Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: S hlavou v oblacích (pejru)

Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran, vazba: 120 stran, hardback
Nakladatelství: Fragment, 2013
Hodnocení na GoodReads: 4,27/5 (56 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (moc se mi líbí!)

Něco málo k ději
Markéta Mrázová je typická holka z města. Když má pak jet na oslavu narozenin své přítelkyně někam do jižních Čech, je jí jasné, že cesta nebude tak snadná. Obzvlášť vzhledem k navigaci, která ji vede nemožnou cestou. A pak se na silnici objeví kůň, Markéta zpanikaří a ocitne se v příkopu. Auto je porouchané, na mobilu signál nechytá a široko daleko nikdo není, ovšem kůň je stále na místě. Markéta koně využije a nechá se jím odnést/unést do nedaleké vesnice k jeho majiteli. Pro Markétu tak začíná naprosto netradiční víkend, který jí změní celý život.

Autorka a styl psaní
Kateřina Petrusová se narodila roku 1982 v Pardubicích. Proslavila se svými romantikami z prostředí mafiánů, z čehož první díl – Nebezpečná láska vyšel v roce 2012, druhý díl Nepřítel mého nepřítele v roce 2013 a letos v březnu vyjde kniha třetí - Zakázaná přitažlivost. Autorka původně psala povídky a přispívala na web Bez hranic, kde si jí všimlo nakladatelství Fragment, pod jehož záštitou své knihy vydává.

Moc současných českých autorů načteno nemám, určitě by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky. Prostě jsem si k nim zatím nenašla cestu. Ovšem Katku Petrusovou jsem si oblíbila už po její první knize. Líbí se mi, jak Katka píše. Tak lehce, mile, čtivě a s vtipem. Její hrdinky díky tomu nepůsobí hloupě. Prostě už jen díky stylu psaní mě její knihy baví a tak by to mělo být.

Příběh, průběh děje
Nečekala jsem komplikovaný příběh, stačí se podívat na to, jak moc hubeňoučká ta knížka je. Prostě taková jednohubka. A opravdu jsem složitý příběh nedostala. Byl docela prostý a takový obyčejný. Avšak bohužel byl také poněkud naivní, klišoidní a předvídatelný. Lepší je u něj moc nepřemýšlet, pak si ho čtenář užije lépe. Ta krátká délka byla nakonec také výhodou, být příběh delší, tak mě bude jeho naivnost a předvídatelnost otravovat, v dané délce se to dalo snést.

Prostředí
Celá kniha se odehrává u nás doma, v Čechách. To je určitě plus. Přece jenom je to pro nás prostředí známé, čtenář si vše lépe představí. Ale jinak tu to prostředí není zvlášť důležité, spíše jde o postavy a jejich příběh.

Postavy
Hlavní hrdinka Markéta mi byla sympatická. Tedy, většinu knihy. Ke konci mě dosti rozčilovala a nebýt jejího hloupého chování, mohlo být vše vyřešeno mnohem dříve. To mi nesedlo. Celkově to ale byla taková milá osoba s hezky sarkastickými a trefnými poznámkami. Žádná otravná hrdinka.
Pak je tu Marvin, vidlák z jižních Čech a hlavní mužský protagonista kniha. Marvin se mi líbil. Vážně moc. To byl takový ten typický, sympatický chlápek, kterého si čtenářky oblíbí. Jeho scény s Markétou na začátku byly vážně vtipné. Povedená postava.

V knize je ještě pár dalších postav, například přátelé Markéty, jenže ti nemají tolik prostoru. Přece jenom je to opravdu krátká knížka, tudíž na to nebylo moc místa. Ale já si nestěžuji, mně se to takhle líbilo.

Pocity, dojmy, hodnocení
Tohle byla vážně krátká knížka, kterou jsem přečetla na jedno posezení. Není to žádné náročné čtení. Příběh je sice naivní a předvídatelný, zároveň však i milý a vtipný. Příznivcům romantiky či fanouškům Katky Petrusové se podle mě bude tato knížka líbit. Jen od toho opravdu nečekejte nic jiného, než na co to na první pohled vypadá.

Konečné hodnocení:
6/10

Zdroj obálky: www.goodreads.com
Zdroj obrázků: zde, zde a zde

Komentáře

  1. Hezká recenze, mám na knihu velmi podobný názor, taková milá oddechovka, nic víc, ale ani nic míň. :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Jo, jo, milá oddechovka, za kterou bych víc nehledala. Ale občas jsou takové knihy potřeba, a když je to dobře napsané, tak proč ne! :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. Série Bavettoví se mi moc líbila, tak jsem na tuhle knížku zvědavá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Bavettovi mám taky moc ráda, proto jsem se do této knihy s chutí pustila. A i když to nebylo špatné, Bavettovi se mi zdají lepší. :)

      Vymazat
  3. Ja mám s hrdinkami veľký problém :D Nikdy si neviem žiadnu obľúbiť, lebo považujem ich správanie za hlúpe od začiatku knihy :D Ale inak S hlavou v oblacích je kniha, ktorú by som si prečítať chcela... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, hlavně u YA knih je tohle hrozně těžké, najít si nějakou normální hrdinku. :D Ale občas se taková najde. :) I když já osobně proto radši čtu to fantasy, tam bývají postavy propracovanější, řekla bych. :) No, pokud hledáš něco oddechového a romantického, tak si S hlavou v oblacích určitě přečti. :)

      Vymazat
  4. To znie fajn, hoci by som si od autorka chcela prečítať hlavne Bavvetových.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fajn to je. :) Ale sama spíše doporučuji ty Bavettovi, zdají se mi lepší, jop. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.