Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírůstky - leden a únor 2015


Tak za sebou máme první dva měsíce v novém roce a to samozřejmě znamená článek o knižních přírůstcích, které my za uplynulé dva měsíce přibyly. V lednu mi vlastně nepřibyla vůbec žádná kniha, takže bych tenhle článek teoreticky mohla brát jen jako únorové přírůstky. Ale víte co. Peníze, které jsem v lednu získala, jsem holt utratila až v únoru. 
Abyste se nedivili, proč mám za únor tolik nových knížek - měla jsem totiž narozeniny, proto jsem dostala nějaké peníze, které jsem se rozhodla za knihy utratit. Jak jinak, že jo.
Přejdeme tedy k těm mým novým přírůstkům, ne?


Knihou, která mi v únoru přibyla jako první, je Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe od Benjamina Alire Sáenze. O téhle knížce jsem už mluvila dost a dost. Původně jsem ji četla ve formátu e-book, ale hned jak jsem ji dokončila, věděla jsem, že si ji budu muset pořídit. No a oni ji teď na BookDepository měli ve slevě, takže bylo jasné, že ji musím mít! Dalo by se říct, že jde také o dárek k narozeninám, možná odměna za vysvědčení nebo jen tak kniha pro radost. Jsem se nějak nerozhodla.


Teď přejdu ke knihám, které jsem si k narozeninám opravdu pořídila! Tanec stínů a Vzpomínky stínů od Kalayny Price jsou druhý a třetí díl ze série o Alex Craftové. Všechny tři díly z této série jsem už četla a moc se mi líbily, proto jsem je chtěla domů. První díl jsem si před nějakou dobou pořídila za asi 50 korun a když jsem viděla, že teď jsou za stejnou cenu i pokračování, prostě jsem ty knihy musela mít!


Destrukční deník od Keri Smith jsem si plánovala pořídit už od té chvíle, co vyšel. Nebudu tvrdit, že jsem nějak výtvarně nadaná, ale zkrátka si myslím, že bych si u toho mohla hezky odpočinout. Teď jen váhám nad tím, jak moc destrukčně k tomu nakonec budu přistupovat, no.


Anó! Konečně mám doma knihu, která se pro letošní rok řadí mezi ty, na které se těším nejvíc! Pokračování Školy dobra a zla - Svět bez princů od Somana Chainani vypadá naprosto úžasně a já se neuvěřitelně moc těším, až si najdu na knihu čas. Jen tedy těžko říct, jak moc příjemné pak bude čekat na ten poslední díl.


Howlův putující zámek od Diany Wynne Jones si chci přečíst už pěkně dlouho. Jenže naše knihovna ho nevede, proto jsem si ho musela pořídit. Původně jsem chtěla sáhnout rovnou po anglickém originálu, ale pak mi bylo řečeno, že ten překlad stojí za to. Tak to mám v češtině, i když další díly v češtině nejsou. Jsem na tuhle knížku ohromně zvědavá, protože se to přece jenom řadí mezi ty knižní klasiky pro děti, pokud se nepletu.


No a pak jsem se rozhodla, že si ještě rozšířím svou sbírku knih od Brandona Sandersona v češtině. Takže jsem si pořídila Mistborn: Poselství práva, což je první díl z druhé Mistborn série, ke které v listopadu letošního roku vyjde v originále druhý díl a hned na to v lednu 2016 díl třetí. Údajně je to slabší kniha (ne jen podle počtu stran), ale zas dokud je to od Sandersona, tak se mi to podle mě bude líbit.


K obálce Vyjednavače od Brandona Sandersona se radši vyjadřovat nebudu. Ale musím si postěžovat ohledně velikosti. Já jako vím, že dříve se ty fantasy knihy dělaly v tom malém formátu a ještě k tomu v paperbacku, ale pokud se nepletu, tohle je dotisk a to to nešlo nějak přetvořit? Ten pidi formát je hrozný. Ještě je to k tomu bichle, u které se mi při čtení určitě zlomí hřbet, fňuk.


A od Sandersona jsem si pořídila ještě Ocelové srdce. Na tuhle knížku jsem moc zvědavá, protože to je první kniha pro mládež, kterou budu od Sandersona číst. Bohužel jsem ale slyšela, že je ten překlad zvláštní, tak uvidíme, no. Nicméně pokud se nepletu, tak když nepočítám knihu Elantris, která se normálně sehnat nedá, měla bych mít česky vydanou tvorbu od Sandersona kompletní, juch! Teď jen nějak tu Elantris sehnat nebo doufat v dotisk.


Nyní ke knížkám, které jsem si přivezla ze srazu s nakladatelstvím Host. Ještě než jsme na sraz vyrazili, mohli jsme si napsat o tři knihy, které na srazu dostaneme. Řeknu vám, že vybrat ty tři knihy mi dalo pěkně zabrat. Nakonec jsem se rozhodla pro Zmizet od Petry Soukupové, k téhle volbě mě dovedl fakt, že bych si k přijímačkám měla přečíst více současné české prózy a tohle je navíc i v povinné četbě k maturitě, takže to mám dvě mouchy jednou ranou.


Muž jménem Ove od Fredrika Backmana je kniha, kterou všichni snad jen a jen chválí. Já jsem ji plánovala přečíst, ovšem když mi pak přišla pro vás do soutěže a já viděla, jak krásná je, bylo mi jasné, že si o ni musím napsat. Takže ji mám konečně doma též!


A napsala jsem si ještě o Dobrý proti severáku od Daniela Glattauera. Poprvé jsem si této knihy všimla u Madeleine, ovšem když mi ji doporučovala i Melinda, neváhala jsem moc dlouho, abych si o ni napsala. Navíc se mi strašně moc líbí ta obálka a zkrátka to vypadá na fakt bezvadné čtení.


Pak jsem teda z vyřazených knih ukořistila ještě Nonstop knihkupectví pana Penumbry od Robina Sloana, na což jsem opravdu moc zvědavá, protože jsem na tuhle knížka také slyšela docela dost chvály.


A z Brna jsem si odvezla ještě Pohádky pro neposlušné děti od Dušana Taragela a Jozefa Gertliho Danglára. Zatím o té knize můžu říct to, že má vážně úžasné ilustrace. Jinak jsem na to moc zvědavá, takhle od pohledu to vypadá fakt výborně.


Na závěr k recenzním výtiskům. Pád vzhůru od Garyho Van Haase je recenzní výtisk od Knihcentra, kterému tímto ještě jednou moc děkuji. Do knihy se budu teď pouštět, ale podle anotace mě vážně zaujala, takže uvidíme, co se z ní vyklube.
Od Knihcentra jsem k recenzi získala i e-knihu Péra a perutě od Ivy Pekárkové. To právě čtu a zatím to vypadá dobře. Za recenzní e-výtisk samozřejmě moc děkuji.

Všechny knihy pohromadě:

Tak to by byly všechny mé přírůstky za poslední dva měsíce. Ze všech těch knížek mám samozřejmě ohromnou radost a už se moc těším, až se pustím do těch, které jsem ještě nečetla. V příštích měsících mi toho patrně moc nepřibude, řekla bych. Ovšem myslím, že teď mi toho přibylo docela dost, takže to ani nebude vadit.

To bude tedy z mé strany vše. A co pěkného přibylo do knihovničky vám?

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. To je moc dobrá série, takže ji určitě omrkni! :)

      Vymazat
  2. uz bych si toho pana Penumbru mela taky precist :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já sama doufám, že se k němu snad dostanu ještě letos, jop. :D :)

      Vymazat
  3. Hezká kopička :) A spousta knih, které si také plánuji přečíst

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tak snad se ti budou líbit, až se k nim dostaneš. :)

      Vymazat
  4. Krásné přírůstky.. A zaujala mě stránka http://www.bookdepository.com/ - určitě si tam něco koupím, jelikož poštovný zdarma a ty ceny :o wow, toho musím využít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. BookDepository je super! Za sebe mohu zatím jen a jen doporučit, všechny knihy mi přišly v pořádku a většinou i relativně brzo. :) Ty cenou jsou dost závislé na kurzu měn, ale zas se nemusí platit to poštovné a to je podle mě velká výhoda. :)

      Vymazat
  5. Skvelé kúsky :3 Aristotla som si kúpila aj ja, rovnako ako ty som ho proste musela mať aj v papierovej podobe :3 A prišiel mi aj tretí diel Alex Craft, len som sa nedostala ešte ani k jednotke :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Aristoteles je ten typ knížky, kterou člověk prostě chce mít doma. :) Jé, tak jsem zvědavá, co na tu sérii řekneš. Já osobně ji mám dost ráda, i když tedy hlavně ten druhý a třetí díl byly naprosto boží! :)

      Vymazat
  6. Jedno lepší než druhé! :) Bezva úlovky. Užij si je!

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé knížky! Moc mě zajímá Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, protože na ní slyším všude jen samou chválu. :)
    Klara's world

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aristoteles je moc dobrá knížka a pokud se k ní nedostaneš v angličtině, určitě si pohlídej český překlad! :) Fakt stojí za přečtení. :)

      Vymazat
  8. Pěkné přírůstky. Mně od Sandersona chybí ještě Vyjednavač a samozřejmě Elantris. V prosinci jsem ho už málem měla, ale nakonec to nevyšlo.
    Budeš na blog přidávat fotky z Destrukčního deníku? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě štve, že u Elantris pořád neplánují ten dotisk. :( A na bazaru to shání víc lidí, takže nějak nevěřím, že já bych měla mít to štěstí, no. :D Při nejhorším jsem rozhodnutá pak sáhnout po originálu, i když to mi přečtení pak jistě dá hodně zabrat.
      Pokud budu mít pocit, že mé výtvory stojí za ukázání, tak ano. :D :)

      Vymazat
  9. Krásné a početné přírůstky!! :)
    S Dobrý proti severáku jsi určitě neudělala chybu :) Já jsem v pokušení si ji přečíst znovu, protože poprvé jsem ji slupla v posteli za nějaké dvě hodinky z náhlého popudu, že nevím, co jiného číst a hrozně jsem se u ní pobavila :) :) Jsem ráda, žes dala na moje doporučení :) :)
    Howlův putující zámek, Aristotela a Oveho bych taky chtěla, ale musím to zvládnout nakoupit nějak postupně :)
    Taky se přidávám k otázce, budeš dávat na blog fotky Destrukčního deníku? :)
    Nonstop knihkupectví je super knížka :) :)
    Skvělé přírůstky :) snad si je užiješ co nejdříve :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A sakryš, až teď mi došlo, co je na tvém blogu zvláštního! Nový design! :D Hezký, povedl se ti!! :) Je osvěžující ho jednou za čas změnit :)

      Vymazat
    2. Děkuji!
      Moc se na tu knížku těším! Co jsem ji tak průběžně prolistovala, tak opravdu vypadá hrozně dobře. Snad se k ní tedy dostanu brzy. :)
      Jasně, to chápu. Ono já sama mám seznam knih, které si chci postupně nakoupit a i když ho postupně zkracuji, přibývají tam knížky stále nové a nové. :D
      Nečekala jsem, že by o to byl zájem! :D Ale pokud budu se svými výtvory jakž takž spokojená, tak ano. :)
      Fakt? Tak to jsem na ni zvědavá ještě víc! :)
      Po maturitě mě nikdo od čtení neodtrhne! :D

      Jé, děkuji! Jsem ráda, že se ti líbí! :)

      Vymazat
  10. Krásné přírůstky! :-) Nejvíc mě zaujala ta první a pak všechny od Hostu! :) Host je podle mě totiž uplně nej!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Aristoteles je skvělý! A knížky od Hostu určitě budou také výborné, Host málokdy vydá něco špatného. :)

      Vymazat
  11. Nonstop knihkupectví pana Penumbry má dost zajímavou obálku. =) Školu dobra a zla bych si chtěla moc přečíst, ale asi počkám až vyjde poslední díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy má! :D Hádám, že až si přečtu ten druhý díl, tak budu tvé rozhodnutí upřímně schvalovat. :D Ale určitě se na tu sérii pak podívej, ten první díl byl naprosto výborný! :)

      Vymazat
  12. Super nové knihy! Škola dobra a zla a Destrukční deník, na to pořád všude narážím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jo, Destrukční deník je všude! :D A do Školy dobra a zla se pusť, ať zjistíš, proč o tom všichni mluví! :)

      Vymazat
  13. Úžasné přírůstky! Destrukční deník je skvělý - doufám, že si budu brzy moct prohlédnout Tvé přírůstky. Jinak spoustu z těchto knih (rozuměj skoro všechny), hlavně Muže jménem Ove, Nonstop knihkupectví pana Penumbry a Školu dobra a zla bych si moc ráda přečetla :) Budu se těšit na spoustu dalších skvělých recenzí ;)
    Mimochodem ten nový design je opravdu krásný! Takový milý a jednoduchý - dobře se v něm orientuje... I když ten minulý byl takový barevnější, každý máme jiný vkus :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Fakt mě nenapadlo, že by o to byl zájem, ale tak se teda pokusím, no. :D Jakmile knížky přečtu, určitě dám vědět, jak moc se mi líbily! I když hádám, že zrovna tyhle tři budou vážně skvělé! :)
      Jsem moc ráda, že se ti vzhled líbí! :) Mně se ten minulý také moc líbil, jen jsem měla pocit, že to chce trochu změnu. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.