Přeskočit na hlavní obsah

Jak dopadlo pokračování Falešného polibku?


Obsahuje mírné spoilery na první díl
Lia možná utekla domluvenému sňatku s cizím princem, jenže její spokojený život jako hospodské pomocnice moc dlouho netrval. Zabijákovi z nepřátelské Vendy se ji povedlo unést a dopravit do hlavního města. Venda je známá tím, že vězně nebere. Lia tak začíná nebezpečnou hru o svůj vlastní život a o život těch, na kterých jí záleží. Podaří se jí přežít a prchnout pryč?

Mary E. Pearson je americká autorka narozená v roce 1955. Byla učitelkou, než se začala psaní věnovat na plný úvazek. Na svém kontě má sérii Jenna Fox Chronicles, ovšem opravdovou přízeň čtenářů si získala až sérií Kroniky Pozůstalých. Na tuto trilogii letos naváže spin-off Dance of Thieves (z čehož pravděpodobně také bude série).

Když jsem na jaře četla Falešný polibek, byla jsem z toho velice nadšená, jak se můžete dočíst i v recenzi. Zakončení prvního dílu mě nechalo s jistými očekáváními pro pokračování, na které jsem se vážně těšila. No a jak to se Zrádným srdcem nakonec dopadlo?

Se strašně těžkým srdcem musím říct, že Zrádné srdce trpí syndromem druhých dílů. Prostě je to jen taková výplň před (snad epickým) finále, které nás čeká. Nejvíce je tím zasažen děj, protože ono se tam až do konce prakticky nic nestane. Nebo to není natolik zásadní, aby to mělo na příběh nějaký dopad. Sice tam autorka naznačí pár potenciálních dějových zvratů, avšak jejich vyvrcholení se pravděpodobně dočkáme až v závěru trilogie. 



Většinu knihy se Lia jen seznamuje s Vendou, jejími lidmi, tradicemi a historií. To rozhodně není vyloženě špatné, jelikož se tím pěkně rozšiřuje ten svět a čtenář se lépe seznámí s prostředím, nicméně v momentě, kdy je to takhle celou dobu, to není dobře.  Když už autorka přijde s jistým překvapením, vlastně to překvapení ani není, protože se to dalo odhadnout předem. 

Naštěstí je ale knížka stále stejně čtivá jako byla její předchůdkyně. Díky tomu si uvědomíte, že se tam vlastně nic neděje, až když to máte dočtené. Při vyprávění se dostane ke slovu Lia, Rafe, Kaden a Pauline a tentokrát se střídají o něco pravidelněji, i když nejvíc vypráví stále Lia. Přestože chápu, proč jsme dostali i pohled Pauline, v zásadě mi tam přišel naprosto zbytečný. Pohled Rafea a Kadena byl naopak vždy příjemným zpestřením.

Co se mi ale líbilo, byl růst postav. Když srovnám první a druhý díl, je tu viditelná změna. Hlavně u Lii mám pomalu pocit, že by z ní jednou mohla být schopná vůdkyně. Zjišťuje, že ne všechno, co jí bylo řečeno, např. o té Vendě, je vlastně pravda. Má svůj vlastní názor. A i když často myslí na svůj objekt milostného zájmu, svá rozhodnutí nepodřizuje lásce. Nebo aspoň většinu času. 
S vývojem mužských postav je to trochu horší. Ti jsou tou láskou zbláznění až moc. Avšak bylo fajn vidět, že ani jeden z nich není dokonalý a vlastně mají plno chyb. 

Zrádné srdce není špatná kniha. Bez debat je to stále fajn oddechové čtení, které rychle utíká. Ale jako pokračování výborného Falešného polibku mě to mírně zklamalo. Děj se nikam moc neposunul, až na samotný konec, který je ale ošklivě otevřený, takže po dočtení určitě budete chtít, aby třetí díl vyšel co nejdřív. Vážně moc doufám, že ten třetí díl mi to vše vynahradí a bude tak skvělý, jak by mohl být.

Číselně hodnotím 80% a jestli se vám líbil Falešný polibek, určitě si přečtěte i Zrádné srdce. Jen trochu snižte svá očekávání, ať nejste zklamaní. 

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství CooBoo.
Knihu si můžete objednat na stránkách e-shopu.

Údaje o knize
Český název: Zrádné srdce
Originální název: The Heart of Betrayal
Autor: Mary E. Pearson
Přeložila: Jana Jašová
Série: Kroniky Pozůstalých
Díl: 2.
Nakladatelství: CooBoo, 2017
Počet stran, vazba: 320 stran, hardback
Hodnocení na GoodReads: 4,31/5 (29 533 hodnotících)

Komentáře

  1. Povedená recenze :) První díl se mi líbil, i když jsem možná čekala malinko více :) Tak jsem zvědavá na pokračování. Jestli má tak moc otevřený konec, tak mě to čekání na další díl bude ničit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jako konec je otevřený dost, byla jsem hodně překvapená, když jsem otočila na další stránku a tam bylo už jen poděkování. :D A snad se ti ten druhý díl bude líbit! :)

      Vymazat
  2. Tak teď se trochu bojím, ale stejně do toho půjdu - v nejhorším mě to zklame, no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak zase už máš trochu snížená očekávání, tak třeba to bude dobré. :D Uvidíš, no. :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.