Recenze: Na velikosti nezáleží

Série: Heather Wellsová
Díl: 3.
Počet stran, vazba: 240 stran, hardback
Nakladatelství: BB/art, 2009
Hodnocení na GoodReads: 3,79/5 (8 205 hodnotících)
Hodnocení obálky: 3,5/5 (aneb docela se mi líbí)

Studentský domov Fisher Hall, kde pracuje Heather Wellsová, opět dostojí své přezdívky Kolej Smrti. Tentokrát mrtvolu jako první nalézá Heather - obětí je totiž její nový nadřízený. Ten ve své pracovně schytal kulku do hlavy.
Heather slibuje policii, že se od vyšetřování bude držet dál a myslí to vážně, dokud není z vraždy obviněn Sebastien - vedoucí studentských odborů, do kterého je zamilovaná Heatheřina kolegyně Sarah a který by něco takového určitě neprovedl. Jenže všechny důkazy ukazují na něj. Heather samozřejmě nemůže nechat jít do vězení nevinného a proto se pouští do svého vlastního pátrání. Jenže se jí příliš nedaří a navíc se jí komplikuje její vztah s Tadem. Dokáže Heather nakonec odhalit vraha a vyřešit problémy ve svém milostném životě?

Přijde mi trošku zbytečné tu zase psát o Meg Cabot, jelikož to je asi spisovatelka, o které tu píši nejčastěji. Takže se asi zmíním jen o tom do napsala. Takže knihy ze série Princezniny deníky, Mediátor, Úspěšná smolařka, Supermodelka, Heather Wellsová, pak trilogie Podsvětí nebo Avalonský střední či Nenasytná. Pod pseudonymem Patricia Cabot píše knihy pro dospělé.

Miluju to, jakým stylem je tahle kniha napsaná! Tak lehce, tak humorně a pohodově! Úplně úžasně se to čte. Líbí se mi, že vlastně vidíme Heather do hlavy a můžeme si přečíst její myšlenkové pochody. Líbí se mi, že může číst o čem přesně sní, co jí trápí a tak. Pro mě je takhle kniha napsaná skvěle, na dívčí román naprosto ideálně. Díky stylu psaní se ani nenadějete a už máte konec knihy. Prostě miluju ten styl psaní jaký paní Cabotová používá u této série. :)
Na začátku kapitol samozřejmě nechybí texty písní, které Heather skládá. Tentokrát je tam jedna píseň rozdělená na více části. Některé se mi líbí, jiné jsou lehce švihlé, ale vtipné. I když, opět jsem si ty písničky vždy nečetla, jen někdy. :)

U téhle knihy si opět nemůžu stěžovat na její příběh a průběh děje. Zápletka v této knize byla dost promyšlená a skutečný vrah opravdu nečekaný! Sice mě to nakonec napadlo, ale jen chvíli před Heather. Moc se mi líbilo, že za touhle vraždou v zásadě nebylo nic složitého. Kromě vyřešení vraždy se nám konečně vyřeší i milostný život Heather. Konec je tentokrát sice značně přeslazený, ale mě úplně vyhovuje! Já to té Heather fakt přála!

Jinak má kniha příjemné tempo, které si udržuje po celou dobu. Nikde to nepokulhává, začátek není pomalý, nejsou tu nudné pasáže, které by mě nebavilo číst. A pokud ano, tak jsou natolik krátké, že si jich ani nevšimnete. Mně se kniha četla jedna báseň, nemůžu si na nic stěžovat. Měla jsem ji asi za jeden den přelouskanou. :)

Jako velká část knih od paní Cabotové se i tahle odehrává v New Yorku - stejně jako v předchozích dílech. Dle autorčina popisu města soudím, že ho prostě zná moc dobře - což bude pravda, vzhledem k tomu, že tam bydlí. Navíc se vyzná i vchodu koleje, což má z vlastních zkušenostech, jelikož krátce po škole zastupovala stejnou (aspoň tuším) pozici jako Heather. Takže to je fajn.

Heather prostě mám ráda a na svém postoji určitě nic nezměním. Heather je úplně skvělá hrdinka, pro mě prostě ideální. Já ji zbožňuju. Pro mě je to nejoblíbenější ženská knižní postava ať už z knih od Meg Cabot nebo obecně. Já si ji vážně strašně oblíbila. Celou dobu během čtení jsem jí držela palce, aby jí všechno dopadlo dobře. Jediné v čem mě v tomhle dílu trochu udivila bylo to, že chodila s Tadem, který se k ní vůbec, ale fakt vůbec nehodil. Mně nevadilo, že chodila s někým jiným než s Cooperem, ale s Tadem? Prosím vás. :D Víte, Tad má dlouhé vlasy. A mně osobně dělá docela problém si představit chlapa, který by měl být sexy a mít dlouhé vlasy. Navíc to byl vegan! (Nebo vegetarián?) No, k Heather se prostě fakt nehodil. A mně se ani moc nezamlouval charakterem a chováním, fakt ne.

Zato Cooper! Ách. Já milovala scény s ním. On je prostě dokonalej! Ale né tím, že by byl bez sebemenší chybičky nebo tak, ale tím, že je tolik lidský. A jak se o Heather stará. Určitě by jste si ho taky oblíbili, to mi věřte! :)

A téhle knize je pár starých známých postav a naopak pár nových. Otec Heather tu je tentokrát o dost méně než ve druhém díle, což mě mrzelo, ale dalo se to přežít. Nechybí tu ani student Gavin, který je stejně fajn jako dříve, možná ho mám dokonce zase o něco radši. :) Milý je i Tom - druhý bývalý nadřízený Heather, který se objevuje i v této knize a scény s ním jsou vždy vtipné. A také nesmím zapomenout zmínit Magdu - dobrou kamarádku Heather, která je moc milá a s každým dílem ji mám radši a radši.
Z nových postav je tu například nová mluvčí školy Muffy. Ta byla poněkud zvláštní - už jen tím jménem. Příliš mi tam nesedla, ale zase se dala přežít. Revered Mark se mi naopak vůbec nelíbil.
A nesmím zapomenout, že se mi splnilo mé minulé přání ohledně Jordana - bratra Coopera. V knize je výrazně méně a hned se to čte o dost lépe. :)

Tahle kniha mě moc bavila, stejně jako ty předchozí. :) Sérii o Heather Wellsové jsem si prostě ohromně oblíbila a už se nemůžu dočkat dalšího dílu! (Který mimochodem vyjde v českém překladě příští rok u nakladatelství BB/art. Hurá! Za informaci děkuji Cukrblik. :)) Jsem úplně nadšená z toho jak byla kniha ukončena. Pro mě měla ten správný konec, ani bych vyloženě nepotřebovala pokračování, ale myslím, že paní Cabotová tim nic nezkazí. :) U téhle knihy jsem se mohla krásně zasmát, ale i namáhat mozek a na konci jsem napětím ani nedýchala - tentokrát to s Heather zase vypadalo dost bledě. Ale naštěstí jsem získala svůj happy end! Ou jé! :D
Tuhle sérii vám doporučuji všemi deseti. I pokud nejste na dívčí romány - Heather je chytrá ženská, se kterou je sranda a která má úžasný talent na průšvihy. Tady nejde o nic vyloženě romantického, toho se bát nemusíte. A pokud jste od Meg Cabot už něco četli, ale tohoto se bojíte, tak se rozhodně nebojte! Zklamaní nebudete - aspoň já nebyla, protože tahle série je typicky Cabotovská.
Takže pokud jste první díl ještě nečetli, koukejte se do něj šupem pustit! :D

10/10

Písnička v rámci Zpěvavého léta: