Přeskočit na hlavní obsah

Nakladatelský maraton - Albatros


Tak vám zase přináším Nakladatelský maraton a dnes se konečně zaměřím na Albatros. Sice jsem mohla dát Albatros dohromady s CooBoo - jelikož CooBoo přece jenom pod ten Albatros patří, ale rozhodla jsem se je oddělit, jelikož CooBoo vydává trochu jiné knihy než právě Albatros. Od Albatrosu mám hodně knih z doby, kdy jsem byla o nějakých šest let mladší a četla jsem knihy pro mladší čtenáře, hlavně různé dobrodružné příběhy. Dříve patřil Albatros mezi mé nejoblíbenější nakladatelství. Nó, a jaké tedy knihy od Albatrosu vlastním? :)

Harryho Pottera má doma asi skoro každý, že? Tedy, určitě nás bude hodně. Harry Potter je prostě vážně profláknutá série, o které každý aspoň jednou v životě slyšel. Pro mě toho Harry Potter znamená hodně a kdybych měla jmenovat pouze jednu nejoblíbenější sérii, tak řeknu jeho. :)
První čtyři díly vlastním v boxu, přičemž jsou knihy v paperbacku. Docela mě mrzí, že nemám pevnou vazbu, ale tyhle knihy mám doma už dlouho a tenkrát byl paperback prostě levnější. Nicméně na těch knihách je dost vidět, že jsou často čtené. :D
Následující díly už mají pevnou vazbu, jelikož byly dokupovány postupně po vydání. :))
Tyhle knihy asi moc z vás znát nebude, protože podle mě nejsou nijak moc známé. Ale já mám sérii o vlčici a dívce - tedy sérii Moira (Vlčice a dívky, Válka vlků a Noc vlčice), moc ráda. A i navazující sérii Gallicu, i když z té mám doma pouze první díl - Syna lovce vlků, ty další díly jsem tenkrát nesehnala a půjčovala si je z knihovny.
Tohle byl takový můj úvod do žánru fantasy. Po těhle knížkách jsem přestala číst jen dobrodružné a záhadné knížky, ale vrhla jsem se i třeba právě na Harryho Pottera (ten mě ve skutečnosti na první pokus čtení nebavil, když jsem se pak do něj pustila v nějakých těch dvanácti, třinácti, úplně jsem ho žrala) či na Letopisy Narnie.
Dneska bych ty knížky asi už nehodnodila tak kladně, ale tenkrát jsem z nich byla vážně nadšená. A pořád na ně ráda vzpomínám, stále mi ty knížky přijdou dobré. Možná se do nich zkusím zas někdy pustit, abych mohla posoudit jak se mi budou jevit teď. :)
Tak teď tu mám takovou míchanici knih, které jsem většinou pořádně ani nečetla a spíše se jedná o pohádky. První tři knihy (ty úplně nahoře) jsou ze série, jejíž hlavním hrdinou je Charlie. Pokud se nepletu, jde v knihách o to, že některé děti mají zvláštní schopnosti - třeba slyší hlasy z fotografií jako právě Charlie. Tyhle knihy jsem měla ráda, i když tahle série není celá. A přestože je na knihách napsáno Karneval, jedná se o knihy od Albatrosu. ;) :)
Ta oranžová knížka - to je Poklad hraběte Domanína. O té vím jen to, že jsem ji četla. :D
Následující modrá kniha se jmenuje Julie a hříbě - kniha patří mé sestře a já ji nikdy nečetla.
Následuje Pes Pátek. Jde o odměnu ze školy za mé skvělé výsledky ve škole, ale nikdy jsem ji nečetla, protože mě nezaujala.
Dále vlastním čtyři knihy od Astrid Lindgrenové, ale četla jsem z nich jen Děti z Bullerbynu. :)
Povídání o pejskovi a kočičce je má nejoblíbenější kniha od Josefa Čapka. A celkově jsem tyhle pohády měla ráda.
Knihy Příběhy českých knížat a králů a Staré pověsti české a moravské jsem nečetla nebo né celé.
A teď knihy od mé nejoblíbenější spisovatelky z dětství. Jedná se o Enid Blytonovou. Já její knížky milovala! Což je doufám vidět, vzhledem k tomu, kolik jejích knih mám. :D Všechny tyhle knížky jsem četla a několik navíc, které jsem si půjčovala v knihovně. Její knížky - hlavně ty dobrodružné jsem vážně žrala. Strašně se mi líbilo, že děti prožívají tak úžasná dobrodružství a chtěla jsem taky zažít něco takového! :D

Černé knihy nahoře jsou úplně nejnovější a pamatuji si je asi nejméně, jelikož už byly trochu slabší.
Následují dva díly o Kouzelném stromě - někde doma mám i třetí, ale bohužel jsem ho nemohla najít. :/ U těhle knih jsem měla strašně ráda ty doprovodné ilustrace, protože ty jsou úžasné. :)
Sérii Dobrodružství mám od téhle autorky nejradši, mám ji doma nejdéle a také jsem ji četla několikrát. A ještě pořád si aspoň matně pamatuji o čem knihy jsou. :D
Úplně dole jsou první dva díly ze série Tajemství, které jsou dané v jedné knize. Z téhle série jsem četla pár dalších knih, ale doma je bohužel nemám. :)

Kolik knih od Albatrosu mám dohromady?

37

(Pokud ty dva díly v jedné knize počítám jako samostatné knihy, jinak by to bylo 36 :))
A co bych si od Albatrosu ráda pořídila?
Nu, tak to netuším, ale patrně nic. Přímo od Albatrosu né. Od CooBoo ano, ale od Albatrosu né. Tedy, pokud Albatros má vydat tu novou knihu od Rowlingové, tak tu ano. Ale jinak nic. :)

A jak jste na tom s knihami od Albatrosu by? A jaké knihy jste v dětství měli rádi? :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!