Přeskočit na hlavní obsah

Knižní rekapitulace roku 2014

Rok se s rokem sešel a my tu opět máme poslední den v roce 2014. Zdá se mi neuvěřitelné, jak moc to uteklo a že už zítra nás čeká první den v novém roce, který se pro mě osobně ponese v duchu velkých změn. Čeká mě totiž maturita, přijímačky na vysoké školy a pokud mě na nějakou vysokou vezmou, začne pro mě tak trochu nová etapa života. Ale o tom asi někdy jindy.
Stejně jako spousta ostatních jsem se rozhodla sepsat článek zaměřený na knížky, které mi za rok 2014 nějakým způsobem zůstaly v paměti, o kterých si myslím, že se musím zmínit, protože byly třeba něčím kousek jiné. Nejedná se o naprosto typický TOP žebříček, to mi většinou moc nejde. Spíše jde o pokus shrnout mé názory na dané knížky a třeba vás i na ně nalákat. 

Mám pocit, že za rok 2014 jsem přečetla spoustu dobrých knih a několik výborných. Průměrných knih sice bylo také dost, ale těm vyloženě špatným jsem měla štěstí se spíš vyhýbat. Z toho mám velkou radost.

Něco málo ke knižní statistice. Na GoodReads jsem si původně dala výzvu přečíst 70 knih, čekala jsem totiž, že na čtení nebudu mít tolik času. Nakonec jsem výzvu vytáhla na 80 knih a i ji splnila tím, že jsem přečetla celých 86 knih. Je to méně než loni, ale aspoň jsem výzvou nebyla tolik stresována. Ovšem co se týče počtu stránek, těch je dohromady 26 277 a to je výborné, protože je to při nižším počtu přečtených knih výší číslo než loni! Mám radost. Nejdelší knížka pak byl Mistborn: Pramen povýšení od Brandona Sandersona se 704 stránkami.
Ještě poslední statistický údaj - pokud správně počítám, letos jsem rozdala patnácti knihám pětihvězdičkové hodnocení.

Nyní přistoupím k hlavní části tohoto článku.

Nová spisovatelská senzace...
Všichni jste její jméno jistě už slyšeli. Rainbow Rowell je autorka, o které se ke konci roku 2013 opravdu hodně mluvilo a vlastně se o ní stále mluví. Já jsem se do její tvorby rozhodla také pustit. Jako první jsem si přečetla Fangirl, což je rozhodně jedna z nejlepších knih, které jsem letos četla. Příběh Cath mě naprosto dostal, úplně jsem si ji zamilovala a opravdu jí porozuměla, protože někdy dokážu být stejně divný asociál jako ona. Její příběh mě zahřál u srdíčka a také upřímně pobavil. Velice se mi líbily i narážky na aktuální pop kulturu. Pro mou osobu to byla zkrátka dokonalá romantická contemporary. 

A že je Rainbow Rowell výborná autorka mi teď na podzim dokázala i její kniha Eleanor & Park. Přiznávám, že se mi to líbilo krapet méně než Fangirl, nicméně stále šlo o jednu z nejlepších romantických contemporary, jaké jsem četla. Rainbow Rowell má totiž úžasný talent psát postavy působící naprosto realisticky. Navíc má strašně krásný styl psaní, díky kterému se kniha úžasně čte. Smekám před ní hlavně za scénu, při které se hlavní postavy poprvé chytnou za ruce a která mě dostala mnohem víc než cokoliv jiného. Rainbow také ve svých knihách zanechává spoustu krásných myšlenek.

Příběhy, jejichž dokonalost se těžko vyjadřuje...
Řekni vlkům, že jsem doma je debutový román od Carol Rifky Brunt, u kterého mě velice překvapilo, jak moc na mě zapůsobil, a byl by tudíž hřích ho v tomto článku nezmínit. Ovšem není zrovna lehké vyjádřit, proč se mi kniha tolik líbila. Pravděpodobně to bude tím, s jakou citlivostí autorka celé téma zpracovává. Hlavní hrdinka June je totiž dospívající dívka, které právě teď umřel milující strýc Finn. Na AIDS. V době, kdy se tahle nemoc dosti rozšířila a kdy bylo vlastně tabu o ní mluvit. A June by přitom chtěla s někým sdílet svůj smutek. Poté se seznámí s Tobym, milým jejího strýčka, který pro její rodinu jakoby neexistoval, protože ho všichni viní za smrt Finna. Určitou roli tu hraje i Finnův obraz a také pochroumané vztahy se sestrou. Zkrátka jde o knihu, která vzbuzuje spoustu emocí, nutí člověka přemýšlet a rozhodně stojí za přečtení.

Podobně působící kniha, která mě naprosto dostala, je Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe od autora jménem Benjamin Alire Sáenz. Stoprocentně jde o knihu s nejdelším názvem, jakou jsem vůbec četla. Tahle knížka je hrozně krásná a po všech stránkách naprosto úžasná. Hlavní hrdina Aristoteles dospívá. Je osamělý, neustále naštvaný a hlavně hrozně zmatený. Neví, co se s ním děje. A vůbec mu neprospívá fakt, že jeho rodiče s ním nechtějí mluvit o jeho bratrovi, který je ve vězení a kvůli kterému čekají, že Aristoteles bude hodný chlapec. Pak se seznámí s Dantem a získá tak úplně prvního přítele. Samotná kniha je hlavně o hledání vlastní identity a o snaze se s ní smířit. Tohle je jeden z těch nadčasových příběhů, u kterého je vlastně úplně jedno kdy a kde se odehrává, ke čtenáři bude promlouvat stále. Knížka mě donutila něco cítit, dokázala mě dojmout a to je vždy znamení dobrého čtení.

Dětské knihy také stojí za to...
Příběh Flory a Odyssea od Kate DiCamillo je rozhodně nejpotrhlejší příběh, který jsem tento rok přečetla. Touhle knížkou jsem si také dokázala to, že mě knihy pro děti opravdu baví a asi ještě nějakou dobu bavit budou. Jedním z nejzajímavějších prvků knihy určitě je to, že ohledně stylu psaní jde o kombinaci normálního vyprávění a komiksového zpracování některých scén. To se mi hrozně moc líbilo. Pak tu máte veverku, kterou vysaje vysavač a která má po oživení superschopnosti! Umí létat, má supersílu a dokonce píše básničky! K tomu si připočtěte sympatickou cyničku Floru a získáte jednu z nejpodivnějších, ale i nejzábavnějších, dvojic, se kterou se můžete v knihách setkat. Navíc se tam řeší i témata jako je rozvod rodičů a jak se s tím má dítě vyrovnat či co dělat s matkou, která vám nerozumí a vám přijde, že vás nemá ráda. Je to skvělé čtení, jak pro ty mladší, tak pro ty starší.

Já osobně Školu dobra a zla od Somana Chainani za knihu pro děti považuji, proto ji zařadím sem. Jistě, patrně je to pro kousek starší čtenáře, nicméně podle mě to young adult není. Ať už máte názor na tuto knihu jakýkoliv, já osobně ji naprosto zbožňuji a druhý díl je pro mě jedna z nejočekávanějších knih pro příští rok. Miluji pohádky a přesně tuhle mou lásku autor svou knihou naprosto uspokojil. Svět a zpracování pohádek, které se v této knize představuje, je naprosto úžasné. Bavil mě i autorův styl vyprávění a opravdu moc se mi líbil i samotný příběh. Postavy jsou vážně skvěle napsané, hlavně u Sofie je dokonale zachycena ta její domýšlivost a povrchnost. Agáta je oproti tomu její naprostý opak a já jsem si ji proto rychle oblíbila. Nejvíce se mi na knize líbí patrně její vyjádření toho, že lidé by se neměli soudit podle vzhledu, ale podle toho, jací jsou uvnitř.

I Young Adult ještě dokáže zaujmout...
Osudný polibek od Maggie Stiefvater je na sto procent nejlepší YA paranormálka, kterou jsem letos přečetla. Ta knížka je totiž ohromně netradiční a v té záplavě podobných knih rozhodně patří mezi to nejoriginálnější a nejzajímavější. Autorka se totiž rozhodla inspirovat se ve velšských mýtech a legendách. Přidala k tomu věštce a senzibili, netypické postavy a výborný styl psaní, čímž vytvořila naprosto perfektní směsku. Některé scény jsou vážně mrazivé, jiné dost napínavé. Dost se mi zamlouvalo i to, že se samotnou romancí autorka nijak netlačí na pilu a spíše to nechává pomalu vyvíjet, v tomhle dílu té romantiky vlastně ani moc není. Přestože je příběh v této knize spíše uzavřený, autorka dává tušit, že v pokračování se máme na co těšit. A já se tedy těším!

Názory na sérii Trochu jiný penzionát od Gail Carriger se sice fakt hodně různí, nicméně já patřím k těm, které si tato série získala. Přečetla jsem oba dva díly vydané v češtině Etiketu & Špionáž a Úklony & Úklady. U obou knih jsem se výborně pobavila. Na knihách mě nejvíce bavil celý ten svět, který kombinuje paranormálno se steampunkem, výborné bylo i to zasazení do tuším viktoriánské éry, díky čemuž postavy dodržují zásady etikety a to mnohdy vyvolává vtipné situace a i postavy jsou vesměs dobře napsané, přestože Sofronie - hlavní hrdinka - měla místy sklony k přehnané dokonalosti. Pro mě osobně šlo o netypické a originální čtení, které podle mě stojí za vaši pozornost. Jen se tu operuje se specifickým typem humoru, který každému sednout nemusí.

Fantasy je jistota...
Měla jsem sklon napsat, že Brandon Sanderson je jistota, nicméně to by nebylo fér k druhé knize, kterou chci také zmínit. Brandon Sanderon mě v předchozím roce naprosto dostal svou knihou Mistborn: Finální říše, díky které se vyhoupl mezi mé TOP autory. Svou pozici na tomto seznamu si potvrdil i druhým dílem Mistborna, jež nese název Pramen povýšení. Ta knížka byla dokonalá, o tom žádná. Přečíst jsem chtěla i poslední díl, avšak to mi nějak nevyšlo.
Ovšem co tu od Sandersona chci hlavně zmínit jsou jeho dvě novely u nás vydané v rámci knihy Tři tváře. První jest Císařova duše, ve které ukazuje, že naprosto s přehledem dokáže napsat výborný fantasy příběh i kratšího rozsahu. To moc lidí neumí. Druhou jest Spousta, což je něco naprosto netypického, ale naprosto perfektního. Spousta je dokonalost, která se řadí asi spíše ke sci-fi než fantasy a kterou vám opravdu doporučuji si přečíst. Je to o chlápkovi, který trpí halucinacemi/zvláštním druhem schizofrenie, kdy vidí různé lidi s úplně odlišnými charaktery a různými schopnostmi. Umí věci, které hlavní hrdina ne, ale s jejich pomocí je dokáže udělat, např. porozumět jazyku, protože mu ho jedna z halucinací přeloží. Přitom je to vše jen v jeho hlavně. A prostě je to hrozně boží.

Jednou z úplně nejlepších knih, které jsem za uplynulý rok přečetla, je určitě Píseň krve od Anthonyho Ryana. A rozhodně nejsem jediná, kdo si tohle myslí, co jsem tak stihla zaregistrovat. Píseň krve je skvělá fantasy, která splňuje všechny mé podmínky pro dobrou knihu - je skvěle a čtivě napsaná, má výborný a zajímavý příběh, originální a propracované prostředí, velice odlišné a kvalitně vypracované postavy a k tomu všemu jsem si čtení opravdu užívala, těšila jsem se, až budu moci pokračovat dál a zjistit, co dalšího se stane. Není to ani vyloženě brutální, ani tam není přehnaně moc politiky, která by mohla někoho nudit. Zkrátka je vše perfektně vyvážené. Já jsem přečtením této knihy objevila svou novou oblíbenou fantasy sérii a také svého nového oblíbeného autora. Velice se těším na pokračování a hodně vám doporučuji se po této knize také poohlédnout.

Urban fantasy mě stále baví...
Sérii o Charley Davidson od Daryndy Jones jsem původně chtěla udělat kategorii "zatraceně humorné čtení", jenže pak mi došlo, že chci psát ještě o jedné urban fantasy sérii, proto jsem se to rozhodla označit tímto způsobem. Letos jsem přečetla První hrob napravo i Druhý hrob nalevo a u obou knih jsem se božsky pobavila. Charley je totiž dokonale sarkastická hrdinka s vážně skvělým smyslem pro humor, který mi sedl neuvěřitelně dobře. Je trochu škoda, že autorka ty detektivní zápletky odsouvá spíše do pozadí, avšak většinou to dokáže nahradit právě tím humorem či scénami s Reyesem. Mezi největší klady knih patří autorčin styl psaní, ten je opravdu dobrý, samotné postavy, které jsou sympatické a hlavně zábavné, také se mi líbí ta myšlenka se smrtkou, která řeší případy za pomoci duchů. Tohle jsou perfektní oddechovky, které jsou občas potřeba a které doporučuji zkusit.

Čarodějka stínů, první díl ze série o Alex Craftové od Kalayny Price, bylo dobré čtení. Určitě šlo o povedený úvod do nové série. Zároveň to byla první kniha, kterou jsem v roce 2014 přečetla. Ovšem až s pokračováním, s knihami Tanec stínů a Vzpomínky stínů, jsem se do této série zamilovala, protože až v nich se ukázalo, jak skvělý svět si to autorka vybudovala. Hlavním tahounem této série jsou totiž Fae. Ty jsem znala už dříve, ale až v podání v této knize mě začali fascinovat. Ty jejich intriky, vytáčky, pasti, to všechno mě hrozně bavilo. Navíc i ty detektivní zápletky jsou opravdu výborné, mají hlavu a patu a já osobně je řadím mezi ty nejpodařenější, které jsem v urban fantasy knihách viděla. Připočtěte si i sympatický styl psaní, díky kterému se kniha rychle čte, a naprosto perfektní postavy a máte z toho tuhle vynikající urbanku. 

I nějaké překvapení by se našlo...
Za obrovské překvapení, a to nejenom v rámci romantických knih, musím označit Projekt manželka od Graemeho Simsiona. Označit bych to mohla i za "zatraceně humorné čtení", protože mě ta knížka opravdu nahlas rozesmála, několikrát. Překvapená jsem byla hlavně v tom smyslu, že jsem od knihy nic nečekala, vlastně jsem si spíše myslela, že to bude blbost, a pak jsem dostala naprosto netradiční a neuvěřitelně úžasnou romantickou komedii - tohle označení knihu vystihuje nejlépe. A úplně nejlepší na tom je, že hlavní postava v této knize je muž a mužem je to také napsáno. Přitom to je romantika! Pořád mě na tom fascinuje, že chlap napsal mnohem lepší romantiku než jiné ženské autorky, od kterých jsem romantické knihy četla. Knížka je tak dobrá hlavně díky Donovi, on je totiž velmi netypická postava, je hodně racionálně založený. Ani bych nečekala, že něco takového bude fungovat. A ono to přitom bylo perfektní.

Od Šachovnice bohů napsané Richelle Mead jsem měla nulová očekávání. Hodnocení na knížku byla dost rozporuplná, já jsem navíc nikdy nebyla autorčin skalní fanoušek, proto bylo jasné, že se mi to zkrátka nebude líbit jen proto, že to napsala zrovna Richelle Mead. Byla jsem smířená s tím, že se mi to líbit nebude, to přiznávám. Takže asi hlavně proto jsem byla nakonec šokovaná, jak skvělou knížku jsem dostala. Strašně mě bavilo, že jedním z vypravěčů je muž, podle mě bylo Justinovo vyprávění stokrát lepší než vyprávění Mae. Ovšem asi nejméně jsem očekávala, že se Mead vytasí s tak výborně zpracovaným světem, díky kterému jsem z knihy nejnadšenější. Miluji mytologie a všechna ta božstva a právě to se autorka rozhodla do knihy zpracovat. Přišla se spoustou originálních nápadů. Jediným problémem bylo to, že je to místy až zbytečně zdlouhavé. Kdyby se tomu autorka vyhnula, šlo by  pro mě určitě o jednu z nejlepších knih tohoto roku. Takhle jde o největší překvapení, nicméně i to je fajn.

Bonus na závěr aneb tady cítím velký potenciál...
Dlouho jsem přemýšlela jestli a případně jak mám do tohoto článku zakomponovat knihu Throne of Glass od Sarah J. Maas. Nakonec jsem se rozhodla pro toto řešení. Throne of Glass je jedna z posledních knih, které jsem v tomto roce přečetla a přestože mě opravdu moc bavila, mezi ty nejlepší knihy ji s klidným svědomím zařadit nemůžu. Mám k ní několik výtek, se kterými vás seznámím v chystané recenzi, avšak na druhou stranu na ni mám i hodně kladný názor. A hlavně v tom cítím obrovský potenciál, tahle série by mohla být něco epického (a podle některých opravdu je), takže si myslím, že by nebylo správné ji úplně vynechat. Knížka podle mě strádá hlavně tím, že jde o první díl série, kdy autorka poodhaluje jen střípky ze svých plánů a ze svého světa, který působí jako skvěle promyšlený. Prostě si myslím, že tohle bude dobré, že příští rok na to budu pět chválu a že byste tomu měli věnovat pozornost, až to vyjde v překladu.

Na závěr bych vám chtěla asi popřát hodně štěstí v novém roce a kupu zajímavých knih k přečtení! 

Snad jen ještě otázka. Které knihy v roce 2014 ohromily vás?

Komentáře

  1. Všetko dobré do nového roku a hádam tie zmeny, čo prenesie budú pozitívne.:)
    Fangirl som objavila ešte v roku 2013 a stále som sa nedostala k E&P! Takže mi zase raz pripomínaš, že si to chcem prečítať.:)
    Čo sa týka ďalšej kategórie, tie knihy vyzerajú ako kvalitné čítanie a odporúčala si ich veľmi presvedčivo (aj odporúčaš). Len mám stále obavu, že to možno nebude úplne pre mňa. Možno v správnej nálade.:)
    Na tie dve detské sa chystám. Ešte stále. Ehm.:D Takže opäť vďaka za pripomenutie.:D
    Tvoj YA výber maximálne schvaľujem a súhlasím so všetkým.:) Som rada, že sa ti knihy páčili a teším sa na ďalšie diely... Aj na to, čo si o nich budeš myslieť ty.:D
    V tomto roku určite prečítam niečo fantasy - ideálne aj Mistborna (alebo tie novely, čo spomínaš? hmmm), aj Pieseň.:D Veľmi ma povzbudilo, keď si napísala, že tam nie je priveľa politiky.:D No uvidím, ako mi to (ne)vyjde.:)
    Hmm, nejaké urban fantasy by sa tiež hodilo, to si vždy hovorím, keď o nejakej sérii píšeš - napríklad teraz.:D Charley znie ako super hrdinka.:)
    Projekt manželka! Už ani neviem spočítať, koľkokrát som si vravela, že to je určite super čítanie a že to čítať chcem, predsa len... chlap? vtipné? romantika? Žeby v tomto roku?
    Tá nová séria od Meadovej môže byť dobrá, ja budem každopádne rada, ak sa dostanem v blízkej dobe k dočítaniu Bloodlines.:D
    Som neskutočne rada, že sa ti napriek všetkému ToG páčilo natoľko, že jej vytvorila kategóriu.:) Pevne verím, že ťa ďalšie diely nesklamú.
    Inak skvelý článok.:) Čo sa týka kníh, ktorá ohromili mňa, práve doobeda som ich spisovala tiež do článku.:D Ale napríklad ToG, The Lunar Chronicles... Prekvapivo potom aj nejaké adultky.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jo, uvidíme! :) A strašně moc ti děkuji za takhle krásně dlouhý komentář, to je úžasné! :D
      Hej, mrkni se na to. Pokud se ti líbila Fangirl, nevidím důvod, proč by se ti nemělo líbit i E&P. :)
      Podle mě by se ti mohly líbit, obě. Prostě příběhy ze života. Ale moc hezky podané. Takže budu držet palce, abys na tě tu správnou náladu měla někdy v tomhle roce! :D
      Nemáš zač. :D Ale koukej se na ně už mrknout! :D
      Jo, určitě dám vědět, co si o těch dalších dílech myslím. :D
      Tak ty novely vždycky můžeš zkusit. Aspoň na tu Spousta se mrkni, i když to fantasy moc není, no. :D Ale Mistborn je povinné prostě! :D Nop, ta politika tam moc není nebo nijak neobtěžuje. Třeba takové Hry o trůny jsem já osobně vzdala kvůli tomu, že tam bylo příliš politiky, takže je očividné, že toho taky moc nesnesu. :D
      Charley je super hrdinka! :) Ale kdyby sis vybírala urbanku, musíš sáhnout po Kate Daniels, bez debat! :D
      Projekt manželka je super čtení, takže si to přečíst chceš! :D
      Zrovna Bloodlines mě bohužel vůbec nezajímají. :D Já se spíš těším na druhý díl Věku X. :D
      Všichni říkáte, že druhý díl je ve všech ohledech lepší a pokud je to pravda, bude se mi to líbit na sto procent. :D
      Moc děkuji! Tvůj článek už mám přečtený a také byl skvělý! :)

      Vymazat
  2. Docela se shodneme. Tím spíš musím toho Aristotela a Danteho zkusit co nejdřív :) Na ToG se chystám už dlouho, tak uvidíme. Projekt manželka a Charley Davidson jsou opravdu k popukání, Projekt manželka jsem prakticky vdechla po příjmačkách, tak jsem měla radost, že už to mám za sebou :D Doufám, že u nás vyjde i druhý díl, já můžu klidně sáhnout po angličtině, ale mamka to četla taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aristotela a Danteho opravdu zkus, podle mě ta knížka stojí za to udělat si na ni vlastní názor. :) Ohledně ToG těžko říct, jestli by se ti mohlo líbit, no. :) Projekt manželka bylo super rychlé čtení i pro mě. :D Také v ten druhý díl doufám, mamka by si ho též ráda přečetla. :)

      Vymazat
  3. Fangirl by som si chcela veľmi prečítať :) A všetko dobre v novom roku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ti Fangirl bude líbit, pokud se k ní dostaneš! :) Moc děkuji a tobě též! :)

      Vymazat
  4. Jak ta obálka Fangirl splývá s pozadím :D Pořád se mi hrozně líbí ten tvůj "fangirl design" :)
    Řekni vlkům, že jsem doma musí být naprosto geniální. Kdokoli ji četl, psal o ní jen v superlativech :)
    Aristotle and Dante se mi prostě musí dostat do rukou!!! Ta kniha je nádherná a musí být i skvělá obsahově :)
    Charley je jednoznačně nejdokonalejší hrdinka tohoto roku, alespoň co se mě týče :) Je to holka, se kterou jsem se dokázala ztotožnit zase já, protože sarkastický humor, to je moje a ona je prostě boží :D
    Na Projekt manželka už jsi mě nalákala dřív, takže ji řadím na seznam k přečtení :)
    Na Throne of glass si počkám v češtině a uvidím, jaký na to budu mít názor :) Super shrnutí, super čtenářský rok :)
    Přeji šťastný nový rok, hodně úspěchů v osobním i blogovém životě a piš, piš, piš, hrozně ráda se k tobě vracím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky se mi to splývání hrozně líbí. :D Děkuji! :D :)
      Je to vážně, vážně dobré čtení. Navíc i na pohled je ta knížka fakt úžasná! :)
      Obsahově je naprosto výborná! :)
      No, za letošní rok rozhodně patří mezi ty nejlepší hrdinky. :D Boží byla, s tím fakt souhlasím. :D
      Tak doufám, že se ti bude líbit! :)
      Jasně, taky bych čekala na překlad, nemít to už doma. :) Moc děkuji, jsem ráda, že se ti článek líbil! :)
      Děkuji! Tobě též přeji krásný nový rok, hodně štěstí a zdraví a spoustu skvělých knih k přečtení! :) Ani nevíš, jak velkou radost jsi mi teď udělala! :)

      Vymazat
  5. Z tvého seznamu jednoznačně miluji Řekni vlkům, že jsem doma. Bylo to pár věcmi pro mě dost citlivé téma, takže jsem si ji zamilovala. A na Eleanor a Park si dělám zálusk :) Přeji Ti jen to nejkrásnější do Nového roku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekni vlkům... je vážně krásná knížka. :) Tak doufám, že E&P se ti bude líbit, pokud se k tomu dostaneš. :) Moc děkuji a také ti do nového roku přeji jen samé krásné věci! :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.