Přeskočit na hlavní obsah

Pár slov k blogu, k mé aktivitě a plánům

Hned na úvod bych vám chtěla osvětlit, proč jsem tento měsíc byla zatím poněkud méně aktivní. Byla jsem teď totiž nemocná, ale tentokrát mi bylo vážně špatně, takže jsem měla chuť akorát tak jen sledovat televizi a ležet v posteli. Takže se čtením jsem na tom dost mizerně. Zítra jdu od začátku roku poprvé do školy, tudíž následující týden bude asi hodně náročný, protože si musím dát dohromady známky, aby se mi náhodou nestalo, že mě některý učitel nebude klasifikovat. Proto minimálně do pátku bude má aktivita stále na bodu mrazu.

Bohužel to vypadá, že v následujících měsících to s mou aktivitou nebude nijak slavné. Jak už jsem na blogu párkrát zmínila, jsem v maturitním ročníku, což jak jistě víte znamená, že mě v květnu čeká maturita a následně i přijímačky na vysokou školu. S maturitním ročníkem samozřejmě souvisí i maturitní ples, který máme v březnu a na který teď začínají aktivní přípravy, což znamená hlavně nacvičování předtančení a těžko říct, kolik volného času mi tohle zabere.
Já maturuji z češtiny, angličtiny, dějepisu a ze společenských věd. Ať si říká kdo chce, co chce, toho učení mám stejně jako kdybych maturovala z nějaké biologie či chemie. A jelikož odmaturovat chci a to pokud možno s co nejlepšími výsledky, plánuji už začít s pořádnými přípravami. To znamená méně času na čtení a i na blogování.
Snad ještě důležitější pro mě jsou přijímačky na vysokou školu. Přihlášky podávám do Olomouce, do Prahy, do Českých Budějovic (to je ale jen rezerva, protože bych měla být přijata bez přijímaček) a možná si ji dám i do Brna, i když to jsem ještě pořádně nepromyslela. Určitě chci studovat český jazyk a literaturu, když se na mě usměje štěstí, tak bych to mohla studovat v kombinaci s angličtinou. Ovšem nechci spoléhat jen na štěstí, takže se teď chci začít připravovat - plánuji si přečíst nějakou tu doporučenou četbu, vyzkoušet si vyplnit modelové testy a celkově se víc zaměřit na tu literaturu, ke které by se v přijímačkách mohly objevit otázky. Pokud máte ohledně té četby nějaké tipy, tak sem s nimi! Opravdu budu jedině ráda.
Tohle všechno znamená, že určitě minimálně do května bude má aktivita opravdu sporadická. Dost možné je, že budu trvat ještě na začátku června, ale pak se vrátím v plné síle! K tomu všemu mě bude čekat poměrně dlouhé volno, takže vám určitě všechno hezky vynahradím.

Pochybuji ale, že by se tady třeba celý měsíc neobjevil žádný článek - na to mě to blogování až moc baví a vlastně jsem i nervózní, když delší dobu nic nesepíšu. Spíš to bude v tom stylu, že možná tak jeden článek týdně se tu objeví. Možná budou období, kdy bude článků najednou víc a pak bude zase období, kdy nebude nic. Vše bude hlavně záležet na mém volném čase. Prostě se uvidí.
Nicméně minimálně v únoru vás určitě neoberu o oslavu blogových narozenin. Na tu se sama moc těším. Součástí oslavy bude i soutěž, teprve vymýšlím, jakým stylem bude probíhat, avšak ceny vás snad potěší. 

Do budoucna mám několik plánů na nové projekty a různé akce. Já sama jsem z těch plánů nadšená a fakt moc se těším na jejich realizaci, jen to bude muset bohužel počkat, dokud se tomu nebudu moci plně věnovat. Teď se jen modlím, aby mi ten elán zůstal až do toho června, protože pokud mi to vydrží, tak by to všechno mohlo být opravdu super!

Myslím, že to je pro dnešek vše, co jsem vám chtěla sdělit. Doufám, že se vám všem daří dobře a pokud vás letos náhodou také čeká maturita a přijímačky na vysokou školu, tak vám samozřejmě přeji hodně štěstí!

Komentáře

  1. Tak to přeji hodně štěstí s učením se a následně s maturitou i přijímačkami! :) Já chci maturovat ze stejných předmětů jako ty a dějepis je podle mě jeden z nejtěžších předmětů. Alespoň u nás, protože naše učitelka se vážně vyžívá v letopočtech a podobných roztomilostech a s jedničkou někoho jen tak prolézt nenechá. :D Za celých 7 let na gymplu se mi povedlo snad jen dvakrát nebo třikrát mít od ní jedničku na vysvědčení. Vzala jsem to ale tak nějak vylučovací metodou a z ničeho jiného bych asi neodmaturovala vůbec.. :D A na školu se chci hlásit také do Olomouce, na angličtinu - překladatelství a tlumočnictví. Ještě váhám nad Brnem a UK, ale Olomouc je u mě zatím na prvním místě. Naštěstí času dost, maturuju až za rok. Tak ještě jednou přeju hodně štěstí - a třeba z nás jednou budou spolužačky :)
    PS: Nevím, jestli jsem ti to už říkala, ale strašně se mi líbí tvůj design :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! :) Jo, taky si myslím, že je dějepis dost těžký, když si člověk vezme, kolik tam toho je. :D U našeho učitele je trochu problém, že na hodinách to všechno bere tak nějak volně, ale u maturity chce, abychom byli našprtaní, jop. :D Takže to bude zajímavé. :D :) Já z těch předmětů také maturuji hlavně kvůli tomu, že nemám z čeho jiného, no.
      Já se do Olomouce hlásím na ten obor české filologie se zaměřením na editorskou činnost a pak i na kombinaci české a anglické filologie, jop. Jako já půjdu tam, kam mě vezmou, no. :D Jó, to s tím, že je času dost, jsem si také říkala, ale ani jsem se nenadála a už jsem se mi to blíží. :D Jop, možné to je. :)
      To si bohužel nepamatuji, ale moc ti děkuji! :D :)

      Vymazat
  2. Však ty to všechno zmákneš :) Vsadím se, že by ti blog chyběl, kdyby ses na něj rozhodla úplně vykašlat, až do zkoušek na vysokou :) Taky se nemůžeš pořád jen učit, musíš i odpočívat, tak proč ne třeba u čtení a blogu, střídačku s nějakou tou socializací s živými lidmi? :) :D
    Budu se těšit na tvé, i když sporadické, články :)
    Držím ti palce se všemi náročnými zkouškami, co tě čekají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by! :) Jo, určitě by mi chyběl, už teď mě svrbí prsty a snažím se vymyslet, co za článek bych mohla sepsat. :D Určitě se budu snažit odreagovávat u knih a blogu, ale trochu se bojím, abych neskončila spíše u seriálů. :D
      Jé, tak to ti hrozně moc děkuji! Ty máš prostě talent vždycky napsat něco, co mi nehorázně zvedne náladu. :D
      Moc, moc ti děkuji! :)

      Vymazat
  3. Přeju hodně štěstí se vším. =) Hlavně se uč, učení je důležitější než blog, ten ti nikam neuteče. ale může sloužit jako fajn oddechovka, až ty budeš chtít zdrhnout před tím vším učením. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně moc ti děkuji! :) Přesně tenhle postoj jsem se rozhodla k blogu teď zaujmout - psát články jen když je na to ten čas a jako odreagování mi to určitě poslouží dobře. :)

      Vymazat
  4. Držím palce, ať se ti vše povede tak, jak bys chtěla :) Hlavně se do ničeho nenuť a do blogování už vůbec ne... Děláme to přece pro zábavu a když není čas, tak není čas. Užij si maturitní ples a já se budu těšit na blogové narozeniny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Jo, ples si snad užiji a ohledně blogových narozenin se určitě máš na co těšit! :)

      Vymazat
  5. Prajem veľa šťastia 8) Nech ti to vyjde.

    OdpovědětVymazat
  6. Mě maturita čeká příští rok, tak začínám chápat, čím si procházíš. Přeju hodně štěstí! Hlavně moc nestresuj a dej si i nějak čas na odpočinek! :) A my se budeme zase těšit na tvé články, až bude všechen ten stres za tebou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji, já zase budu přát hodně štěstí tobě příští rok! :D :) Já jsem hroznej nervák, takže toho stresu si asi užiju dost, no. :) Ale ještě jednou děkuji! :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.