Přeskočit na hlavní obsah

Seznamte se s knihou (3)

Tak jsem se zase rozhodla vás seznámit s nějakou tou knížkou. Tentokrát jsem musela chvilku přemýšlet nad tím, která je ta pravá, kterou by jste určitě měli znát. A nakonec jsem si vzpomněla na úžasnou knihu Tetovaný.
Kdo má knihu na svědomí: Peter V. Brett
Kdo ji u nás vydal: Triton, 2010
Jak se jmenuje v originále: The Painted Man (The Warded Man)
Jaké má hodnocení na GoodReads: 4,21 (počet hodnotících - 9 538)
Mé hodnocení na GoodReads: 5 hvězdiček
A o čem vlastně je?
Noc co noc přicházejí s tmou jadrnci - démoni, kteří na sebe berou děsivou podobu i podstatu. Planou sžíravou nenávistí k lidstvu, vládnou nadpřirozenou silou a mocí. Po stovky let pozvolna vyhlazují lidské stádo, které se před nimi skrývá za magickými chranami - mocnými symboly, jejichž původ je zahalen tajemstvím a ochrana děsivě křehká.
Kdysi bojovali lidé s jadrnci za rovných podmínek a zastavili je. Jenže ty dny jsou dávno pryč. Démoni sílí, zatímco lidí díky každonočním útokům ubývá.
Nyní svítá lidstvu naděje. Tři mladí lidé, kteří přežili krutý démonský útok, se odváží o nemožné - vystoupí zpoza křehkého bezpečí chran a riskují vše v zoufalé snaze odhalit tajemství minulosti.
Arlen přinese jakoukoli oběť za svobodu. Truchlivá životní pouť ho dovede až za hranice lidské moci.
Rojer, zmrzačený démonem, který mu zabil rodiče, hledá útěchu v hudbě - a objevuje, že hudba může být stejně tak útočištěm jako zbraní.
Krásná Leesha se stane obratnou léčitelkou, ale lektvary mohou i ublížit…
Společně budou čelit noci.

Klady knihy (aneb proč si to přečíst?):
Tohle je jednoznačně jedna z nejlepších knih, i z fantasy knih, které jsem za poslední dva roky četla. Pro mě byla ta kniha naprosto dokonalá, úžasná a pořád ji každému komu můžu doporučuji, jelikož takový skvost by neměl zůstat bez povšimnutí a milovní fantasy ji má jako povinnou četbu!
A proč jsem z ní tolik nadšená? Protože je naprosto dokonale promyšlená. Obzvlášť, pokud vezmu v potaz, že tohle je první kniha, kterou autor napsal. Já před ním prostě smekám, jelikož něco takového bych dohromady nedala. A to bych jednou chtěla být spisovatelkou. Kéž bych někdy napsala něco podobně úchvatného.
V knize nám je představen úplně jiný svět. Svět, který je tak uvěřitelný! Kdyby nebylo těch démonů, určitě by se to dalo považovat za popis nějaké historické události. Jenže ti démoni tu jsou. A tohle jsou skuteční démoni, žádný slabý odvárek, který se vyskytuje v dnešních YA knihách. Tihle démoni jsou krutí a věsměs touží jen po krvi.
Autor nemá dokonale promyšlený démony, jejich svět, ale i možnost obrany proti nim. Lidé používají chrany, jakési magické symboly, které je před démony chrání. Jedině chrany zabraňují démonům, aby vnikli do domů lidí. Ochrana proti démonům pomocí symbolů je sice docela běžná, ale autor to tady podává moc dobře.
Samotné postavy a vztahy mezi nimi jsou ještě lepší. Líbí se mi, že vidíme hlavní hrdiny vyrůstat, jsme svědky jejich vývoje, tvorby jejich vlastní osobnosti. Autor se s ničím nemazlí a nikoho nešetří. Tady přežije jen ten nejsilnější. Když už si myslíte, že nějakou postavu znáte, tak vás vždycky překvapí. Prostě... Fakt skvělá práce.
Pan Brett je i úžasný vypravěč a já jsem z jeho knihy prostě nadšená.

Zápory knihy (aneb proč či kdy to nečíst?):
Já osobně žádné výhrady ke knize nemám, takže zápory tu nebudou. Ale ráda bych řekla, že tahle kniha se nemusí líbit slabším povahám, romantickým dušičkám. V knize je totiž dost násilí, krutosti, autor si nic nepřibarvuje a prostě to podává tak, aby to znělo reálně. Tohle není kniha pro slabší povahy, takže takovým osobám doporučuji, aby se knize radši vyhly.
Pak někoho může odradit tloušťka knihy. Ale pokud se člověk jednou do knihy začte, ta tloušťka je mu už tak nějak jedno. :)
Jediný záporem je snad to, že má kniha trošku pomalejší začátek. A zpočátku jsou hlavní hrdinové takřka děti, takže né každému může jejich věk sednout a nemusí je to bavit. Ale rozhodně doporučuji se tím začátkem prokousat, dál je to jen a jen lepší. ;)

Má kniha nějaké pokračování?
Ano, má. Toto je plánovaná triologie. Druhý díl již vyšel i u nás, pod názvem Pouštní Kopí. Druhý díl je stejně skvělý jako ten první, možná dokonce ještě lepší. Třetí díl by měl v originále vyjít někdy v příštím roce a já se už nemůžu dočkat. :)

2. díl - Pouštní Kopí - anotace ZDE

Zdroj anotace a obálky:
www.goodreads.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!