Přeskočit na hlavní obsah

Ideální kniha pro fanoušky lidí se superschopnostmi


Victor a Eli jsou dva mladí, ambiciózní studenti a přátelé. Pro úspěšné zakončení jednoho ze seminářů musí napsat vědeckou práci, ve které se Eli rozhodne zaměřit na teoretickou existenci NeObyčejných - lidí se superschopnostmi. Eli nakonec dojde k hypotéze, jak NeObyčejní vznikají a že pravděpodobně skutečně existují - k proměně je nutné zemřít a vrátit se zpět. Victora tenhle objev nadchne a zatouží ho otestovat. Tohle rozhodnutí spustí lavinu nepříjemných událostí, které skončí tím, že z Victora a Eliho se stanou nepřátelé, kteří jsou odhodlaní se navzájem zlikvidovat. Komu se to povede dříve?

Victoria Schwab či také V. E. Schwab je americká autorka knih pro děti, pro dospívající a i pro dospělé. Většinou se pohybuje v žánru fantasy. Její sérii pro mladší čtenáře Můj anděl strážný vydalo nakladatelství Albatros. Její série pro mládež - Archiv a Monstra z Verity, vydává nakladatelství CooBoo. A její knihy pro starší čtenáře - Temnější tvář magie a NeObyčejní, vydává nakladatelství Argo.

Konečně se pomalu dostávám ke tvorbě V. E. Schwab! Mám za sebou už Temnější tvář magie, a teď i NeObyčejní. Temnější tvář magie se mi sice líbila, ale našla jsem na ní spoustu chyb. Nicméně o knize NeObyčejní všichni mluví tak, že se jedná o autorčinu nejlepší knihu. Co si o tomhle prohlášení myslím já?

Victoria Schwab se rozhodla si ve své další knize vzít na paškál lidi se superschopnostmi, což je prvek, pro který já mám zkrátka slabost, už jen za to měla Schwab ode mě plusové body. Navíc se s tím poprala opravdu dobře. Sice jsem cítila hodně silné x-menovské vibrace (či mi to hodně připomínalo seriál Hrdinové), i přesto se Victorii podařilo přijít i s něčím novým - například ten proces proměny je dosti promyšlený a i ta otázka schopností, které jedinec získá. Také některé ze schopností působí relativně nově.

Autorka příběh rozdělila do dvou časových linií - jedna před deseti lety, jedna v současnosti, v jejichž vyprávění se střídá. To rozhodně byl chytrý tah, čtenář je díky tomu udržován ve větším napětí, navíc musí neustále přemýšlet nad tím, co se to tedy těch deset let zpátky stalo, že se tak nesnáší. Obě linie mají něco do sebe, ovšem ta deset let zpátky mě bavila více.



Kromě časových linií se v knize střídají i úhly pohledu, hlavně mezi Victorem a Elim, avšak místy se přidají i další postavy. Ještě k tomu jsou jednotlivé kapitoly poměrně krátké. Díky tomu se nijak nezdržujeme, kniha hezky odsýpá a je čtivá. To z mé strany bylo výrazné zlepšení oproti Temnější tváři magie.

Ovšem co se konkrétně příběhu týče, tak bohužel jde o nejslabší aspekt knihy. Přestože je příběh logický a vlastně místy i akční, když se na to člověk podívá jako na celek, zas tolik se toho nestane a chybí tomu nějaká jiskra, něco, co by tomu přidalo na originalitě.

Nicméně v čem kniha ztrácí na příběhu, v tom to nahrazuje na postavách. Postavy se totiž autorce povedly nejvíce. Vždycky mám ráda, když postavy nejsou jednoznačně kladné, a zde se to autorce podařilo snad se všemi. Díky tomu působí neuvěřitelně lidsky. Hlavně mentalitu Eliho zvládla autorka na výbornou. Takovou míru nenávisti jsem k žádné postavě dlouho necítila.

Ve výsledku jsou NeObyčejní příjemně zábavné čtení, u kterého stránky mizí rychlostí blesku. Na své si přijdou především fanoušci lidí se superschopnostmi. Baví vás X-Meni či se vám líbil seriál Hrdinové? Pokud je vaše odpověď ano, doporučuji vám tuhle knihu omrknout, mohla by vás zaujmout.

A opravdu jde o autorčinu nejlepší knihu? Nečetla jsem jich dostatek, abych tohle prohlášení mohla na sto procent podpořit, ale každopádně se NeObyčejní povedli více než Temnější tvář magie.

Číselně pak hodnotím 85% a doufám, že Victoria nebude s vydáním pokračování dlouho otálet!

Údaje o knize
Český název: NeObyčejní
Originální název: Vicious
Autor: V. E. Schwab
Přeložil: Lukáš Houdek
Série: The Villains
Díl: 1.
Nakladatelství: Argo, 2017
Počet stran, vazba: 363 stran, hardback
Hodnocení na GoodReads: 4,25/5 (28 142 hodnotících)

Komentáře

  1. Pěkná recenze. Knihu mám doma, ale zatím jsem se k ní z nějakého záhadného důvodu nedostala. Každopádně jsi mě utvrdila v tom, že nákup nebyl chyba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tak to jsem ráda. Snad se k ní v blízké době dostaneš a vážně se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Já se na knížky od Victorie Schwab chystám už strašně dlouho a nejvíc mě láká právě Temnější tvář magie a Neobyčejní. Taky mám pro superschopnosti slabost a jsem zvědavá, s čím novým že to vlastně přišla. Víc časových i dějových linií miluju - třeba Roztříštěnou říši jsem kvůli tomu naprosto zbožňovala. Škoda jen toho příběhu, ale na postavy se hrozně těším :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně se asi nezařadím mezi velké fanoušky Schwab, ale zase budu vědět, že když po její knize sáhnu, dostanu relativně dobré čtení. :) Jo, mě různé dějové linie a různé úhly pohledu v knihách také baví. Je to tak zajímavější a má to větší hloubku. :) Tak uvidíš, jak tobě kniha sedne. Třeba problém s příběhem mít nebudeš. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.