Přeskočit na hlavní obsah

Losing it aneb New Adult kniha, která stojí za to!

Já a knihy z žánru New Adult se nijak zvlášť nekamarádíme, nebo jsme si aspoň do teď k sobě pořádně nenašly cestu. Zatím jsem totiž měla ve výběru pořádnou smůlu a ani jedna kniha z tohoto žánru, kterou jsem přečetla, se mi pořádně nelíbila. Když jsem pak zaregistrovala, že nakladatelství Jota chystá vydání knihy Losing it od Cory Carmack, přemýšlela jsem, že bych tomuto žánru dala ještě naposledy šanci. K mému štěstí nakladatelství vypsalo i konkurz na recenzní výtisky této knihy a já měla dokonce i to štěstí, že jsem v něm byla vybrána, a tudíž jsem se ke knize dostala ještě před jejím vydáním (vychází už 26. listopadu!). A ani nevíte, jak moc ráda jsem, že jsem na žánr New Adult ještě nezanevřela a nepřišla o tak skvělou knihu jakou je právě Losing it.

A o čem to ta kniha podle anotace vůbec má být?
„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít. 

V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá. 

Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Co tedy já a kniha?
Nic moc navíc, než co jsem se dozvěděla z anotace, jsem o knize nevěděla. Kvůli tomu, že jsem s New Adult neměla doposud příliš dobré zkušenosti, přistupovala jsem k ní hodně skepticky a nedůvěřivě. Takže když jsem se do ní pouštěla, myslela jsem si něco jako: 

No tak se předveď!


Jenže já se ani nenadála a měla jsem za sebou dobrých padesát stránek - že by to nakonec nebylo špatné?


S dalšími stránkami jsem byla nadšenější a nadšenější!


A takhle nějak jsem se cítila, když jsem tou knížkou proletěla až na konec.


Na závěr zjištění, že autorka napsala další dvě volná pokračování.


Knihu jsem si jednoduše upřímně užila a s důvody, proč se do ní máte pustit i vy, vás seznámím v mé recenzi, která se na blogu objeví pravděpodobně už zítra.

Takže ono je těch knih víc?
Ano! A dokonce rovnou dvě!

 
Faking It je druhý díl a autorka se v něm věnuje Cadeovi, kamarádovi Bliss, se kterým se čtenáři seznámí v první knize. Co jsem tak zkoumala názory čtenářů, je kniha ještě lepší než ta první, takže pokud ta si vás získá, rozhodně se máte na co těšit. Teď jenom doufat, že vyjde i v češtině.
Finding It je pak díl třetí a v něm se autorka zaměří na Kelsey, to je také kamarádka Bliss, kterou poznáte v první knize. A já pevně věřím, že tohle bude zábavné též!

A pokud vám tohle nebude dost, autorka napsala i dvě doplňující novely!

 
Keeping Her navazuje na Losing it, takže dostanete navíc dávku Bliss a Garricka. Seeking Her pak navazuje na třetí knihu Finding It a pokud se nepletu, je to vyprávěno z pohledu hlavního mužského protagonisty z třetí knihy.

Co autorka a její další tvorba?
Cora Carmack je něco přes dvacet let stará autorka, která ráda píše o něco přes dvacet let starých postavách. Ve svém životě se věnovala různým pracím - těm nudným jako je prodavačka v maloobchodě, těm zábavným jako je práce v divadle, těm stresujícím jako je učení a těm vysněným jako je psaní. Baví ji její postavy dostávat do trapných situacích a skrze ně jim pomáhá získat toho vhodného člověka pro ně. I trapní lidé totiž potřebují lásku. Cora sama sebe prohlašuje za nerda. 
Cora se také řadí mezi takzvané self-published autory, což znamená, že nejdříve svou tvorbu vydala vlastním nákladem, než se jí díky popularitě ujalo zavedené nakladatelství. V současné době se pak Cora řadí mezi New York Times a USA Today bestsellerové autory.
Série Losing It není jediná, kterou autorka napsala. V letošním roce začala vydávat i sérii Rusk University, která se točí kolem amerického fotbalu a opět jde o New Adult. 
A již 15. prosince vychází kniha Inspire, do které autorka tentokrát zapojí paranormální prvky!

Na závěr...
Bych chtěla říct - koukejte si 26. listopadu zaběhnout do knihkupectví a knihu Losing it si sehnat! Rozhodně nebudete litovat. Na oplátku totiž dostanete obrovskou dávku humoru, romantiky, také sympatické postavy a příběh, který má hlavu a patu. Pro slečny je tohle zkrátka povinné čtení!

Zdroj obálek: www.goodreads.com
Zdroj gifů: zde, zde, zde, zde a zde

Komentáře

  1. Tie gify sú super a z popisu vyzerá autorka veľmi sympaticky.:) Nehovoriac o tom, že si ma na knihu totálne nalákala, hoci NA čítam len výnimočne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že si ti gify líbí! :D To byl takový experiment, možná to ještě někdy zkusím, protože mě to docela bavilo. :) Jo, autorka působí moc mile. :) Tak to jsem fakt ráda! Já po téhle knize zkusím NA ještě dát šanci, pokud najdu podobně dobrou knihu, budu jedině ráda. :)

      Vymazat
  2. Též se mi Losing it líbilo a jelikož to bylo asi moje první setkání s NA tvorbou, byla jsem více než spokojená :)
    Ty gify jsou boží!
    Já jsem si zamilovala Cadea a nemůžu se dočkat, až si přečtu Faking it!!!! Asi to nevydržím a pořídím si ji v angličtině :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro první setkání s NA tohle byl fakt šťastný výběr! Kdybych tohle četla jako první NA knihu, asi bych se do toho žánru pustila s větším nadšením, jop. :D :)
      Děkuji! :D Jsem fakt ráda, že se líbí. :)
      Souhlas! :D Také hodně přemýšlím nad tím, že se do druhého dílu pustím v angličtině, to určitě bude mít lehkou angličtinu, takže by to mohlo být bezproblémové čtení. :)

      Vymazat
  3. Popravdě nebýt tohohle článku, asi nad čtením knihy ani neuvažuji. Už ta anotace mi totiž přijde neskutečně směšná. Možná tomu ale dám šanci, zvlášť když se to líbilo tobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se k té knize asi také nedostala, kdybych se nerozhodla přihlásit do toho konkurzu a nebyla vybrána. Nakonec jsem fakt ráda, že jsem si to přečetla - bylo to úplně jiné, než jsem čekala a skvěle jsem se u toho pobavila. :) Takže pokud budeš mít chuť na vtipnou romantiku, můžeš to zkusit. :)

      Vymazat
  4. Skvělá a užitečná recenze :) Moc se mi líbí, že jsi použila gify :) Losing It jsem zatím nečetla, ale na knížku se určitě co nejdříve chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se gify líbí, možná je zkusím občas takhle použít. :) Tak ať se ti knížka líbí, až se k ní dostaneš! :)

      Vymazat
  5. Skvělý článek! Já se na knihu moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbí. :) A určitě máš na co! :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!