonovi, kteří píší právě pod pseudonymem Ilona Andrews. Společně pracují na sérii Kate Daniels, která má zatím pět dílů, ale v plánu je osm. Mimo této série pod pseudonymem Ilona Andrews vytvořili ještě sérii The Edge.

Co se týče stylu psaní, tak spíše není něčím ojedinělý, ale rozhodně je velmi poutavý a kniha se díky němu opravdu snadno čte. Nejsou zde žádné složitosti, které by jste nemohli pochopit.
Kniha je vyprávěna jen a pouze z pohledu Kate, což mě někdy trochu mrzí. Tedy, né že by to bylo špatné, vlastně je to hodně dobré, ale někdy bych brala pohledy i jiných postav. Hlavně by mě strašně moc zajímal pohled Currana. :D Tedy, už jsem si stihla všimnout, že vyšel e-book, kde vlastně je popsán pohled Currana na první čtyři knihy, ale co mám dělat já, chudáček, který neumí tak skvěle anglicky? :D

Příběh hezky plyne už od začátku. Já si nemůžu stěžovat, že by to mělo nějaký pomalý rozjezd, jako kolikrát některé knihy mají. Kniha mě ihned vtáhla do děje a jen tak mě nepustila. Sice jsem čekala, že kniha bude dobrá, ale byla jsem mile překvapena, že mě bavila až tak moc. Na nudné pasáže jsem snad vůbec nenarazila. Právě naopak. Většinou buď byly humorné, docela napínavé a nebo jinak zajímavé.

Co se týče zápletky, tak ta mě též docela překvapila. Rozhodně jsem nečekala, že se bude odebírat tímto směrem. V průběhu čtení mě napadalo, o co by tam asi zhruba mohlo jít, kdo by to mohl udělat a proč. A ejhle. Ono to vůbec nebylo tak, jak jsem to čekala! Jasné, když už bylo odhaleno dost indícií, tak mi to začalo docházet, ale poměrně mi to trvalo. Četla jsem knihy, u kterých mi bylo od začátku jasné, jak to dopadne. Pak jsem četla knihy, u kterých jsem do konce nevěděla. A poté tu jsou knihy typu Magie mrtvých, u kterých si myslíte, že víte jak to dopadne a nakonec je to úplně jinak. Takový pocit z této knihy mám já.

Skoro celé se to odehrává v Atlantě, v né zas tak daleké budoucnosti. Svět techniky pomalu upadá a začíná ho naopak ovládat magie, jak to mu bylo už kdysi dávno. To se mi rozhodně zdá jako zajímavý nápad. Autoři to mají pěkně promyšlené. Opravdu se mi líbily ty magické vlny, které znemožňovaly využívat techniku, ale naopak umožňovaly používat magii. Vskutku se jedná o pěkný a originální nápad.

Jak už jsem výše zmiňovala, hlavní postavou je Kate Daniels. Kate je takový ten typ hrdinky, který vás na knihu naláká a kvůli které vás bude kniha bavit. Protože, přiznejme si to, čtenáři mají spíše radši pohlednou a sebevědomou hrdinku, která se ohání mečem a zvládne se o sebe postarat než nějakou ufňukanou holku, o kterou se musí starat druzí a neustále ji zachraňovat. Kate prostě je taková správňácká hrdinka s velkým tajemstvím, které nikomu nemůže říct. Avšak bystří čtenáři určitě budou tušit, jak to s tím jejím tajemstvím je.

Avšak naprosto boží, nenahraditelnou a neskutečně výbornou postavou je Curran, pán šelem! Dámy a pánové, z toho jsem vedle. A už moc dlouho jsem si nějakého hrdinu tolik neoblíbila a tolik mě nezaujal. Na Currana prostě sedí to slovíčko boží, protože on takový je! :D Miluju ty pasáže s ním, dialogy, které vede s Kate a hlavně kvůli němu jsem knihu přečetla tak rychle a vždycky jsem se nemohla dočkat, až se zase konečně objeví. Budu opravdu upřímná, když prohlásím, že Currana mám prostě radši jak Kate a věřte mi, je nemožné si ho neoblíbit!

V knize je spousta dalších zajímavých postav, které mohou čtenáře zaujmout. Některé se asi mihnou jen v tomto prvním díle, jiné se budou objevovat i nadále. Autoři si dali dost práce s vytvořením každé té postavy, jelikož každá má úplně jiný charakter, každá je něčím výjimečná a to se mi líbí.

Kniha určitě předčila očekávání. Sice jsem na ni slyšela jen samou chválu, takže jsem čekala něco opravdu dobrého. A určitě jsem získala více, než jsem chtěla. Dostalo se mi milého překvapení v podobě skvělé knížky, nabité humorem, s úžasnými postavami, velmi dobrou zápletkou a originálním nápadem. Manželé Gordonovi přišli zase s něčím novým a já jsem moc ráda, že se mi jejich kniha dostala do rukou.

Tákže, knihu všem vřele doporučuji, protože má snad vše, co by dobrá kniha měla mít. Jedná se o skvělé čtivo na odreagování. Asi bych to doporučila spíše starším čtenářům, tak nad čtrnáct nebo patnáct let, jelikož né všechna slovíčka a pasáže jsou úplně vhodná pro ty mladší.
Já sama se určitě těším na další díl. Vlastně mám ten druhý už přečtený, takže recenze se tu pravděpodobně objeví ještě tento týden. :)

Knize nedám plný počet bodů, jelikož to si podle mě ještě nezaslouží. Myslím, že ty další díly budou určitě ještě lepší, takže si nějaké ty body nechám pro ně, ať můžu zlepšovat.

8/10