Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Velikost XL

Autor: Meg Cabot
Originální název: Size 14 Is Not Fat Either
Přeložila: Lucie Johhnová
Série: Heather Wellsová
Díl: 2.
Počet stran, vazba: 305 stran, hardback
Nakladatelství: BB/art, 2008
Hodnocení na GoodReads: 3,78/5 (9 879 hodnotících)

Něco málo k ději
Heather Wellsová je zpět! Už uplynulo pár týdnů od vražd studentek - vražd, které Heather úspěšně vyřešila, a právě začíná jarní semestr a Heather doufá, že by mohl být chvíli klid. Jenže doufám marně. Ve školní menze je totiž nalezena hlava jedné studentky - populární roztleskávačky a nikdo neví kde je zbytek těla. Cooper i policie Heather nabádají, ať tohle nechá být. A ona by i nechala, kdyby ji její kamarádka Magda neprosila, aby se pustila do pátrání - a navíc, detektiv Canavan nepokládá ty správné otázky. Do toho všeho se objevuje Heatheřin otec, kterého propustili z vězení a který si dal za cíl, že se musí se svojí dcerkou sblížit. To by Heather nevadilo, jen kdyby to neznamenalo, že spolu budou bydlet.

Autorka a styl psaní
Jelikož jsem tu párkrát o Meg Cabot už psala, určitě vám je aspoň trochu známá. A určitě víte, že napsala Princezniny deníky či sérii Mediátor (a spoustu dalších knih). Ale víte, že původně chtěla být profesionální ilustrátorka? Já osobně to nevěděla. Do New Yorku se přestěhovala s úmyslem si tenhle sen splnit. Ale když to nevyšlo, našla si práci jako zástupkyně vedoucího koleje pro studenty bakalářského programu v rámci New York University. A z této zkušenosti bere inspiraci právě pro naší Heather (tedy né, že by na koleji byl někdo zavražděn, když tam Meg pracovala ^^).

Stylem psaní se druhý díl nijak neodlišuje od toho prvního. Nadále nám všechno vypráví jen Heather, díky čemuž je to celé humorné, jiskrné a kolikrát dost trefné. Mně osobně tenhle styl psaní naprosto vyhovuje, jelikož je to takové uvolněné a člověk se u toho krásně pobaví, čte se to snadno a rychle.
A opět máte na začátku každé kapitoly nějakou tu ukázku z tvorby Heather. Tentokrát je všechno jen od ní. Některé ty texty jsou dost povedené, jiné lehce uhozené a úsměvné. Já si tedy většinou všechny ty texty nečtu - kolikrát je děj tak napínavý, že se tím nezdržuji a prostě čtu dál. :)

Příběh, průběh děje
Tentokrát byl rozjezd knihy o dost rychlejší a lepší než u předchozího dílu. Kniha mě bavila od začátku, hned mě to chytlo a tak jsem četla a četla. Proto jsem měla knihu skoro za jeden den přečtenou (kdyby mě sestra nenutila zhasnout, protože chtěla jít spát, tak bych knihu za jeden den přečetla). Líbilo se mi, že se i sem tam pomocí různých poznámek vracíme k nějakým informacím z předchozího dílu - pokud má čtenář mezi jednotlivými díly velkou mezeru, snadno se zorientuje a lehce si ty důležité informace připomene.

Co se týká zápletky - nu, ta tentokrát nebyla až tak překvapivá jako u knihy Velikost L, ale stejně to měla paní Cabotová hezky promyšlené. Mně se to líbilo - pro mě to prostě byl zajímavý nápad, dobře podaný nápad. Samozřejmě, na hlavě vařící se v hrnci není nic hezkého, ale zase jsem se v jiné detektivce ještě s takovou vraždou nesetkala. Taky je fajn, že nakonec čtenář dostane vysvětlení proč že byla ta hlava v hrnci. Což je dobře, že to má člověk nějak odůvodněné, protože takovéhle vraždy se asi moc často nestávají. A Heather na vraha přišla docela náhodou a vlastně díky tomu, že pokládala ty správné otázky. Avšak i tady jsem byla ke konci dost napjatá a čekala jsem, jak to s Heather dopadne.

Prostředí
Stále zůstáváme v New Yorku a na Fisher Hall. Tentokrát tam mají ještě zimu, padá sníh a tak. Poměrně mě pobavilo to, že když v New Yorku napadne nějaký 10 centimetrů sněhu, tak se hned zavírají školy a tak - tedy, já vím, že v zahraničí to nemají jako u nás, že musíme jít do školy i když jsou sněhové závěje, ale stejně jsem se u toho musela usmívat.
Také nám jsou představeny i některé další koleje. A taky jsou zde předvedena bratrstva. Já osobně jsem tomuhle nikdy moc extra nerozuměla a nezajímala se o to - jediné co o těch bratrstvech a sesterstvech, které se označují řeckými písmeny vím je to, co jsem viděla v televizi. Sice mám určitou představu o co jde, ale... Hádám, že u nás nic takového není, takže nemohu nijak srovnávat nebo tak. Nicméně v knize bylo to bratrstvo podané jako ve spoustě filmech - prostě kupa kluků, kteří jsou oblíbení a bohatí, co dělají bordel a problémy, ale navzájem se vždycky podrží. No, bylo zajímavé si přečíst, co si o tomhle myslí Heather. ;)

Postavy
Heather je pořád stejná a já ji mám čím dál radši. Já Heather prostě žeru. Pro mě je to ideální, perfektní a dokonale skvělá postava. A Heather si podle mě musí oblíbit každý.
Cooper je stejně perfektní jako v jedničce. Vždycky strašně ráda čtu části kde jsou ti dva spolu. I když mě samozřejmě lehce naštvalo to, co Heather pověděl na konci knihy. Naprosto jsem s Heather soucítila. A pořád doufám, že se ti dva dají dohromady.

Nicméně pryč od těch dvou. V knize dostaly prostor další postavy. Jako první je to otec Heather. Toho jsem si oblíbila snad okamžitě! A nesouhlasila jsem s tím, že ho Heather podezřívá z nějaké levárny, pevně jsem doufala, že jí nežle. A naštěstí nelhal. Třikrát hurá! :D Ani nevíte jak bych takového tátu chtěla mít. (Neříkám, že nemám skvělého tátu, ale táta Heather je vážně úžasný - vždyť jí dělá tak dobré snídaně! A večeře! :D) Jeho jsem si velmi oblíbila, pro knihu byl příjemným oživením, i když pokud se proti Heather spřáhl s Coopem, tak to byla chudák Heather. :D

Další kdo mě v tomhle dílu příjemně překvapil byl studen Gavin. O tom se mluví už v prvním díle - je to docela známý průšvihář a Heather mu musí pořád domlouvat. Gavin mě taky bavil a sem tam mi přišel i roztomilý. Pokud bude i v dalších dílech, tak mi to rozhodně nebude vadit.
A nesmím zapomenout ani na Toma - nového šéfa Heather. Ten se mi též zamlouval a s Heather působili jako dobře sehraná dvojka. Když o něm byla zmíňka poprvé, vůbec by mě nenapadlo, že je homosexuál, jak se později ukázalo, že je. Tom se mi líbil a Heather jsem takového šéfa přála - takový šéf by se totiž líbil každému.
Jediný kdo mě v této knize přímo rozčiloval byl Jordan - expřítel Heather a bratr Coopera. Ty jeho výstupy už byly dost otravné a místy i mé pocity z knihy kazil. Vážně mi dost lezl na nervy a já opravdu pevně doufám, že v dalších knihách ho bude méně a méně.

Pocity, dojmy, hodnocení
Kniha se mi moc líbila. A ani nevíte jak mě štvalo, že třetí díl mám doma a né sebou na dovolené, a tudíž si ho nemůžu přečíst. Taky jakmile jsem dorazila domů, tak jsem po třetím dílu šáhla a pustila se do něj, i když jsem teď měla trochu míň času, ale snad ho brzo dočtu.
Nicméně zpět k této knize. Mně se vážně líbila. Knihy od Meg Cabot mám většinou ráda a musím říct, že tohle je moje druhá nejoblíbenější série od ní - hned po sérii Mediátor. Skutečně to je povedená kniha. Krásně je v ní sklouben humor s napětím, dobrou zápletkou a neskutečně sympatickými postavami. Já teď jen pevně doufám, že se u nás dočkáme přeložení čtvrtého dílu a že ten plánovaný pátý vyjde co nejdříve. :)
Takže určitě doporučuji přečíst!

Konečné hodnocení:
9/10

Kam dál:
Přečtěte si recenzi k prvnímu dílu.

Zdroj obálky: www.bux.cz
Zdroj obrázků: www.deviantart.com

A ještě písnička v rámci Zpěvavého léta. Není to úplně klasická písnička - rozhodla jsem se použít oficiální knižní trailer na čtvrtý díl, který má podobu videoklipu k písničce Sugar Rush = Skladká horečka. Ten trailer se mi strašně moc líbí a navíc se jedná o písničku, kterou měla nazpívat samotná Heather, tak proč nevybrat právě to? :D


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.