Přeskočit na hlavní obsah

Duben ve znamení anglických knih

V měsíci dubnu jsem se do čtení vrhla s plnou vervou, z velikonočního volna jsem vytěžila, co to šlo, a tak vám mám ve svém dubnovém shrnutí o čem psát! Většinou jsem četla anglické knížky a pak povinnou četbu, která naštěstí nebyla tak hrozná, jak jsem se bála. Celkem tu mám 17 kousků a jestli chcete vědět, o co konkrétního šlo, tak čtete dál!

Na začátek si dovolím uvést tu povinnou četbu, ať to máme za sebou. To bude jen krátké shrnutí toho, co jsem přečetla a jak jsem to hodnotila.
V dubnu jsem se seznámila s tvorbou Václava Havla - přečetla jsem jeho dvě divadelní hry - Zahradní slavnost a Audience. Oboje jsem hodnotila 4/5 hvězdiček. A musím říct, že absurdní drama mě vážně baví. Navíc jsou všechny hry dosti krátké, tak můžete počítat, že o nich budu psát i v květnu.
Zdolala jsem i Nudu v Čechách od Alexandra Klimenta. Bylo to určitě lepší, než jsem čekala. Hodně mi to připomínalo Kunderu. Ale konec mi to přece jenom trochu zkazil, takže jsem hodnotila 3/5 hvězdiček.
Přečetla jsem i Perličky na dně od Bohumila Hrabala. To je sbírka povídek. Pořádně se mi líbila asi tak jedna, proto jsem hodnotila 2/5 hvězdiček.
A nakonec jsem přečetla i Nové canterburské povídky a jiné příběhy od Josefa Škvoreckého. A jo, čtení Škvoreckého půjde. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

A teď ten zbytek! V dubnu jsem jako první přečetla knihu History Is All You Left Me od Adama Silvery. Mně osobně se tahle knížka vážně líbila a utvrdila mě v tom, že Silvera se zařadí mezi mé oblíbené autory. Delší názor jsem sepsala v recenzi. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Když jsem dočetla knihu od Silvery, pustila jsem se do Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli, kterou jsem si právě pořídila. Těšila jsem se na ni. Strašně moc lidí ji chválí, takže jsem od toho prostě něco čekala. Asi jste si všimli, že jsem na ni nesepsala recenzi. To kvůli tomu, že se mi to vůbec, ale absolutně vůbec nelíbilo. Z milosti jsem to hodnotila 2/5 hvězdiček, ale kdybych na to tu recenzi sepsala, tak to snad ještě snížím. Přišlo mi to špatně napsané, hrozně plytké, nereálné a nudné. Ani mě nepřekvapilo, kdo je Blue, protože jsem to uhádla hned na začátku. Kdyby to nebylo tak krátké, tak to snad ani nedočtu. Upřímně lituji scénáristu filmu, který musel s tímhle materiálem pracovat.

Jsem si po Simonovi potřebovala zvednou náladu, tak jsem se pustila do Seriously... I'm Kidding od Ellen DeGeneres. Není to tak dlouho, co jsem Ellen začala sledovat, ale lidi, já tu ženskou zbožňuji. A tahle kniha byla přesně taková, jaká Ellen je. Normálně mi v hlavě celou dobu zněl její hlas. Hodně jsem se u toho musela smát. Nicméně pokud Ellen neznáte / nesledujete, asi vám tohle nic nedá. Já si u toho ale krásně odpočinula a hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Na začátku dubna jsem na blogu zmínila projekt Reading Without Walls, do kterého jsem se rozhodla zapojit. V rámci tohoto projektu jsem přečetla knihu The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian od Shermana Alexie. Tohle je kraťoučká middle-grade, která vypráví o Juniorovi, který se rozhodl ze školy v indiánské rezervaci přejít do školy ve městě mimo rezervaci. Popisuje jeho trable na nové škole, ale také situaci Indiánů v dnešní době. Takže pokud se chcete v tomhle směru vzdělat, rozhodně doporučuji si tuhle knihu přečíst, bylo to opravdu zajímavé čtení. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

A protože jsem měla chuť na něco veselého a vtipného, pustila jsem se do My Lady Jane od trojice autorek Cynthia Hand, Brodi Ashton a Jodi Meadows. A páni, nemohla jsem si zvolit lépe! O svém nadšení z téhle knihy jsem se vypsala v recenzi. Líbilo se mi to natolik, že bych se do toho klidně pustila teď hned znovu! No a jelikož tohle musím mít doma i ve své knihovně, tak už jen čekám, až mi dorazí i fyzický výtisk! Jinak teda hodnoceno 4/5 hvězdiček, ale mít GoodReads půlhvězdičky, tak je to určitě 4,5/5 hvězdiček.

A teď to čtení z velikonočního volna! Na Velikonoce jsem jela domů a cestou vlakem jsem se pustila do knihy Geekerella od Ashley Poston, která teď na začátku dubna vyšla. Ještě si nejsem jistá, jestli budu psát recenzi, ale kdyby někdo měl zájem, určitě mi dejte vědět. Každopádně tohle je taková další varianta na příběh moderní Popelky. U mě měla tahle kniha tu smůlu, že jsem před ní četla už Cinder & Ella od Kelly Oram. A řeknu vám, Geekerella je tomu neskutečně podobná, místy až prakticky stejná. Tudíž to pro mě postrádalo jakoukoliv originalitu. Takový největší klad jsou narážky na všemožné fandomy, přiznám se, že když jsem četla hlášky z Doctora Who, byla jsem fakt nadšená. Avšak jestli sami jste fanoušci něčeho a hledáte nějaké oddechové contemporary, mohlo by se vám tohle líbit. Hodnotila jsem 3/5 hvězdiček.

U romantiky jsem ještě chvíli zůstala a přečetla jsem si vychvalovanou knihu The Hating Game od Sally Thorne. A páni, tohle bylo fakt zatraceně dobré! V rámci takové té ženské literatury to rozhodně řadím mezi to nejlepší, co jsem četla. Bylo to čtivé, zábavné, úžasně romantické a ty hrdiny nelze nemilovat! Celý ten love-hate vztah autorka zvládla dokonale. Ani po příběhové stránce to nebylo špatné. Kniha navíc vyjde u nakladatelství Ikar v češtině, takže si ji budete moci přečíst, i pokud se s angličtinou moc nekamarádíte. Já osobně vím, že to české vydání na sto procent pořídím své mamce. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček a fakt doporučuji!

A na závěr velikonočního volna jsem se zúčastnila oficiálního 24-hodinového velikočního read-a-thonu, který pořádala jako vždy Terka. To jsem si přečetla Tady byla Britt-Marie od Fredrika Backmana. Autor si drží kvalitu svých předchozích knih, i když mě osobně Britt-Marie nezasáhla tolik jako Ove či Babička. Delší názor pak máte v recenzi. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Pak jsem přemýšlela, co číst dál. A spontánně jsem se rozhodla pustit do Stragne the Dreamer od Laini Taylor. Na tuhle knihu jsem se chystala už dlouho, i jsem si kvůli ní přečetla Dceru kostí a dýmu, abych to mohla porovnat. A i když se mi Dcera zrovna moc nelíbila, tak tohle bylo totálně boží. Zkrátka dokonalá knížka, která mi fakt úplně sebrala dech. Delší názor jsem na ni sepsala v recenzi, ale musíte vědět, že se opravdu máte proč těšit na překlad, který chystá nakladatelství CooBoo. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

A pak jsem se rozhodla, že chci vědět, jak to tedy je s tou knihou Hunted od Meagan Spooner. Zahraniční čtenáři, které na GR sleduji, ji chválí, kdežto čtenáři čeští a slovenští ji mají spíše za průměrnou. Proto jsem se do ní pustila s dost nejistými pocity. No ale jak jsem byla pak překvapená! Mně osobně se to fakt hodně líbilo, jak jsem sepsala i v recenzi. Už brzo si budete moci na knihu udělat názor i vy, jelikož i tuhle knihu chystá nakladatelství CooBoo vydat v češtině. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Další kniha, kterou jsem si tak trochu přečetla i v rámci projektu Reading Without Walls. Knihu Wing Jones od Katherine Webber jsem si upřímně pořídila hlavně proto, jak vypadá. Takže když mi přišla, rozhodla jsem se do ní hned pustit, abych zjistila, jestli je za tím krásným vzhledem něco víc. A naštěstí ano! Z knížky se vyklubal překvapivě povedený debut, jak jsem zmínila i v recenzi. Jestli hledáte nějaké nové contemporary či knihu s lehkou angličtinou, zkuste po tomhle sáhnout. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček a těším se na autorčinu další tvorbu!

No a knihou Posvátné lži Minnow Blyové od Stephanie Oakes jsem své dubnové čtení zakončila. A tedy nemohla jsem si vybrat lépe! Tuhle knížku jsem si chtěla přečíst už od té doby, co vyšla v angličtině, jen jsem se k ní stále nemohla dokopat. Proto jsem měla fakt velkou radost, když jsem ji našla v edičním plánu nakladatelství Host. Čekala jsem od ní hodně a musím říct, že po přečtení nejsem ani trochu zklamaná. Však si můžete víc přečíst přímo v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček a určitě tuhle knihu zařadím mezi to nejlepší čtení roku 2017.


A jako jinak bylo v dubnu? Nu, povím vám, že neskutečně rychle utekl! Ani jsem se nenadála a celý měsíc je šmahem pryč. Musím říct, že ho mám tak trochu rozmazaný, avšak všechny události zastiňuje jedna novinka, která mi udělala neskutečnou radost. A které pořád tak trochu nemůžu uvěřit. Nejdřív jsem si říkala, že se s vámi o ni podělím až později, ale já mám potřebu tuhle radost s někým sdílet a s kým jiným, než s vámi?
O co tedy jde? Na konci dubna mi byla nabídnuta spolupráce s nakladatelstvím CooBoo! Já nevím, jak to vnímáte vy, ale CooBoo pro mě stále patří mezi nejvýraznější vydavatele knih pro mládež. Tudíž je pro mě jejich nabídka velká čest a fakt si jí vážím. Nabídku jsem samozřejmě přijala a už se na naši budoucí spolupráci moc těším! Už na Světě knihy mě čeká setkání s redakcí a dalšími blogery, takže mám další důvod, proč se na veletrh maximálně těšit!

Nu, já osobně jsem se svým čtením v dubnu spokojená. Uvidíme, jak mi to půjde v květnu, přece jenom mě čekají zkoušky. I když tedy povinné se určitě nevyhnu.

A co pěkného jste v dubnu přečetli vy? Co se vám nejvíc líbilo a co naopak vůbec? Četli jste některou z knih jako já? Pokud ano, co na ni říkáte? Pokud ne, chystáte se na nějakou?

Komentáře

  1. Gratuluji k tolika přečteným knihám a skvělé spolupráci! Taky se mi poštěstilo, tak se uvidíme na Světě knihy ;) Jinak mě docela překvapil tvůj názor na Simona, mně se líbil - tak na 3-4*. Ale je pravda, že jsem ho četla v originále, takže překlad možná ovlivnil styl psaní? Každopádně se na většinu knih, které jsi četla, teprve chystám. Nejvíc se asi těším na Geekerellu a My Lady Jane ;) Moje nejoblíbenější knihy minulého měsíce jsou Rudý úsvit, Láska v prachu hvězd a Třetí stříbrná kniha snů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jé, tak to je super! Tak to se moc těším na setkání s tebou! No a též ti gratuluji! :)
      Neřekla bych, že Simona ovlivnil překlad. Takhle holé věty by si překladatelka nevymyslela. Ten styl psaní byl fakt až protivně jednoduchý. První půlka mě absolutně nebavila a prostě... Možná být o pět let mladší a nemít načtenou kupu dalších YA, možná by se mi to líbilo víc. :D :)
      Tož jsem zvědavá, co na ty knížky povíš! Hlavně My Lady Jane vážně doporučuji. :)
      Na Rudý úsvit i Třetí stříbrnou se chystám, tak se na ně těším! :)

      Vymazat
  2. Přečetla si toho opravdu dost, já poslední dobou vůbec nestíhám tolik číst! Také mě překvapil tvůj názor na Simona Spiera, sice jsem původně neměla v plánu si knihu přečíst, protože mi přišlo, že se s podobnými contemporary příběhy docela roztrhl pytel, ale po těch nadšených recenzí jsem vážně uvažovala, že si knihu nakonec přece jen pořídím. Ale vypadá to, že to asi nechám být. Posvátné lži Minnow Blyové mě už před vydáním hrozně lákaly tou zvláštní obálkou, je taková tajuplná, a po tvém doporučení se na ni určitě podívám. Jinak moc gratuluji ke spolupráci s CooBoo! To se na Světě knihy potkáme, na tom blogerském srazu budu taky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se teď nějak rozjela a zvykla jsem si rychle číst, tak toho stíhám kupodivu dost. :D
      Hele, Simon není nijak speciální. Pokud máš načtené YA contemporary, není v tom snad nic, co by tě zaujmout mohlo. I když nemůžeš dát jen na mě, jak sama píšeš, většina lidí to miluje. :D
      Jo, na Posvátné lži se podívej! Je to boží!
      Moc děkuji! Tak to mám velkou radost! Už se na všechny moc těším! :D :)

      Vymazat
  3. Na Strange the Dreamer a na Hunted som už veľmi zvedavá, ale asi počkám na preklad, keďže sa chystá. To nejako vydržím. :D :D A zase na Hunted som nepočula až také dobré ohlasy, ale mňa si autorkino písanie fakt získalo, bavila ma aj jej predošlá séria. Mám doma dve časti, len k tretej som sa akosi nedopracovala. Hm... vlastne som na to úplne zabudla a teraz neviem, či preklad tretej časti nebol, alebo mi len ušiel. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož u Laini jsem se rozhodla, že ji budu číst v angličtině, proto jsem se na překlad rozhodla nečekat. Hunted jsem stihla přečíst dřív, než byl překlad oznámen. :D Pokud se nepletu, tak ten Ptačí zpěv (myslíš tohle, že jo? :D) se přestal vydávat. Asi proto jsem četla jen ten první díl, i když to se mi též dost líbilo. :) Jako jsem zvědavá, co lidi na Hunted poví. Upřímně doufám, že nebudu jediná, komu se to líbilo. :D Jinak u zahraničních čtenářů má Hunted ohlasy dost dobré. :)

      Vymazat
  4. Ja som z tvojho zoznamu ani jednu nečítala, no už chcem všetky :D
    Gratulujem ku spolupráci :) Nech si spokojná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak doufám, že se ti pak ty knížky budou líbit! :)
      Moc děkuji! Snad budu! :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!