Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Čarodějnice z Hex Hall

Autor: Rachel Hawkins
Originální název: Hex Hall
Přeložila: Tereza Kolesnikovová
Série: Hex Hall
Díl: 1.
Počet stran, vazba: 240 stran, hardback
Nakladatelství: Knižní klub, 2011

Něco málo k ději
Sophie Mercerová je šestnáctiletá dívka, která vůbec není obyčejná. Je totiž čarodějka. Jenže k její smůle poměrně nešikovná čarodějka. A když se ji nepovede kouzlo lásky, je to poslední kapka. Sophie je odesláná do školy Hecate Hall, neboli nápravného zařízení pro Prodigia - kouzelníky, čarodějnice, víly a vlkodlaky.
Jenže ve škole se dějí podivné věci. Jsou napadány studentky, shodou okolností čarodějky jako je Sophie. A podezření z útoků padá na Jennu - spolubydlící Sophie, která je jedinou upírkou na škole. Sophie samozřejmě nevěří tomu, že by někdo jako Jenna mohl něco takového provést, ale to je bohužel jediná...

Autorka a styl psaní
Autorkou této knihy je Američanka Rachel Hawkins a pokud se nepletu, trilogie Hex Hall je její prvotina. A abych byla upřímná, opět se jedná o velmi povedenou prvotinu. U nás zatím vyšel jen první díl, ale druhý díl by měl vyjít 26.7.2012 pod názvem Démon z Hex Hall. Já osobně se už na knihu moc těším a doufám, že třetí díl vyjde co nejdříve.

Kniha je vyprávěna pouze z pohledu Sophie, ale ani u této knihy mi to nevadí, jelikož příběh z pohledu Sophie mi plně stačí. Je to pak tak nějak více... Tajemné, řekla bych. Líbí se mi, že je kniha psaná docela humorně, nenuceně a díky tomu se snadno čte. V překladu jsem nenašla žádné podivnosti, které by mě u knihy zarážely a to bylo fajn.

Příběh, průběh děje
Co se týče samotného nápadu příběhu tak není zas tak originální. Však škola pod nadpřirozené bytosti či osoby s magickými schopnostmi, to už tu bylo. Ale autorka to naštěstí dokázala podat tak, aby to bavilo. Nijak podrobně se nevěnuje samotné výuce, spíše jen sem tam prohodí název nějakého toho předmětu. Spíše se zajímá o postavy a o to, co dělají spíše mimo vyučování. A to bylo fajn. To se mi moc líbilo.

Co vážně oceňuji je samotná zápletka. Ta byla podaná opravdu dobře a skrývala hodně překvapení. Něco mě napadlo, ale něco zase vůbec ne. Překvapila mě překvapivost knihy (divné slovní spojení, což? :D). Takže za zápletu má kniha určitě palec nahoru, protože se nejedná o nic průhledného a takových knih jsem poslední dobou našla jen málo.

I tato kniha krásně odsýpá. Čte se neuvěřitelně lehce a já ji za pár hodin slupla. Kdybych se nemusela učit, přečetla bych ji ještě rychleji. A člověk se až diví, že na tak málo stránkách se toho stihne stát tolik.

Prostředí
O samotné škole Hex Hall je toho v knize o něco méně. Já bych možná uvítala více informací, ale chápu, proč nebyly řečeny. Ono nějak nebyla možnost jak a kde je říct. Ale aspoň si člověk mohl něco domýšlet.
Ale trošičku mi vadí, že celkově o světe nadpřirozených bytostí, které si Hawkinsová vymyslela, toho bylo v knize žalostně málo. To mě mrzelo. Já sice chápu, že Sophie v tom světe nevyrůstala, tudíž toho o něm moc neví, ale tak říct se tam něco málo mohlo. Za tohle má kniha naopak body dolů.

Postavy
Sophie mě bavila! :D Ta mi do noty sedla už od první kapitoly. Už od začátku mi byla děsně sympatická a místy mi lehce připomínala čarodějku Sabrinu (tu z toho seriálu, pokud znáte ^^). Díky ní jsem se u knihy hezky zasmála. Je sice fakt, že mi sem tam trochu lezla na nervy v tom smyslu, že jsem nechápala její chování, ale to se jí dalo odpustit. Sophie se určitě nebojím zařadit mezi své oblíbené postavy z YA knih.
A Archer. Ách, zbožňuju to jméno. :D Neptejte se mě proč, ale to jméno mám vážně moc ráda. Už kvůli tomu jménu jsem měla Archera ráda. Scény s ním a s Sophie mě bavily a vždycky jsem na ně byla zvědavá. Už jenom kvůli Archerovi se na ten druhý díl opravdu, ale opravdu těším.

Z dalších postav jsem měla ráda Jennu. A Cal se mi taky líbil, i když tam byla docela málo. Naopak mi na nervy lezla Elodie. Což je asi logické, když komplikovala život Sophie.

Celkově jsem u postav ocenila, že na mě působili jako skuteční puberťáci. Autorka se s tím tolik nemazlila a prostě se nestyděla napsat slovo sex. To bylo fajn osvěžení. Sama jsem puberťák, vím o čem kolikrát přemýšlí moji spolužáci a je mi jasné, že tak to mají i američtí puberťáci. Jen ti spisovatelé si hrají na to, že ne. Či se o podobných věcích bojí psát. No nic.

Pocity, dojmy, hodnocení
Kniha mě pořádně překvapila. Tak nějak jsem doufala, že bude fajn a snad mě i bude bavit. A určitě jsem nedoufala zbytečně. Kniha mě totiž opravdu moc bavila a neskutečně se mi líbila. Prostě měla všechno, co by kniha měla mít, aby se mi líbila. Je tu hezká směska originální zápletky, napětí, humoru, nadpřirozena a nějaké ty romantiky. Autorce se prostě podařilo vytvořit skvělou knihu, ke které se jednou ráda vrátím a u které budu nedočkavě vyhlížet další díl. Pevně doufám, že se k němu dostanu co nejdřív. Protože ten konec! Ten konec, ten je hrozný! Jak mám to čekání pak vydržet?! :D
Takže vám knihu samozřejmě doporučuji. Pokud jste s jejím čtením váhali, tak neváhejte a mazejte si ji přečíst! :)

Konečné hodnocení:
8/10

A nakonec ještě písnička v rámci letní výzvy Zpěvavé léto. :)



Kam dál:
Zdroj obrázků: www.deviantart.com
Zdroj obálky: www.goodreads.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!