Přeskočit na hlavní obsah

Co bych si za léto ráda přečetla

Je sice teprve květen, ale letní měsíce už máme za dveřmi, a jelikož mě čekají přes ty tři měsíce prázdniny, určitě toto období využiji ke čtení. Navíc jsem toho na jaře vzhledem k maturitě přečetla hrozně málo, tudíž mám i spoustu naplánovaného čtení, do kterého se chci vrhnout co nejdříve. A protože nevím, čím přesně začít, rozhodla jsem se sepsat článek o svých čtecích plánech, budu ráda, když se pak v komentářích vyjádříte, co bych měla začít číst jako první, ráda budu i za jakékoliv vaše čtecí tipy - kvůli mé neaktivitě mi jistě utekla velká hromada výborných knih. No a kdo ví, třeba v tomto seznamu najdete i nějakou inspiraci ke čtení!
(Všechny fotky jsou foceny mobilem, tak se omlouvám za pochybnou kvalitu. Holt nejsem schopná nabít si foťák, ale když si to tak vezmu, je tu vysoká šance, že by fotil mnohem hůř než ten mobil, ehm.)

Dočítáme rozečtené série!



Ach, tyhle knížky jsem chtěla mít už dávno přečtené! O The Blood of Olympus od Ricka Riordana jsem si naivně myslela, že bych to třeba mohla stihnou přečíst přes Vánoce, když jsem to našla pod stromečkem. Rozhodně jsem to chtěla stihnout předtím, než to vyjde v českém jazyce. Což jsem jaksi nestihla, ehm. Co se dá dělat. Teď bych na to měla mít dostatek času, navíc chci už hrozně moc vědět, jak to celé dopadne, takže se do toho musím co nejdříve pustit!
No a ohledně Mistborn: Hrdina věků od Brandona Sandersona jsem opravdu marná. To jsem začala číst už někdy před rokem a od té doby se k tomu snažím znovu dostat. Nemyslete si, že by se mi to snad nelíbilo. Právě naopak - to, co jsem stihla, bylo hrozně boží. Jenže pak se dostavil nedostatek času a pořád a pořád mi něco jiného lezlo do čtení, že jsem se k tomu zkrátka nedostala. Teď už se k tomu konečně dostanu! Musím!

Pokračujeme v rozečtených sériích...



Tady už těch knih bude více, ovšem zmíním hlavně ty, na které se nehorázně těším. První je pokračování Kate Daniels od Ilony Andrews, doma mám nepřečtenou Magii na vzestupu a Magii střelného prachu, i když patrně už v červnu mi přibude Magie ničivá, tudíž budu mít o zábavu postaráno.
Dost by mě potěšilo, kdyby se mi podařilo se dostat i k druhému a třetímu dílu ze série Milénium od Stiega Larssona. Ten první byl výborný a já se hrozně těším, až si zase budu číst o Lisbeth. Navíc už v srpnu vychází ten čtvrtý díl, o jehož kvalitách sice bohužel dost pochybuji, ale kdo ví, třeba to překvapí. Tak co myslíte, zvládnu tyhle dvě bichle do srpna?
Throne of Glass od Sarah J. Maas mě nehorázně bavilo číst, takže bych se ráda dostala i k Crown of Midnight. Všichni tvrdí, že je tenhle díl mnohem lepší než ten první. Jelikož mě bavil už první díl, je tu vysoká pravděpodobnost, že mě bude bavit i tohle. Plus bych si ráda pořídila i ten třetí díl, tak třeba ho taky stihnu před vydáním čtvrtého.
Z pokračováních, které ještě nemám doma, avšak moc bych si je chtěla pořídit, musím zmínit Třetí hrob přímo před nosem od Daryndy Jones a Druhou stříbrnou knihu snů od Kerstin Gier. Až se mi tyhle dvě krásky povede ukořistit, slupnu je jak malinu.

Že bych se pustila i do sériích nových?



Jméno větru od Patricka Rothfusse pro mě sice nebude první čtení, ale když jsem se do toho pustila napoprvé, dostala jsem se jen do půlky. Já blbka jsem to tenkrát začala číst na začátku školního roku a pak jsem přestala stíhat. Přitom se mi to tolik líbilo! Nu, chci si to dát od začátku a tentokrát to i dočíst!
Královské spiknutí od Michaela J. Sullivana je první díl ze série Dobrodružství Riyria, já mám doma první tři díly, které jsem dostala k Vánocům. I když se u nás v téhle sérii relativně dlouho nepokračovalo, nakladatelství Argo letos vydalo (a myslím, že i ještě vydá) další knihy z této série, tudíž se do toho chci pustit, abych věděla, jestli to dál kupovat či ne.
Strašně moc se chci už konečně seznámit s tvorbou Patricka Nesse. Sice jsem od něj četla Volání netvora, ale nic dalšího, přitom toho mám doma od něj dost. První chci zkusit Hlas nože, tak jsem zvědavá, jaké to bude.



No a ideální by bylo, kdyby se mi podařilo se pustit i do další tvorby Brandona Sandersona. Na mysli mám hlavně Cestu králů a Ocelové srdce, i když moc fajn by byl i Vyjednavač (to je sice prezentováno jako samostatná kniha, ale podle všeho to vypadá, že by to mělo mít v daleké budoucnosti pokračování). Myslím, že v tomto případě vám nemusím vyjasňovat, proč se chci do těchto knih pustit.
A podívat bych se konečně chtěla i na Heist Society od Ally Carter, to mám už téměř rok doma a stále jsem se k tomu nedostala, přestože to vypadá tak skvěle. Plus bych ráda věděla, jestli stojí za to si pořizovat další díly.

A co nějaké stand-alone?



No a ráda bych se podívala i nějaké ty samostatně stojící knihy. Jde spíše o knihy v angličtině, jak na to tak koukám.
The Duff od Kody Keplinger si chci přečíst rozhodně! Byla by ostuda, kdybych to nestihla před vydáním v češtině, když to mám doma takovou dobu. Navíc se chci mrknout na film, a i když vím, že se knihy zrovna nedrží, nechci jím být ovlivňována, proto chci nejdřív přečíst knihu.
Moc ráda bych si přečetla i knihu Muž jménem Ove od Fredrika Backmana. Chci zjistit, co se na tom všem tolik líbí. Navíc jak jsem v tom jen tak listovala, vypadalo to opravdu skvěle.
Léto budu mít patrně i lehce v duchu Rainbow Rowell. Plánuji si přečíst buď Landline nebo Attachments nebo obojí. A když mi to vyjde, ráda se znovu mrknu i na Fangirl.
Simon vs. the Homo Sapiens Agenda od Becky Albertalli je kniha, která mě zaujala už na začátku roku, když jsem dávala dohromady seznam knih, na které se pro rok 2015 těším. A vypadá to, že opravdu stojí za to vzhledem k tomu, kolik kladných odezev na ni teď slyším. Moc a moc se na ni těším a doufám, že mě nezklame!

Myslím, že ten seznam je už dostatečně dlouhý, tak to radši ukončím, jinak bych se rozepsala zbytečně moc a vás by to nebavilo číst. Navíc tu mám knih poměrně dost a budu ráda, když zvládnu alespoň polovinu z nich!

A co vy? Už máte nějaké letní plány?

Komentáře

  1. No máš jich v plánu docela dost :) Taky jsem si myslela, že se pustím do spousty knížek, ale plánuju letní brigádu a hlavně povinnou četbu do školy, protože za rok maturuju :D Tak uvidím, kolik nakonec zvládnu knih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, brigáda by mi nevadila... Jen bych musela v tomhle našem malém městečku něco najít, no. :D Povinnou si užij! Když si vybereš správné knížky, nemuselo by to být vůbec špatné čtení. :) A s maturitou budu samozřejmě držet palce. ;) :)

      Vymazat
  2. Samé nádherné knihy! Já bych asi nevydržela a hned bych se pustila do Simon vs. the Homo Sapiens Agenda, protože to si chci strašně moc přečíst, ale doma to samozřejmě nemám. A pak bych hned pokračovala v Landline, protože to taky doma nemám a to mě štve ještě víc než ten Simon! :D A pak bych navázala The Duff. Chtěla jsem si nejdřív přečíst knihu, ale doma ji samozřejmě nemám (já doma prostě nic nemám! :D), takže jsem nejdřív viděla film.
    To je moc hezký článek, možná se inspiruji a sepíšu svoje plány na léto, pokud ti to nebude vadit :) Přece jenom ty prázdniny budou dlouhé, takže bych mohla přečíst většinu knih, které ehm doma mám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám teďka něco rozečtené a pak si chci ještě něco málo přečíst, než se postupně vrhnu do těchto knih. Ovšem je dost možné, že Simon bude mezi prvníma. :D To mám doma zatím jen jako e-book, ale pokud se mi to bude líbit tolik, jak si myslím, že by mohlo, patrně si to objednám z BD. :) Jo, s pořízením Landline jsem měla štěstí - nejsem si jistá, jestli to byla předobjednávka, ale vím, že ten hardback byl loni levnější než paperback, proto jsem si to tak koupila. Teď ale koukám, že tuhle verzi už nemají skladem a další verze mají hrozně drahé... Snad jen to vydání s novou obálkou cenově docela ujde, i když je to pořád dražší, než když jsem to kupovala já. :/
      Jo, The Duff mám doma z Anglie. :D To si přečíst chci i proto, abych věděla, jestli ta autorka za něco stojí a mám shánět její další knihy. Plus mě láká to LOL. :)
      Jasně, klidně své plány na léto sepiš! :) Moc ráda se dozvím, co plánuješ číst! :)

      Vymazat
  3. Teda, toho je vážně hodně! Jsem zvědavá, co řekneš na Hlas nože, já osobně celou sérii zbožňuju, ale jednička byla a pořád je dost zvláštní... Hm, možná bych ji mohla dočíst v rámci re-readingu. O Heist Society jsem toho slyšela hodně, takže se po ní časem možná taky mrknu, anotace vypadala fakt slibně. Já mám na prázdniny moc hezké plány s četbou literatury k bakalářce, protože se mi vedoucí rozhodl, že bych to mohla psát už během prázdnin... Takže asi tak. Navíc bych ráda přečetla co nejvíc knih z Anglického Summer Readingu, co máme s Kath, kde je jedna knížka na týden, takže toho bude i tak asi dost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, možná mám moc velký oči, ale uvidíme, třeba se hecnu a zvládnu velkou část přečíst! :D Doufám, že se mi Hlas nože bude líbit, doma mám celou tu trilogii, takže by mě mrzelo, kdyby mě to nebavilo. Plus jsem na to slyšela fakt hodně chvály. :)
      Na Heist Society mě nalákala Freckles, takže věřím, že to dobré bude! :D
      Jé, tak to mě mrzí! Ale třeba to bude aspoň trochu zajímavé čtení. :) Ovšem s bakalářkou ti tedy držím palce! :)
      Na Summer Reading se moc těším! Loni jsem se sem tam zapojila, letos se pokusím přečíst co nejvíc těch knih! :) Takže... No, chci vidět, jak to budu všechno stíhat. :D Doufám, že s Kath brzo odhalíte, co máte v plánu číst, ať vím, na co se mám těšit! :)

      Vymazat
  4. Skvělý výběr! :)
    Já mám v plánu taktéž knihy Brandona Sandersona, na které se těším ze všech nejvíc. Ráda bych stihla Throne of Glass, než vyjde kniha v češtině a také Red Queen. Jméno větru mám v merku už dlouho a teď doufám, že se k tomu dostanu. Co se týče knihy The Duff, tak já jsem tedy zatím viděla pouze ten film a musím říct, že to byl takový průměr, ale kniha mě i přesto hodně láká. Oveho si rozhodně přečti, protože já už se nemůžu dočkat, až od toho spisovatele vyjde Babička. :)
    O prázdninách se chci zaměřit hlavně na moje nepřečtené knihy v knihovničce, patří mezi ně Píseň krve, série Nebe, Girl Online, první díl Havraního bratrstva a najdou se i další, ale tyhle bych vážně chtěla stihnout. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      Jé, Sandersona ti hrozně moc schvaluji! :D Těším se, co na něj povíš! :) Throne of Glass se výborně čte, pokud tě to chytne, tak to určitě zvládneš rychle. :) Jo, na Red Queen se budu muset podívat, ať vím, co na ni všichni vidí... Ale určitě to u mě dopadne tak, že dřív stihne vyjít v češtině. :D Od The Duff filmu nic nečekám, proto mě nemůže zklamat, ale uvidíme. :) Na Babičku se taky těším! Oveho jsem sice zatím nečetla, ale Babička vypadá podle anotace úžasně! :)
      Píseň krve a Havraní bratrstvo - to ti schvaluji! Výborné knížky, doporučuji se do nich pustit co nejdříve. :)

      Vymazat
  5. Tak me se prazdniny netykaji, ale posledni dobou jsem cetla malo, tak se chci poradne rozecist a hlavne precist to, co mi doma lezi uz siiilene dlouho.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale aspoň nějaká dovolená bude, ne? :) Budu držet palce, abys během ní stihla přečíst to, co chceš! :)

      Vymazat
  6. Landline a Attachments strašne závidím, tiež si ich musím zohnať :3
    Na Duff a Oveho sa tiež čoskoro chystám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď zkoumám ty knížky na BD a jsem fakt ráda, že je už mám dávno doma! :D :)
      Tak snad se ti budou líbit! :D :)

      Vymazat
  7. Konkrétní plány si nikdy dopředu nedělám, ale určitě někdy některé z tebou uvedených číst plánuju :)
    Rozhodně doporučuju Třetí hrob :) Je tam na můj vkus trochu moc Reyese, ale Charley je pořád stejně skvělá a vtipná :)
    Jinak já zrovna čtu Percyho Jacksona (1. díl) a plánuju si asi dát maraton celé série :) Před dvěma lety jsem zvládla jen první dva díly a od té doby stagnuju a vše jsem zapomněla a opakování je matka mouodrosti, takže doufám, že konečně zvládnu Percyho komplet, abych se mohla připojit k davu nadšenců :) Zatím se fakt bavím, strach mám z druhého dílu, který se mi tolik nelíbil, tak snad mě zase nezabrzdí, jako tenkrát :)
    Na Throne of glass si počkám na překlad. Budu lenoch. Stejně teď mám půjčených tolik knih z knihovny a nakoupených tolik novinek, že mi nejspíš vystačí do jeho vydání, tak je to stejně jedno :D
    Chaos už mám doma asi sto let a pořád se k tomu nějak nemůžu dostat a nevím proč. Asi mě podvědomě drží zpět fakt, že je to z LK a že mám doma spoustu akutnější četby, která byla dražší...hloupé, já vím...Každopádně spisovatele každý miluje, tak nevím, proč by tomu u mě mělo být jinak :)
    Stejně dlouho jako Chaos na mě čekají tyhle dvě knihy od RR a taky se nějak nemohou dočkat. Jsem strašná! A ve čtečce mám Oveho i Duff a jsou na tom stejně...
    A Simon vs. the Homo sapiens agenda potřebuju naprosto nutně a neodkladně :D
    Takže výstupem z tohohle megadlouhého komentáře není žádná pomoc :D
    Ale věřím, že to všechno zvládneš, po tom několikaměsíčním absťáku ti to určitě půjde jedna báseň! :D
    Jinak určitě doporučuju dočtení Monumentu 14 a lidi si teď hrozně chválí Marťana :) Sama ho mám doma a...překvapení...ještě jsem ho nečetla :D
    No a vlastně cokoli jsem za poslední dobu přečetla bylo super :) (kromě Sila, které bylo průměrné)
    Hrozně moc jsem si užila S láskou Rosie, to bylo prostě boží. Četla jsem to ve správnou chvíli, takže jsem na to měla náladu a zvládla to za den i s filmem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě pokračování Projektu manželka! :) Sice už to prvnímu dílu ani zdaleka nešlape na paty, ale i tak je to prostě Don a je to boží :) A navíc ta originální obálka od Penguin books je nejkrásnější na světě!

      Vymazat
    2. Na Třetí hrob se těším, jen to musím sehnat! :D
      Jé, Percyho mám jaksi znovu rozečteného v angličtině! :D Druhý díl jsem začala číst někdy na začátku roku, pak jsem na to přestala mít čas, ale určitě mám v plánu to v té angličtině dočíst. :) A pak se pomalu vrhnu i na ty další. :) A ty to rozhodně dočti! Já osobně tedy s druhým dílem problém nemám, ovšem byla by škoda, kdyby ti kvůli němu utekl zbytek tak skvělé série. :)
      No právě, Patricka Nesse všichni zbožňují! :D Jako Volání netvora byla dokonalost sama, tak doufám, že i jeho ostatní tvorba je dobrá. :)
      Však ty se k těm knihám dostaneš, až na to bude ten správný čas. :)
      Na Simona by bylo asi dobré uspořádat nějaké společné čtení. :D
      Na ten poslední díl Monumentu 14 se mrknu v knihovně. :) No a Marťana plánuji, jen čekám, až na mě v knihovně dojde řada. :D
      Ty jo a zrovna to Silo mám doma k přečtení. :D Tak uvidíme, jestli se k němu vůbec stihnu dostat. U S láskou Rosie mě láká spíš ten film, ale kdo ví, třeba se dostanu i ke knize. :)
      Jé, tys četla pokračování Projektu manželka? Závidím! :D Já stále doufám v překlad, ale když se neobjeví informace, že teda bude, mrknu se na to v té angličtině. :)

      Vymazat
  8. Letních plánů už mám spoustu, protože na konci srpna odjíždím na rok pryč od své knihovničky a ráda bych většinu (nebo nejlépe všechny) knih dočetla ještě předtím... Takže mám docela co dělat - uvidíme, jak to zvládnu. Držím ti palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to ti držím palečky též, abys toho stihla přečíst co nejvíc! :) Rozhodně to máš jako zajímavou výzvu. :) Děkuji! :)

      Vymazat
  9. Koukám, jsi na tom úplně stejně jako já. Hromada knížek, co si vážně toužíš přečíst, ale nevíš, kterou začít první. Jo, taky bych byla nejradši, kdybych mohla číst pět knížek najednou... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! :D Moc číst pět knih najednou by bylo skvělé! :D Ale nesmím si dovolit si najednou rozečíst víc knih, pak bych už tuplem nic nepřečetla, takže hezky postupně! :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.