Přeskočit na hlavní obsah

Co jsem v létě přečetla

Přicházím s tímhle článkem s jistým zpožděním, ale dokud není září pryč, říkám si, že na tom nejsem tak špatně! Navíc půjde o článek zatraceně dlouhý, proto jsem jeho psaní neustále odkládala. Naštěstí jsem se k němu nakonec dokopala!
V létě jsem četla hodně, tedy alespoň na mé poměry - za poslední rok jsem toho totiž tolik nepřečetla, měla jsem takové blbé období, kdy jsem do čtení neměla moc náladu. Ale to se s příchodem léta díky bohu zlomilo a já četla, četla a četla. To jsem vlastně dělala i poslední týdny, proto jsem nebyla na blogu příliš aktivní, ehm. Avšak chtěla jsem využít volný čas, než mi zase začne škola.
V článku shrnu všechny knihy, které jsem přečetla od června do srpna. K těm, na které nejsou na blogu recenze, se vyjádřím trochu více. Snad se vám bude článek líbit a třeba vás u něčeho inspiruji ke čtení.

Urban fantasy je pro mě jistota...
Když jsem se pouštěla do knihy Řeky Londýna od Bena Aaronovitche, byla jsem dost zvědavá, co na ni řeknu, protože jsem na ni četla poměrně rozporuplné názory. Byla jsem připravena na nejhorší. A možná i proto jsem byla nakonec mile překvapena, jak fajn knížka se z toho vyklubala. Jde o celkem klasickou urban fantasy s detektivními prvky. Místy je trochu více popisná, ovšem mně to sedlo k duchu knihy a nevadilo mi to. Jen ta hláška s Harry Potterem na obálce je dost mimo. Každopádně se těším na další díl. 4/5 hvězdiček
Přes prázdniny jsem si dala i menší maraton knih ze série Kate Daniels od Ilony Andrews. Začala jsem s Magií střelného prachu, což je kniha která se zaměřuje na Andreu Nashovou namísto Kate. A ještě k tomu kniha obsahuje bonusovou povídku Magické dary. Oboje bylo dobré. 4/5 hvězdiček
Pokračovala jsem s Magie na vzestupu a s Magie ničivá. Samostatně se ke knihám moc vyjadřovat nebudu, přece jenom jde o šestý a sedmý díl ze série, ale oba díly jsem si hrozně užila, pro mě osobně si Ilona Andrews udržuje stále stejnou úroveň a stále mě baví. 5/5 hvězdiček pro oba díly.

Čtu i komiksy...
Nezadaná je komiks od autorů India Desjardins a Magalie Foutrier a v podstatě jde jen o jednotlivé scény / situace, ve kterých se ta hlavní postava ocitá. Přiznám se, že to mě překvapilo, před čtením jsem nevěděla, že je ten komiks vedený takhle. Bohužel mě to moc nenadchlo. Jistě, některé scény byly úsměvné, ale jinak mi to nepřišlo moc extra a výjimečné. 3/5 hvězdiček
Na Drama od Rainy Telgemeier jsem psala recenzi, proto si můžete můj delší názor přečíst tam. Líbilo se mi to a s radostí to doporučím dál. 4/5 hvězdiček

Doháním resty s Rickem Riordanem...
Menší maraton jednoho autora jsem si dala i v případě knih od Ricka Riordana, které jsem četla takhle hezky po sobě. The Blood of Olympus je poslední díl ze série Bohové Olympu. Samozřejmě to zase bylo jedno epické zakončení, jak je u Ricka zvykem. 5/5 hvězdiček
Na první díl ze série Magnus Chase and the Gods of Asgard, která se zaměřuje na severskou mytologii, si můžete na blogu také přečíst recenzi. Já jsem si knížku zamilovala a doporučuji ji omrknout, až za pár dní vyjde v češtině. 5/5 hvězdiček
No a pak tu máme první díl z Rickovi nejnovější série The Trials of Apollo. Tohle bylo přesně takové, jak jsem si představovala. Výborně jsem se u toho bavila, jak se můžete dočíst i v recenzi. Ale přece jenom to mělo své mouchy. A v češtině to bude taky4/5 hvězdiček

Více méně realistická fikce...
Babičky: Mrtvý kuchař od Minny Lindgren mě těžce zklamaly, jak si můžete přečíst v recenzi. Což mě teda stále mrzí. 2/5 hvězdiček
Dobrý proti severáku od Daniela Glattauera pro mě byla docela rozporuplná kniha. Na jednu stranu musím pochválit, že autor ten formát tohohle románu zvládl výborně, na stranu druhou jsem měla menší dilema ohledně obsahu. Podrobněji jsem se vyjádřila v recenzi. 3/5 hvězdiček
Pokoj od Emmy Donoghue bylo silné čtení. S touhle knihou jsem to měla takové složité - přečetla jsem asi 60 stránek a z nedostatku času jsem to odložila. Málem jsem se k tomu ani nevrátila, protože mě to v té první části zkrátka příliš nezaujalo. Naštěstí jsem byla přemluvena, ať pokračuji dál, že je to pak lepší. No a ještě že jsem to udělala! Vyklubalo se z toho neskutečně dramatické, psychologické čtení, které jsem nemohla odložit. Byla jsem z toho frustrovaná, ale o to reálnější mi to přišlo. Fakt to byla síla a já rozhodně nelituji toho, že jsem tomu svůj čas obětovala. 5/5 hvězdiček

Pro mladší čtenáře...
Poslední navěky od Somana Chainaniho je třetí díl ze série Škola dobra a zla a původně to měl být i díl poslední, jop. Knížka se četla výborně, byla napínavá a měla i pár zajímavých zvratů. Ale jinak se mi z těch tří dílů líbila nejméně, přišla mi trochu zbytečně dlouhá a chyběla tomu ta jistá jiskra, díky které se mi ty první dva díly tolik líbily. Nicméně pořád to bylo dobré. 4/5 hvězdiček
Noční můry! od Jasona Segela a Kirsten Miller mě fakt nadchly, jak si můžete přečíst v recenzi. To bylo príma čtení a já se velice těším na pokračování! 4/5 hvězdiček
Kečupová mračna od Annabel Pitcher, to bylo naopak spíše průměrné čtení. Ničím mě to moc nezaujalo, vyprávění skrze dopisů mi tu nesedlo. Hlavní hrdinka mě nijak neoslovila. Rozhodně to není kniha, o které bych tvrdila, že si ji musíte honem rychle přečíst. 3/5 hvězdiček

Nějaké to fantasy...
Město schodů od Roberta Jacksona Bennetta, to byla vyloženě radost to číst! Krásně promyšlené, výborně napsané. Po dočtení jsem byla naprosto spokojená, protože jsem v knize našla všechno, co od dobré knihy žádám. Více máte v recenzi. 5/5 hvězdiček
Sbírka novel k sérii Throne of Glass - The Assassin's Blade od Sarah J. Maas mě vlastně upřímně překvapila. Ono to totiž bylo hodně dobré, jak jsem vyjádřila i v recenzi. Knihu můžete bez problémů přečíst i před samotnou sérií, nic si nevyspoilerujete. A pokud máte sérii rozečtenou, ale tohle jste ještě nečetli, tak to doporučuji co nejdříve napravit, autorka postupně v sérii na novely víc a víc odkazuje a pro lepší pochopení některých událostí je vážně dobré mít novely přečtené. Nudit se u nich nebudete. 5/5 hvězdiček

Čtení do školy...
Ani nevím, jestli mi přímo tyhle knihy ve škole k něčemu budou, ale abych neměla příliš černé svědomí, přece jenom jsem si aspoň něco přečetla.
Klapzubova jedenáctka od Eduarda Basse nebyla tak špatná, jen mě to příliš nebavilo číst. 3/5 hvězdiček
Rozmarné léto od Vladislava Vančury mi tedy vůbec nesedlo, jop. 2/5 hvězdiček
Naopak Továrna na absolutno od Karla Čapka, to se mi líbilo moc. Ta knížka je překvapivě nadčasová. A zabývá se tématy, které bych vlastně vůbec nečekala. 4/5 hvězdiček.
Lehká dívka a reportér od Karla Poláčka bylo dost divné čtení, ehm. 2/5 hvězdiček
Periférie od Františka Langera je divadelní hra, která má dva konce. Mně osobně se mnohem více líbil konec původní. 3/5 hvězdiček

Čtení v rámci maratonu...
Cress od Marissy Meyer jsem v rámci 24-hodinového maratonu pouze dočetla. Nicméně ta knížka byla naprosto výborná, strašně jsem si ji užila a ani nevím, jestli jsem někdy přečetla 600 stránek tak rychle! Pro mě osobně je Cress rozhodně nejlepší díl z celé série. 5/5 hvězdiček
Farma zvířat je druhý díl z komiksové série Mýty od tvůrců Bill Willingham, Mark Buckingham a Steve Leialoha. Tahle série zpracovává pohádkové motivy, i když poněkud drsnějším způsobem. Ale je to dost boží a výborné čtení. Také se mi hodně líbí ty ilustrace. Jediné, co mě vážně rmoutí jest to, jak dlouhá tahle série je. To ji budu sbírat ještě dlouho. 4/5 hvězdiček
Když jsem dočetla Druhou stříbrnou knihu snů od Kerstin Gier, dosti mě mrzelo, že nemám hned po ruce třetí díl, okamžitě bych se do něj pustila. Miluji knížky od Kerstin, protože se neskutečně úžasně čtou a ještě k tomu jsou originální. A já bych fakt chtěla vědět, jak tahle trilogie dopadne! 4/5 hvězdiček

A co nemám vyfocené...
 
A poslední dvě knížky, které jsem v létě přečetla, ale bohužel jsem k nim nepořídila žádnou fotografii, tak snad mi to odpustíte.
Po dočtení Cress od Marissy Meyer, jsem se rozhodla, že už nechci čekat na české vydání Winter. Já bych se totiž pak k té knize dostala bůh ví kdy. Tak když už jsem byla v tom, pustila jsem se do knížky v angličtině. A panebože! Těch více než 800 stránek jsem přečetla ani ne za tři dny! Bylo to napínavé, hezky promyšlené a jako ukončení uspokojivé. Jen trochu moc dlouhé, byla jsem až taková netrpělivá, abych se konečně dozvěděla, jak přesně to dopadne. Ale užila jsem si to! 5/5 hvězdiček
No a pak jsem začala svůj další soukromý maraton. Pustila jsem se do knih od Sarah J. Maas a začala jsem s Crown of Midnight, druhým dílem ze série Throne of Glass. A páni, to bylo něco! Tedy hlavně ta druhá část byl pěkný masakr! No a protože nechci spoilerovat, tak nic víc ani neřeknu. 5/5 hvězdiček

Pokud počítám dobře, přečetla jsem za léto 27 knížek, a tudíž 9007 stránek. To není špatné, co říkáte? Pro mě osobně je to rozhodně pokrok vzhledem k tomu, jak dlouho mi trvalo konečně zase najít svou vášeň pro čtení.

A jaké jste měli léto vy? Co byla nejlepší přečtená kniha? (Za mě rozhodně knihy, kterým jsem dala 5 hvězdiček!)

Zdroje obálek: www.goodreads.com

Komentáře

  1. Tak ten článek byl pořádně dlouhý (to není výtka!), že nevím, jestli vypsat všechny postřehy. No, raději se to pokusím zkrátit, i když se mi to asi nepovede. Rozmarné léto většina správně nechápe, přitom to má být podle našeho třídního češtináře něco extra. Nečetla jsem a asi u toho zůstanu. Naopak od Čapka jsem se chystala přečíst nějakou divadelní hru. I když už letos něco přečíst musím, aspoň tu dvacítku, komu se chce, že. Kečup mi přišel jako příjemná nápaditá oddechovka. Mně zase ta forma dopisů sedla, něco nového ze světa jsem se i dozvěděla... Jen mi vadilo, že jsem načetla příliš mnoho recenzí, které nenápadně naznačovaly jednu věc. Vzhledem k tomu, že do všeho ráda šťourám, tak jsem knihu odhadla hned úvodním dopisem, čímž se samozřejmě nechci chlubit. Spíš bych chtěla říct, že by si mě kniha získala daleko víc.Ach ta úžasná Kate. Ségra zprvu odmítala tuto sérii začít (bála se, že to skončí jako s Mercedes - podle ní totální propadák), ale já umím být přesvědčivá, takže se do Kate Daniels zamilovala. Škoda jen že jsem ji nedonutila dát šanci Škole dobra a zla. Mně osobně chybí přečíst 3.díl. Trochu mě mrzí, že bude slabší. Kerstin mám strašně ráda, akorát její Kniha snů mi přišla tak trochu pod její úroveň, jako by nás ošidila. Přesto jsem si čtení užila a už aby tu byl poslední díl. Nedávno jsem dočetla Nejkrásnější a už se nemůžu dočkat závěru série. Měsíční kroniky jsou prostě bomba. Od Ricka jsem zatím nic nečetla, další resty, za které se stydím. Stále váhám, zdali podporovat česká nakladatelství nebo raději číst v angličtině. Proto mám stále přečtený jenom první díl Skleněného trůnu, který mě celkem zklamal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásně dlouhý komentář, fakt z něho mám velkou radost! :)
      Jó, třeba nám o Rozmarném létu povypráví vyučující a já to pak lépe pochopím. :D Mně se to hlavně špatně četlo, to byl můj největší problém.
      Z divadelních her od Čapka jsem četla R.U.R. a to se mi líbilo hodně, takže to můžu doporučit. :)
      Já na Kečupová mračna vlastně žádné recenze nečetla, takže jsem nic nevěděla předem. I když mi bylo od začátku docela jasné, co se asi stalo. Otázkou pro mě bylo, koho se to týkalo, jop. To zas autorka podle mě měla zaonačené docela dobře, že člověk hned nevěděl.
      Já mám Mercedes teda ráda, no. :D Ale je super, že kvůli ní Kate neodvrhla! To zase musím souhlasit, že je Kate přece jenom lepší než Mercy. :)
      Jako třeba se ti ten třetí díl bude líbit víc než mně. :) Já si hlavně myslím, že to mohlo být krapet kratší, no.
      Já nevím, já jsem Knihu snů přečetla za pár hodin a už jen proto jsem to musela kladně hodnotit. :D A prostě mě ty snové věci baví. :)
      Tak zrovna Nejkrásnější jsem nečetla, ale nemám pocit, že bych tím o něco přišla. I když jednou si to přečíst chci. :) Nicméně souhlasím, že Měsíční kroniky jsou úžasné, podle mě jedna z nejlepších YA sérií. :)
      Já knížky od Riordana bezmezně miluji a stoprocentně doporučuji. :D
      On ten první díl Skleněného trůnu je slabší. Rozhodně je nejslabší z celé série. Já osobně už mám přečtených všech pět dílů a musím říct, že je to pak fakt jízda. :) Tak zkus číst dál.
      Ohledně dilematu ti asi moc neporadím - sama si kupuji jak české, tak anglické knížky. Třeba od Riordana mám doma knížky jenom v angličtině. Stejně tak od Sarah J. Maas. Ale je fakt, že už si dávám krapet větší pozor na to, co si koupím v ČJ a co v AJ, no. U sérií tomu v ČJ už tolik nevěřím, obzvlášť pokud jde o nové věci.

      Vymazat
  2. Teda, zvládla jsi toho hrozně moc. Četla jsem pouze Město schodů a nelíbilo se mi. Naopak Kate Daniels mě docela láká, tak snad se k ní dostanu.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tak to mě mrzí. :/ Ale to je normální, že se každému líbí něco jiného. :) A Kate je fakt super, tu můžu doporučit na sto procent. :)

      Vymazat
  3. Kate Daniels jsem v létě četla taky, ale od prvního dílu :D Každopádně jsem skončila u Magie střelného prachu, takže ten zbytek dočtu snad během podzimu. Jinak pokud se ti hodně líbila Půlnoční koruna, tak se máš ještě na co těšit, protože třetí díl zatím bezkonkurenčně nejlepší! :) Sarah J. Maas se díl od dílu zlepšuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, všimla jsem si. :) Tak snad se k těm dalším dílům dostaneš. :) Jó, já mám ty další díly z Throne of Glass už taky přečtený. :D Dokonce už i ten pátý, který mě málem zabil. Jen jsem to četla teď v září, proto to ve článku není. Ale asi jsem to zmínit mohla. :D Každopádně mám knížky od Sarah ráda. :)

      Vymazat
  4. Zajímavá hromádka knih :D Já jsem z toho všeho přečetla jen Nezadanou a Půlnoční korunu. Tu Nezadanou mám vážně ráda - je to takové to miloučké a možná trošku i hloupoučké čtení, ke kterému se ráda vracím, když je mi na nic. Co se Půlnoční koruny týče... Já jsem zřejmě nějak dospěla do bodu, kdy jsem nějak pře-skleněno-trůnovaná xD Prostě mě ta série už vůbec nebere :/ A to mě čeká ještě třetí díl :( :D Jinak máš ale rozhodně můj obdiv!
    Imaginareum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, Nezadaná rozhodně je miloučká, ale jinak to pro mě nebylo nic extra. :D Tak já mám celkově knihy od Sarah J. Maas ráda, prostě mi sedí, ovšem i naprosto chápu, když se to někomu nelíbí. :) Sama bych to dokázala zkritizovat, ale stejně si to čtení užívám. :D Děkuji! :)

      Vymazat
  5. Série Kate Daniel mě také láká, a vzhledem k momentální ceně si asi prvních pár dílů konečně objednám :)
    Drama jsem také nedávno četla, ale v anglištině. Bylo to moc milé čtení :)
    Vážně si musím už konečně přečíst Percyho.. :D
    Škola dobra a zla i Kečupová mračna mám určitě v plánu si brzy přečíst.
    Celá série Měsíční kroniky je dokonalá, rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších a moc se těším na Winter :3
    Páni 27 knih je úžasný výkon :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho! Kate je fakt super. :)
      Jo, mně se to také moc líbilo. Dost se těším na autorčinu další tvorbu. :)
      To tedy musíš! :D Jako ono to není pro každého, to uznávám, ale já to naprosto miluji. :D Prostě ten humor, ty postavy, všechno! Zkrátka je to boží. :D
      Tak Školu dobra a zla určitě doporučuji. :)
      A rozhodně se máš na co těšit! :D
      Moc děkuji! :)

      Vymazat
  6. Ahoj, můžu se zeptat, kde nakupuješ anglické knížky?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.