Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Nebezpečná láska


Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi
Díl: 1.
Počet stran, vazba: 376 stran, hardback
Nakladatelství: Fragment, 2012
Hodnocení na GoodReads: 4,44/5 (77 hodnotících)
Hodnocení obálky: 3/5 (obyčejná, ale na české poměry pěkná!)

Něco málo k ději
Paige je mladá newyorčanka pracující jako ošetřovatelka. Poté, co jí umře poslední pacient, si marně hledá práci, až ji její bývalý zaměstnavatel doporučí svému známému. A tak se Paige dostává do rodiny Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Paige se má starat o jejich syna Michaela, který se po autonehodě mentálně vrátil do doby svého dětství - takže se chová jako malý kluk. Bohužel nikdo neví, kdy by se mohlo vrátit zpět. Paige si Michaela velice rychle oblíbí. Starání o něj ji baví, i když postupem času začíná o rodině Bavettových získávat jisté podezření. A pokud má náhodou pravdu, mohlo by ji to klidně stát i život.

Autorka a styl psaní
Autorkou této knihy je Češka Kateřina Petrusová, která se narodila roku 1982 v Pardubicích. S menšími přestávkami píše již patnáct let, i když až před zhruba třemi lety začala přispívat na povídkový web. Tam také začala uveřejňovat příběh o Paige s Mikem, který nakonec zaujal nakladatelství Fragment. Kniha posléze vyšla loni v únoru. A již 6. 2. 2013 by mělo vyjít volné pokračování s názvem Nepřítel mého nepřítele.

S knihami od českých autorů moc zkušeností nemám. Vážně mě to k českým autorům nijak zvlášť netáhlo, i když si poslední dobou říkám, že bych to měla napravit. Na tuhle knížku jsem slyšela pět celkem dost chvály, proto jsem na ni byla zvědavá. A musím říct, že se mi líbilo, jak je kniha napsaná. Bylo to vážně pěkné a dost lehce se mi kniha četla. Určitě si dost ráda přečtu od paní Petrusové něco dalšího.

Příběh, průběh děje
Dobře, trochu klišé to bylo. Místy to bylo klišé trochu více, ale pořád to bylo pěkné. Příběh je docela sympatický, i když trochu obyčejný. Ale mně se to líbilo. Bylo to takové milé. Hlavně pak ten vztah mezi Paige a Michaelem byl dost roztomilý. A na tom jejich vztahu to celé tak nějak stálo. I po příběhové stránce šlo o zajímavou, i když lehce klišoidní knihu.

Kniha pěkně plynula. I když občas se našla místa, která byla taková slabší, ale celkem rychle je nahradily ty části, které byly zábavné a milé. Hlavně ta druhá půlka mi přišla o něco povedenější než část první.

Prostředí
Trošku jsem se té Ameriky a toho New Yorku bála. Však víte, né vždy je dobré, když autor píše o neznámém prostředí. Ale tady to docela šlo. Čekala jsem, že to bude horší, ale nakonec se tam nenašly nějaké věci, které by přímo tloukly do očí. Dalo se to snést, ani jsem neměla velký problém si představit, že se to někde v tom New Yorku skutečně odehrává.
K té mafii. No, určitě zajímavý nápad! Já osobně jsem se s moc knihami, kde by byla mafie, nesetkala. Možná jí mohlo být v knížce kousek více, aby to bylo krapet zajímavější. Ale tak třeba se dočkáme v té druhé knize.

Postavy
Postavy mě mile překvapily. Ty se autorce určitě povedly. Paige byla sympatická, milá a rozhodně snesitelná hrdinka. Vůbec mi nijak nevadila, nerozčilovala mě jako jiné hrdinky. Hlavně to nebyla bláznivá puberťačka, ale už dospělá ženská. Paige byla taková citlivá osůbka a já ji prostě měla ráda.

Michael se mi líbil. A hlavně jako "malé dítě". To s ním byla vážně zábava. I když sympatický byl i později, ale to už mi i občas lezl na nervy. Přišel mi takový moc majetnický, přestože měl možná právo na obavy. Ale i tak. Jako dítě byl lepší.
Robert, Michaelův bratr, mě zaujal už na začátku. Možná i kousek více než Michael, měl zajímavější charakter. Proto se dost těším na tu druhou knihu, která by měla být o něm.
I další postavy byly docela pestré a charakterově rozmanité. Jejich matka (paní Bavettová) mě třeba neuvěřitelně štvala. Ale jejich kuchařka, to byla naopak vážně sympatická ženská.

Pocity, dojmy, hodnocení
Knížku jsem původně chtěla do knihovny vrátit nepřečtenou, ale nakonec jsem ze zvědavosti mrkla na první kapitolu. Celkem rychle jsem přečetla nějakých třicet stránek, ze kterých se brzo stalo stránek sto. Další znak, že se mi kniha líbila. Přečetla jsem ji během dvou dnů a kdyby mě nebavila, tak ji tak rychle určitě nepřečtu. Kniha se čte dobře a i když jde o lehké klišé, je i přesto milá. Takže rozhodně chápu ty nadšené reakce. Ale rozumím i těm, které kniha tak nenadchla. Jde prostě o sympatické, oddechové čtení, které si užijí hlavně romantické dušičky.
Takže pokud máte rádi romantiku a preferujete české autory, určitě vám knihu doporučím. A doporučím i těm, kteří běžně české autory nečtou - kniha je napsaná dobře, takže za přečtení stojí.

Konečné hodnocení:
8/10


Zdroj obálky: www.fragment.cz
Zdroj obrázků: www.deviantart.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.