Přeskočit na hlavní obsah

Podzimní novinky, na které si brousím zuby

Jako každý rok na podzim vychází spousta nových knížek, až člověk vlastně ani neví, co kupovat a číst dřív. Jelikož já na tom nejsem jinak, rozhodla jsem se projít knížky, které nakladatelství připravují a o kterých se už ví, a vybrat ty, které bych si buď moc ráda přečetla, případně i pravděpodobně pořídila. V článku najdete knihy české i anglické a ke každé se můžete dočíst pár slov, proč zrovna o danou knihu mám zájem. Třeba díky článku objevíte knihy nové, kterých byste si jinak nevšimli. Budu moc ráda, když mi pak dáte vědět, jestli se o něco ze seznamu zajímáte též či na co jiného se těšíte vy!

Knihy pro dospívající...

 

Copatou mámu od Barbory Bečvářové chystá nakladatelství YOLI na září. Mě osobně tahle knížka zaujala hlavně tím, že jde o první původně českou knihu, kterou YOLI chystá. Jsem vážně zvědavá, čím je ta kniha výjimečná, že se jí nakladatelství rozhodlo dát šanci. Dost se mi na knize líbí i to, že autorka vychází ze svých vlastních zkušeností, o to zajímavější to patrně bude. Jestli si ji pořídím, to ještě nevím jistě, ale možná i jo - přece jenom, proč české autory nepodpořit? Každopádně přečíst si to chci rozhodně!
Mluv od Laurie Halse Anderson ještě nemá českou obálku, proto používám originální. Tohle také chystá nakladatelství YOLI a mělo by to vyjít v listopadu. Tahle kniha není v zahraničí žádná novinka, jen u nás trvalo strašně dlouho, než se jí rozhodlo některé nakladatelství ujmout. Počítám s tím, že to nebude žádné lehké čtení, i když konkrétně příběh neznám - filmovou adaptaci jsem neviděla. Tohle si budu na sto procent pořizovat.
My ostatní tu prostě žijem od Patricka Nesse vydá v listopadu nakladatelství Slovart. Tohle jsem si chtěla přečíst už v angličtině, ale mám radost, že to vyjde v překladu, ve kterém si to pravděpodobně i pořídím. Tato knížka mě zaujala primárně anotací, která prostě zní skvěle. Sice to má dosti rozporuplné hodnocení, já ale doufám, že se zařadím mezi ty, kterým se bude kniha líbit. Jo a jen tak mimochodem, Slovart chystá na říjen i nové vydání Volání netvora! (Jestli to tedy neposune, když se ta premiéra filmové adaptace teď tak nějak různě posouvá...)

Knihy pro mladší čtenáře...


První díl ze série Země příběhů od Chrise Colfera u nakladatelství Fragment už teď v září vyšel. Já mám z vydání této knížky velkou radost, protože si ji chci přečíst už nějakou dobu. Do mého hledáčku se prvotně dostala díky autorovi - Chrise mám moc ráda ze seriálu Glee a jsem hrozně zvědavá, jak je tvůrčí i v jiných směrech. Samozřejmě se mi podle anotace zamlouvá i obsah knihy, já prostě miluji cokoliv, co nějak zpracovává pohádky. Knihu jsem si byla v knihkupectví už i prohlédnout a vypadá božsky!
První díl ze série Noční můry! od Jasona Segela a Kirsten Miller mě upřímně nadchnul, jak si můžete přečíst v mé recenzi. Na druhý díl se proto těším strašně moc! Kniha vychází už za pár dní a já si ji plánuji pořídit co nejdříve. Snad bude pokračování stejně tak dobré jako ten první díl!

Knihy z žánru fantasy...


Císařovy čepele od Briana Staveleyho chystá nakladatelství Fantom Print, pravděpodobně někdy v blízké době. Já osobně mám tuhle knihu vyhlédnutou už od jejího vydání v angličtině a vlastně jsem jen čekala, jestli se jí někdo ujme pro překlad. Nakonec vyjde v Fantom Printu, tím mi nakladatelství udělalo velkou radost. Už se na ni dost těším, čekám od toho poctivou fantasy, tak snad ji i dostanu.
Královna ohně od Anthonyho Ryana by měl být závěrečný díl série Stín krkavce. Knížka by měla vyjít v říjnu u nakladatelství Host, jestli nedojde ke změně. První díl Píseň krve jsem si naprosto zamilovala, druhý jsem bohužel ještě nečetla, takže až vyjde i ten třetí, pravděpodobně se do toho pustím, ono je u fantasy knih kolikrát lepší je číst spíš za sebou, než třeba s ročním odstupem. Hádám, že plán na příští léto mám jasný! A strašně se na to těším!
Knihu Temnější tvář magie od V. E. Schwab chystá na konec září nakladatelství Argo. Já osobně mám velkou radost, že se knihy dočkáme v překladu, autorka je v zahraničí poměrně dost oblíbená, tak jsem zvědavá, co na její knihy pro dospělé řeknu já. Argo má v plánu i ten druhý díl, tak doufám, že ho opravdu vydají. Chci si koupit tenhle překlad, ale jestli nevyjde pak pokračování, budu vážně naštvaná a už se snad na knižní série v češtině vykašlu.

Knihy s dotykem sci-fi...


Třetí díl ze série Sága od Briana K. Vaughana a Fiony Staples vyšel u nakladatelství BB/art už na začátku září a tenhle komiks si budu pořizovat na sto procent. Sága mě strašně baví a já mám velkou radost, že překlad dál vychází a upřímně doufám, že i vycházet bude. Pokud jste Ságu ještě nečetli, doporučuji to napravit, je to fakt boží.
První konec od Lauren James vydá nakladatelství CooBoo už za pár dnů. Pokud se nepletu, měla by tohle být romanťárna s cestováním v čase. Možná to dopadne hrozně tragicky, možná se mi to bude fakt líbit. Těžko říct. Ale podle anotace a obálky se mi to líbí, proto se plánuji po tom podívat.
O knize Všemi dary obdarovaná od M. R. Carey, kterou na konec září chystá nakladatelství Host, jsem toho dost slyšela a četla od zahraničních čtenářů. Názory na ni byly vesměs pozitivní. No a pak jsem viděla trailer na chystanou adaptaci a řekla jsem si, že to si musím přečíst! Nevím, jak moc bude film knize odpovídat, avšak díky té ukázce mě kniha zaujala ještě víc, prostě mám pocit, že by mě tohle mohlo bavit. A těším se na to!

Co se jinam nevešlo...


Nebeská tělesa od Eleanor Catton chystá na říjen nakladatelství Argo. Označila bych to za historický román, což tedy normálně moc nečtu. Ovšem tohle je kritikou oceňovaná kniha, plus moje oblíbená booktuberka ji chválila, proto jsem na ni zvědavá. Bůh ví, jestli se k ní někdy dostanu, ale ráda bych.
Knihu Krtník od Terezy Ščerbové chystá v listopadu nakladatelství Host. A tohle prostě vypadá úžasně. Naprosto jedinečně. A já se na to hrozně těším. 

Co mě zaujalo v angličtině...

 

Leave Me je novinka od Gayle Forman, která vyšla na začátku září. Pokud se nepletu, je to první kniha Gayle, která cílí na dospělé publikum místo na dospívající. Hlavně proto jsem na knihu zvědavá. Sice podobné knihy moc často nečtu, ale u Gayle aspoň vím, že umí psát, tudíž by to nemuselo být vůbec špatné. Uvidíme.
Ghosts je nový komiks od Rainy Telgemeier, vyšel teď v září. Jestliže se nepletu, je to autorčin první komiks, který bude mít nějaké prvky nadpřirozena - teda aspoň hádám, že tam ti duchové opravdu budou. Možné ne. Nechám se překvapit. Tenhle komiks bych si i ráda pořídila, nicméně zkusím počkat, jestli nevyjde v překladu.
The Hammer of Thor je druhý díl ze série Magnuse Chase and the Gods of Asgard od Ricka Riordana a vychází už na začátku října, juch! Tuhle knížku si budu určitě pořizovat, jen ještě nevím kdy přesně. V úvaze jsou Vánoce, případně to odložím na později. Tak či onak se už dost těším, až si to přečtu, ten první díl se mi líbil hrozně moc, proto se na tohle fakt těším.

 

Still Life with Tornado od A.S. King vychází v říjnu. Na úvod musím říct, že nějakou knihu od A.S. King si chci přečíst už strašně dlouho, všechny její knihy totiž vypadají neskutečně zajímavě a co jsem tak koukala, jsou i dobře hodnocené. U této její novinky mě naprosto fascinuje ta obálka. Anotace je taková nejasná, proto bych chtěla zjistit, co se za tak zajímavou obálkou ukrývá obsahově. A zkrátka si chci už něco od A.S. King přečíst, proboha.
Vzhledem k tomu, jak moc mám ráda Měsíční kroniky, je pro mě Heartless od Marissy Meyer povinná četba! Ovšem snažím se ohledně toho krotit své nadšení, přece jenom nechci být pak zklamaná. I když je pravda, že je to také retelling a v Kronikách Marissa jasně ukázala, že zrovna to umí skvěle. Jak moc nadaná autorka je, možná ukáže až její Gatlonská trilogie. A jak moc se Marisse Heartless povedlo se ukáže v listopadu, kdy kniha vychází.
Scythe je nová kniha od Neala Shustermana, tomu u nás vyšla kniha Bez šance, ke které jsem se ještě nedostala, ale časem bych rozhodně chtěla! Nicméně v současné době mě tahle listopadová novinka láká o něco víc - odehrává se to ve světě, kde už nejsou žádné nemoci a jediný způsob, jak lidé umírají je to, že jsou náhodně zabiti. A hlavní hrdinové jsou učedníci v umění zabíjet, aby se z nich stal takzvaný scythe. No nezní to zajímavě? A určitě se tam toho bude dít mnohem víc! No a ta obálka mi přijde dost boží. (Jo a teď jsem si na bux.cz všimla, že tohle dost možná vyjde v češtině. No nemáte radost?)

Tak to je ke knižním novinkám, které vychází na podzim, z mé strany vše. Teď by mě jen zajímalo, které knihy lákají vás? Máte nějaké nové tipy pro mě?

Komentáře

  1. Dneska jsem koukala, že na stránkách Luxoru se Královna ohně posunula až na únor :( Jinak já se ještě těším na druhou komiksovou Harley Quinn a většinu jsem si už odbyla (Sůl moře a HP)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né, to mi ani neříkej! Ale u Hosta to mají pořád na říjen, tak uvidíme, jak to nakonec dopadne. I když bych se nedivila, kdyby to opravdu posunuli, přece jenom u podobné bichle dojde ke zdržení snadno. :/ No vidíš, Harley Quinn jsem ještě nečetla, ani jsem se po tom nedívala. Takže to stojí za to? :)
      Sůl moře si asi taky koupím, jen bych nejdřív měla od té Ruty konečně přečíst ty předchozí knihy, když je i mám doma. :D A kolem HP mám čím dál větší dilema, přestože si to asi nakonec taky pořídím.

      Vymazat
    2. Mě ta první Harley bavila, jen má takový slabší dojezd... :)) Rutu doporučuju všema deseti a radši ještě před Humbookem, pak by tě určitě mrzelo, že jsi ji prošvihla, protože se ti to tutově bude líbit! :D
      A HP... Moje láska, no, půlnoční prodej to jistí :D :D

      Vymazat
    3. Hm, asi tu Harley omrknu, ale asi ji spíš zkusím sehnat v knihovně. :D Na Humbook bych ráda, ale mám smůlu. :D Každopádně se na ty její knížky určitě mrknu. :)
      Jasně, chápu. :D

      Vymazat
  2. Na Královnu ohně se neskutečně těším. Doufám, že nám autorka poskytne více z Vélina :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda musím přečíst ještě ten druhý díl, ale jakmile bude ten třetí venku, tak jdu do toho a moc se na to těším! :)

      Vymazat
  3. Královna ohně je pro mě povinností. Tuhle sérii mám strašně ráda :-) Ale už dřívě mě zaujalo My ostatní tu prostě žijem. Nejdřív, když to vydali na SK a ukazovali, jak kniha svítí v noci :-P Ale i to, že to napsal Patrick Ness, od kterého jsem četla výborný Chaos...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, sice jsem četla jen první díl, ale naprosto se mi získal. Takže až budu mít doma i ten třetí, hezky to dočtu. :D Jó, já doufám, že bude svítit i ta naše! :D Já mám od Nesse doma několik knih, jen jsem pořád četla pouze Volání netvora. :D Ale to bylo neskutečně boží, takže to budu muset napravit a konečně si od něho něco dalšího přečíst. :)

      Vymazat
  4. Já jsem hodně zvědavá na Temnější tvář magie, dost jsem o ní slyšela na zahraničním booktubu a povětšinou to byly kladné recenze. :) Zaujala mě taky kniha od Patricka Nesse, četla jsem od něj Volání netvora a to bylo naprosto skvělé, mám doma ještě nepřečtenou trilogii Chaos (alespoň myslím, že tak nějak se to jmenuje :D) a už bych s tím vážně chtěla pohnout... Speak jsem viděla, ale upřímně, už si to moc nepamatuju, snad jen Kristen Stewart v hlavní roli a ústřední motiv, takže hádám, že to na mě asi tak úplně nezapůsobilo. Ani jsem nevěděla, že The Girl with All the Gifts má knižní předlohu... nemám tucha, o čem to jako má být, ale ten trailer je pro mě fuj. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop, taky jsem slyšela samou chválu, proto se na ni těším. :) Ohledně knih od Nesse to mám stejné. :D Jen mám ještě navíc More Than This, taky nečtené. :D Že ve filmové adaptaci Speak hraje Kristen Stewart je jediná věc, kterou o tom vím. :D Fakt? Mě se ten trailer líbí. :D Trochu mi ten trailer připomíná knížku Přechod, kterou mám strašně ráda, takže jestli ta knižní předloha bude aspoň trochu Přechodu podobná, tak budu spokojená. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.