Recenze: Losing it [RV]

Přeložila: Jaroslava Novotná
Série: Losing it
Počet stran, vazba: 248 stran, hardback
Nakladatelství: Jota, 2014
Hodnocení na GoodReads: 3,82/5 (66 225 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (ta česká je tisíckrát hezčí než originální!)

Bliss je už v posledním ročníku vysoké školy a přesto je stále panna. Když se to dozví její kamarádka Kelsey, rozhodne, že by to konečně měla změnit. A tak ji vytáhne do baru, odkud se Bliss plánuje vytratit, dokud nespatří mladíka jménem Garrick, který si čte Shakespeara. To Bliss natolik zaujme, že se s ním dá do řeči a jelikož mezi nimi přeskočí jiskra (kdo by také odolal těm krásným modrým očím a britskému přízvuku), odvede si ho k sobě domů s cílem konečně své panenství ztratit. Jenže pak převládne její rozum, Bliss z toho vycouvá a na poslední chvíli prchne pryč. A jako by už tohle nebylo dostatečně trapné, druhý den ve škole zjišťuje, že Garrick je jejím novým profesorem.

Cora Carmack je americká autorka, které je něco přes dvacet let. Ve svém životě vystřídala několik zaměstnaní – vyzkoušela si práci v maloobchodě, také práci v divadle, dokonce se dostala i k učení, než se začala věnovat psaní. Nejdříve svou tvorbu vydala vlastním nákladem, než se jí ujalo nějaké nakladatelství. Kromě série Losing it autorka píše i sérii Rusk University a již v prosinci jí vyjde paranormální kniha Inspire.

Autorčin styl psaní je neskutečně milý, zábavný a opravdu velice čtivý, takže naprosto vhodný pro podobný typ knihy. Já jsem díky němu knížkou doslova proletěla – jakmile jsem si k tomu sedla, měla jsem to za pár hodin přečtené. Neustále jsem se u toho usmívala a pokud jsou všechny knihy od autorky napsané s takovou lehkostí, s radostí si je přečtu!

U New Adult knihách, které jsem zatím četla, byl většinou hlavním kamenem úrazu příběh, který mi nějakým způsobem nesedl. Proto jsem k této knize přistupovala velmi skepticky, připravená na to, že by mě to nemuselo zaujmout. O to víc jsem pak byla překvapená, když jsem zjistila, že si tu knížku užívám, že mě čtení opravdu moc baví. On se z toho totiž nakonec vyklubal krásně romantický a hlavně skutečně zábavný příběh, který sice nepostrádá lehké stopy naivity a kýče, ale co byste od romantické knížky chtěli? V tomhle případě to naštěstí bylo podáno tak sympatickým a přirozeným způsobem, že mi to ani náhodou nevadilo.

Já jsem se od začátku do konce bavila, úžasně to ubíhalo, nezaregistrovala jsem části, u kterých bych se nudila, takže i za to palec nahoru!

Docela mě překvapilo, že se ta kniha odehrává v prostředí herců. Z počátku jsem si říkala, jestli to nebude trochu zvláštní, ale ono to nakonec k samotnému příběhu naprosto skvěle sedlo. Takže se mi to herecké prostředí opravdu moc líbilo, přišlo mi to jako příjemné osvěžení.

Postavy, to pro mě byl u New Adult žánru druhý prvek, na kterém knihy pro mě pohořely. Většinou jsem si ani k jedné z postav nezvládla utvořit nějaký vztah. K mé velké radosti tomu tak u Losing it nebylo!

Bliss je vskutku sympatická postava a já osobně si myslím, že spousta čtenářek se s ní snadno ztotožní vzhledem k tomu, čím si prochází, jaké nejistoty prožívá. Je to talent dostávat se do trapných situacích, což je mnohdy velice úsměvné. Jistě, Bliss patrně nebude hrdinka roku, avšak pro podobný romantický příběh je postavou perfektní.

To samé se týče většiny ostatních postav z knihy. Jsou milí, snadno oblíbitelní a pro podobný příběh naprosto vhodní. Garricka si zamilujete asi tak stejně snadno jako Bliss, bavit vás jistě bude i Blissina kamarádka Kelsey a Cade si také na sto procent získá vaše sympatie.

Knížka mě neskutečně příjemně překvapila a jsem opravdu moc ráda, že se mi nakonec tolik líbila, a já vám ji tudíž můžu s naprosto klidným srdcem doporučit. Kniha splňuje všechny požadavky pro perfektně oddechové čtení – je napsána s neobyčejnou lehkostí, díky čemuž je tak čtivá, příběh je zábavný a mile romantický, prostředí herců povedeně doplňuje atmosféru a postavy je těžké si neoblíbit.
Hledáte-li nějakou knihu, u které si můžete odpočinou a která obsahuje prvky romantiky, jistě sáhněte po této knize. Jste-li fanoušci New Adult knih obecně, je pro vás Losing it povinné čtení!

8/10
Za poskytnutí recenzního e-výtisku velice děkuji nakladatelství Jota.