Přeskočit na hlavní obsah

#sedmdniprokleti - 3. den - Silná a vytrvalá hrdinka


Zdravím!
Tak tu máme již třetí den výzvy #sedmdniprokleti, která probíhá na podporu vydání knihy Temné a osamělé prokletí od Brigid Kemmerer. Úvodní článek o výzvě máte zde
Tématem dnešního dne je silná a vytrvalá hrdinka. Proč? Protože přesně tak se dá popsat hlavní hrdinka Prokletí jménem Harper. Harper je jeden z důvodů, proč mě kniha tak bavila - je chytrá, vynalézavá, dokáže se svým problémům postavit čelem. Je neuvěřitelně statečná a odhodlaná i přes fyzické omezení, které ji trápí - prodělala mozkovou obrnu, takže teď kulhá na jednu nohu. Zároveň je i laskavá a empatická, velice jí záleží na její rodině. Rozhodně vám slibuji, že si u Harper nebudete říkat, co za další ukňouranou hrdinku typickou pro young adult jste dostali. Naopak bude snadné pro vás se s ní ztotožnit a naplno jí fandit! Harper ukazuje, že být silnou hrdinkou neznamená být dokonalou ve všech aspektech. Nemusíte být ta nejzdatnější bojovnice, stačí mít jen zápal a schopnost používat mozek.
No a já pro vás mám dnes doporučení na knížky, co možná nejsou u nás tak populární, ale kde jsou podobně zajímavé hrdinky.

Jako první tu mám Vasyu z knihy The Bear and the Nightingale od Katherine Arden. Tohle sice není fantasy pro mládež, ale pro dospělé, ovšem to nevadí! Vasyu v této knize sledujeme od jejího narození, přes její dětství, dospívání až k rané dospělosti. Musím říct, že vidět takhle celý její život, události, které formovaly její povahu, je úžasné. Vasya totiž začala jako lehce nepříjemné a protivné děcko, avšak vyrostla ve statečnou dívku, které velice záleží jak na vlastní rodině, tak i na magických stvořeních, které může vidět. Ano, stále je občas lehce pošetilá a dělá chyby, nicméně dokáže své chyby uznat a napravit. Navíc se dívá na svět po svém a nebojí se bořit stereotypy své doby. Já jsem si Vasyu zamilovala a držela jsem jí palce celou trilogii.

Jako druhou hrdinku tu mám Camellii z knihy The Belles od Dhonielle Clayton, což je příklad silné hrdinky, která ale není silná po fyzické stránce. Není to bojovnice v klasickém slova smyslu. Naopak je to intrikánka, která používá úplně jiné zbraně - svůj šarm a inteligenci. Je hodně ambiciózní a nebojí se jít si za svým cílem, nicméně má i srdce na pravém místě a záleží jí na lidech, kteří jí jsou blízcí. Snaží se změnit to, jak lidé smýšlejí, což není žádný snadný úkol. Ten svět, ve kterém Camellia žije, je neskutečně zkažený, na což Camellia přijde tou těžkou cestou. I vy budete moci Camellii poznat, tahle knížka vyjde v českém překladu u nakladatelství Fragment.

Jako třetí a zároveň i poslední tu pro dnešek mám hrdinku z knihy Flame in the Mist od Renée Ahdieh. Ve zkratce můžu k Mariko říct toto - pokud máte rádi Mulan, Mariko budete mít rádi též. Od Mariko se čeká, že bude dcerou slušných mravů, že bude poslouchat a až přijde čas, provdá se za toho muže, kterého jí otec zvolí. Fakt, že je ale Mariko chytřejší než většina mužských v jejím okolí, nikoho nezajímá. Dokud ji okolnosti nedonutí převléct se za chlapce. Mariko najednou zjišťuje, jakou volnost tento převlek skýtá, nutí ji to konfrontovat roli ženy v její společnosti. U Mariko autorka sází hlavně na její inteligenci, vynalézavost a mazanost. Avšak zároveň ji neokrádá o její ženskost. Bez debat stojí za to se s Mariko seznámit, v češtině tahle kniha sice není, ale ve slovenštině ano!

Myslím, že je z mého výběru očividné, které hrdinky preferuji - ty, co přemýšlí. Pokud to máte stejně, určitě omrkněte některou z výše zmíněných knih.

Komentáře

  1. Zajímavé tipy! Určitě se po knihách mrknu, ale asi v překladu. :D
    U Flame in the Mist vím, že kniha vyšla ve slovenštině a po přečtení Tří temných korun, také ve slovenštině, musím říct, že se mi ten jazyk zalíbil, takže to zkusím v té slovenštině a doufám, že vyjde i pokračování, pokud to není stand-alone. :D
    Na Slavíka a medvěda se chystám a díky tvému popisu mi hlavní hrdinka připomíná Ilan z Naslouchače. :D
    A na The Belles jsem zvědavá. Nic o tom nevím, a někdy je to nejlepší, nic nevědět. :D
    Mě teď žádná silná hrdinka nenapadá, snad kromě Katniss, ale ta už je tak profláklá. Možná ta Ilan. A nebo Arya ze Hry o trůny. Ty knihy jsem nečetla, ale ta postava si prošla takovým vývojem, že si určitě zaslouží titul silné hrdinky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hej, mrkni se! :D
      Slovenština je moc příjemná, velká škoda, že u nás se ty knížky ve slovenštině tak blbě shání. Tohle má ještě jeden díl, bohužel ale nevím, jak to vypadá s překladem. Snad bude!
      No vidíš, to mě nenapadlo, ale jo, v něčem si podobné i jsou. :)
      Taky jsem do The Belles šla úplně naslepo a věřím, že i díky tomu se mi to tolik líbilo! :D
      Jo, to máš pravdu, Arya určitě je silná hrdinka! :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!