Přeskočit na hlavní obsah

Co jsem v říjnu přečetla

Další měsíc za námi, tak tu mám další shrnutí knih, které jsem za uběhlý měsíc přečetla. S počtem přečtených knih jsem dost spokojená, také jsem opět měla poměrně velké štěstí na samé fajn čtení. Nicméně nebudu dál zdržovat a rovnou se na ty knihy podíváme!

Na začátku měsíce jsem si dala oddechové rychločtení v podobě Drumline od Stacy Kestwick. Tohle je na jednu stranu dost typická New Adult, na druhou stranu je to spešl v tom, že se zaměřuje na bubeníky v univerzitní kapele. A postupně to nabere o něco vážnější podtón. Dost mi to připomínalo Návrh od Elle Kennedy, tak jestli to se vám líbilo, mohlo by vás zaujmout i tohle. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Pak jsem konečně dočetla The Last of the Mohicans od Jamese Coopera, jéj! Řeknu vám, tahle kniha mohla skončit v polovině a bylo by to tak mnohem lepší. Ta první půlka mě i bavila a přišlo mi to jako docela fajn dobrodružný román, ale ta druhá polovina málem byla moje smrt. Hodnotila jsem 2/5 hvězdiček.
Na americkou literaturu jsem ještě stihla v říjnu přečíst The Scarlet Letter od Nathaniela Hawthorneho a i když to téma bylo fakt zajímavé, opět jsem se u toho nudila. Prostě... Nevím. V říjnu jsem četla i nějaké věci od Edgara Allana Poa, a i když horory nemám ráda, pořád se mi Poe čte mnohem lépe a přijde mi mnohem zajímavější. Hawthorne ode mě získal 2/5 hvězdiček.

Dále jsem přečetla recenzní výtisk Pod maskou lži od Taruna Shankera a Kelly Zekas. Tohle bylo takové... Zklamání. Snažila jsem se toho od ní moc nečekat, nicméně vzhledem k té anotaci a tomu nápadu si myslím, že to mohlo být lepší. Více jsem se o knize rozepsala v recenzi. Hodnotila jsem 3/5 hvězdiček.

Jelikož mi v říjnu dorazilo i The Language of Thorns, sbírka folklórních příběhů od Leigh Bardugo, neodolala jsem a hned jsem se do toho pustila. Samozřejmě jsem si to naprosto zamilovala. Celou knihu vyzdvihují i ty nádherné ilustrace. Delší názor na ni pak můžete najít v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

V říjnu jsem si pořídila i české vydání Ritmatika od Brandona Sandersona, které konečně vyšlo. No a také jsem musela hned zjistit, jestli je to tak dobré, jak jsem slyšela ze všech stran při slovenském vydání. A jasně že to bylo naprosto výborné, co taky jiného od Brandona Sandersona čekat, no ne? Že si to fakt musíte přečíst, jsem se vám pokusila vyložit v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

Společně s Ritmatikem považuji All the Crooked Saints od Maggie Stiefvater za nejlepší knihu měsíce, dokonce je horkým kandidátem na nejlepší knihu roku. Tahle novinka od Maggie je jeden z nejoriginálnější YA románů poslední doby. Stojí hlavně na neskutečně krásném stylu psaní, avšak ani příběh či postavy kvalitativně nijak nezaostávají. Sice je to jedna z těch knih, co nesedne každému, mě ale nadchla a určitě se k ní jednou vrátím. Více máte v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

Magonie od Marie Dahvany Headley je na pohled tak krásná! A ani obsahově není vůbec špatná, přestože to tak z mé recenze možná úplně nevyznělo. Rozhodně jí nechybí originální nápad, který mě totálně nadchl. Ani mi nevadilo, že to zrovna nepřekypuje akcí. Asi největší problém jsem měla s postavami. Ovšem celkový dojem je kladný, hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

A teď tady mám menší kupičku dětských knih, převážně z nakladatelství Host. Mám totiž tenhle semestr seminář zaměřený na dětskou literaturu a já měla referát na dětské knihy z Hosta.
Takže to byla motivace si konečně koupit dětskou knihu od Petry Soukupové - Bertík a čmuchadlo. Musím říct, že se mi to fakt dost líbilo. Byla to taková typická Soukupová, akorát se přidal v podstatě magický prvek čmuchadla - takového dětského terapeuta. Vážně mi přijde neskutečné, jak skvěle dokáže Soukupová zaznamenat ten svět z pohledu dítěte. Navíc tomu nechyběl ani vtip. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
No a pak na mě v nakladatelství Host byli tak hodní, že mi poslali k recenzi Kdo zabil Snížka?, dokonce kniha stihla dojít před jejím vydáním na Velký knižní čtvrtek. Za recenzní výtisk ještě jednou moc děkuji! Snížek byl dost jiný než Čmuchadlo, ale stejně dobrý. Přestože se kniha skutečně zabývá smrtí pejska, nevidím na tom nic špatného a podle mě není důvod, aby si to starší dítě nepřečetlo. Však jsem se o tom rozepsala i v recenzi. Nesmím zapomenout i na to, že je kniha nádherně ilustrovaná od Terezy Ščerbové. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček a těším se na tu novou knihu pro dospělé!

Tož na Dívku z inkoustu a hvězd od Kiran Millwood Hargrave jsem byla už prostě moc stará. Být o deset let mladší, tak věřím, že si to i užiji. Takhle to na mě bylo moc jednoduché, zmatené a celkově nijaké. Nicméně mi to docela připomínalo Vaianu (Moanu), tak jestli máte ve svém okolí dítě, které tuhle pohádku žere, dejte mu tuhle knihu přečíst. Více o ní máte v recenziHodnotila jsem 2,5/5 hvězdiček.
Hledá se hvězda od Lenky Brodecké je moderní detektivní pohádka. I tuto knihu ilustrovala úžasná Tereza Ščerbová. Tahle dětská knížka se mi moc líbila. Měla originální příběh, netypické postavy a ani jí nechyběl humor. Bavily mě ty slovní hříčky. Pokud tohle budete číst dětem / s dětmi, rozhodně se u toho budete bavit stejně jako ony. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Petra Dvořáková ty knihy pro děti zkrátka psát umí. Julie mezi slovy pro mě byl re-reading a stále se mi to moc líbilo! Z dětských knih z pera českých autorů ji rozhodně řadím mezi své favority. Petra Dvořáková krásně srozumitelně, hravě a s citem píše o vážnějších a dospěláckých tématech, se kterými se dítě může setkat. Tak kupříkladu rozvod rodičů, alkoholismus, ale i třeba dluhy, náboženství či kreditní karta. A zvládá to fakt skvěle. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
Flouk a Líla je pro o něco mladší děti než Julie mezi slovy. Tady se zase upozorňuje na nebezpečí Facebooku, jak snadné je skrze něj lhát. Celkově knihu ukazuje, že je důležité od sebe oddělovat ten virtuální a reálný svět. No a samozřejmě tam nechybí kousek magie v podobě kouzelného kocoura. Knihu můžu jedině doporučit. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Z dětských knih od Hosta jsem četla ještě Kdo si prdnul u dvora od Jiřího Ovanula, s ilustracemi od Alžběty Göbelové. Taková roztomilá knížečka! A vážně je o prdění - tedy hlavně o tom, že když si člověk prdne, není to taková tragédie, jak se může zdát, protože to dělá každý. Myslím si, že malé děti, kterým je toto určeno, to musí milovat. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
Američan čínského původu od Gene Luena Yanga bylo mírné zklamání. Sice se mi líbilo, jak tam autor zapojil ten příběh o Opičím králi, ale strašně mi chybělo nějaké lepší zakončení, které by tomu komiksu dodal nějaký výraznější... smysl. Čekala jsem něco jiného. Ale pořád to bylo fajn. Hodnotila jsem 3/5 hvězdiček.

Abych úplně nezanedbávala českou literaturu, pustila jsem se do Mapy Anny od Marka Šindelky. Ta kvalita jednotlivých povídek je taková kolísavá, jedna nebo dvě mi tam přišly i zbytečné, ale dohromady to vytvořilo zajímavý celek. Líbilo se mi, jak autor postupně ty povídky propojil. Ani to není špatně napsané, autor si tam různě experimentuje. S odstupem jsem z toho asi méně nadšená než hned po dočtení, avšak pořád to patří u nás k tomu lepšímu. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
Do školy jsem tenhle měsíc četla i K moři od Petry Soukupové, což mi jen potvrdilo, že mě Soukupová fakt baví. Prostě mi sedí ten její strohý styl, to, že čtenáři vyloží úplně všechny možnosti. Líbí se mi její práce s postavami a to, jak ve svých knihách pojímá rodinné vztahy. Jestli jste od Soukupové ještě nic nečetli, fakt jí zkuste dát šanci. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

To by ke knihám bylo vše.

V říjnu samozřejmě byl Humbook, kterého jsem se zúčastnila a o kterém jsem se více rozepsala v reportu, tak jestli chcete znát mé pocity a dojmy, mrkněte se tam.
Co jiného v říjnu bylo? Samozřejmě druhá série Stranger Things! Ach, konečně jsem se dočkala! A o můj bože! Ono to bylo zase tak dobré! Tedy, první série se mi líbila asi o něco více, ale i tohle mě ohromně nadchlo. Ne každý seriál si pro další sérii dokáže udržet takovouhle úroveň. Na tomhle bylo vidět, že tvůrci stále mají co říct, že jim nejde jen o ty prachy. No a ty dětští herci! Ti jsou výborní! Hned jak jsem to dokoukala, měla jsem chuť si to pustit znovu, což stejně ještě do konce roku určitě udělám. Zkrátka a dobře to zbožňuji, aktuálně je to asi můj nejoblíbenější seriál vůbec. Viděli jste druhou sérii Stranger Things? Co na ni říkáte?

A... To by z mé strany bylo asi vše! Tak zase někdy příště. Co pěkného jste v říjnu přečetli vy?

Komentáře

  1. Já na Mapu Anny psala esej do školy a musím říct, že s každým dalším čtením to bylo lepší a lepší, pokaždé jsem pochopila novou věc a přijde mi to výborný! Taky se na tom dobře popisují ty narativní postupy :)) Já jsem od Soukupové četla jednu knížku (Martu v roce vetřelce) a i když uznávám, že prostě umí, tak mi to její psaní není příjemné. Asi umí až moc dobře :D A z dětských knížek doporučuju Anna a Anna, vyšlo to u Albatrosu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vtipné, píšu práci do školy na Únavu materiálu. :D Jako těch detailů jsem si tam všímala též a právě tohle propojení tam se mi líbilo. I to, jak píše každou povídku jinak. :) Zrovna Martu v roce vetřelce jsem od Soukupové nečetla a podle kamarádky to ani číst nemám. :D Já mám strašně ráda to Zmizet, tak kdybys jí chtěla dát druhou šanci, zkus to. :)
      Hej, děkuji za doporučení, ale už jsem to četla. :D :)

      Vymazat
    2. Tak znova! Asi si dám taky rereading, bude to Anna a Anna a Anna a Anna :D
      Marta je fakt hodně nepříjemná postava, ale tak nějak úmyslně. Navíc jsem nemohla odolat naší pražské bohemistice, která tam hraje docela velkou roli... A přestože jsem u té knížky převážně trpěla, nakonec na mě zapůsobila a pořád ji mám v živé paměti, i po dvou a půl letech, což se mi tolik nestává. Takže to byl čtenářský zážitek, ale nevím, jestli ho chci opakovat :D O Zmizet jsem slyšela, že je to děsně depresivní, tak se bojím.

      Vymazat
    3. Uvidím, možná si na to najdu čas. :D :)
      No, ona Soukupová obecně nepíše moc příjemné a sympatické postavy. :D Tak uvidím, mám to tu, tak si to možná přečtu, ať mám tu Soukupovou kompletní. :)
      Zmizet rozhodně není nijak pozitivní, to je pravda. A ten první příběh je fakt silný. Ale prostě to na mě zapůsobilo, jop. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné knížky. Zaujala mě Magonie, líbila se mi i tvoje recenze, tak doufám, že si jí v nejbližší době pořídím.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě Magonie zaujala! Snad se ti knížka bude líbit. :)

      Vymazat
  3. Hm, ani jsem nevěděla, že má Ritmatik vyjít v českém překladu, no, to mi dost nabourává to odhodlání si do konce roku nepořídit jedinou knížku.
    Už dlouho jsem nečetla nějakou pořádnou oddechovku, jakou vypadá že může být Drumlin, možná by to stálo za zkoušku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, on jak to vydává Talpress, tak to je vždycky překvapení, když něco vyjde. :D Tak si o něj napiš k Vánocům a kupovat nic nemusíš! :)
      Drumlin určitě oddechovka je! Jestli ti nevadí New Adult, tak knize dej šanci, vážně je fajn. :)

      Vymazat
  4. na klasiku moc nejsem, az na par vyjimek a tak napriklad Posledniho Mohykana vyhledavam jako film, ktery se mi strasne libi a ta hudba!♥
    jinak z tvych knih me laka asi nejvic Pod maskou lži... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož já to dobrovolně nečetla. :D Měla jsem to do školy, jop. O filmu vím, část jsem viděla, jenže se to od té knihy tolik lišilo, že jsem to nedokoukala, aby se mi to nepletlo. :D Ale asi na to mrknu znova. Ovšem ten soundtrack se mi moc líbí, ten jsem při čtení poslouchala, hezky mi to navozovalo tu atmosféru. :D :)
      Tak jestli se k Pod maskou lži dostaneš, budu doufat, že ti to sedne lépe než mně. :)

      Vymazat
  5. Ritmatika som čítala už dávnejšie, ale doteraz na tú knihu spomínam ako jednu z najlepších a najoriginálnejších, na akú som v poslednom čase natrafila. Len škoda, že pokračovanie je ešte tak ďaleko. Nie je napísané ani v origináli! Ach jaj. Dúfam, že sa ho vôbec dočkáme, to by ma riadne mrzelo, kebyže nie :(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Ritmatik je prostě úžasný! Sice oceňuji, že Sanderson na svých knihách pracuje opravdu pečlivě a dělá si pořádný research, ale taky bych byla ráda, kdyby tu další knihu konečně napsal. :D Jen teď holt musí dát přednost jiným projektům. Tak uvidíme. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.