Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírůstky za prosinec aneb Vánoce jsou tady!

Zdravím vás! Na úvod bych vám ráda popřála krásné Vánoce, hodně štěstí a zdraví! Doufám, že jste si s rodinou pěkně užili Štědrý den a pod tím stromečkem našli to, co jste si přáli! U nás se Štědrý den slavil až dnes, mamka byla totiž včera v práci. Ale už to máme za sebou, sestra s mamkou si teď hrají s novým kávovarem (bože, to je kafe!) a já jsem se rozhodla, že se pochlubím knihami, které mi v prosinci přibyly do knihovny. Protože pod stromečkem jich bylo dost. Nezapomeňte se mi pak do komentářů pochlubit, co pod stromečkem udělalo radost vám!


Nicméně první začnu knihami, které jsem si v prosinci sama pořídila. To jsem si tak na BookDepository všimla, že mají scénář k Fantastickým zvířatům od J. K. Rowling za cca 380 korun (teď dokonce jen za 340 korun!) a já nemohla odolat. Hlavně tedy proto, jak krásná knížka je! Navíc i film byl moc fajn, takže si ten scénář s radostí přečtu.

To jsem si tak vzpomněla, že mám od Martinusu nevyužitou poukázku na 300 korun a že do konce roku propadne. Pěšky mezi buddhisty a komunisty byla v podstatě první kniha, která na mě vyskočila na stránkách a jelikož Ziburu sleduji na Facebooku, řekla jsem si, proč ne? Navíc mě tahle jeho cesta zaujala víc než ta první. Jo a také se mi strašně líbí grafická úprava knihy. 


Nová Hilda od Luka Pearsona! Tu jsem prostě musela mít doma! Tu jsem už i přečetla, na blogu máte i recenzi, jestli chcete vědět, co na ni říkám.

A teď už ty vánoční přírůstky! Jako první tu mám ilustrované vydání Tajemné komnaty od J. K. Rowling s ilustracemi od Jima Kaye. Zbožňuji ta ilustrovaná vydání! Sice jsem je ještě přímo nečetla, ale je radost jimi jen listovat.

O Illuminae od Amie Kaufman a Jaye Kristoffa jsem toho hromadu slyšela ještě před vydáním u nás a pak i hromadu od českých blogerů, ale až když jsem ji viděla naživo, začala jsem si přát mít ji i doma. Protože po té grafické stránce je to fakt unikát. A ten přebal! Snad i obsahem to nebude špatné. 

Nebeská tělesa od Eleanor Catton je nádherná bichlička! Sotva se mi to vešlo do knihovny, ehm. Tuhle knížku jsem si přála proto, že jsem na ni slyšela chválu od zahraničních čtenářů a proto, že vyhrála tu cenu The Man Booker Prize. Ovšem přiznám se, že jsem ji pod stromečkem vlastně nečekala a proto mi udělala ohromnou radost!

První z knih, které jsem si sama objednávala na BookDepository, tudíž jsem o nich věděla, ale jinak jde o dárek od rodičů. The Hammer of Thor je druhý díl ze série Magnus Chase od Ricka Riordana a já osobně se na tuhle knihu ohromně těším! Čekám více Lokiho, tak snad se i dočkám!

Co nám oheň vzal od Mariany Enriquez jsem si vybrala jako dárek od dědy. Jde o sbírku povídek od argentinské autorky, mělo by jít o magický realismus? Nejsem si úplně jistá, ale naprosto miluji tu obálku (vlastně celkovou podobu knihy) a vydal to Host, takže to bude zaručeně výborné.

Ach, konečně mám své vydání Nimony od Noelle Stevenson! Tenhle komiks jsem si naprosto zamilovala, proto jsem musela mít doma svůj vlastní výtisk.

Moje srdce a jiné černé díry od Jasmine Warga je jedna z těch knih, které trpí tragickými českými obálkami. Plus její vydání podle mě prošlo téměř naprosto nepozorovaně, i když v zahraničí ji dosti chválí. Jsem zvědavá, jaká ta kniha bude, když česká anotace odkazuje na Rainbow Rowell a Johna Greena.

Holistická detektivní kancelář Dirka Gentlyho od Douglase Adamse se do mého hledáčku dostala díky novému seriálu, který podle knihy vznikl a který mě zaujal díky ukázce. Ještě jsem ho neviděla, ale na knihu jsem moc zvědavá, protože to podle mě bude tak správně švihlé, aby mi to sedlo.

Sůl moře od Ruty Sepetys, přídavek do mé sbírky! Sice mám od téhle autorky všechny knížky, které vydala, ale ještě jsem ani jednu nečetla, ehm. Brzo napravím! A třeba i s touhle začnu.

Od Roalda Dahla si chci nějakou knihu přečíst už věky! Nakonec jsem se rozhodla pro Matildu a v anglickém originále a už se na tu knížku moc těším! Pokud se mi bude líbit, plánuji si postupně pořídit i další knihy, které mi budou sedět k téhle.

Empire of Storms od Sarah J. Maas mi pod stromečkem také nesmělo chybět! Sice jsem to už dávno četla (a bylo to boží), ale fyzický výtisk jsem doposud neměla. Tak teď už jen ten poslední díl a bude krásně kompletní série!

A na závěr tu mám celou kompletní sérii! Jde o The Raven Cycle alias Havraní bratrstvo od Maggie Stiefvater. První díl jsem četla v češtině, ale přímo s koupí jsem čekala na vydání dalšího dílu, abych měla aspoň nějakou jistotu, že se zase neskončí jen u prvního dílu. No a nakonec jsem udělala dobře, že jsem si to v češtině nekoupila, když to vydávat přestali, že jo. Tak teď mám knihy v angličtině a aspoň je mám všechny.

A to by bylo k mým přírůstkům vše. Já osobně mám ze všech dárků ohromnou radost. Snad se mi podaří se ke knihám dostat co nejdřív a i si je opravdu přečíst!

No a teď se pochlubte, co pěkného jste pod stromečkem našli vy?

Komentáře

  1. Nádherné kousky! A toho Magnuse a Empire of storms ti opravdu závidím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Neboj, ono to brzo určitě vyjde v češtině. :)

      Vymazat
  2. To jsou parádní knihy. Illuminae mám, vyhrála jsem ji u CooBoo a tedy vzhledově je perfektní. Jsem zvědavá, jak na mě zapůsobí. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Jo, vypadá nádherně a teda pořádný obr to je! :D Já moc doufám, že se mi to bude líbit, tak jako většině. :D :)

      Vymazat
  3. Oooch, toľko skvelých kníh pokope a tí Raven Boys!*_* Hoci priznám sa, že niektoré knihy ani nepoznám.:D ALE - napríklad Illuminae mám práve rozčítané, už som za 80%. Nie je to dokonalé, lenže osobne si ma to fakt získalo a zbožňujem ten netradičný štýl písania. Nečakala som, že ma to bude až tak baviť.:) Dúfam, že aj teba zaujme. A teším sa z chvály na Nimonu, už dlhšie ju mám nachystanú v tablete (moje zariadenie na komixy :D), takže len začať.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, Raven Boys vypadají úžasně a já se na ně hrozně těším! :D Nevadí! :D Já se u Illuminae těším na ten netradiční styl psaní a jsem právě moc zvědavá, jak to autoři zvládli a jak to v celku funguje. :D Tak uvidíme, co na to povím! :) A Nimonu si prostě musíš přečíst! :D :)

      Vymazat
  4. Páni, tolik skvělých přirůstků! :D
    Fantastic Beasts je prostě něco úžasného, jak film, tak i scénář :)
    Harryho jsem také našla pod stromečkem a byla z něco absolutně nadšená, ty ilustrace jsou prostě skvělé, mě osobně přijde, že některé i lepší než v prvním dílu. Až budu mít v plánu další re-reading rozhodně se vrhnu na ty ilustrované :D
    Illuminae mě také hrozně láká, přemýšlím, kdy přestanu odolávat a pořídím si ho :D
    Moje srdce a jiné černé díry mám také určitě v plánu číst, jen se mi absolutně hnusí česká obálka, takže raději v angličtině :D
    Nesnáším, když nedovydají série :D S TRC jsem na tom stejně, ale já projistotu nečetla ani ten první díl a snad si všechny brzy pořídím v angličtině.. Zní to naprosto skvělé takže se k tomu musím brzo dostat..
    Přeji ti, aby se Ti všechny nové přírůstky líbily a užij si čtení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! Navíc věřím, že i k tomu scénáři se ráda ještě párkrát vrátím. :)
      Já ty ilustrace miluji! Teda prohlížela jsem si je jen zběžně, pořádně se na ně chci podívat až přímo při čtení. :D A ten re-reading plánuji tenhle nebo příští měsíc, minimálně ten první ilustrovaný díl bych si chtěla přečíst. :)
      Já do toho sama investovat nechtěla, protože tu je pořád ta možnost, že se mi to líbit nebudu a zas úplně levné to není. Ale jako dárek to beru. :D
      Jo, ta obálka je hrozná. Docela by mě zajímalo, proč tomu dali zrovna tuhle obálku. :D
      Já Havraní bratrstvo moc doporučuji. :) I když jsem sama nejdřív moc nevěřila, že se mi to bude líbit, tak musím říct, že je to fakt výborná kniha. :)
      Děkuji a určitě užiji! :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.