Přeskočit na hlavní obsah

Kterak byl můj podzim překvapivě plný knih

Letošním létem se u mě zlomila má poměrně dlouho trvající čtecí krize, během které jsem sice četla, ale bylo toho žalostně málo, proto jsem měla velkou radost, když se mi ji konečně podařilo překonat. Nicméně s příchodem podzimu a školy jsem se dosti obávala, že se mé čtecí tempo výrazně sníží. K mému údivu se to ani tolik nestalo, i když je pravda, že s blížícím se zkouškovým obdobím to začalo trochu klesat. Avšak podstatné je, že jsem číst nepřestala!
Přestože jsem dost knih přečetla, na většinu z nich jsem se nedostala k napsání recenze. Buď jsem se k tomu v zápalu čtení nedostala nebo jsem její sepsání odkládala až příliš dlouho, že to nakonec už nešlo. Proto vám přináším shrnující článek o knihách, ke kterým jsem se na podzim dostala. Ke každé přidávám i pár slov. 
Tentokrát bohužel bez fotografií, protože ne všechny knihy mám teď po ruce a k tomu jsem velkou část knih četla na čtečce.
Uvědomuji si, že článek přidávám trochu s předstihem, ale nepředpokládám, že bych dneska nebo zítra stihla přečíst ještě něco dalšího. A pokud ano, holt to uvedu v dalším shrnutí. Jen musím opravdu zapřemýšlet nad tím, jestli to nepsat opět po měsících, ehm.

Vlna Sarah J. Maas...
   
 

Začátek podzimu jsem věnovala knihám od Sarah J. Maas, ke kterým jsem se dostala v létě. Nedokázala jsem se ovládnout a prostě jsem je najednou zhltla všechny. A neskutečně jsem si to čtení užila. Přečetla jsem třetí, čtvrtý a pátý díl ze série Throne of Glass a mně osobně se prostě každý díl strašně moc líbil. Všechny jsem i hodnotila 5/5 hvězdiček. Ano, objektivně bych na tom našla jisté mouchy, ale mně se prostě nechce.
Začala jsem i druhou sérii od Sarah - A Court of Thorns and Roses. Jelikož jsem byla na Sarah naladěná, první díl mě bavil a já ho přečetla prakticky za jeden den. ACOTAR má hodně blízko ke klasickému retellingu, těch změn tam autorka tolik nemá, avšak já mám Krásku a zvíře ráda, proto jsem si nestěžovala. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
No ale A Court of Mist and Fury, to je úplně jiný příběh! Musím říct, že jsem vůbec nečekala, že to nabere takový směr a že tam dojde k tak obrovské změně! To, co původně začalo jako retelling, se stává svým vlastním originálním příběhem, který je dost epický. Hodně, hodně moc se těším na pokračování. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

Když je chuť na romantiku...

Někdy je nálada i na oddechové romantiky, obzvlášť když už začne i ta škola, že jo. Já osobně tenhle typ knih preferuji ve chvíli, kdy potřebuji naprosto vypnout, nepřemýšlet a chci se při čtení jen přiblble usmívat.
Do série Off-Campus od Elle Kennedy jsem se pustila hlavně proto, že ji snad všichni chválí. První díl jsem četla v češtině, druhý pak v angličtině. Obě knihy se mi líbily zhruba podobně, rozhodně to jsou strašně příjemné oddechovky a v rámci NA to stoprocentně řadím k tomu lepšímu, co jsem četla. Určitě zkusím i další díly. Hodnotila jsem oboje 4/5 hvězdiček.
Amour Amour je NA romance z pera sester Ritchie, které jsou v tomhle žánru poměrně dost oblíbené, jak jsem si všimla. Do tohohle jsem se pustila ze zvědavosti, protože z mých přátel na GR tomu snad všechny daly 5 hvězdiček. Jo, ale pak jsem se sama ani nenadála a už jsem byla skoro v půlce. Sice jsem měla hrozný problém s hlavní hrdinkou, kterou bych nejradši hezky propleskla, ale jinak se mi to líbilo a hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
For the Love of English od A.M. Hargrove na mě prostě někde random vyskočilo, a protože jsem zrovna něco podobného hledala, pustila jsem se do toho. Tohle je obyčejná dospělácká romance, se příběhem poněkud přitaženým za vlasy, ale taky tomu nechyběl humor, romantika a čtivost, takže to nakonec bylo fajn. Hodnotila jsem 3/5 hvězdiček.

Ne úplně typické urbanky...
  

Tohle nejsou úplně čistokrevné urbanky, ale určitě bych je tak označit mohla. Každopádně v sobě mají paranormálno a spíše se to odehrává ve městě, takže tak.
On the Edge je první díl ze série The Edge od Ilony Andrews, kterou budete znát asi jako autorku série Kate Daniels. Do knížky jsem se pustila hlavně proto, že i když Ilonu Andrews považuji za jednu ze svých nejoblíbenějších autorů, kromě Kate jsem od ní nic jiného nečetla. Sérii The Edge jsem si vybrala proto, že je uzavřená a že mě zaujal ten nápad. Musím říct, že mě kniha rozhodně nezklamala. Je to sice více romantické a méně akční než Kate, ale stále tomu nechybí zajímavé a originální nápady. Pokud máte Kate Daniels rádi, bude se vám tohle líbit. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Soulless je první díl ze série Parasol Protectorate od Gail Carriger, kterou můžete znát jako autorku YA série Trochu jiný penzionát, z té u nás vydalo CooBoo dva díly. Oba díly z YA série jsem četla a líbily se mi, proto jsem se chtěla pustit do něčeho dalšího od autorky. Sáhla jsem po úplně původní sérii z jejího steampunkového světa. A rozhodně to byla zábava, i když také záleží na tom, jaký druh humoru máte rádi. Lehký zmatek byl ve vyprávění a ten děj byl ke konci takový šup šup, ale celkově jsem z toho měla dobrý pocit a určitě se mrknu po pokračování. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
The Dark Days Club od Alison Goodman je v mnoha směrech podobné právě Soulless a to hlavně tím dobovým / společenským zasazením (i když časový rozdíl je tam relativně velký) a také tím zapojením nadpřirozena, přestože se každá kniha zaměřuje na jiné bytosti. Nicméně když už je srovnávám, tak musím říct, že se mi kniha od Alison líbila více. No a konkrétnější názor si můžete přečíst v recenzi. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.

Seznamte se s Grisha světem...
  
 

Tak jsem se konečně dostala ke knihám od Leigh Bardugo a k jejímu Grisha světu. Jestli to nevíte, tak tyhle knížky vyjdou příští rok v překladu u nakladatelství Fragment. V překladu by měly vycházet naráz Grisha Trilogie i Six of Crows.
Přestože obě série mohou fungovat samostatně, doporučuji vám nejdřív přečíst Grisha Trilogii, nejlepší by bylo si ji nejdřív přečíst celou, než se pustíte do té druhé série Six of Crows. Já sama jsem si Grishu přečetla jen právě kvůli SoC, na kterou jsem slyšela hromadu chvály. Ta Grisha Trilogie není špatná, autorka tam představuje zajímavý svět a je vidět, že má nápady a i talent. Nicméně po příběhové stránce je to dost průměrné a hodně klišé, plus ani postavy za moc nestojí, rozhodně co se týče těch hlavních. Avšak nečte se to špatně a já věřím, že si to najde své fanoušky. Všechny tři díly jsem hodnotila 3/5 hvězdiček.
Nicméně Six of Crows, to je úplně jiný příběh! Tahle dilogie je přesně tak výborná, jak se o ní v zahraničí píše! U autorky došlo k neuvěřitelnému posunu. Když si vezmu, jak moc neoriginální příběh má Grisha, tak jsem vážně šokovaná, jak naproti tomu má Six of Crows dokonale promyšlený děj. A ty postavy! To je také neskutečný krok dopředu, tentokrát jsou postavy tak rozličné, jak jen to jde. Vůbec nevadí, že je těch hlavních postav dohromady šest, autorce se i takové množství daří ukočírovat. K tomu už tak zajímavý svět prohlubuje ještě dál a dodává mu na atraktivnosti. I když pokud si před tímhle nepřečtete Grishu, bude tu menší problém - asi nebude úplně snadné se zorientovat v Grisha řádech, jejich vlastnostech a tak. Plus pokud Grishu přečtete, rozhodně vás potěší zmínky a zakomponování postav z původní trilogie, které se autorce povedlo vážně nenásilně a já z toho měla ohromnou radost. Six of Crows a hlavně Crooked Kingdom stoprocentně řadím k tomu nejlepšímu, co jsem letos přečetla. První díl jsem hodnotila 4/5 hvězdiček, druhý 5/5 hvězdiček. A teď se neskutečně těším na další tvorbu od Leigh.

Doplňkové příběhy ke Grishe...
Spontánně jsem se rozhodla, že si přečtu doplňující příběhy ke Grisha trilogii od Leigh Bardugo. Hlavně když jsem zjistila, jak krátké jsou, tak mě od nich nic nedrželo.
První tu mám The Tailor, tohle je volně k přečtení zde. Jde o pár scén z pohledu Genyi, postavy z trilogie. Ty scény se týkají děje v první knize, proto nedoporučuji číst před prvním dílem. Nebylo to špatné, ale z pohledu Genyi by mě zajímalo zrovna něco jiného. Hodnoceno 3/5 hvězdiček.
The Witch of Duva je první z folklórních příběhů, v určitém smyslu pohádek, které Leigh ke své Grisha trilogii napsala. Podle mě se u tohohle autorka inspirovala příběhem Jeníčka a Mařenky, ale zpracovala to naprosto po svém a ještě podstatně temněji. Rozuzlením mě překvapila. Na svou délku to bylo fakt výborné. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
The Too-Clever Fox je druhým příběhem, tentokrát jsou v hlavních rolích zvířata. Rozhodně to není špatné, ale oproti zbytku trochu slabší. Ten hlavní zvrat jsem tentokrát skoro hned odhadla. Ale pořád se mi to líbilo. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
A zatím posledním příběhem je Little Knife. Opět hodně nápadité a zajímavé. Rozuzlení tohoto příběhu mě také překvapilo. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Musím říct, že tyhle folklórní příběhy se Leigh fakt hodně povedly. Je možné je číst samostatně a i bez znalosti Grisha trilogie, tudíž pokud se na ni nechystáte, doporučuji přečíst aspoň tyhle tři příběhy. Jsou volně dostupné. Vůbec by mi nevadilo, kdyby Leigh napsala celou knihu zaměřenou na tenhle typ příběhů, stoprocentně bych si to pořídila!

Young Adult čtení...
 

The Winner's Curse je první díl z The Winner's Trilogy od Marie Rutkoski. Na tuhle trilogii jsem od zahraničních booktuberů, které sleduji, slyšela hromadu chvály. Tak jsem se rozhodla tomu dát šanci. A páni, musím říct, že jsem byla hodně mile překvapená. Výborně se to četlo, hlavní hrdinka Kestrel je strašně super a hlavně fakt přemýšlí, romantika tu je také zvládnutá dobře a příběh též není špatný, i když to mohlo být trochu víc strhující. Nicméně to bylo dobré. A já se fakt těším na pokračování. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
A konečně jsem přečetla i další knihu od Rainbow Rowell! Carry On vyšlo i v češtině pod názvem Nedej se, jak určitě víte. Na knížku jsem se těšila, přestože mě Simon Snow ve Fangirl zrovna nebral. I když tohle je úplně jiný příběh než ve Fangirl, nicméně to radši nebudu rozebírat, ať se do toho nezamotám. Ke knize - jakmile se tam objevil Baz, začalo mě to fakt bavit. Problém je, že ten Baz se tam neobjeví dobrých 150 stránek, ehm. Samozřejmě se to moc dobře četlo, bylo to vážně úsměvné a některé nápady tam byly fakt skvělé. Něco se dalo odhadnout dopředu. Každopádně nechápu to obviňování s vykrádáním Harryho Pottera nebo tak něco, podle mě to s Potterem nemá nic společného. To bych pak Pottera musela vidět úplně ve všem. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Ocelové srdce je první díl z YA trilogie Zúčtovatelé od Brandona Sandersona. Na tuhle knihu můžete na blogu najít recenzi. Hodnoceno 5/5 hvězdiček
Mitosis je kraťoučká povídka, která popisuje jednu epizodu, která se udála mezi prvním a druhým dílem ze Zúčtovatelů. O té epizodě mluví v druhé knize, proto jsem se do toho pustila. Také to podle tohohle vypadá, že mi David jako vypravěč vadí jen v překladu, ehm. Jinak hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Nakonec jsem stihla přečíst i druhý díl s názvem Ohniboj. A jako takhle se píše druhý díl! Druhé díly často trpí tím, že jsou jen takovou výplní před třetím dílem a vyvrcholením příběhu, ale u Sandersona se toho bát nemusíte. Je to stejně boží jako první kniha, od začátku do konce napráskané akcí. Jestli na knihu budu psát recenzi nevím jistě, ale tak či onak se mi to ohromně líbilo a druhou polovinou knihy jsem doslova prolétla, jak napínavé to bylo. Hodnoceno 5/5 hvězdiček.

Knihy pro mladší čtenáře...
 

Na The Graveyard Book od Neila Gaimana také můžete na blogu najít recenzi. Ve zkratce můžu říct to, že se mi to líbilo. A hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
Na Futhermore od Tahereh Mafi jsem také sepsala recenzi. Dlouho jsem přemýšlela, jestli to nehodnotit kladněji, ale psaní recenze mě utvrdilo v tom, že tam bylo víc toho, co mi vadilo, než co se mi líbilo. Hodnoceno 3/5 hvězdiček (s přimhouřenýma očima).

Komiksy...

Nimona od Noelle Stevenson je bez debat jedna s nejlepších knížek, které jsem letos četla! Detailněji se o ní rozplývám v recenzi, ale věřte, že tohle si fakt přečíst chcete. Dokonalé pro fanoušky knih od Rainbow Rowell, hlavně jejího Carry On. Hodnoceno 5/5 hvězdiček.
Jestli to ještě nevíte, mám ráda seriály a spoustu z nich sleduji. Letos v létě stanice AMC přišla se seriálem Preacher, který je založen na stejnojmenné komiksové sérii od Gartha Ennise, kresbu má na starosti Steve Dillon, alespoň v té první části, kterou jsem četla. Komiksový Preacher je docela jiný než ten seriálový, ale taky výborný. Kdybych nebyla líná dojít do knihovny, už to mám celé přečtené. Nicméně pro každého to rozhodně není. Ovšem pokud se vám líbí seriál, bude se vám líbit i tohle. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
O komiksové sérii Zámek a klíč od tvůrců Joe Hill a Gabriel Rodríguez jsem toho slyšela mraky. A šlo snad výhradně jen o chválu. Takže když na mě první a druhý díl vykoukly v knihovně, půjčila jsem si je. Musím říct, že ta chvála je rozhodně oprávněná. Ovšem překvapilo mě, jak brutální to v podstatě bylo, tedy co se prvního dílu týče. Strašně se mi líbil ten nápad s těmi klíči a celým tím světem okolo. Jsem ohromně zvědavá, jak to bude pokračovat. Což mě ale staví před velké dilema - v knihovně už další díly nemají (a pravděpodobně ani mít nebudou), tudíž mi zbývá si to jedině pořídit. A to moje peněženka zapláče. Fakt mě mrzí, že jsou komiksy tak drahé, i když chápu, proč tomu tak je. Smutné je, že v tomhle případě by mi nepomohla ani koupě v angličtině. Uf. No nic, k hodnocení - oběma dílům jsem dala 4/5 hvězdiček.

Čtení do školy...
  
Mohlo (a asi i mělo, ehm) by toho být víc, ale co se dá dělat. I když je fakt, že mě omlouvá to, že některé knihy z povinné jsem už měla přečtené, jop.
Třeba Pride and Prejudice od Jane Austen jsem už četla. Ale přečetla jsem si to znovu zaprvé proto, že tentokrát jsem to potřebovala na angličtinu, proto čteno v originále. Za druhé proto, že zrovna tenhle příběh si vždycky ráda přečtu znovu. Hodnoceno 5/5 hvězdiček.
Tak jsem si konečně přečetla toho Švejka od Jaroslava Haška, jednoho ze strašáků české literatury (teď ještě třeba tu Babičku...). Naštěstí jsem nebyla nucena číst víc než první díl. Jako ze začátku mě to i bavilo. Pak jsem u toho začala umírat. Ale dala jsem to. Hodnoceno 3/5 hvězdiček.
Továrna na absolutno od Karla Čapka, to je jiná! I když teď už jsem věděla, co čekat, když jsem to po létě četla znovu. A možná se mi to na druhé čtení líbilo i krapet víc. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
The Happy Prince and Other Tales/Stories od Oscara Wildea se mi dostalo do ruky, když jsem vymýšlela esej na anglickou literaturu. A páni, tohle bylo super. Musím si od Wildea přečíst ty další "pohádky". A celkově něco dalšího z jeho tvorby. Hodnoceno 5/5 hvězdiček.
Další kniha od Karla Čapka! Hordubal mě hodně překvapil. Ono to je totiž zase úplně jiné, než si můžete od Čapka přečíst. Ale mně se to líbilo. A to strašně moc. Tedy pár much to mělo, ovšem když už to mám přečtené, tak musím říct, že mi přijde vlastně škoda, jak málo se na tohle dílo ve školách upozorňuje. Jo a určitě budu číst od Čapka dál. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Já vám nevím, ale mě ten Karel Poláček fakt nesedí. Muži v ofsajdu začali i docela nadějně, ale pak to spadlo do hrozné nudy. Tak krátká kniha by rozhodně neměla být takové mučení, uf. Hodnoceno 2/5 hvězdiček.
Wuthering Heights od Emily Brontë, to byl ale zážitek. Tedy takhle - asi chápu, proč je ta kniha mezi lidmi / literárními vědci tak oblíbená. Určitě jsem našla aspekty, které mi přišly zajímavé. A zhruba první čtvrtina se mi i líbila. Jenže pak mě začaly ty postavy tak nehorázně frustrovat. Ta druhá polovina je hrozně o ničem, no a pak se začne vlastně opakovat to samé, co se dělo v první části. Jako posledních několik stránek jsem jen tak prolétla a už nikdy více. Hodnoceno 2/5 hvězdiček
Poezie, které rozumím, se mi líbí. A básním ve sbírce Po nás ať přijde potopa od Františka Gellnera jsem opravdu rozuměla, navíc se mi fakt líbily. Takže potlesk a poklona. Hodnoceno 5/5 hvězdiček.

Pottermore e-booky...
  

To se nám blížila návštěva kina na Fantastická zvířata a kde je najít a já dostala náladu na něco z potterovského světa. Tak jsem si řekla, proč si konečně nepřečíst tyhle pottermore e-booky? Něco z toho jsem už slyšela / někde četla. Něco mi přišlo zajímavé, něco nudné. Nejvíce si cením příběhu Lupina, který je jednou z mých nejoblíbenějších postav z celého potterovského světa. Rozhodla jsem se nehodnotit, protože nemám pocit, že by na tom bylo něco k hodnocení.

Co se jinam nevešlo... Aneb kapka rozmanitosti.
 

Netuším, jestli to víte (sledujete), ale Binti od Nnedi Okorafor je vítězem Hugo Award za nejlepší novelu za rok 2016. I když samotnou autorku jsem objevila už pomocí Ricka Riordana, když doporučoval její knihu pro děti Akata Witch, což si plánuji přečíst. Ale zpátky k Binti. Je to sci-fi. Je to o dívce Binti z kmenu Himba, které se jako úplně první z jejích lidí dostane té cti být pozvána na Univerzitu Oomza, kde by se mohla vzdělávat. Ale nic samozřejmě nebude tak snadné. Na to, jak je to krátké, je to opravdu dobré. Zajímavé. Normálně sci-fi moc nečtu, ale možná ten žánr zkusím prozkoumat. Druhý díl tohohle si přečtu určitě. A i další autorčinu tvorbu. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.
Já jsem Malála je autobiografie Malály Júsufzajové. Jak říká podtitul knihy, Malála je dívka, kterou postřelil Tálibán. Bojovala a stále bojuje za vzdělání dívek. Samotná knížka je ale i hlavně o historii Pákistánu, o politice, o tradicích v této zemi, o islámu. Je to taková informační studnice pro lidi, kteří o Pákistánu a jeho situaci moc neví a Malála se to snaží podat co nejsrozumitelněji. Občas to bylo trochu nudnější, ale já to všechno do sebe nasávala jako houba. Když je člověk takhle přímo konfrontován s některými fakty, až teprve pak si uvědomí, jak vlastně může být rád za to všechno, co má. Ráda jsem si na některé věci (hlavně co se týče náboženství a tradicí) vyslechla názor i člověka, kterého se to opravdu takhle přímo týká, který to prožívá a je to pro něj důležité. Určitě mi to pomohlo v lepším pochopení a ucelení si jasnějšího názoru. Jsem zvědavá, co dalšího Malála ve svém životě dokáže. Hodnoceno 4/5 hvězdiček.

Ufff. Tak tohle mi dalo zatraceně zabrat. Abyste věděli, sepisuji tenhle článek už asi dva týdny. K mému údivu mi stále přibývaly knihy, které jsem stihla přečíst, a tudíž jsem je tady také musela uvést.
Teď nějaká čísla - pokud počítám správně, přečetla jsem za podzim dohromady 45 knih, novel, kratších povídek. Dohromady jsem nasčítala asi zhruba 13 400 stránek. To je docela slušné, co myslíte? Samozřejmě je to dohromady za tři měsíce. A skoro celé září jsem měla fakt hodně času číst. Každopádně největší radost mám z toho, že vůbec ještě stále mám chuť na to čtení a upřímně doufám, že ta chuť mi zůstane nadále.

Pokud jste se dostali až sem, tam vám gratuluji a velice děkuji. Četli jste něco z mého seznamu? A pokud ano, co na danou knihu říkáte vy?

Zdroj všech obálek: www.goodreads.com

Komentáře

  1. Páni, stihla jsi toho spoustu! A na většinu se chystám. ACOTAR mě tedy nezaujal, půlka mě nebavila a ten konec se mi nezdál... Jinak jsem se po přečtení všech těch negativních ohlasů na Grishu vybodla a objednala si rovnou Six of Crows, tak jsem na to zvědavá. Na knihy Marie Rutkoski se taky chystám, ale nějak jsem se k nim ještě neodhodlala. Nimonu jsem si taky zamilovala, ale to už jsem ti ostatně někde psala. A stydím se za to, že jsem se ještě nedostala k ebookům z Pottermoru, do konce roku je ještě musím stihnout. Jsem zvědavá, co si přečteš dalšího ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna ACOTAR bych zvládla i dost zkritizovat, ale víš jak to u některých knih je - prostě člověka baví a má z nich ten dobrý pocit, že se mu to nechce hodnotit podle rozumu, ale spíš podle pocitů. :) Nicméně druhý díl je fakt o hodně lepší a musím říct, že jsem si díky němu i udělala na ten první díl lepší názor. :)
      SoC je fakt boží, ale než se do toho pustíš, pokud se teda nakonec nerozhodneš si Grishu přečíst (aspoň první díl), určitě si vygoogli ty Grisha řády a omrkni to dělení. :) Ona ta Grisha není tak špatná, jen prostě průměrná. A v tom druhém díle SoC je těch postav z Grishy trochu víc a sehrají tam svoji roli. :)
      Nic jiného jsem od Rutkoski nečetla, tak nemůžu říct, jak jsou na tom její ostatní knížky, ale The Winner's Curse fakt doporučuji. :)
      Jasně, o tvé lásce k Nimoně vím a mám z ní stále velkou radost! :D
      Zas o tolik z těmi Pottermore ebooky nepřicházíš, ale zase je budeš mít hned přečtené. :)
      Jo, to já taky. :D

      Vymazat
  2. Přečetla jsem to celé! (To jen tak pro info.) :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to ti pěkně děkuji! :D Hádám, že většina jen pohledem přeletí ty obálky. :D (Za což se ale na nikoho nezlobím a chápu to. :D)

      Vymazat
  3. Já bych si vybrala jenom asi z toho čtení do školy, ale moc se mi líbí obálky od Grisha světa, když budou tak pěkné i u nás (což by u Fragmentu mohly), tak to možná zkusím. Pro relax to vypadá parádně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, právě kvůli těm obálkám si říkám, že mi i stojí za to si pořídit Grishu domů, přestože mě obsahově tolik neohromila. A doufám, že Fragment zanechá originální obálky, nedovedu si ani představit, jak by je mohli změnit. Ony k té Grishe už prostě patří. A pro relax to určitě fajn je. :)

      Vymazat
    2. Edit: Tak nic, právě jsem spatřila českou obálku. :D Fragment si udělal svoje.

      Vymazat
  4. Podzimem myslis tri mesice? :-O Asi budu muset na kurz rychlocteni...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo. :D Ale jak jsem psala, v září jsem měla hromadu času. :) A celkově se mi teď dařilo číst knihy, které mě bavily, proto to šlo tak rychle. :)

      Vymazat
  5. Wow, to je tempo! Gratuluji! V poměru s tebou mám celoživotní čtecí krizi, tolik knih jsem za nějakou kratší dobu už dlouho nepřečetla. Nebo se mi to zdá? :D
    Nic z knih, cos četla, jsem já nečetla, i když některé znám podle názvu. Naštěstí jsem se trochu chytla u knížek do školy, několik z nich znám, třeba Pýchu a předsudek jsem taky četla celkem nedávno. :)
    A díky za Pottermore tipy, o těch knížkách vůbec nevím a přitom vypadají božsky. ♥

    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né, to se ti zdá. :D A já jsem prakticky celé září měla volno a fakt jsem to plně využila k tomu čtení. Plus se mi teda z nějakého důvodu čte mnohem rychleji v angličtině než v češtině. :) No a taky si tak nějak vynahrazuji loňský rok, kdy jsem nečetla skoro vůbec. :D
      Pýcha a předsudek je jedna z mých nejoblíbenějších klasik! Zrovna to bych mohla číst pořád. :D
      Tak jsem ráda, že jsem tě o těch e-knihách mohla informovat! :) Můžeš je najít i v češtině - Olga z blogu Nofreeusernames je společně s jednou slečnou přeložila. :)

      Vymazat
  6. Páni, ty jsi toho stihla, to je neuvěřitelné! Vejdeš se na té koleji s těmi všemi knihami vůbec? :D
    Jinak Sarah J. Maas, Sarah J. Maas, Sarah J. Maas!!! Miluju ji, ale na její knihy si v angličtině opravdu netroufnu, takže se tu soužím a čekám, až její knihy vyjdou v češtině. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, jak jsem se v půlce září přesunula na koleje, začala jsem číst hlavně e-booky. :D Něco bylo z knihovny. Ale jako s knížkami se tu vejdu, horší bude to pak převážet domů. :D No vidíš, já se té Sarah také nejdříve bála, ale pak jsem se do té angličtiny začetla a už to jelo. I když je pravda, že by bylo asi lepší mít předtím v angličtině něco načteno. :) Tak ono to čekání na vydání v tom originálu je také hodně dlouhé. :D Fajn je, že zrovna tyhle knížky CooBoo vydává relativně rychle. Nebo aspoň mám ten pocit. Jen teda když vidím, jak tlustý je ten český překlad čtvrté knihy, jsem dost zvědavá, jak bude vypadat ta pětka. :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.