Přeskočit na hlavní obsah

Prázdninový knihomol - 7. týden

Tento projekt vytvořila Cathy z blogu Mezi nebem a peklem.

• Zlodějka knih - Markus Zusak / 526 stran

- Je to tak, i já jsem přečetla tu Zlodějku knih, na kterou jsem slyšela tolik chvály. A jsem dost ráda, že jsem se k té knížce dostala, protože ona za přečtení opravdu stojí. Nejvíce se mi asi líbil fakt, že tu knihu vypráví smrt. Ten styl vyprávění díky tomu byl velice odlišný. Také ta knížka byla hodně čtivá - kdybych nemusela dělat jiné věci a nepotřebovala bych spánek, možná bych ji i za ten jeden den dala, až tak rychle se čte. :) Přestože jsem se na konec psychicky připravovala, stejně mě ta knížka rozbrečela a to se stává sakra málokdy. Nicméně pořád přemýšlím, jestli mi přijde lepší Zlodějka nebo Posel.
Na GoodReads hodnoceno 5/5 hvězdiček.

A to je všechno, co jsem za minulý týden stihla celé přečíst. Vím, je to dost ubohé. Ale přes týden jsem hlídala sestřenku, takže na to čtení nebyl čas, což mě tedy dost štve, jenže co s tím nadělám? Seriály mě též rozptylovaly, i když to jen trochu. :) Pro příští týden se chci polepšit, patrně se prostě ponořím do knih a přístup na notebook si zakážu. Tak schválně, jestli to vydržím. :D

Rozečteno:
• Už včera jsem rozečetla knížku Mistborn: Finální říše od Brandona Sandersona, právě teď se nacházím na straně 260 a ještě hodlám dneska ve čtení pokračovat, takže se určitě dostanu někam dál. :) Taky si myslím, že bych ji možná zítra mohla dočíst. Zatím vám o téhle knížce řeknu jen to, že je naprosto skvělá a opravdu děkuji Moiře, že mě k ní dokopala. :D 

Dále za prázdniny přečteno:
• Na útěku - Meg Cabot / V kůži supermodelky / 3. díl / 240 stran 
• Démon a zloděj - Darren Shan / Demonata / 2. díl / 240 stran 
• Tygrova stezka - Colleen Houck / Tygří sága / 2. díl / 479 stran 
• Radek (Mistr v komplikování vlastního života) - Katka Heřmanová / 90 stran 
• Massagre - Darren Shan / Demonata / 3. díl / 224 stran 
• Legenda - Marie Lu / Legenda / 1. díl / 280 stran 
• Alchymie věčnosti - Avery Williams / Inkarnace / 1. díl / 184 stran
• Rozhodující bitva - Rick Riordan / Kroniky Cartera Kanea / 3. díl / 312 stran
• Malý prince - Antoine de Saint-Exupéry / 93 stran
• Páté kolo u vozu - Jeff Kinney / Deník malého poseroutky / 7. díl / 224 stran
• Prozření Mary Dyerové - Michelle Hodkin / Mara Dyerová / 1. díl / 368 stran
• Ptačí zpěv - Meagan Spooner / Ptačí zpěv / 1. díl / 322 stran
• Láska na zavolanou - Sophie Kinsella / 344 stran

Přečtené kratší povídky:
• The Son of Sobek - Rick Riordan / 40 stran
• A tak mi unikají - Beth Revis / Vesmír / 0.5 díl / 47 stran
• The Meeting - Richelle Mead / Vampýrská akademie / 1.1 díl 

A jak jde čtení vám? :)

Komentáře

  1. Super, oprvdu jsi toho přečetla hodně :-) kam se hrabu já a pár knihami :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) I když toho zas tolik není, znám lidi, kteří toho stíhají přečíst víc. :D Nechápu jak to dělají. :D

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že se ti Zlodějka líbila, protože je to opravdu geniální kniha!

    OdpovědětVymazat
  3. jesus, kdy to stíháš přečíst? :D
    Za Misborna máš zač, navždy už mě budeš chvalořečit a pokaždé si na mě s úctou a vděkem vzpomeneš, když se k Sandersonovi jen přiblížíš. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako by jsi ty toho nestíhala přečíst dvakrát tolik! :D
      No tak to je klidně možné, určitě nezapomenu, že jsi to byla ty, kdo mě na Sandersona navedl. :D A vážně ti jsem vděčná. :D

      Vymazat
    2. no právě že nestíhám, to je ta tragédie. :D
      :)) Zatím všechno, co jsem od něj četla (rozuměno všechno, co vyšlo v češtině. :D) je úžasné, skvělé a super-bezva-unikátně-jedinečný. Rozhodně si od něj musíš taky všechno přečíst. :D
      (maličkost, ne? :D)

      Vymazat
    3. Chudáčku. :D :)
      Já si myslím, že od něj se mi budou líbit všechny knížky, prostě to tak cítím. :) Vážně mi stylem psaní sedl, takže jakmile dočtu Mistborn, půjčuju si od něj další knihy. :) A doufám, že i u nás vyjde Rithmatist a Steelheart, i když pořídit si to ve slovenštině by mi nedělalo problém. :)

      Vymazat
    4. vůbec ti tu falešnou lítost nevěřím. :D
      Troufalé. :D Ale věřím, že ti sedne. Asi. Když tak nad tím přemýšlím, úplně mi nesedl jen Vyjednavač, byl méně originální, než jsem od Sandersona zvyklá, a pak Poselství práva nebylo tak promyšlené, jak jsem čekala, ale stejně jeho psaní mám strašně ráda. :D
      Taky, taky. :D Sice mě děsí, že jsou to YA, ale určitě to bude úžasné. Musí být. Prostě musí. :D

      Vymazat
    5. Ehm. :D
      Jakmile se mi u nějakého autora zalíbí styl psaní, většinou se mi od něho líbí všechny knížky. :) Takže snad se mi vážně líbit budou. :)
      Já si právě myslím, že to po dlouhé době bude vážně kvalitní YA, takže se na to fakt těším. :D Navíc když si vezmu jak Rithmatista chválí Sašenka, Erik a Luu, tak to prostě musí být dobrý. :D

      Vymazat
  4. Já už o zlodějce párkrát uvažovala, ale nikdy jsem se nedostala k tomu abych si ji přečetla. Ale když vidím, jak to všichni vychvalují .. asi si zajdu do knihovny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajdi, Zlodějka je vážně podařená knížka. I když mě osobně oslnila hlavně stylem psaním a tím, kolik pravdy v ní je. Původně jsem si myslela, že to bude převážně citová ždímačka, ale on to byl v zásadě docela obyčejný, avšak moc dobrý příběh. Vážně se mi to líbilo. :)

      Vymazat
  5. Prej ubohý. =D Já přečetla asi pět stránek, a to jsem vážně docela číst chtěla... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dobře - na mě osobně to je docela ubohý. :D I když pokud si vezmu počet stránek Zlodějky, tak jsem toho vlastně přečetla hodně, no. :D No tak to ti budu držet palce, aby jsi toho příště přečetla víc. :D :)

      Vymazat
  6. Zlodejka bola vážne úžasná, súhlasím.:)) Od Sandersona si musím niečo prečítať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla. :) To tedy rozhodně musíš! I když já ti zatím můžu doporučit jen Mistborn. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!