Přeskočit na hlavní obsah

A-Z knižní tag


Knižní tagy vyplňuji docela ráda, jen je těžké najít nějaký neohraný, který by se mi vyplnit chtělo. Proto jsem měla velkou radost, když jsem u Olgy z Nofreeusernames našla A-Z knižní tag a s jejím dovolením jsem se rozhodla tag též vyplnit. 

Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih
Tak pro tuhle otázku bych měla kandidátů hned několik, jelikož jak ráda čtu urban fantasy, většinou v tomhle žánru jde o strašně dlouhé série, proto toho mám od daných autorů přečteno docela dost. Nicméně jsem se vrhla do počítání a podle mých záznamů na GoodReads jsem toho nejvíc přečetla od Meg Cabot a v závěsu hned za ní je Rick Riordan. Meg Cabot už tolik nečtu, vlastně ani moc nemám přehled, co nového vydává. Kdežto Ricka čtu i nadále, tudíž u něho se to číslo určitě bude ještě zvyšovat.



Bookoholikovo pravidlo číslo 1
Já upřímně nevím, jestli se podle nějakých pravidel řídím, ale prošla jsem Bookoholic's Diaryco vychází u Neoluxoru, a na první pohled musím souhlasit s tímhle: "Co můžeš přečíst dnes, neodkládej na zítřek."

Citát z knihy, který bych si zarámovala
"And in that moment, I swear we were infinite." - Ten, kdo stojí v koutě (The Perks of Being a Wallflower) od Stephena Chboskyho. Ale určitě by se toho našlo víc. Jen tohle mi přišlo na mysl jako první.

Důležitá kniha mého dětství
Já asi nemám tak knihu jako spíš autora, vlastně autorku. Tou je Enid Blytonová, já jsem její knížky prostě milovala, hromadu jich stále vlastním a spoustu jsem jich přečetla. Díky knihám od Blytonové jsem se pro čtení tak nadchla a už jsem u něj i zůstala.

E-kniha, audiokniha nebo papírová kniha?
První začnu audioknihami, ty totiž prakticky vůbec neposlouchám. Bohužel mi nevyhovují, protože nejsem schopná delší dobu vnímat, co je mi čteno a mám tendenci u toho usínat. Navíc většinou sama čtu rychleji.
E-knihy čtu docela dost, ovšem hlavně ty v angličtině, k anglickým e-knihám je snazší se dostat než k těm papírovým. Ovšem pokud se mi nějaká e-kniha líbí, většinou to skončí tak, že si ji pořídím i v papírové podobě. 
A na papírové knihy samozřejmě nedám dopustit. Držet tu fyzickou knihu v ruce je ten nejlepší pocit. Obzvlášť když je krásně udělaná, že by to ve čtečce či skrze audioknihu nevyniklo.

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední
Ha, to je mi otázka! Takových možností! Jako snažila jsem se nad tím nějak racionálněji přemýšlet, ale pořád se mi na mysl vrací Percy Jackson ze stejnojmenné série od Ricka Riordana. A kdybych s ním nechodila doopravdy, tak aspoň ve svých představách.

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha...
Sem by šla napsat hromada knih, třeba knihy od Rainbow Rowell to u mě vždycky zvládají. Ale úplně nejčerstvěji v paměti teď mám More Happy Than Not od Adama Silvery, protože jsem se u toho málem rozbrečela. A když už mluvím o brečení, mohla bych jmenovat i Volání netvora od Patricka Nesse a Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho, u těchto dvou knih jsem totiž regulérně brečela jako malá.



Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!
Hm, to vypadá, že moc přímo vtipných knih nečtu, když mám takový problém něco vymyslet. Ale tak třeba Dospělost je mýtus od Sarah Andersen je dosti úsměvné. Nebo třeba u Matildy od Roalda Dahla jsem se dosti bavila.

Chci, aby vyšlo v češtině
No jéje, tady bych mohla jmenovat knih! Třeba to už zmiňované More Happy Than Not od Adama Silvery by si překlad zasloužilo. Nebo knihy pro dospělé (Landline, Attachments) od Rainbow Rowell. And I Darken od Kiersten White by si překlad zasloužilo též, ta knížka je hrozně super. The Dark Days Club od Alison Goodman by za překlad stálo také, fanoušky knih od Jane Austen a nadpřirozena by tohle rozhodně bavilo. A nesmím zapomenout ani na Nimonu od Noelle Stevenson, i když tam je ta pravděpodobnost asi nejmenší vzhledem k tomu, že je to komiks.

I když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od...
Teď aktuálně bych si rozhodně našla čas na knihy od Sarah J. Maas, od Leigh Bardugo, rozhodně i od Ricka Riordana a chtěla bych napsat i Brandona Sandersona, jenomže tomu by jen ta chvilka nestačila. U knih od Sarah a Leigh, které letos vyjdou, na sto procent vím, že se do nich budu chtít po vydání hned pustit a to ať už budu mít čas nebo ne.

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci
Juj, tak to těžko říct, ale asi by to chtělo něco praktického, co by mi třeba pomohlo s přežitím. Nebo naopak něco milého, u čeho by mi nevadilo, že to bude má poslední kniha, kterou kdy přečtu.

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu
Jó, jako já se snažím knihy dočítat. A pokud jsem něco stále nedočetla, mám většinou v plánu se do toho jednou pustit znovu a dočíst to. Nicméně koukám na GoodReads a podle vše mám jako nedočteno hozenou knihu Překroč svůj stín od Katie McGarry a tam si teda jsem jistá, že to nikdy dočítat nebudu.

Lituji, že jsem jako malá nečetla...
Na tohle se docela těžko odpovídá, protože já jsem jako malá četla hodně a většinou jsem četla to, co jsem číst chtěla. Ale tak třeba je škoda, že komiksová Hilda vychází až teď. Kdyby vycházela už pár let zpátky, rozhodně bych si ji s nadšením přečetla. A třeba bych se díky tomu dostala ke komiksům dřív než až teď.



Moje oblíbené místo na čtení
Budete se možná divit, ale nejraději si čtu na židli u stolu. To totiž dokážu u knihy udržet nejvíc pozornosti. Plus občas u čtení ráda poslouchám písničky, které si pouštím přes notebook. Ovšem občas zalezu i do vyhřáté postele, to né že ne.

Nejlepší druhý díl v sérii
Tak tady musím odpovědět stejně jako Olga - A Court of Mist and Fury, protože co tam Sarah J. Maas předvedla (rozhodně v porovnání s prvním dílem), z toho jsem pořád dost překvapená. A naprosto tu knihu miluji! 

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?
Určitě se sem počítá i hrdinka, že jo? Protože já musím říct Kate Daniels ze stejnojmenné série od Ilony Andrews. Jako já tuším, že to spíš přežije, ale stejně mám často menší infarkty. A stejně se bojím i o Currana, u toho je ta šance nepřežití trochu větší, řekla bych, takže to u něj většinou prožívám stejně jako u Kate.

Právě čtu
The Diabolic od S. J. Kincaid, což je YA sci-fi, jsem v polovině a vůbec to nevypadá špatně. Jakmile tohle dopíšu, jdu pokračovat ve čtení a těším se na to!

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila...
Jako já osobně obecně nerada půjčuji knihy, mám s tím špatné zkušenosti. Ale jako co bych opravdu nerada někomu půjčovala jsou knihy od Ricka Riordana, teď i ta ilustrovaná vydání Harryho Pottera a scénář k Fantastickým zvířatům od J. K. Rowling či mé komiksy, které začínám sbírat. Za prvé mám ty knihy až moc ráda na to, abych riskovala, že je někdo poničí. A za druhé byly zkrátka drahé, tak si na ně dávám pozor, no.



Retelling, který originálně překroutil původní příběh
V tomhle je rozhodně mistryně Marissa Meyer, která se nejen předvedla ve svých Měsíčních kronikách, ale i v Heartless. Ta má retelling zkrátka v malíku.
Nicméně jestli chcete netypický retelling, doporučuji i knihu And I Darken od Kiersten White, to máte totiž převyprávění příběhu Vlada Napichovače s tou změnou, že z Vlada je dívka Lada. A je to boží.

Spánek jde stranou, když čtu...
Cokoliv od Brandona Sandersona a blížím se s tím ke konci. To je totiž jedno odhalení a jeden zvrat za druhým, proto není zkrátka možné to odložit a nedočíst.

Tři nejoblíbenější knihy
O bože, to po mně nemůžete chtít! Ale tak Mistborn: Finální říše od Brandona Sandersona, Fangirl od Rainbow Rowell či jakýkoliv díl Percyho Jacksona od Ricka Riodana. Harryho Pottera miluji celou sérii, tak po mně nemůžete chtít jen jeden díl. A celkově bych mnohem radši dala takovou desítku nejoblíbenějších knih, než jen tři. Uf. Jdu od téhle otázky pryč, než si zase rozmyslím odpověď.

Ukaž knihovnu!
No tak dobře.
Jo a pár knih mám ještě v Olomouci.
A trochu mě děsí, jak to začíná být plné.









Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu
Tadá.



WC knihy aneb co čtu na záchodě
Jako tahle otázka mě hrozně rozesmála, ale co jiného na W vymyslet? Nicméně k odpovědi - já osobně na záchodě nečtu nic.

Xkrát jsem četla...
Tady musím bez debat odpovědět Harry Potter od J. K. Rowling. Asi nic jsem nečetla tolikrát jako Harryho.

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk
Jednou z takových knih je určitě Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho. Mám pocit, že se teď o té knize už zase tolik nemluví a to mi přijde velká škoda. Protože ta knížka je naprosto výborná a podle mě ji musí ocenit každý čtenář bez ohledu na věk.

Ze které knihy by měli udělat film?
Ani bych tak nemusela mít film, jako by se mi líbil spíš seriál. A svěřila bych to Netflixu, protože například u Řady nešťastných příhod Netflix ukázal, že zvládne i adaptace knih. A co konkrétně? Hodně, hodně moc by se mi líbil Mistborn od Brandona Sandersona. No a když nad tím tak přemýšlím, jeho YA trilogie Zúčtovatelé by také mohla být dost super a tam bych si to klidně představila i jako ten film.
Jo a věčně budu litovat, že tak dobabrali Percyho Jacksona, to totiž mělo obrovský potenciál. Jen by stačilo se držet knih a neopomenout ve scénáři informace, které budou důležité pro pokračování, jop.

A tímto je tag celý! Jak byste na dané otázky odpověděli vy?

Komentáře

  1. ááá! Hodnej Lord v knihovně <3 :D

    OdpovědětVymazat
  2. S audioknihami to mám úplně stejné.
    A jak můžeš ale číst u stolu? :o
    Máme podobný vkus na knihy. Už aby vyšla dvojka ACOTAR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že v tom nejsem sama! :)
      Já to zvládám. :D Se vždycky dobře uvelebím na židli a jdu na to. Jediná nevýhoda je v tom, že si občas přesedím nohu. :D
      Rozhodně se máš na co těšit! Já osobně se teď nedočkavostí klepu na ten třetí díl. :D :)

      Vymazat
  3. nikdy se nemůžu dívat na knihovničky jiných lidí, jelikož mě popadne zběsilá žárlivost. :D :D
    Asi si taky vypůjčím knižní dotazníček, nevadí? Anyway, víš o tom, že na gr je funkce, kerá ti počítá knihy přečtené od určitého autora? *smích* Jedný problém je, že to může být zkreslné, jelikož já od Nalini Singh přečetla kolem čtyřiceti knížek - z čehož je ale minimálně půlka jen povídek. Ale stejně. :D
    The Diabolic... :) Jsem zvědavá, kdybych to četla teď, jestli by mě to stále tak bavilo. Hmmm...
    And I Darken si chci taky strašně dlouho přečíst. Stále to mám ve svém to-read a nějak se k tomu nedostávám... takže je to vážně dobré, jop? :)
    A kamarádko, nějak jsem se dostala z drillu, jelikož většinu tvých knih nepoznávám. Jsem ostuda. *smích*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, ha. :D Ale ne, chápu tě. :D
      Klidně do toho! Hm, to jsem nevěděla. :D Ale já mám pro autory, které víc čtu, udělané vlastní poličky, tak mi nedalo takovou práci to spočítat. :D
      Mně se to Diabolic nakonec opravdu moc líbilo. :)
      Jo, nečekala jsem to od toho, ale fakt mě And I Darken nadchlo. :) Nevím teda, jestli tě to nadchne tolik jako mě, ale myslím si, že líbit by se ti to mohlo. :)
      Hm, to těžko říct, já teď zase vůbec nemám přehled, co čteš ty. :D Pak vždycky na GR na nějakou knihu narazím a třeba k mému překvapení zjistím, že jsi to četla. :D

      Vymazat
    2. Jsem zvědavá, jak dlouho mi tohle nadšení ze "znovu-blogování" vydrží. Doufám, že dlouho, nějak to bylo vždycky na pozadí mého dospívání a nechce se mi toho vzdát. Ale vím o sobě, že nejsem úplně typ progresivního bloggera, spíše jsem ten "deníčkový" typ. No, uvidím. *smích*
      Nemůžu uvěřit, že bude mít The Diabolic další díly. Proč? Proč?!
      O dost jiné knihy, než teď ty. Zdá se mi, že se držíš takového fluffy typu knížek, contemporary, reálné, i ty fantasy jsou takové ne příliš temné a vcelku i veselé. Já se pomalu ale jistě utápím v bracích a poslední dobou přesedlávám i na historickou romanci. :D

      Vymazat
    3. Všimla jsem si, že jsi uveřejnila něco nového na blog a přemýšlela jsem, jestli to byl výjimečný článek nebo jestli jako plánuješ zase blogovat. :D Tak vítej zpět! :D
      Taky se ptám proč. :D
      No, já zkrátka čtu to, u čeho vím, že mě to bude bavit a mám na to náladu. :D Plus teda jsem omezená tím, co mám na koleji a tam se mi tlusté fantasy knihy tahat nechtěly. :D Tak každému se ten vkus postupně mění. :)

      Vymazat
    4. začínám mít pocit, že to byla taková ta událost podobná blesku z čistého nebe. :D :D
      Člověk, který ještě stále čte spíše papírové knihy. Kamarádko, tebe by měli strčit někam za vitrínu a ukazovat tě jako vzácný exemplář. xD
      Jestli se můj vkus mění směrem k historickým romancím a chick-lit, možná začnu zvažovat, že přestanu číst. *smích*

      Vymazat
  4. Na Měsíc by sis rozhodně měla vzít Marka Watneyho. Teda, chci říct, Marťana... Toho potřebuješ! ;) Jinak skvělý TAG, nejspíš se brzy objeví i na mém blogu. Poslední dobou je už moc nedělám, ale výjimka potvrzuje pravidlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, toho napsala i Olga, s tím jsem musela souhlasit, i když tu knihu jsem sama ještě nečetla. :D Tak to se budu těšit na tvé odpovědi! :) Jop, taky jsem dlouho žádný tag nevyplnila, ale jednou za čas je to fajn. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!