Recenze: Nepřítel mého nepřítele [RV]

Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi
Počet stran, vazba: 360 stran, hardback
Nakladatelství: Fragment, 2013
Hodnocení na GoodReads: 4,72/5 (zatím 25 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (líbí se mi více, než u prvního dílu! :))

Než Joan Westová otěhotněla a narodila se jí dcera Amy, pracovala u policie. A právě tam, při své poslední akci, se dostala do styku s Torem, drogovým dealerem. Ten měl šanci ji zabít, ale místo toho ji ušetřil se slovy, že si to jednou vybere. Teď jsou Amy tři roky a z Joan je svobodná matka pracující v bezpečnostní agentuře. Mají celkem poklidný život. Jenže pak jeden telefonát obrátí všechno naruby. Joan možná zapomíná, ale Toro ne. A teď si chce vybrat to, co mu Joan dluží. Jako pojistku Toro unese malou Amy. Joan si bude muset vybrat mezi tím, jestli se ještě někdy shledá se svou dcerou nebo zavraždí Roberta Bavettu, syna hlavy italské mafie.

Kateřina Petrusová je česká autorka, která je mezi blogerskou komunitou celkem dost oblíbená. Sama svou spisovatelskou kariéru tak nějak odstartovala, když začala přispívat na povídkový web Bez hranic. Tady si jejích příběhů všimlo nakladatelství Fragment. Vše nakonec vedlo k vydání knihy Nebezpečná láska, prvního dílu z volně navazujících příběhů o mafiánech. Letos 6. února vyšel díl druhý – Nepřítel mého nepřítele a autorka podle všeho pracuje na díle třetím.

Jelikož jsem už četla první knihu, věděla jsem, co zhruba mám čekat, aspoň co se týče stylu psaní. Druhý díl je napsán stejně dobře jako ten první. Kniha je velmi čtivá, čte se docela snadno a rychle. Nechybí tu akce, humor, ale ani romantika. Ale tentokrát je kniha vyprávěna ze dvou pohledů (což první díl nebyl, aspoň tuším...). Z pohledu Joan a Roberta. Což se mi móc líbilo. Autorka si s tím poradila vážně dobře. I když vyprávění z pohledu Roberta mě bavilo tisíckrát více než vyprávění Joan, abych byla upřímná. Na mě byla Joan až moc... depresivní, no. Robert byl zajímavější, lepší.

Tentokrát tu máme více mafiánů! Knížka je výrazně akčnější, než první díl, to se jí musí nechat. I když pořád nám autorka dává takovou mírnou formu mafiánů a jejich praktik, řekla bych. Nicméně celý ten nápad se zabitím, únosem Amy a tak, se mi líbil. Bylo to dobře pojaté a jednoduše mě to bavilo. I když jsem čekala trochu jiný vývoj příběhu, stejně nemůžu říct, že by se mi nelíbilo to, co si pro nás autorka připravila. Já jsem byla spokojená. Vyprávění Roberta mě bavilo pořád, u Joan jsem měla nejradši tu část v cizině. :)

První kapitoly jsou hodně dobré. Pak zhruba do té stránky sto jsem se lehce nudila, protože vyprávění Joan mě moc nebralo. Na mě byla příliš ukňučená, i když ne že by na to neměla právo, že. Ale stejně... No nic. Pak se to celkem rozběhlo a docela to nabralo spád. Konec byl už takový klidnější, avšak k příběhu seděl.

Věrohodnost autorčina New Yorku jsem tentokrát nijak neřešila. Ono je vlastně docela jedno, kde se to odehrává. Spíš jde o ten příběh a já osobně spíše uvěřím, že je mafie v tom New Yorku, než třeba někde v Praze.
Trošku mě zklamalo to mafiánské prostředí. Slibovala jsem si, že s Robertem tam bude ta mafie více, jakože fakt mafie. A ono nakonec ani né. Neříkám, že ty mafiánské věci tam vůbec nejsou, jen spíše trochu méně, než by se mi úplně líbilo.

Jsou tu postavy nové, ale i ty staré známé. Na Roberta, jakožto hlavního hrdinu, jsem se moc těšila, protože mě už v Nebezpečné lásce opravdu zaujal. Robert je velmi zajímavý charakter a v této knize asi i nejzajímavější. Vážně mě bavilo vyprávění z jeho pohledu. Robert si mě rozhodně získal, určitě více než Mike.
Oproti tomu k Joan jsem si nezvládla vytvořit nijak zvlášť kladný vztah. Její vyprávění mě místy vážně nudilo. Což je škoda. Na mě byla moc plačtivá, i když k tomu měla dost dobré důvody. Já mám na ubrečené hrdinky tak trochu alergii, no. Naštěstí se nakonec dala jakž takž dohromady a stala se snesitelnou. Avšak stejně jsem si více oblíbila Paige než ji.

Z vedlejších postav byl jednoznačně bezkonkurenční Johnny. Díky němu jsem se musela upřímně smát. To on obstarává většinu humorných scén v této knize a těm opravdu není co vytknout. Johnnyho mám ráda a určitě bych si o něm někdy chtěla zase něco přečíst.
I další postavy jsou fajn, pěkně propracované, ale ty vedlejší mají v této knize trochu méně prostoru, než v knize první. Já proti postavám (snad kromě Joan), prakticky nic nemám.

V konečném shrnutí na mě kniha působila docela stejně jako první díl, aspoň co se kvalitou týče. Kniha se mi líbila, pěkně se mi četla a bavila jsem se u ní. Ale i tak má drobné mouchy, které jí bohužel odpustit nemůžu. Nicméně z romantických knih se určitě řadí k těm lepším, které jsem četla.
Dle mého názoru můžete knihu číst i bez přečtení prvního dílu. Ty důležité věci jsou v průběhu knihy zmíněny, tudíž se snad nestane, že by jste něco nechápali. Takže pokud vám nevadí romantika od českého autora trochu okořeněná akcí, určitě vám knížku doporučuji!
A ti z vás, kteří jste první díl četli a líbil se vám, máte povinné si tenhle díl přečíst! Bude se vám rozhodně líbit. Milovníci Paige s Mikem si tu také přijdou na své. :)
8/10
Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Fragment.