Přeskočit na hlavní obsah

Čtení knižní restů (2) - květen 2013


Autorkou tohoto meme je Cukrblik. Více informací najdete zde.

Jak jsem psala už v minulém článku tohoto meme, dala jsem si předsevzetí, že si ze svého seznamu přečtu aspoň jednu knihu měsíčně. A zatím se mi to docela daří, protože tento měsíc jsem knihu ze svého seznamu přečetla. A ten příští bych měla určitě také, protože na Měsíčním párování mi byly vybrány Roztomilé malé lhářky. :)
Co jsem to tedy za květen přečetla?

Sergej Lukjaněnko - Noční hlídka / Triton a Argo / 456 stran

První díl fantasy trilogie Sergeje Lukjaněnka. Ani na okamžik neustávající boj mezi silami Světla a Tmy – takový je její hlavní motiv. 

Tři romány, zasazené do Moskvy let 90., popisují trvalé soupeření sil Dobra a Zla. Na problematickou regulérnost tohoto zápasu dohlížejí protagonisté z Noční hlídky, reprezentující Světlo, a Denní hlídky, která naopak ochraňuje zájmy Tmy. Hrdiny těchto tří próz jsou Jiní – bývalí lidé, v nichž obě soupeřící strany rozpoznaly nadpřirozené schopnosti a snaží se je získat na svou stranu…


Přestože jste mi většinou doporučovali Hostitele (a na toho taky určitě dojde, jen asi až o prázdninách) či další z dystopií, které v seznamu mám, nakonec jsem se pustila do Noční hlídky. A proč právě do této knížky? Nu, za prvé se mi tu vypůjčená z knihovny válela už docela dlouho, takže jsem ji i přečíst potřebovala. :D Za druhé jsem na knížku sama byla moc zvědavá, protože jsem na ni slyšela jen chválu (hlavně od Moiry, žé? :D). A za třetí jsem na ni vlastně dostala i chuť. A rozhodně čtení nelituji, protože ta knížka byla opravdu skvělá, o čemž vás snad přesvědčím i v recenzi, kterou na blog chystám. :) Fakt jsem nečekala, že mě to tolik chytne a už dneska jsem si domů přinesla druhý díl, ke kterému se snad dostanu dřív než k tomu prvnímu. :) Teď vůbec nechápu, jak jsem mohla nad čtením tak dlouho váhat.

Seznam mých knižních restů:
• Christopher Paolini - Inheritance
• Stephenie Meyer - Hostitel
• Meg Cabot - Mezi láskou a smrtí
• Catherine Fisher - Inkarceron
• Richelle Mead - Na vrcholu
• Lauren DeStefano - Past
• Veronica Rossi - Pod nekonečnou oblohou
• J. R. R. Tolkien - trilogie Pán prstenů
• Sara Shepard - Roztomilé malé lhářky
• Sarah Dessen - Ukolébavka
• Lissa Price - Banka těl: Mladší
• Garth Nix - Sabriel
• Stieg Larsson - Muži, kteří nenávidí ženy
Sergej Lukjaněnko - Noční hlídka
• Dan Brown - Andělé a démoni
• Carrie Ryan - Les rukou a zubů

Příští měsíc tedy plánuji ty Roztomilé malé lhářky. Jsem dost zvědavá, jak se mi budou líbit. Těžko říct, jestli stihnu přečíst ještě něco dalšího, možná jo. :) 

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. To jsem slyšela už několikrát. :) Jsem docela zvědavá, co na knihu sama řeknu. :)

      Vymazat
  2. ten pocit "jak-jsem-mohla-nějakou-tak-úžasnou-knihu-tak-dlouho-odkládat-blbá-blbá-blbá-blbá..." znám dokonale. Stává se mi to pořád. :D
    V první řadě - není moc lidí, kteří mají podobný vkus jako já (no dobře, přiznejme barvu, mám podivuhodnou vlastnost znelíbit si, nebo naopak oblíbit, knihu, kterou bych nečekala. :D A taky je zhruba sedmdesát procent mých přátel na gr nějakým záhadným způsbem fandy YA, a jelikož mi ta neoriginalita YA dost leze na nervy, často se spálím, když si dovolím doufat v něco, co nadšeně opěvují. Vlastě nechápu, proč si pořádně neprotřísím gr-přátele. :D), taky... není dost času, takže se to odkládá kvůli důležitějším věcem a nakonec... prostě se nechce. Nevím, ale já určitě mám nějaký blok ohledně doporučovaných knížek. :D
    jsem ráda, že se nakonec líbila. Vážně jop. :))
    Z tvého seznamu mě více pak zaujal Pán prstenů a Sabriel. Sabriel je taky úžasná knížka, rozhodně doporučuju všemi deseti. Je neuvěřitelně originální, má úžasné postavy (Macek!!!) a celkově je skvěle napsaná. Závidím ti, že ji máš doma. :D
    Až přečteš Andělé a démoni, vzkaž, jaká byla. Docela dlouho na ni myslím i já. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že si to brzo začnu říkat častěji, protože se chystám na knížky, které si plánuju přečíst už dlouho, ale zatím jsem si vždycky našla důvod je odložit na později. :D
      Hele, toho jsem si stihla všimnout. :D (No to víš, YA v dnešní době jede, takže je prostě pravděpodobné, že většina lidí na GR bude to YA číst. :D Mně se poslední dobou do YA taky moc nechce, ale vím, že se do něj stejně zase pustím. :D Kdyby jsi se někdy pustila do třídění, mě si nesmažeš, že ne? :D)
      A já jsem ráda, že si mi ji doporučila! :D (Mimochodem, moc jsem svým výběrem čtení překvapila spolužačku, která by se ti dost zamlouvala! Řekla bych, že máte celkem podobný vkus. :) Nom, prostě se hrozně divila, že jsem šáhla zrovna po Noční hlídce, i když prý to sedí k tomu, co normálně čtu. :D :))
      Pána prstenů si fakt chci přečíst. I když mnohem víc mě zajímají ty doplňkové příběhy, ale bez trilogie se do toho pouštět nechci. Tak ať už jsou prázdniny! :D Na Sabriel se těším, právě díky tvé chvále. :) Já ji náhodou vyhrála v jedné soutěži, takže mám doma zatím jen ten první díl, ale když se mi zalíbí, asi si pořídím i ty další. :)
      Dám ti vědět, ale předem tě varuju, že je možné, že mě se to bude líbit, i když tebe by to moc nenadchlo. :D Já mám prostě pro podobné příběhy a typy knih slabost, no. :D

      Vymazat
    2. to znám, to znám... :D
      YA se čte strašně jednoduše a ďábelsky rychle. Tím to bude. Kdyby vše nebylo jako přes kopírák, ani by mi to nevadilo. Těch dobrých YA je totiž strašně strašně málo. xP
      No, nejspíše, nejspíše si tě nevymažu. :D
      Kdyby nebyl Lukjaněnko takový debil, byla by Hlídka jedna z nejdokonalejších sérií, které existují. :D Mám všechny Hlídky strašně ráda. x)) I když jsem poslední Novou hlídku, shame on me, ještě nečetla. :D Máš fajn kámošku. Já se zmínit o Noční hlídce, dívají se na mě jako na blbečka. :D
      Já si chci Pána prstenů pořídit, tu ilustrovanou verzi. Chystám se na to strašně dlouho a pomalu se bojím, že se k tomu nedostanu nikdy. Tolik, tolik knih... :D Já vím, žes ji vyhrála, celou dobu ti to závidím. :D
      já ti doporučuju pořád knihy, u kterých zpola čekám, že se ti líbit nebudou, a pořád to funguje. Nějak to přežiju. :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.