Přeskočit na hlavní obsah

Co nového vyjde v parných dnech července?

Řeknu vám, že to teplo, které od začátku tohohle měsíce panuje, mě opravdu ubíjí. Nejhorší na tom je, že v podstatě nemám náladu vůbec něco dělat. Nebo mě chytne nějaké to nadšení a já se do něčeho pustím, ale než to stihnu dokončit, přestane mě to bavit. Je to příšerné, ale bude se velice snažit to překonat, abych zvládla na blog sepsat všechny ty články, které mám v plánu.
Začnu něčím jednodušším a to je článek zaměřený na knihy, které nám v červenci vychází! Tolik těch knih není, ono přes léto se vydávání knih přece jenom utlumuje a nakladatelství čerpají energii pro podzim, kdy bývá vydávána hromada knižních novinek. Ovšem i přesto jsem něco našla.

Všem klukům, které jsem milovala - Jenny Han / CooBoo / vychází 27.7.2015
Info o knize: GoodReads / CooBoo

Jako první tu mám knihu, na kterou chci upozornit hlavně vás. Tuhle novinku od Jenny Han jsem četla loni a musím říct, že opravdu šlo o moc prima oddechové čtení (má recenze). Četla jsem ji sice v angličtině, tak nevím jistě, jak bude působit v češtině (mám pocit, že contemporary v češtině vždycky hodnotím hůře než ty v angličtině), ale pokud máte rádi romantiku, která je vážně hodně sladká, přečtěte si to. Navíc máme v češtině tuhle krásnou originální obálku, což je hrozně fajn.

Nepoučitelná - Leah Raeder / Beta / vychází 16.7.2015
Info o knize: GoodReads / Beta

Normálně bych se do tohohle pustit nechtěla, protože mi podobně laděné knížky asi zkrátka moc nesedí (většinou mi přijdou naprosto pitomé), ale tohle má od mých přátel na GoodReads výborná hodnocení. Dokonce i od lidí, jejichž názorům vážně věřím a se kterými je mívám podobné. Proto tomu tu šanci dát chci. Jen doufám, že nakonec nebudu litovat, že se do toho pouštím v češtině. 
Jinak v knize má jít o zakázaný vztah mezi studentkou a učitelem, odehrávat se to má na střední škole. Jestli to nebude zpracované pitomě, mohlo by to být zajímavé.

Deník mého stínu - Claire Kendal / Ikar / vychází 8.7.2015
Info o knize: GoodReads / Bux.cz

Tahle kniha by měla být o ženské a jejím stalkerovi, jak vyplývá z anotace. Mohlo by to být dost mrazivé. Já podobné knížky zas tak často nečtu, ale tohle vypadá podle anotace fakt zajímavě. Problém téhle knihy by mohl být ten, že to bude dějově moc pomalé a nezáživné. Na druhé straně by to mohlo být i dosti dramatické a napínavé, pokud se ten stalker rozhodne něco provést. Hodnocení na GoodReads to sice nemá nijak závratné, ale asi v tom nakladatelé cítí potenciál, když jsou práva prodána do tolika zemí. A když to nebude číst já, tak mamka se na to určitě ráda podívá.

Modré hlubiny - Jennifer Donnelly / Egmont / vychází 14.7.2015
Info o knize: GoodReads / Egmont

On ten Egmont vždycky přijde s nějakou knížkou, kterou nikdo nečeká! Nebo aspoň pro mě bylo ohromné překvapení, že tohle u nás vydají. Na rovinu přiznávám, že si nejsem jistá, jaké to bude, ale zaregistrovala jsem tuhle knihu už v angličtině, hlavně díky té krásné obálce. Mrknou se na tohle chci i proto, že by tam mělo jít o mořské panny, to je u nás novinka. A kdo ví, třeba se to dobře uchytí a někdo vydá další sérii s těmihle mořskými tvory (ono v angličtině jich je dost a dost). Jak to teď zkoumám, tak musím říct, že tahle série má v zahraničí docela dobře promakanou propagaci. Tak uvidíme, jaké to bude.

Víc českých knih nemám, tudíž teď přejdu k těm anglickým:


Paperweight - Meg Haston / Harper Teen / vychází 7.7.2015
Info o knize: GoodReads
Tohle má zaprvé výbornou obálku. A zadruhé výborně znějící anotaci. Podle všeho by měla hlavní hrdinka trpět poruchou příjmu potravy a dalšími psychickými problémy. Otázkou je, jakým způsobem se jí to podaří vyřešit. Tahle knížka by mohla být hrozně dobrá, pokud to téma autorka správně zpracuje.

Ink and Bone - Rachel Caine / NAL / vychází 7.7.2015
Info o knize: GoodReads
Rachel Caine je zkušená autorka, a i když jsem od ní ještě nic nečetla, pevně věřím, že toho má za sebou už dost, aby tohle bylo dobré. Obzvlášť když si vezmete, že hlavním motivem této knihy je Velká alexandrijská knihovna, která přežila do dnešní doby. Zatím to má pozitivní hodnocení, tak jsem zvědavá.

Silver in the Blood - Jessica Day George / Bloomsbury Childrens / vychází 7.7.2015
Info o knize: GoodReads
Na rovinu přiznávám, že tohle se do mého hledáčku dostalo hlavně kvůli té obálce, která je naprosto dokonalá. Obsahově těžko říct, jak moc úžasné to bude, hodnocení to tak výborná nemá, ale vypadá to zajímavě. Prý pro fanoušky Cassandry Clare - já tedy její fanoušek nejsem, ale její knížky nejsou špatné. Takže uvidíme.

Lorali - Laura Dockrill / Hot Key Books / vychází 2.7.2015
Info o knize: GoodReads
Opět pěkná obálka a zajímavě znějící anotace! Tahle kniha je také o mořských pannách a do to-read jsem si ji dala, když jsem o ní slyšela mluvit booktuberku Sannu, která pracuje v nakladatelství, jež tuhle knihu vydává. Mluvila o ní s takovým nadšením, že si ji prostě chci přečíst!

To je, prosím pěkně, k červencovým novinkám vše. A které knihy zaujaly vás?

Komentáře

  1. Já se moc těším na Všem klukům, které jsem milovala a v hledáčku mám i Modré hlubiny. Samozřejmě si ještě co nejdřív musím obstarat třetí díl Labyrintu, který ze začátku měsíce vyšel. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ten Labyrint bych se už také měla podívat, ještě jsem nečetla ani jeden díl, jop. :) No a když už to u nás vyšlo celé... Asi se po tom fakt mrknu. :D :)

      Vymazat
  2. Jsem ani nevěděla, že se Nepoučitelná vydává u nás. Takže dík za info! :)

    Všem klukům, které jsem milovala mě láká, mohla by to být prima oddechovka do období pařáků. A na Modré hlubiny jsem zvědavá, spíš čekám něco strašného. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. :D

      Jo, pro období pařáků se hodí! Jo, s Modrými hlubinami to mám podobně. :D

      Vymazat
  3. To ALl The Boys I've Loved Before jsem dočetla před pár dny a moc se mi líbila. Taky se mi contemporary zdá vždycky lepší v angličtině, protože v češtině ty překlady tak nějak nevyzní... Ale když už se zase povedou, tak vážně dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že některé překlady contemporary knih jsou fajn - třeba Polibek pro Annu mám v češtině ráda. :)

      Vymazat
  4. Mňa najviac zaujala zrovna novinka v angličtine a to Paperweight :) knižku s takouto témou som ešte nečítala, ale celkom ma to zaujalo, takže si ju určite pridám do to-read listu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na Paperweight zvědavá! Snad to bude tak dobré, jak to zní. :)

      Vymazat
  5. Všem klukům, které jsem milovala bych si hrozně ráda přečetla. Já se těším ještě na: Cena za dokonalost, Drobný poklesek, První láska a Sedm dopisů z Paříže. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch Sedm dopisů z Paříže vypadá zajímavě, na to se také možná časem mrknu! :)

      Vymazat
  6. Na Všem klukům, které jsem milovala se hrozně těším! :)) A o Modrých hlubinách slyším prvně, ale upřímně mě zaujaly, takže se po nich určitě podívám :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě Modré hlubiny zaujaly, snad se ti to bude líbit. :)

      Vymazat
  7. Paperweight vypadá strašně super, hrozně si to chci přečíst...tak snad to bude tak dobré, jak to vypadá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše! :D Byla by velká škoda, kdyby to bylo nějak pokašlané.

      Vymazat
  8. Těším se na Všem klukům, které jsem milovala a Nepoučitelnou :) A nemůžu se dočkat Ink and Bone :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se k těm knížkám dostaneš a budou se ti líbit! :)

      Vymazat
  9. Těším se hlavně na Všem klukům, které jsem milovala, ale Modré hlubiny si také nechám ve svém whishlistu.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Všem klukům, které jsem milovala se určitě podívej, je to vážně fajn čtení. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.