Přeskočit na hlavní obsah

Velká čtecí výzva pro rok 2015

Nikki Finn se díky oblíbeností první Velké čtecí výzvy rozhodla uspořádat další i pro rok 2015 a jelikož mě letos výzva moc bavila, rozhodla jsem se zapojit i pro další rok. Pro druhý ročník výzvy přibylo jen jedno pravidlo - do jednotlivých výzev zapojit jednu knihu maximálně třikrát. To se mi tuším povedlo už letos, tak snad to příští rok nebude problém.
Původní článek s výzvami najdete zde, já sama si dovolím některé výzvy vynechat / pozměnit, ovšem přidám si i něco svého.

Přečíst deset různých knih z různých sérií:
1. Howlův putující zámek (Howlův putující zámek #1) - Diana Wynne Jones
2. Svět bez princů (Škola dobra a zla #2) - Soman Chainani
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Přečíst deset knih z mé knihovničky: (rokem koupě se omezovat nebudu, budu ráda, když přečtu vůbec nějaké své knížky)
1. Kukuřičný město - Andrew Smith
2. Příběhy opředený život A. J. Fikryho - Gabrielle Zevin
3. Muž jménem Ove - Frederik Backman
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Přečíst pět knih v angličtině:
1. Dear Nobody: The True Diary of Mary Rose - Gillian McCain a Legs McNeil
2. Lullabies - Lang Leav
3. Is Everyone Hanging Out Without me? - Mindy Kaling
4.
5.

Přečíst pět e-knih:
1.
2.
3.
4.
5.

Přečíst knihy, na jejichž obale převládají tyto barvy:
1. bílá -
2. žlutá/oranžová - 
3. červená -
4. růžová -
5. modrá -
6. zelená -
7. šedá - 
8. hnědá/zlatá -
9. černá - 
10. fialová - 

Přečíst knihy pěti nových autorů, které jsem doposud nečetla:
1. John Green (Příliš mnoho Kateřin)
2.
3.
4.
5.

Přečíst knihy, jejichž název obsahuje:
1. jedno slovo - Želary - Květa Legátová
2. dvě slova - 
3. tři slova - 
4. čtyři slova - 
5. pět slov - 
6. pět a více slov - Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce - Robert Fulghum

Přečíst knihy o stránkovém obsahu:
1. do 200 stran -
2. do 300 stran - 
3. do 400 stran - 
4. do 500 stran - 
5. nad 500 stran -

Přečíst knihy začínající na jednotlivá písmena v abecedě:
A -
B - Blues pro bláznivou holku - Václav Hrabě
C -
D -
E -
F -
G - Grim přízrak (Pax #2) - Asa Larsson, Ingela Korsell
H -
I - Ivan je jen jeden - Katherine Applegate
J -
K - 
L -
M -
N - Norské dřevo - Haruki Murakami
O -
P -
R -
S -
T -
U -
V -
W -
Y, Z -

Kniha, která mi zlomila srdce (pojetí je na nás):
Kniha, která byla "za babku":
Kniha, která se nedala číst bez kapesníku:
Kniha, která trvala přečíst věčnost:
Kniha na jeden zátah:
Kniha sprostých slov:
Kniha, která vás něčemu naučila nebo vás poučila:
Kniha, jejíž slávu po přečtení nechápete:
Napiš počet přečtených stran prvních deseti knih v tomto roce:
  • 250 + 302 + 336 + 344 + 352 + 280 + 146 + 344 + 60 + 199 = 2 613 stránek


Podívat se na šest zfilmovaných knih (poprvé či znovu):
1. Harry Potter a Kámen mudrců - podle stejnojmenné knihy od J. K. Rowling
2. If I Stay - podle stejnojmenné knihy od Gayle Forman
3. Zámek v oblacích - podle knihy Howlův putující zámek od Diany Wynne Jones
4.
5.
6.

Napiš jména deseti překladatelů knih, které přečteš a uveď jazyk, ze kterého bylo překládáno:
1. Tomáš Jurkovič - japonština (Norské dřevo - Haruki Murakami)
2. Richard Podaný - francouzština (Persepolis - Marjane Satrapi)
3. Marie Voslářová - švédština (Série Pax - Asa Larsson, Ingela Korsell)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Definuj jedním slovem každou z deseti libovolných knih, kterou přečteš a uveď název:
1. Absurdita: Kukuřičný město - Andrew Smith
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Přečíst pět knih z žánrů, které normálně moc často nečtu:
1. Blues pro bláznivou holku - Václav Hrabě / poezie
2. Is Everyone Hanging Out Without Me? - Mindy Kaling / non fiction / memoáry
3.
4.
5.

A dovolím si přidat ještě jednu čtecí výzvu, kterou jsem našla pomocí Pinterestu a kterou se také pokusím splnit:

Tak to je k výzvám vše. Držte mi palce, abych to zvládla! :)

Komentáře

  1. Jůů, jůůů, jůůů...že by? :D Když v červnu teoreticky státnicuju, z bakalářky zatím nemám ani písmenko a v říjnu doufám začnu makat na titulu Ing.? :D Ideální čas pro plnění roční výzvy! :D Zkusím to! Lámat přes koleno to nebudu, ale když se zadaří, budu mít radost! :) Budu ti držet palce, ať ji také splníš :) Možná si vypůjčím i ten tvůj dodatek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě na jaře čeká maturita a přijímačky na vysokou, takže taky nebudu mít plno času na čtení, i když se pokusím tu výzvu zvládnou co nejlépe. :) Děkuji a já ti budu držet palce též! :D Jasně, s tím nebudu mít problém. :)

      Vymazat
  2. No, to teda držím palce. =D Já o týhle výzvě uvažovala už pro tenhle rok, ale ztroskotávám na tom, že prostě nečtu série. I když, je fakt, že teď jich pár ke čtení mám, možná bych to mohla zkusit... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :D Vždycky si můžeš tu výzvu upravit k obrazu svému! :) Takže ty série můžeš úplně vynechat. Je to jen na tobě. :) Pokud to tedy nakonec zkusíš, tak ti též rozhodně budu držet palce! :)

      Vymazat
  3. Další knihomolka, která neodolala :D Do výzvy od Nikki Finn jsem se rozhodla zapojit taky, ale tu druhou jsem ještě neviděla. Vypadá to, že příští rok je na výzvy docela úrodný :) Držím palce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. :D Ono je těch výzev vždycky celkem dost. :) Děkuji ti a já ti budu držet palce též! :)

      Vymazat
  4. Taky jsem na Pinterestu koukala na tu výzvu. Zní skvěle a její plnění by mohla být sranda. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Najít pár knih sice bude trochu oříšek, ale jinak si myslím, že její plnění opravdu bude zábava. :)

      Vymazat
  5. Tohle je mega dobrá výzva :) Tu od Nikki dělám letos a ještě ji nemám (mou Achillovou patou jsou knihy v angličtině a obtížná je i abeceda), takže bych možná zkusila tu výzvu z Pinterestu, ať mám trochu něco jiného :) Ale držím palečky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tu od Nikki jsem letos také dávala dohromady a ta abeceda mi dala nejvíc zabrat, jop. :D Všimla jsem si, že v posledních dnech se objevila i u ostatních, takže bys v tom určitě nebyla sama. :) Moc děkuji a já je budu držet zas tobě! :)

      Vymazat
  6. Ta challenge z pinterestu vypadá skvěle, asi se též s dovolením zapojím :), nejspíš si nebudu vybírat knihy podle těch bodů, ale spíše bude pro mě zajímavé vidět, jestli se mi něco podaří splnit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, jen se zapoj, mně to vadit nebude. :) Já se tím určitě nebudu nijak stresovat a podřizovat tomu své čtení, ale asi se pokusím najít některé z těch neobvyklejších knih, které ve výzvě jsou. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.