Přeskočit na hlavní obsah

Obálečky, obálky! Jak krásné ony jsou!

Někteří z vás si určitě rádi prohlížíte obálky knih, že? Já tedy rozhodně ano. Často pak vzdychám nad tím, jak jsou obálky krásné a jak moc bych sama chtěla mít podobné umělecké nadání. Občas se i pozastavím nad tím, kdo obálku asi vytvořil. A někdy si i řeknu, že nějaká obálka je podobné obálce z jiné knihy. Nu a dnes jsem nad tím přemýšlela poněkud aktivněji. Nakonec jsem si řekla, jestli by nebylo zajímavé si autory daných obálek najít? Tak jsem se do toho pustila a vyhledala jsem několik umělců, kteří mají ty překrásné obálky na starost. Takže pokud se chcete pokochat krásným uměním, podívejte se níže.

Dan dos Santos je první umělec, na kterého jsem se rozhodla zaměřit. Dan žije v USA a kromě tvorby ilustrací pro obálky knih se zapojuje i do tvorby komiksů či filmů. Již spolupracoval se společnostmi jako je Disney, Universal Studios, Scholastic Books, Penguin Books, Random House, Tor books či DC Comics.
Pro vás bude určitě nejznámější jako autor obálek k sérii Mercy Thompsonové od Patricie Briggs. Dále ilustroval i obálky ke knihám ze série White Trash Zombie od Diany Rowland, Katherine "Kitty" Katt od Gini Koch, ilustroval i obálku k české verzi knihy Drak Znovuzrozený od Roberta Jordana či obálku k anglické verzi knihy Warbreaker od Brandona Sandersona.

Ukázka tvorby Dana dos Santose:
Zdroj: web Dana dos Santose

   

Druhým umělcem, se kterým vás seznámím, je Jason Chan. Také pochází ze Spojených států, narodil se v roce 1983 a v současné době žije v San Francisku. Pracuje pro společnost Massive Black.
Jeho tvorbu můžete znát z obálek knih ze série Roztříštěná říše od Marka Lawrence, také ze série The Lotus War od Jaye Kristoffa či ze série Théatre Illuminata. A jeho ilustrace se objevily i na britských obálkách k Hunger Games od Suzanne Collins. 

Ukázka tvorby Jasona Chana:

   

Třetí umělec je znám pod jménem Nekro. Tentokrát jde o španělského umělce narozeného v roce 1983. Kromě toho, že vytváří obálky ke spoustě známých knih, také vydal dílo 13 inches. Mezi jeho klienty patří nakladatelství jako třeba Penguin Books, Tor books, Scholastic Books či HarperCollins.
Je autorem obálek ke knihám ze série Anna krví oděná od Kendare Blake, House of Comarré od Kristen Painter, Article 5 od Kristen Simmons či ke knize Archon od Sabriny Benulis.

Ukázka tvorby Nekra:
Zdroj: blog Nekra 

   
  
Dalším umělcem jest Shane Rebenschied, který opět pochází z USA. Mezi jeho klienty patří například Random House, Simon & Schuster, Tor books, Penguin Books, HarperCollins či Harlequin.
Vytvořil obálky ke knihám ze sérií Soumrak království od Morgan Rhodes, The Hallowed Ones od Laury Bickle, také originální obálku knihy The Walking Dead: The Road to Woodbury od Roberta Kirkmana a Jaye Bonansinga.

Ukázka tvorby Shanea Rebenschieda:
Zdroj: web Shanea Rebenschieda

  

Na závěr tu mám umělce jménem Cliff Nielsen, což je ilustrátor knih a komiksů. Také žije v USA, konkrétně v Los Angeles. 
Nejznámější pro vás budou určitě jeho obálky k sérii Nástroje smrti od Cassandry Clare a také k navazující sérii The Infernal Devices. Mezi jeho tvorbu patří i obálky k sérii Tygří sága od Colleen Houck, Trilogía Victoriana od Félixe J. Palma, je autorem i obálky ke knize Days of Blood & Stralight od Laini Taylor a na kontě má i mnoho dalších obálek.

Ukázka tvorby Cliffa Nielsena:

  

Myslím, že tohle by pro dnešek stačilo, ať ten článek není přehnaně dlouhý. Doufám, že se vám obálky líbily a hezky jste se jimi pokochali. Budu jedině ráda, když mi dáte vědět, jak se vám tento článek líbil a jestli mám sepsat další a vyhledat další umělce. Příště bych se kdyžtak zaměřila na umělce z českých (případně slovenských) luhů a hájů, pokud by byl zájem. :)

Tak které obálky se vám líbí nejvíce? :)

Komentáře

  1. OO, no tak to je úžasné! :) Já jsem měla lidi, co vytváří obálky jako nějaké "anonymy", nic víc :D Je hustý, že si k nim můžu přiřadit i další tvorbu a jména :) Článek je to rozhodně super, moc mě bavil, ostatně jako všechny tvoje další články :) Jsem ráda, že jsem narazila na tak super blog s kvalitními články :) A hlavně originálními, to se cení :D A promiň, že tlachám o tobě, když bych asi měla opěvovat ty ilustrátory, ale potřebovala jsem ti to sdělit... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě dlouho taky, ale včera jsem si prostě řekla, že to musím najít, tak jsem si ty autory našla. :D Tak to jsem moc ráda! :) Ani nevíš, jak moc si tvé pochvaly cením, normálně se červenám. :D :) Moc děkuji! :)

      Vymazat
  2. některé knihy si do to-read dávám vyloženě jen proto, že se mi líbí obálka. :D viz. Théatre Illuminata, House of Comarré nebo Archon. :D
    A ta anglická obálka k Warbreakerovi!!! Když jsem ji poprvé viděla, přála jsem si talpress roztrhnout vejpůl. :D
    a je to super nápad, na obrázky se každý dívá rád. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to podobné. :D Sice takové knihy už omezuji, ale pár jich v to-read mám jen kvůli obálkám. :D
      Jo, ta česká obálka k Warbreakerovi je fakt hrozná. Nebýt toho, že je na ní jméno Sandersona, v životě bych po té knize nesáhla. :D Celkově je dost smutné, co Talpress Sandersonovi dělá. Mít třeba Mistborn hezčí obálky, určitě by si těch knih všimlo víc lidí. :)
      Díky. :D Pravda. :D :)

      Vymazat
    2. Když tak nad tím uvažuju, VÁŽNĚ je pravda, že Sandersona si takhle skoro nikdo nevšímá. Samozřejmě, skalní fandové si prostě najdou recenzi a ke knize se dříve či později dostanou, ale já bych třeba po Sandersonovi taky nevěnovala druhý pohled, kdyby mi ho nedoporučily. Damn.
      Některé knihy si zaslouží lepší proagaci, krcinál. :D

      Vymazat
    3. Tak víš co, nebýt tebe, též se k Mistbornu nedostanu, přestože jsem věděla, že něco takového existuje. :D Ale ta obálka mě holt nijak nezaujala a prostě mi neutkvěla v paměti, jop. :)
      Pravda. To je pak smutné, že knihy, které občas za moc nestojí, mají mnohem větší propagaci než knihy, které by si to vážně zasloužily, no. :)

      Vymazat
  3. Krásné, obdivuju lidi co dokažou vytvořit, tak krásné obálky. Určitě udělej další článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Opravdu mají můj obdiv, rozhodně si ho zaslouží. :) Rozhodně udělám! Jsem moc ráda, že se vám článek líbí. :)

      Vymazat
  4. Tak toto nazývam umenie :) strašne krásne obálky.. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!