Přeskočit na hlavní obsah

Colors of books (5)


Tohle měla být pravidelná rubrika, aby jste věděli. Nakonec se z toho asi stává jen rubrika občasná, kam článek přidám v tom případě, že si na to vůbec vzpomenu. I když podíl na tom má také nedostatek času, bohužel. :) Nicméně teď, po nějakých třech měsících, přináším další článek s další barvou. Nebo spíše barvami - rozhodla jsem si na paškál vzít oranžovou a hnědou barvu, protože od jednotlivých barev jich tolik nemám, dohromady to dalo více knih. Také jsou si obě barvy někdy celkem podobné a hůře se říká, jestli jde o barvu ještě oranžovou nebo už hnědou. Snad tedy nevadí, že jsem to spojila. :)
Pokud chcete, můžete se podívat na minulé články, tam najdete barvu fialovou, modrou, zelenou a červenou.

Tak tady je máte, mé jakž takž oranžové a hnědé krásky. Těch oranžových je nakonec víc, než jsem si myslela, že jich budu mít doma. I když občas nejsou vyloženě oranžové, nicméně ta oranžová tam je dominantní. U hnědých jsem si také myslela, že jich bude kousek méně, abych pravdu řekla. :)
Seznam knih, které na fotce jsou: Hlouběji do podzemí, Heatová a vlna žáru, Heatová a žhavá odhalení, Dívka, které si hrála s ohněm, Harry Potter a Relikvie smrti, Alenka v říši divů a za zrcadlem, Kůň a jeho chlapec, Princ Kaspian, Dívka, která kopla do vosího hnízda, Noc vlčice, Syn lovce vlků, Sonea: Čarodějova zrada, Poklad, Mezi láskou a smrtí, Prohnaný.

Pár detailů knih (aneb když si hraji s foťákem):



A teď ty pomyslné žebříčky:
Jako první tu jsou knížky, které dle mého názoru nejoranžovější. Prostě bych na první pohled prohlásila, že mají oranžovou barvu. :)
Dívka, která si hrála s ohněm - no myslím, že tady se obálka slušně hodí už jen k názvu knížky. Mně osobně se vážně líbí, i když je v zásadě dost obyčejná.
Harry Potter nemá špatné obálky (i když to nové vydání od Scholastic se mi líbí mnohem víc ^^) a ta k Relikviím smrti je pěkně oranžová.A i ta hnědá na ní je! :D
U Alenky se mi ta obálka vážně líbí, je pěkně oranžová, a kdyby tam ten filmový Kloboučník nebyl, vůbec bych se nezlobila. :)

A tady jsou ty hezky hnědé knížky, které mám doma. U Mezi láskou a smrtí jsem sice dlouho váhala, jestli není spíše černá, ale při bližším prozkoumání jde prostě o takovou tmavě hnědou. :)
Prohnaný - to je jasně hnědá obálka! I když by se při správném světle mohla označit spíše za takovou měděnou.
Na Pokladu taktéž převazuje spíše ta hnědá, jen je tu více odstínů této barvy. Ale upřímně - ta obálka mě štve. Nesedí mi k prvnímu dílu. Ach jó. Ale jsem zvědavá, jak si poradí s obálkou k dílu třetímu a jestli ho vůbec vydají, hm.

Tady máte čtveřici knížek, jejichž obálky se mi líbí nejvíce. Dívka, která si hrála s ohněm je sice v zásadě naprosto obyčejná, ale tak pěkně barevná. Opravdu se mi líbí. ^^
Mezi láskou a smrtí - já osobně zbožňuji všechny obálky této série (strašně, strašně moc mě štve, že se další díly nevydají). Ta hnědá se zlatou k sobě skvěle ladí. Vážně vydařená obálka, fakt že jo. :)
Prohnaný má také skvělé obálky, pořád nakladatelství Laser-Books tiše děkuji za to, že se jim povedlo ponechat originální obálky. A vůbec mi nevadí, že mi tak cpou podobu hlavního hrdiny - ten model mi totiž na Attika sedí naprosto skvěle.
Obálky Harryho mám prostě ráda. Víc k tomu asi neřeknu. :)

Tyhle knížky jsem četla. A v této barevné kategorii se řadí mezi mé milášky, aby jste věděly. ^^
Noc vlčice - přiznám se, že si už ani pořádně nepamatuji, kdy přesně jsem tu knížku četla. Ale určitě to budou dobré čtyři roky zpátky, i když spíš o kousek víc. A tenkrát se mi to opravdu moc líbilo. Celá trilogie Moira je taková moje srdcová záležitost, protože v těchto knihách jsem poprvé přičuchla k fantasy. Právě ona spustila mou touhu číst podobné knížky, což mi vydrželo až do dnes. :)
Kůň a jeho chlapec je má nejoblíbenější kniha z Letopisů Narnie. :) Nevím, čím přesně to je, ale nějak se mě opravdu dokázala získat. Asi se mi líbí to, že se to vlastně odehrává s úplně jinými hrdiny, v úplně jiném prostředí a v docela odlišné době, než ty další příběhy. Tenhle díl u mě osobně vede!
Prohnaný mě dostal, sama ho řadím k mým nejoblíbenějším urbankám. Líbilo se mi, jak to je vtipné, skvěle čtivé a s dobrým příběhem. Moc se těším na další díly a doufám, že se k nim prokoušu co nejdříve.
Harry Potter a Relikvie smrti je můj patrně nejoblíbenější díl. Vím, že spousta lidí má na knihu spíše negativní názor, ale já ne. Jasně, jsou tu místa, která jsou poněkud nudnější, zemře spousta postav, které jsem měla fakt ráda, avšak jako ukončení příběhu je to více než dobré. Zbožňuji ty poslední kapitoly. Zbožňuji příběh Severuse Snapea. A i proto mě film neuvěřitelně zklamal - mé nejoblíbenější části z knihy jsou prakticky zapomenuty, ty nejsilnější pasáže jsou vynechány. Ještě teď se mi z toho chce řvát. Do dnes jsem tu druhou část viděla jen v kině. -_-

Tohle jsou knihy, které jsem nečetla, ale dosti se na ně těším a pořád doufám, že se k nim dostanu co nejdříve. :)
Virus jsem četla nějaký rok zpátky, ale poměrně se mi líbil. Proto jsem dost zvědavá na Poklad, který bude snad aspoň trochu stejně dobrý.
Muži, které nenávidí ženy je knížka, jež mě prostě dostala. Je tedy snad logické, že si chci přečíst i druhý a třetí díl. Na oba se doslova klepu. Jen ten čas není. Hrůza!
Trudi Canavan je má velmi oblíbená autorka. Četla jsem celou Trilogii o černém mágovi, četla jsem Tessiu a i první díl z Trilogie Zrádkyň. Sonea: Čarodějova zrada je díl druhý a já jsem na něj opravdu zvědavá. Avšak než já se dostanu k přečtení, tak asi už stihne vyjít i ten třetí díl. :D
Mezi láskou a smrtí je taková rozporuplná knížka od mé oblíbené Meg Cabot, už jenom kvůli těm odlišným názorům jsem na ni hodně zvědavá. Já jen doufám, že se přidám k těm, kterým se kniha líbí. :)

A naposled ještě jedna shrnující fotka:

Tak to bude vše k mým oranžovým/hnědým knihám! Doufám, že se vám článek aspoň trochu líbil. :) Další se pokusím přidat trochu dříve, jen nejdřív musím vymyslet, na kterou barvu se příště zaměřím. :) Kdyby jste měli nějaké návrhy, dejte vědět do komentářů, předem děkuji. :)

A co vy? Máte doma nějaké oranžové či hnědé knížky? :)

Komentáře

  1. O Prohnaném jsem nikdy neslyšela, ale moc se mi líbí obálka, takže si jdu ihned zjistit, o čem to je!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta obálka Prohnaného je vážně skvělá a co teprve kniha uvnitř! Je to takové dost oddechové a zábavné čtení, které za sebe určitě doporučuji. :)

      Vymazat
  2. Pyramidy a Nohy z jílu, oboje Pratchett. Víc oranžovejch knížek doma momentálně nemám. =D Hádám, že s tebou se nemůžu měřit. =D
    Teda, jestli se mám přiznat, já ten Snapeův příběh naprosto nesnáším, u mě to tu postavu poslalo naprosto do háje, lépe řečeno do zástupu ostatních klaďasů, což je skoro totéž... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ona je celkově ta Zeměplocha přes obálky dost pestrá, hodně barevná, ne? :D
      Jasně, chápu. :D Já jsem vždycky měla Snapea ráda, po tohle v mých očích určitě neklesl, spíše stoupl. :D Ale rozumím i tvému rozhořčení. :D :)

      Vymazat
  3. Koukám,že se zajímáš o stejný žánr,jako já.. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A který žánr konkrétně myslíš? :) Já mám četbu žánrově docela různorodou, no. :D :) Aspoň se nemusím bát, že se začnu u knih nudit. :)

      Vymazat
  4. Krásny pohľad pre oči :)
    Mezi láskou a smrtí je dobré dielo?

    Aj v mojej knihovničke by som našla pár oranžových kníh :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě. :)
      Bohužel zatím nevím, ještě jsem na tu knihu neměla čas. :) Ale určitě se na ni chystám. Až se k ní dostanu a přečtu ji, na blogu se rozhodně objeví recenze s mým názorem. :)

      Tak to je dobře! :) Ta oranžová já na obálkách mnohem hojnější, než jsem si myslela. :)

      Vymazat
  5. Ty v obálce Dívky, která si hrála s ohněm, vidíš jen oheň? :D
    Alenka. :)) Taky bych jednu chtěla doma. :)
    Ach, Moira je tvoje srdcová záležitost, jop? :D Ale abych se přiznala, mám ji taky dost ráda. :)
    Četla jsi od Canavan všechno vydané v češtině kromě mojí nejoblíbenější trilogie. :D Copak na Věk pěti nejsi ani trochu zvědavá? :D
    Ale máš jich vážně dost. Oranžovo hnědých knih. A na barvy se neptej, mám CoB dost a nechci to vidět minimálně do dalšího měsíce. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem na to koukla pozorněji a on je tam i obličej! :D
      A já mám doma dokonce Alenky dvě! :D Ta druhá je v angličtině a vypadá fakt dobře. :D :)
      No jo, bez Moiry bych se dostala k fantasy asi až o něco později. :D
      Já mám trilogii Věk pěti v plánu, to se neboj. Jen jsem ještě neměla čas si ji v knihovně půjčit. A navíc pořád tak nějak doufám, že ji znovu vydají, stejně jako Soneu, abych si ji mohla pořídit. :D
      Jasně, jasně. :D

      Vymazat
    2. já si toho ale napoprvé taky nevšimla, abych se přiznala. A je vtipné, kolik lidí o tom vážně netuší. :D
      ach jo. Závidím. Alenku mám strašně ráda. :))
      Bez Moiry prostě nic nefunguje. :D
      :DD To by bylo hrozný, protože už tak mě štve ta Sonea, kterou chci domů, i když už ji mám. Ticho ty! :D

      Vymazat
    3. Tak ono to moc výrazné není a pokud to někdo nezkoumá, opravdu si toho nemusí všimnout. :D
      A já ji pořád nečetla. Konečně se k ní musím dokopat. :)
      Přemýšlím jestli ti to mám odsouhlasit nebo ne. :D
      Já Soneu naštěstí nemám, takže mám nárok ji chtít. :D A časem si ji určitě pořídím, i hezky s Tessiou. A když vyjde v re-edici i ten Věk pěti, tak by tu aspoň byla šance, že budu mít kompletní Canavan! :D
      Vždyť nic neříkám. :D

      Vymazat
    4. Chytré. :D Miluju surrealistické obálky. :D
      Ona je to zvláštní pohádka. :D
      Tse tse. Proč to vždycky mají nejhorší skalní fandové? První skalní fandové? :D

      Vymazat
    5. Já se upřímně přiznám, že jsem kreslenou Alenku od Disneyho nikdy neměla ráda. :D Ale tu knížku si přečíst chci, docela se na ni těším. Teď už mi ten příběh o Alence ani nepřijde tak divný a nesmyslný. :D :)
      Já za to nemůžu. :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!