Přeskočit na hlavní obsah

Obálečky, obálky! Vol. 2

Jelikož se vám první článek zaměřený na obálky a jejich tvůrce líbil, rozhodla jsem se sepsat další. Navíc mám dneska náladu na přesně podobný typ článku, takže je vhodná doba ho konečně vytvořit. Tentokrát se opět zaměřím na umělce zahraniční, ale příště se podívám na tvorbu z Česka a případně Slovenska. Doufám, že i tentokrát se vám bude článek líbit a já budu jedině ráda za vaše názory na dané obálky.

Dnešním prvním umělce je John Rocco. John žije v USA, v Los Angeles, společně se svou ženou a dcerou. Ilustraci studoval v New Yorku. Několik let pracoval jako umělecký režisér v zábavním průmyslu - pracoval například pro společnost Dreamworks, kde se podílel na tvorbě Shreka. Pracoval i pro společnost Disney. Dokonce je autorem několika dětských knih.
V současné době vám bude jeho tvorba známá hlavně díky knihám od Ricka Riordana - ilustroval americké obálky k Percy Jacksonovi (ty nové i ty staré), ke Kronikám Cartera Kanea a ilustruje obálky i k Bohům Olympu. Taktéž bude ilustrovat chystané Percyho převyprávění řeckých mýtů a bájí od Riordana. Mimo to ilustroval i obálku například ke knize Howlův putující zámek.

Ukázka tvorby Johna Rocca:
Zdroj: web Johna Rocca

  

Když jsme u těch Riordanových knih, dovolím si zmínit ještě jednoho umělce. Antonio Javier Caparo se narodil na Kubě a v současné době žije v Kanadě. Ilustruje knihy, knižní obálky hlavně pro čtenáře mladšího věku.
Jste-li větší fanoušci knih od Ricka Riordana, určitě jste se s jeho tvorbou už setkali. Antonio ilustroval některé z postav z knih. Dále ilustroval například knihy se série The Magic Thief od Sarah Prineas či knihu Beyonders, a World Withour Heros od Brandona Mulla.

Ukázka tvorby Antonia Javiera Capara:

  

Třetí umělec se jmenuje Owen Richardson a bohužel se mi nepovedlo o něm zjistit nějaké další informace. Nicméně jeho tvorbu můžete znát z obálek ze série Artemis Fowl od Eoina Colfera, také z obálek ze série Unwanteds od Lisy McMann či z obálky pro knihu Time Snatchers od Richarda Ungara. A shodou náhod je autorem jedné z edic obálek k Percy Jacksonovi. :)

Ukázka tvorby Owena Richardsona:
Zdroj: Shannon Associates

  
 

Dále tu mám Chrise McGratha, dalšího amerického umělce, který pochází z Bronxu a celý svůj život bydlí v okolí New York City. Mezi Chrisovi klienty patří například Penguin Books, Tor, Random House, Harper Collins, Simon and Schuster a další.
Na svém kontě má obálky k sérii Mistborn od Brandona Sandersona, Harry Dresden od Jima Butchera, Kal Leandros od Rob Thurman, Šerochodec od Kat Richardson a mnoho dalších.

Ukázka tvorby Chrise McGratha:

   

Pátou osobou na mém seznamu je Neil Swaab. Další americký ilustrátor, který žije v Brooklynu, New York City. Kromě ilustrace se věnuje psaní a také působí jako profesor na umělecké škole.
Na svém kontě má obálky ke knihám Love in the Time of Global Warming od Francescy Lii Block, Sweetly od Jacksona Pearce, Saving Lucas Biggs od Marisy de los Santos a Davida Teague a několik dalších.

Ukázka tvorby Neila Swaaba:

  

Na závěr tu mám ještě dva umělce Adama S. Doyleho a Julianu Kolesovou. Adam je americký umělec, který vystavuje v různých koutech světa. Juliana je původem z Ruska, ale v současné době žije v Torontu.
Adamovu tvorbu budou znát hlavně fanoušci Maggie Stiefvater - vytvořil obálky k sérii Havraní bratrstvo a ke knize Ve znamení Štíra.
Juliana má na svém kontě obálky k sérii Downside Ghosts od Stacie Kane, kterou u nás tento rok vydá Fantom Print.

Ukázka tvorby Adama S. Doyleho:
Zdroj: Pinterest
 

Ukázka tvorby Juliany Kolesové:

 

Ták, myslím, že pro tentokrát to opět stačilo, aby ten článek nebyl zas tolik dlouhý. Doufám, že se vám bude opět líbit. Kdyžtak mi dejte vědět, jestli mám hledat další obálky zahraničních umělců. :) Budu moc ráda, když mi napíšete, které obálky se vám líbí nejvíce.

Komentáře

  1. Chris McGrath je skvelý, obálka Šerochodca sa mi veľmi páčila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! Mně osobně se moc líbí jeho obálky k sérii Mistborn, jop. :) Ale všechny ty obálky jsou vážně dobré. :)

      Vymazat
  2. Keby tak chceli Beyonders od Brandona Mulla preložiť!
    A Konyvrana som čítala! :D Myslím, že Caparo ilustruje iba vybranú kvalitu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se strašně líbí, že Caparo ilustroval ty obrázky k Riordanovým knihám, docela dost sedí k mým představám. :)

      Vymazat
  3. Super článek! :) Mně se nejvíce líbí obálky od Neila Swaaba. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Mně se jeho obálky líbí vážně moc. Má takový zajímavý styl. :)

      Vymazat
  4. Ti ilustrátoři jsou ale stejně kouzelníci. :D Kolikrát kniha zaujme jen kvůli obálce. A kolikrát má nějaká kniha dechberoucí obálku, takovou, že si ji chci vystavovat už jen proto, jak krásná je a já se na ni chci dívat. :D
    McGratha poznám spolehlivě, má prostě specifický styl malování. A taky vím, že jakmile má něco jeho obálku, je to většinou dobrá urbanka. Dobře, až na toho Šerochodce, ale ta kniha určitě měla potenciál. :D Poslední kniha, která mě od nějak tak bavila, byla Written in red. Vážně skvělá urbanka a vlkodlaci a podobná havěť tam byla popsaná vážně dobře a zase trochu jinak, což bylo fajn. Navíc to napsala moje oblíbená autorka Anne Bishop, takže jsem nemohla odolat. :D
    Antonio Capara má styl malování, který se mi vždycky líbil. Navozuje mi to asociace na ty stovky obrázků, které jsem jako menší stahovala a ukládala v počítači. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! :D Mluvíš mi z duše, některé knihy bych nejradši na poličce vystavovala tak, aby byla krásně vidět obálka. :D :)
      Když už si teď pod těmi obálkami představím jméno, asi je taky budu poznávat mnohem snadněji. :) Jeho styl obálek se k urbankám perfektně hodí, jop. :) Written in red znám, pokud se nepletu, mám to i ve čtečce a po tvé chvále se na to tedy určitě chystám. :D
      Taky se mi jeho styl moc líbí. :)

      Vymazat
  5. Tohle je fakt super článek! Skvělý nápad. jsem se probrala z blogové nečinnosti a hned mě na webu čeká taková spousta super článků...
    Já sama mám ráda Johna Rocca, jistě chápeš :D nevěděla jsem, že kreslil i Howla, ale koneckonců je to podobně šílený příběh jako Percy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti článek líbí! :) To mi připomíná, že jsem měla v plánu další, měla bych se na něj vrhnout. :D :)
      Chápu, chápu. :D Mě stále moc mrzí, že u nás nemáme jeho obálky na knihách od Riordana, jsou mnohem hezčí než ty britské. Ale co se dá dělat, no. :) No, taky mě docela překvapilo, že on je ten, kdo tu obálku ilustroval, vůbec mě to nenapadlo. :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.