Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Šepoty ze záhrobí

Autor: Charlaine Harris
Originální název: Grave Sight
Přeložil: Tomáš Havlík
Série: Harper Connelly
Díl: 1.
Počet stran, vazba: 280 stran, hardback
Nakladatelství: Baronet, 2012
Hodnocení na GoodReads: 3,83/5 (42 222 hodnotících)
Hodnocení obálky: 3/5 (není to špatné)

Něco málo k ději
Harper Connellyová měla nehodu, při které ji zasáhl blesk. Přestože to přežila, získala nevysvětlitelné schopnosti – dokáže vycítit a nalézt mrtvá těla, také je schopna spatřit jejich poslední chvilky před smrtí. Nyní si pomocí svých schopností vydělává peníze. Společně se svým bratrem Tolliverem jezdí po Státech k lidem, kteří si ji pro její schopnosti najímají. Jeden takový případ je zavede do malého městečka v Arkansasu, avšak do případu se proti své vůle zapletou více, než by chtěli.

Autorka a styl psaní
Charlaine Harris se narodila v roce 1951 ve státě Mississippi, kde i vyrůstala. V současné době žije v Texasu, je matkou tří dětí a má dvě vnoučata. Pokud nepracuje na svých knihách, tak si čte. Její dům je plný zachráněných psů. Na svém kontě má desítky knih a několik sérií. Mezi nejznámější sérii patří asi Pravá krev, podle které vznikl i stejnojmenný seriál. Dále napsala sérii o Lily Bard, Auroře Teagarden či právě o Harper Connelly.

Váhala jsem, jestli tuto knihu číst, proto jsem se podívala nejdříve na prvních pár stránek. Jelikož jsem měla těch pár stránek přečteno za velice krátkou dobu, rozhodla jsem se do knihy pustit. Nakonec jsem ji měla přečtenou za pár hodin, tudíž jí nemůžu upřít čtivost. Charlaine Harris ví, jak si udržet čtenářovu pozornost – žádné zbytečné popisy a dostatek dialogů. Kniha je napsaná dobře a mě bavilo ji číst.

Příběh, průběh děje
Tak samotným dějem už tak oslněná nejsem. Možná to je tím, že jde o úvodní díl do nové série, možná tím, že mám načteno už dost jiných urbanek, ale po příběhové stránce mi to prostě přišlo slabé. Navíc jsem celkem brzo uhádla, co by mělo být tím velkým zvratem, které má čtenáře překvapit. A krátce na to jsem uhádla i vraha. To by se stát nemělo. I když musím uznat, že jedna informace byla nečekaná a překvapující, ať autorce úplně nekřivdím.

Vyloženě akční mi to také nepřišlo. Ale ani nudné to není. Prostě jsou jednotlivé scény poskládané tak, aby na sebe logicky navazovaly a aby autorka dokázala udržet čtenářovu pozornost. Pokud neodhadnete vraha dopředu tak jako já, konec by vám snad mohl přijít akční a překvapivý.

Prostředí
Co se mi zase líbilo byly ty schopnosti Harper. Za zajímavý fakt považuji i to, že Harper je široko daleko jediná, kdo nějaké ty paranormální schopnosti má. To u urbanek není moc typické. Mnozí lidé Harper považují za podvodníka a člověka, který se přiživuje na utrpení druhých, i když její informace jsou pravdivé. Nebo si myslím, že má s tím trestným činem něco společného. Policie se k ní chová přesně jako k lidem, kteří by v reálnem světě tvrdili, že musí předat vzkaz, který jim dal zemřelý. To mi přišlo originální.
Schopnosti Harper jsou podle mě trochu podobné těm schopnostem Alex Craftové, takže pokud máte rádi Alex a její schopnosti, možná se vám bude líbit i Harper.

Postavy
Kniha je to celkem krátká a postavy zas tolik prostoru nedostanou, takže se o nich hůře píše. Hlavní postava je samozřejmě Harper, po ní její bratr Tolliver. V knize vystupuje několik dalších postav, ale tak důležité nejsou, navíc pochybuji, že by se měly objevit v dalším díle.
Harper s Tolliverem jsou nevlastní sourozenci – matka Harper si vzala otce Tollivera. Dospívání vůbec neměli lehké, protože se museli starat o své mladší sourozence. Nakonec se ze všeho nějak vyhrabali a teď se bez sebe prakticky nehnou. Tolliver Harper chrání a pomáhá jí. Oblíbit si je nebyl problém, zatím jsem u nich nezaznamenala žádné vlastnosti, které by mě rozčilovaly. Ale jak jsem psala výše, kniha je krátká, na rozvoj postav není moc prostoru, tudíž se těžko hodnotí.

Pocity, dojmy, hodnocení
Kniha nebyla špatná, ale ani nijak výjimečná. Nicméně pořád byla natolik dobrá, aby mě zvládla nalákat na další díly, na které mám v plánu se mrknout. Knížka je velmi čtivá, já ji přečetla jen za pár hodin. Příběh je poněkud slabší a předvídatelný. Schopnosti Harper se mi zamlouvají. Na samotné postavy nemám nijak konkrétní názor, ale nevadily mi.
Nejsem z knihy zklamaná, protože jsem od ní nic nečekala. Doporučit ji můžu asi fanouškům urbanek, například fanouškům Alex Craftové by se kniha mohla líbit.

Konečné hodnocení:
6/10


Zdroj obálky: www.goodreads.com
Zdroj obrázků: zde, zde, zde a zde

Komentáře

  1. O tejto knihe ako aj o autorke počujem prvý krát a nevyzerá to až tak zlé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je sice moje první kniha od této autorky, ale kvůli té sérii Pravá krev jsem o ní už slyšela, jop. :) A není to špatné, jen byl tenhle díl takový dost průměrný. :)

      Vymazat
  2. To znie celkom fajn, hoci ja musím ešte stále prečítať niečo z Mercy a kate Daniels ehm...:D Ale možno si raz budem rozširovať urban obzory aj touto sériou.:D
    Každopádne ten nápad je naozaj zaujímavý.:) Škoda, že sa očividne nejednalo o nič prevratné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Mercy a Kate Daniels mají přednost! :D A pak ještě Alex Craftová je moc fajn, kdyby sis tedy chtěla rozšiřovat ty urban obzory. :D :)
      Nápad byl dobrý, ale kvůli příběhu je z toho pouze průměrná knížka. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.