Přeskočit na hlavní obsah

Blog Tour - Zeptej se na cokoliv


Zdravím!
Doufám, že jste si nezačali myslet, že jsem umřela a na blog se vykašlala. Opak je pravdou - celý týden totiž připravuji tenhle článek do Blog Tour, kterou pořádá naše milá laurdes. Ono totiž přeložit odpovědi autorů není až tak snadné, jak jsem si myslela. Kvůli tomu se i předem omlouvám, pokud se vám nějaké věty budou zdát lehce kostrbaté - s překládáním textu mám minimum zkušeností, a i když textu v zásadě rozumím, dát mu správně českou podobu není vždy snadné. A pak jsem se pachtila s bannery autorů, to mi také dalo nakonec docela zabrat vzhledem k tomu, že až takový grafický talent nejsem.

Ale dost bylo mého stěžování. Teď k samotné Blog Tour. Hodně jsem si rozmýšlela, jestli se jí účastnit nebo ne - bála jsem se hlavně té angličtiny. Nakonec jsem si řekla, že se sakra zapojím a ozkouším své schopnosti. Teď můžu říct, že jsem na sebe hrdá. :D Odpověděl mi mnohem vyšší počet autorů, než jsem vlastně čekala. Někdo odpověděl jen krátce, někdo mi poskytl odpověď delší, ale hlavní je, že odpověděli. :) Pokud se stane, že mi ještě nějaký autor napíše v době, kdy bude probíhat Blog Tour, tak jeho odpověď samozřejmě doplním a vám dám vědět. :)

Jen pokud čekáte soutěž, budu vás muset bohužel zklamat. Byla jsem ráda, že jsem autorům vůbec zvládla napsat o zodpovězení otázky, proto jsem o žádné dárky do soutěže nežádala, tak snad to nevadí a postačí vám jen ty odpovědi. :) Třeba při příští Blog Tour, pokud nějaká bude. :)

A teď už k mojí otázce a k odpovědím!

Zajímal by mě váš názor na knižní blogery. Myslíte si, že jejich recenze napomáhají propagaci vašich knih? Je podle vás spolupráce s nimi prospěšná, důležitá?

Odpovědi:

Americká autorka narozená v Michiganu, dnes žijící v Arizoně.
Zaměřená převážně na žánr YA. Napsala například sérii Visions, trilogii Lovkyně snů či knihu Prokleté město - obě posledně zmíněné vydalo nakl. Fragment.

(Za Lisu odpověděla její asistentka)
Můžu říci, že má ráda blogery a jejich recenze určitě pomáhají s propagací jejích knih. Přeje si, aby měla více času pro osobní zapojení, ale je velice zaneprázdněná svým psaním a plánovaným turné, takže není schopná trávit tímto čas, avšak rozhodně oceňuje recenze, které představují její knihy.

Autorka původně z Jižní Korei, ale vyrůstala a dosud i žije v USA. 
Ve známost se dostala svojí sérií Anna - u nás vydalo nakl. Baronet.
Před pár dny vyšel první díl z její nové série Goddess War - u nás chystá nakl. Baronet.

Hm... Knižní blogeři... Jsou velmi důležití. Pokud blogeři milují knihu, šíří tuto lásku kolem sebe. Protože o tom celé blogování je! Šíření lásky ke knihám. A to je něco, co budu vždy podporovat. Lidé čtou pospolu, a povídání si o věcech, které přečetli, je velice důležitá zkušenost. Dělat čtení více společenským jevem povzbudí více lidí ke čtení, a my potřebujeme, aby lidé více četli. Takže knižní blogy a knižní blogeři jsou fantastičtí.

Autor se narodil a vyrůstal v Arizoně, USA.
Pokus o napsaní epické fantasy mu nevyšel, nakonec se prosadil s urban fantasy sérií Kroniky železného druida - u nás vydává nakl. Laser Books.

Myslím, že knižní blogeři jsou nesmírně užiteční, když recenzují důkladně a roste jejich publikum, vytváří skupinu čtenářů se stejným vkusem. Spolupracoval jsem s několika blogery ve Státech a jejich pomoc byla úžasná.

Americká autorka, která se narodila v New Yorku.
Debutovala se svou knihou Chvíle před koncem - u nás vydalo nakl. CooBoo.
Avšak více se proslavila dystopickou trilogií Delirium - u nás vydalo nakl. CooBoo.
Na příští rok chystá novou knihu Panic - u nás chystá opět nakl. CooBoo.

Jsem vážně vděčná za vztah, který s knižními blogery mám. Myslím, že je báječné, že na internetu jsou vyhrazené prostory pro lidi k diskutování o literatuře. Doufám, že nadšení a komunita, která tu je vytvořena, přinutí lidi více číst!

Autorka pochází z Arizony v USA, dnes žije ve městě Salem, stát Oregon.
Proslavila se svou Tygří ságou z prostředí Indie - u nás vydává nakl. CooBoo.
V současné době chystá novou sérii zaměřenou na Egypt.

Navíc jsem se Colleen ptala, jestli někdy byla v Indii. A jelikož si myslím, že odpověď by mohla zajímat i vás, rozhodla jsem se to pro vás přeložit celé. :)
Colleen právě teď bohužel nemá čas odpovídat na všechny blogerské otázky osobně. (Proto odpovídá její mladší sestra.) Nikdy nebyla v Indii, ale intenzivně ji zkoumala. Chtěla by Indii jednou navštívit. Také si myslí, že blogy můžou být prospěšné, ale spíše v tom případě, pokud mají dobré pravidelné čtenáře.

Autorka pocházející z Kanady.
Give Up the Ghost je její první vydaná kniha, ovšem více se proslavila svou trilogií Tak padne náš svět - u nás vydává nakl. Egmont.
Na příští rok chystá první díl její nové trilogie Earth & Sky.

Myslím si, že knižní blogeři jsou skvělý. Mají tolik nadšení pro knihy a jsou tak horlivý sdílet to své nadšení, což je úžasné vidět. Rozhodně jsem toho názoru, že jejich recenze a další příspěvky pomáhají šířit informace o knihách a povzbuzují další čtenáře ke čtení. Ze všech těchto důvodů se s nimi snažím spolupracovat tak moc, jak je to možné. Nemohla bych být spisovatelkou bez podpory mých fanoušků a knižní blogeři patří mezi ty nejzanícenější.

Americký autor pocházející z Utahu.
Nejsem sériový vrah je jeho první vydaná kniha a zároveň první kniha se série John Cleaver - u nás vydává nakl. BB/art.
Velice populární je i jeho série Partials - na Slovensku vydán první díl jako Potomkovia.

Podle mě jsou knižní blogeři úžasní a já je mám moc rád. Oni milují knihy, milují čtení a rádi s každým sdílejí své oblíbené knížky. Jsou velmi interaktivní a jejich recenze se mohou dostat k hodně lidem. Rád s nimi spolupracuji kdykoliv můžu.
- A mimochodem, Dan se zmínil, že u nás v Čechách byl a moc mu chutnalo naše jídlo. :)

Autorka žijící ve státě Washington, USA.
Debutovala svým sci-fi retellingem pohádky Cinder, což je první díl ze série Měsíční kroniky - u nás vydává nakl. Egmont.

Myslím, že v těchto dnech se blogeři stávají velice důležití pro propagaci knih. Všichni víme, že předávání informací "z úst do úst" může mít velký vliv na lidi, jenž si knihy kupují, a blogeři jsou perfektní skupina zapálených čtenářů, kteří chtějí sdílet svou lásku ke knihám s ostatními čtenáři. Navíc, jelikož tolik novin a časopisů přestalo recenzovat knihy, cítím, že blogeři převzali tuhle roli v recenzování knih a šíření informací o nich k ostatním čtenářům. Takže ano – zbožňuji blogery a jsem opravdu šťastná, že Cinder byla tak dobře přijatá touto komunitou!

Americká autorka, dříve se věnující převážně žánru (historická) romance.
Ovšem v posledních letech zavítala i do žánru YA - to se prosadila svou trilogií Drakie - u nás vydalo nakl. CooBoo.
Na příští rok chystá další YA sérii - Uninvited.

Rozhodně, v dnešním světě se sociálními médii jsou blogeři nesmírně důležití pro úspěch autorovi knihy. Vlastně jsem i prodala sérii Drakie do jedné země na základě blogerské recenze a pomoci, takže ano, shledávám blogery velice prospěšnými.


Autorka žijící v Severní Karolíně, USA.
Debutovala svou knihou Ptačí zpěv, ke které chystá i pokračování - u nás vydává nakl. CooBoo.
Letos ještě ve spolupráci s Amie Kaufman vydá první díl z trilogie Starbound.

Mám ráda knižní blogery! Je nemožné říct, jak dobře vyvíjejí různé marketingové úsilí, ale vím, že velice ráda čtu články od knižních blogerů. A vždycky se snažím dělat věci, které mám ráda, což znamená i spolupráce s dalšími knižními fanoušky. :)

Americká autorka, která v současné době bydlí v Chicagu.
Píše převážně romantické knihy. Nejznámější je její prvotina Espessologie - u nás vydalo nakl. CooBoo.

Ano, myslím si, že knižní blogeři jsou skvělí. Opravdu pomáhají šířit informace o knihách mezi lidmi sdílením obálek, souhrnů a recenzí.

Autorka původem z Irska, několik let žila v New Yorku, v současné době pak pobývá v Londýně.
První jí vyšla kniha pro děti - The Weight of Water.
Avšak známější se stala svou dystopickou knihou Dech - u nás vydalo nakl. Baronet. Letos vyjde v originále její pokračování - Resist.

Blogery mám ráda, protože jsou tolik vášniví ohledně knih, které čtou a vždycky se snaží rozšiřovat povědomí o knihách, jež milují. Mám spoustu kontaktu s blogery a to stoprocentně pomáhá mým knihám, jelikož jsou vždy nadšení, když mé nové knihy vychází, a hodně o tom tweetují!

Mladá začínající autorka pocházející z Texasu, USA.
Debutovala svou knihou Reset - u nás vydalo nakl. Egmont. V současné době chystá její pokračování.
Práva na film odkoupilo filmové studio Fox. 


Jsem toho názoru, že knižní blogeři hrají velkou roli v šíření slova o knihách. Takže jejich recenze jsou rozhodně užitečné a jsem velice vděčná, že jich tolik zrecenzovalo Reset. Přeji si, abych měla čas dělat všechny požadované rozhovory a soutěže, ale určitě jsem se snažila do několika zapojit. Jsem jim tolik vděčná za jejich čas, který věnují recenzím a mluvení o knihách! :)

Autorka žije v Severní Virginii, USA.
Debutovala knihou Svůdné zlo - u nás chystá nakl. CooBoo, jejíž druhý díl vyšel letos a třetí se chystá na příští rok.

JÁ ZBOŽŇUJI knižní blogery. Hodně z knižních blogerů, kteří četli mou první knihu a napsali mi, se stali mými blízkými přáteli. Snažím se odpovědět na všechny zprávy od blogerů, protože jsou TOLIK důležití pro autory a naši cestu. Pomáhají šířit slovo. Propagují naše knihy zadarmo, jednoduše proto, že milují čtení. Nevím, co bych bez knižních blogerů dělala! <3  
- Wendy se také zmínila, že má moc velkou radost, že Svůdné zlo u nás vyjde a doufá, že se nám bude kniha líbit.

Americká self-published autorka.
Věnuje se hlavně knihám pro mládež, většinou jsou určené pro dívky a plné humoru. Například kniha V is for Virgin či knihy o Jamie Baker. 

Knižní blogová komunita pro mě byla a je neocenitelným zdrojem. Jakožto self-published (publikování na vlastní náklady) autor bez rozpočtu na masovou marketingovou reklamu jsem primárně závislá na pomoci knižních blogerů se šířením informací o mých knihách. Pozitivní recenze od zavedeného blogera vždycky zvýší mé prodeje a pomáhá budovat mou reputaci jako autor. Naneštěstí je tu hodně lidí, kteří neberou self-published knihy za "legitimní". Neustále musím bojovat proti podobným předsudkům a nic nepomůže více než pozitivní recenze od čtenářů. Mám opravdu ráda blogery a vážím si všeho, co pro mě dělají.


Tak to jsou všechny odpovědi, které se mi podařilo získat. Já osobně mám z toho množství moc velkou radost. A velice všem autorům děkuji za zapojení a zodpovězení mé otázky. Jste úžasní! 
Účast v téhle Blog Tour se mi moc líbila a už teď se těším na nějakou další, pokud bude. :)
Každá odpověď mě moc potěšila, i když největší radost mi udělala odpověď asi od Marissy Meyer - to jsem vůbec nečekala a Marissa byla moc milá. :)

Doufám, že i vám se odpovědi autorů líbily. Snad jsem vše správně přeložila, kdyby jste měli nějaké nejasnosti, dejte vědět, klidně vám odpovědi poskytnu i v angličtině. :) Pokud jste článek přečetli hezky celý, moc vám děkuji. A klidně zanechte nějaký komentář - dost by mě zajímalo, čí odpověď vás zaujala nejvíce? Kdo vám přijde nejsympatičtější? No jen se klidně rozepište, zlobit se nebudu! :)

Komentáře

  1. Tak Wendy Higgins je asi najzanietenejšia ganúšička knižných blogerov 8D To bola taká milá odpoveď od srdca 8)
    A s Kelly Oram by som si raz tak rada napísala pár slovíčok, veľmi ju mám rada! 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Wendy je prostě hrozně milá a jednoduše skvělá. :D Fakt se těším na tu její knížku. :)
      Kelly určitě napiš. :) Sice mi neodepsala hned, protože se ten můj email tak trochu ztratil, ale nakonec napsala i omluvu a odepsala. :) Myslím, že i když jí napíšeš jen tak, tak ti stejně odpoví. :)

      Vymazat
  2. Toľko úžasných autorov ti odpovedalo :) To máš skvelé :) Ja dúfam, že Hearne odpíše aj mne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z toho mám velkou radost! :) Budu držet palce, aby odepsal. :) Já asi měla štěstí, že jsem mu napsala zrovna v době, kdy email asi kontroloval, protože mi napsal nějakou hoďku po té, co jsem mu email poslala. :) Tak držím palce! :)

      Vymazat
  3. Jak tak na všechny články z blog tour koukám, budu nejslabší. :D Mám odpovědi asi 3, zbytek bohužel neodepsal. :/ A pochybuji, že by ještě něco přišlo. I když McMannové jsem taky psala. Každopádně odpovědi jsou velice zajímavé a článek máš udělaný moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tři odpovědi jsou moc pěkný, já jsem původně nedoufala ani v to. :D Ale asi jsem měla holt štěstí a vytipovala jsem správné autory nebo dobu, kdy jim psát. :) Mně za McMannovou odepisovala její asistentka, tak třeba ještě napíše. :) A děkuji za pochvalu. :)

      Vymazat
  4. Zajímavé odpovědi :) Nejvíc se mi líbí odpověď od Wendy Higgins:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou! Jop, Wendy celkově byla hrozně milá a její odpověď byla celá taková nadšená. :D :)

      Vymazat
  5. Dobrá otázka, veľmi príjemne sa to čítalo.:) Tiež by som rada napísala niekedy nejakému autorovi/autorke, hádam sa odhodlám.:3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že? Přímo pohlazení pro duši. :D Tak budu držet palce, aby jsi se tedy jednou odhodlala. :) Vážně to stojí za to, já osobně jsem moc ráda, že jsem se do toho pustila. A z každé nové odpovědi jsem měla hroznou radost. :D Navíc mi Marissa pochválila mou angličtinu a z toho jsem fakt zářila nadšením. :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.