Přeskočit na hlavní obsah

Mých TOP 5 samostatných knih

Sepisování těchto mých TOP 5 mě poslední dobou docela baví, navíc jsem si všimla, že i u vás čtenářů to má celkem úspěch, tak jsem si řekla, proč nesepsat další? Mám na podobné topky ještě několik nápadů, ovšem dneska jsem se rozhodla zaměřit na mých pět nejoblíbenějších samostatných knih, které jsem četla. Pokud se nepletu, většinou se knihy v seznamu dají zařadit mezi contemporary. 

Ten, kdo stojí v koutě
Stephen Chbosky

Dovolím si začít knihou, kterou mám z tohoto seznamu asi úplně nejradši. Pokud můj blog sledujete už kousek déle, patrně vás nepřekvapí, že jde právě o Ten, kdo stojí v koutě. Poprvé jsem ji četla loni v lednu a určitě to nebylo naposled. Na re-reading jsem sice ještě neměla čas, avšak mám v plánu to rozhodně napravit. Tohle je totiž jedna z těch knih, která vás nikdy neomrzí a ve které při každém čtení najdete zase něco nového. Naprosto jsem si zamilovala Charlieho, prožívala jsem příběh společně s ním, měla jsem chuť ho obejmout a začít mu odepisovat. Je to také jedna z mála knih, ze které si pamatuji zajímavé citáty / myšlenky, na to já většinou nejsem, ale z téhle knížky se mi to zkrátka zapsalo do paměti. Také mě to rozbrečelo a to se fakt zas tak často nestává. Zastávám názor, že tuto knížku by si měl přečíst každý, protože mu toho může opravdu hodně dát. Já to doporučuji, kde můžu.

Volání netvora
Patrick Ness, na námět Siobhan Dowd

Shodou náhod jsem tuto knížku četla poprvé také v lednu minulého roku. A tahle knížka mě také naprosto dostala. Je poměrně dost smutná, celá taková ponurá. Ale zároveň i opravdu nádherná. Je dobré při jejím čtení dávat pozor, aby vám něco neuteklo a abyste ji plně pochopili. Určitě nutí čtenáře se zamyslet. Navíc ji doplňují naprosto úžasné ilustrace! Ty úplně perfektně sedí k celé atmosféře knihy. Volání netvora mě také vážně rozplakalo, malého Conora mi bylo fakt líto. A přestože je hlavní postavou malý chlapec, tak je kniha spíše pro starší čtenáře, než pro děti. Jestliže jste tuto knihu nečetli, koukejte to honem rychle napravit! 

Posel
Markus Zusak

Loňský leden byl na dobré knihy opravdu plodný, protože jsem stihla přečíst i Posla. Možná si někteří z vás kladete otázku, proč tu mám Posla a ne Zlodějku knih? Nu, odpověď je docela prostá - mně se ten Posel zkrátka líbil o kousek víc než Zlodějka. Možná to ovlivnil i fakt, že jsem Posla četla před Zlodějkou, to vám teď už neřeknu. Ale Posel mě donutil se zamyslet mnohem víc než Zlodějka, mám pocit, že mi toho dal víc. Příběh mi přišel lepší, zajímavější, originálnější. Někomu nesedl styl psaní v této knize, mně naopak vůbec nevadil. Takhle knížka mi byla mnohem blíže než Zlodějka, prostě mi to přišlo lepší, i když vím, že jsem jedna z mála, kdo to takhle má, co jsem tak slyšela. V případě, že se chcete na Zusakovu tvorbu teprve podívat, zkuste nejdříve toho Posla a až pak tu Zlodějku knih, třeba pak na Posla budete mít také lepší názor. 

Fangirl
Rainbow Rowell

Přece jste nečekali, že by se v tomto seznamu neobjevilo něco od Rainbow Rowell, že ne? Protože pak by ten seznam nemohl být kompletní. Přestože jsem od Rainbow přečetla už i její první knihu pro mládež o Eleanor a Parkovi, musím sem stejně uvést Fangirl. Eleanor a Parka jsem si opravdu zamilovala, o tom žádná. Ale Fangirl bude asi napořád má nejoblíbenější od Rainbow Rowell, vzhledem k tomu, že to byla moje premiéra s Rainbow, která se opravdu vydařila. Rozhodně jde o jednu z nejlepších knih, které jsem letos četla, to vím určitě. Knížku jsem si zamilovala hlavně díky Cath, která mi skvěle sedla a na které celá ta kniha stojí. Sama jsem s ní měla hodně společného a myslím, že každý knihomol / filmový či seriálový fanoušek se v ní aspoň trochu najde. Celkově mi na knize nejvíc vyhovovalo, jak moc reálná je. A prostě... Myslím, že jsem tuhle knížku vychvalovala už mockrát, takže to pro tentokrát stačí.

Řekni vlkům, že jsem doma
Carol Rifka Brunt

Řekni vlkům, že jsem doma jsem sice poprvé četla teprve minulý měsíc, ale čím víc nad tou knihou přemýšlím, tím lepší se mi zdá. A to už po dočtení se mi zdála perfektní. Po příběhové stránce je to možná poněkud obyčejné, ale autorka dokázala tak krásným způsobem podat tolik zajímavých myšlenek, že jsem si tu knihu jednoduše zamilovala a věřím, že se k ní budu moc ráda vracet. Dalo by se říct, že příběh June mě i jaksi inspiroval - opravdu jsem si toho z té knížky vzala hodně. Přitom je taková nenápadná, rozhodně kolem ní není tolik humbuku jako kolem ostatních knih, které se v této TOP 5 nachází. Na jednu stranu je to úžasně realistické, na tu druhou i takové snové. Příběh June ve mně zanechal vskutku hluboký dojem a myslím, že uděláte jen dobře, pokud si ho také přečtete.


To je k mému dnešnímu seznamu vše. Jasně, že mám spoustu jiných skvělých samostatných knih, které jsem četla, ale u těchto pěti mám v současné době největší pocit, že mi daly něco nového, pomohly mi formovat názor na některé věci. Jde o knihy, které si fakt ráda přečtu znovu a myslím si, že rozhodně neprohloupíte, pokud si je přečtete i vy.

Četli jste některou z těchto knih? Pokud ano, co na ni říkáte? A které samostatně stojící knihy máte rádi vy?

Komentáře

  1. ten kdo stojí v koutě a Volání netvora jsou jedny z nejlepších knih, co jsem kdy četla. Líbí se mi jejich silný příběh a v Netvorovi ještě ty úžasné kresby, které přidávají knize na hrůzostrašnosti. Fangirl mám doma, tak snad ji brzo přečtu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! A ty kresby v Netvorovi jsou strašně krásné. :) A Fangirl si určitě přečti! :D :)

      Vymazat
  2. S Ten, kdo stojí v koutě jsem maximálně zaváhala a v současnosti je v mých oblíbených Neoluxorech vyprodaná. Už ale zjišťuji, kde si můžu knížku objednat a musím si ji přečíst, jelikož to mám v plánu už více než rok.
    Volání netvora jsem taky prošvihla, i když jsem po ní pokukovala když byla obrovsky zlevněná, ale nekoupila jsem si ji. Už mi není jasné proč.
    Momentálně čtu také Eleanor a Parka a je to prostě hrozně roztomilé a hezké :) Fangirl se mi taky líbila. RR prostě umí :)
    Řekni vlkům, že jsem doma si musím koupit!
    Moje nejoblíbenější stand-alone kniha je Ready player one :) Další sepíšu ve své rubrice Top týdne zhruba za tři týdny, kdy mě právě toto téma čeká :)
    Pěkná pětka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si ji kupovala poměrně krátce po vydání, jop. :) Tak držím palce, aby se ti podařilo ji sehnat! :)
      Volání netvora jsem si pořídila teprve teď, za těch nějakých 50 korun jsem to prostě musela mít. :D
      RR je zkrátka moc dobrá autorka. :)
      To musíš! :D
      Ready player one si musím přečíst! Všichni to chválí, tak jsem na to moc zvědavá. A na tvé Top týdne se těším! :)

      Vymazat
  3. Zatím jsem žádnou z knih jsem ještě nečetla, ale určitě se na ně chystám :) V mé top 5 samostatných knih by určitě byl Hostitel, Dárce, Den trifidů, Hvězdy nám nepřály a Eleanor a Park :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je všechny rozhodně doporučuji! :) Na Dárce se chystám a moc se na to těším. Eleanor a Park se mi také opravdu moc líbilo, jen Fangirl mi je přece jenom kousek blíž. :) Ostatní knížky jsem nečetla, i když na Hvězdy se asi časem chystám. :)

      Vymazat
  4. Na mém seznamu by dvě místa zabírala Rainbow Rowell (Fangirl a Eleanor&Park). Místo Posla bych tam měla určitě právě tu Zlodějku, se kterou to mám přesně naopak, než jak to popisuješ ty – pro mě byla tak strašně originální, vyždímala mě a donutila mě zamyslet se nad spoustou věcí, rozhodně se jí chci brzy přečíst znovu. The Perks of Being a Wallflower jsem četla dvakrát, na druhý pokus se mi to líbilo ještě o něco víc, ale tak jako tak, je to prostě dost dobrá kniha. Volání netvora mám rozečtené od začátku prázdnin, přestože je to tak krátké, prostě jsem se k tomu nějak nedostala :D A konečně Řekni vlkům, které si snad taky brzy přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když já nechtěla, aby to vypadalo, jako že Rainbow nadržuji, tak jsem si řekla, že prostě musím vybrat jen jednu knihu a po zamyšlení jsem usoudila, že to bude Fangirl. :D :) Možná jsem od Zlodějky čekala až moc, od Posla jsem naopak nečekala vůbec nic, tak možná proto na mě ten Posel zapůsobil víc. :) Héj, ale Volání netvora si přečíst musíš! :D Nebo ho dočíst, ať jsem přesnější. :D :) Jsem zvědavá, co na Řekni vlkům... řekneš. Upřímně doufám, že se ti to bude líbit. :)

      Vymazat
  5. Jelikož se mi za poslední měsíce podařilo vyhrát ve dvou giveaway, mám doma Fangirl i Volání netvora. Ani k jedný knížce jsem se ještě nedostala, ale chystám se, fakt. =D A na obě se těším. =) Řekni vlkům, že jsem doma mě nedávno hodně zaujalo, takže doufám, že se k tý knížce nějak dostanu... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je skvělé! A koukej se k nim dostat! Fangirl by se ti mohla líbit hlavně v tom směru ohledně fan-fikcí, tvůrčího psaní a tak. A Volání netvora je celkově moc krásná knížka. :) A jo, držím palce, aby jsi se k Řekni vlkům... dostala. :)

      Vymazat
  6. Zatím jsem žádnou z knih nečetla, ale Ten, kdo stojí v koutě už mám naplánovanou číst po tom, co teď dočtu Stoletého staříka. A na ostatní knihy jsi mne docela navnadila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se ti Ten, kdo stojí v koutě líbí! A jsem ráda, že jsem tě navnadila, ty knížky za pozornost vážně stojí. :)

      Vymazat
  7. Ten, kdo stojí v koutě - viděla jsem zatím jen film, ale ten se mi fakt líbil, takže o knížce uvažuji a podle toho, co jsi o ní napsala, tak bych si ji přečíst rozhodně měla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmové zpracování této knížky je opravdu skvělé! Vážně je na tom znát, že si to zrežíroval a i k tomu napsal scénář sám autor. :) Pokud se ti líbil film, je tu hodně vysoká šance, že se ti bude líbit i kniha. :)

      Vymazat
  8. Čítala som len Charlieho, ale Volání netvora na mňa už čaká na poličke, tak sa teším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti bude Volání netvora líbit, opravdu to je moc pěkná knížka! :)

      Vymazat
  9. Naprosto s tebou souhlasím se vším, co jsi napsala o Charliem :) Já knížku četla v prosinci a původně jen proto, abych si procvičila angličtinu, protože je tam dost jednoduchá. Vlastně se mi pořádně začala líbit až trochu s odstupem času, ale je naprosto úžasná, spoustu mi toho dala a určitě jsem ji nečetla naposled :)

    O Poslovi jsem vlastně ještě pořádně neslyšela, Zlodějka ho asi dost zastínila. Nicméně Zusaka mám na seznamu To-read, tak uvidíme, k čemu se dostanu dřív :)

    Já osobně mám z jednotlivých knih strašně ráda Na západní frontě klid, je to docela kraťoučké a s ohromně silným příběhem, dost mi to změnilo pohled na některé věci. Nebo zase z úplně jiného šálku fantasy Elantris :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má to lehkou angličtinu? To je fajn vědět. Uvažuji, že bych si re-reading dala v angličtině, ono se přece jenom občas v překladu něco lehce ztratí. I když si myslím, že český překlad zrovna téhle knížky je opravdu moc dobrý. :)

      Jo, to asi ano. Ona myslím i u nás nejdřív vyšla Zlodějka a až pak ten Posel, jop. Zusakovi se Zlodějka i Posel moc povedli, takže tyhle dvě jeho knížky rozhodně za přečtení stojí. :)

      Na západní frontě klid je skvělá kniha! Jen já to plánuji zmínit až ve své TOP pětce klasiky, jop. :D :) Na Elantris se teprve chystám, docela by se mi líbilo, kdyby téhle knize udělali dotisk. Zatím to asi je samostatná kniha, ale nemá mít někdy (ve vzdálené budoucnosti) pokračování? :)

      Vymazat
  10. Ten, kdo stojí v koutě jsem taky četla, je to perfektní knížka x) Moc se mi líbila x) Ty ostatní taky vypadají moc dobře, asi se inspiruji a některou zkusím x)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Charlieho příběh je opravdu perfektní! :) Všechny knížky určitě doporučuji, vážně je to skvělé čtení. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.