Přeskočit na hlavní obsah

Když má kniha dechberoucí grafické zpracování


Warren, v pořadí již třináctý toho jména, je dvanáctiletý chlapec, jehož dětství má k obyčejnému hodně daleko. Je dědicem tajemného hotelu, který bohužel pod dohledem jeho strýčka začal rychle upadat. Samotný Warren moc krásy nepobral, za to je ale pracovitý, vřelý a chytrý. Všechny tyto vlastnosti se mu hodí poté, co se jeho strýc ožení a z jeho manželky se vyklube čarodějnice, která v hotelu pátrá po záhadném Vševidoucím oku. Podaří se Warrenovi najít Oko dříve než jeho tetě, aby tak zamezil zkáze, která hrozí?

Oba tvůrci této knihy - Will Staehle a Tania Del Rio jsou Američané. Will je ilustrátor, který stojí za vytvořením samotné postavy Warrena a jeho příběhu, Tania Del Rio poté jeho příběh opatřila slovy. V anglickém originále se Warrenův příběh letos dočkal pokračování, které chystá i české nakladatelství Paseka, patrně už letos na podzim.

Já asi rovnou začnu s komentářem ke grafickému zpracování této knihy a k jejím ilustracím, protože právě na tom tato kniha stojí, právě to ji činí naprosto jedinečnou a věřte mi, už jen kvůli tomu si chcete tuhle knihu pořídit. Protože ta grafika je to jedním slovem nádherná! Will Staehle ve svých ilustracích používá kombinace červené, bílé a černé barvy, a používá to naprosto bravurně. Ilustrace fungují i jako doplnění textového příběhu, kolikrát zobrazují nějaké popisované předměty pro lepší představu. Speciálně vydělené jsou i části s čarodějnicemi - stránky jsou celé černé, text je bílý a k tomu ty jakési podnadpisy jsou napsané pozadu. To celé jen umocňuje tu tajemnost a nevyzpytatelnost čarodějnic. 

Ani po příběhové stránce to není vůbec špatné. Sice trochu trvá, než se čtenář seznámí se všemi postavami a započne budování samotného příběhu, nicméně jakmile dojde ke skutečnému pátrání po Vševidoucím oku, začne to být jedno velké dobrodružství! Jelikož jsem do knihy šla bez pořádného přečtení anotace, překvapilo mě zapojení čarodějnic, i když nakonec bylo vysoce zábavné a vlastně mi to k celému duchu knihy perfektně sedlo. Přestože je příběh relativně předvídatelný, povedlo se autorům mě s pár zvraty překvapit. A samotné rozuzlení se mi líbilo velice! Plus ty hádanky byly skvěle vymyšlené, dělalo mi radost nad nimi přemýšlet a snažit se je rozluštit.



Kniha přichází i s novým nápadem ohledně čarodějnictví - jako hodné čarodějky zde vystupují takzvané parfumérky, které chytají zlé čarodějnice do flakónků od parfému - jaké to elegantní řešení, že?

Velká chvála autorům patří i za postavy, i když jsou často velice úsměvné. Warren ani v nejmenší není nějaký typický hrdina. Tak předně je vážně ošklivý. To je čistý fakt. Ale víte co? Jeho to netrápí, přece má aspoň tak krásné vlasy! Líbilo se mi, že se autoři snažili poukázat, že jsou mnohem důležitější vlastnosti než hezký vzhled. Ony všechny postavy mají nějaký nedostatek. A taky nikdo není v příběhu zbytečně, každý sehraje svou roli.

Warren XIII. a Vševidoucí oko je zkrátka další krásný příklad toho, proč mám ráda knihy pro děti. Autoři nepotřebují přehnané množství stran, aby vymysleli napínavý, zábavný a originální příběh. Nepotřebují nic složitě komplikovat. Umí vytvořit osobité postavy, se kterými se může čtenář ztotožnit. A ještě k tomu napíšou knihu tak, aby mohla být oceněna všemi, nehledě na věkovou kategorii. 

Příběh Warrena a jeho přátel vám tedy rozhodně doporučuji. Přísahám, že už jenom kvůli tomu grafickému zpracování si to chcete přečíst. Jestli máte v rodině nějaké dítě, Warren by určitě mohl být skvělým dárkem. 
Číselně hodnotím 90%, protože ten začátek byl přece jenom trochu pomalejší, ale jinak se ohromně těším na pokračování!

Údaje o knize
Český název: Warren XIII. a Vševidoucí oko
Originální název: Warren the 13th and the All-Seeing Eye
Autor: Tania Del Rio
Ilustroval: Will Staehle
Přeložila: Barbora Punge Puchalská
Série: Warren XIII.
Díl: 1.
Nakladatelství: Paseka, 2017
Počet stran, vazba: 224 stran, hardback
Hodnocení na GoodReads: 4,05/5 (857 hodnotících)

Komentáře

  1. Pořád ještě nevím, jestli do něj nakonec půjdu, i když na Světě knihy jsem jím už listovala... Ale sepsala jsi své dojmy pěkně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak víš co, za půjčení v knihovně nic nedáš! :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!