Přeskočit na hlavní obsah

Student knihomol - březen 2015

Tento projekt vytvořila Cathy z blogu Mezi nebem a peklem.

  

• Péra a perutě - Iva Pekárková / 335 stran
Po této knize jsem sáhla hlavně proto, že je od české autorky a já si chci v rámci té české tvorby rozšířit obzory. Částečně je to kvůli přijímačkám, částečně kvůli mně samé. Obsahově byla ta knížka docela jiná, než jsem podle anotace čekala, ovšem bylo to opravdu dobré čtení. Můj podrobnější názor si můžete přečíst v recenzi.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Pád vzhůru - Gary Van Haas / 247 stran
U této knihy mě zaujala hlavně anotace, proto jsem se rozhodla ji zkusit. Nebylo to špatné, jak jsem vyjádřila v recenzi, ale když na to teď koukám s tím téměř měsíčním odstupem, nijak zvlášť mi ta kniha v paměti neutkvěla.
Na GoodReads hodnoceno 3/5 hvězdiček.

• Zmizet - Petra Soukupová / 344 stran
Opět česká tvorba k rozšíření mých obzorů, i když tentokrát se mi to hodí i k maturitě - rozhodla jsem si tuto knížku dát do svého maturitního seznamu četby. Dost by mě potěšilo, kdybych si tu knihu u maturity vybrala, protože bych určitě měla o čem mluvit. Stále jsem tak trochu ohromená z toho, jak moc se mi Zmizet líbilo, zanechalo to ve mně silný dojem a rozhodně si to ráda jednou přečtu znovu. Za březen to beru jako nejlepší knihu, kterou jsem přečetla. Chtěla bych na ni sepsat i recenzi, tak snad se mi to podaří.
Na GoodReads hodnoceno 5/5 hvězdiček.

 

• Příliš mnoho Kateřin - John Green / 240 stran
Když jsem se účastnila soutěže od Knižního klubu o recenzní výtisk Kateřin, vůbec jsem nečekala, že bych mohla být vybrána. Nakonec jsem tedy dostala možnost si novou knihu od Johna Greena s menším předstihem přečíst a zrecenzovat. Šlo o mou první Greenovku, která mě nakopla k tomu, abych si od Greena chtěla přečíst něco dalšího. A víte co? Zrovna ty Kateřiny jsem opravdu chtěla od Greena číst jako první, jen jsem to plánovala v angličtině, ve které tu knížku doma mám už skoro rok. Pokud chcete znát můj konkrétnější názor na tuto knihu, můžete si přečíst mou recenzi.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Hůl prokletí - Asa Larsson, Ingela Korsell a Henrik Jonsson / Pax / 1. díl / 136 stran
A poslední březnový den jsem stihla ještě přečíst tenhle první díl z nové série pro děti od nakladatelství Host. Pax mě zaujal už v edičním plánu, takže mám velkou radost, že jsem si knihu mohla přečíst. Vážně moc se mi to líbilo. Bylo hrozně zajímavé číst knížku, která zpracovává severské mýty, které nám nejsou tak známé. Navíc to má boží ilustrace. Blíže se budu knize věnovat v recenzi, která by na blogu mohla být do konce týdne.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.


To jsou všechny knihy, které jsem stihla přečíst. Já osobně jsem s tím dosti spokojená, protože jsem si myslela, že na tom budu hůře. Těžko říct, kolik knih přečtu v dubnu, ale určitě jich nebude vyloženě málo, protože si chci přečíst něco z povinné četby znovu.

Po neknižní stránce pro mě březen nebyl zrovna dvakrát dobrý měsíc. Hodně jsem si pobrečela. Rozhodla se pro pár radikálnějších změn ve svém životě. A upřímně teď doufám, že to v následujících měsících nebude tak špatné, i když mě čeká ta zpropadená maturita.

Abych si zvedla náladu, tak když jsem se nepřemluvila ke čtení, sledovala jsem seriál Modern Family. Ten v současné době naprosto zbožňuji, hrozně mě baví, jen mě trochu štve, že jsem stihla dohnat šestou sérii a teď musím čekat na nové díly. Pokud tenhle seriál neznáte, tak stoprocentně doporučuji!
Pak jsem ještě v kině viděla novou Popelku. A víte co? Bylo to moc bezva! Milé, úsměvné a nádherně barevné. Kostýmy byly dokonalé. Z ukázek jsem se toho obsazení trochu bála, ale po shlédnutí musím říct, že bylo vybráno perfektně. Nesmím zapomenout na úžasně roztomilý kraťas k Frozen, který byl před Popelkou! Ten se povedl.

Jakýpak byl váš březen?

Komentáře

  1. Já jsem přečetla jen jednu knihu za březen a to Vypravěčku, která byla skvělá. Příliš mnoho Kateřin bych si strašně ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I jedna knížka je moc fajn, hlavně když se ti líbila! :) Tak ti budu držet palce, aby ses ke Kateřinám dostala. :)

      Vymazat
  2. Fakt nesnáším Blogger, žere mi komentáře!
    Tak ještě jednou.
    Jsem ráda, že se ti ta česká literatura líbí, já z toho loni taky byla překvapená, kolik máme dobrých věcí. Jen tak dál!
    A s tou Soukupovou jste mě přesvědčili, určitě si ji seženu. Jen ještě nevím jakou.
    A na Kateřiny se těším, jsou takové hezké, červené!
    No, můj březen byl... rozličný, jinak to asi říct nejde! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš ale, že mně to dělá taky? :D Hlavně když komentuji tvé články! :D
      Určitě budu ve čtení české tvorby pokračovat! :) Zatím se mi fakt líbí. :)
      Já jsem teď od Soukupové moc zvědavá na tu její nejnovější knížku Pod sněhem. V plánu mám i další knížky, které napsala. Zmizet se mi sice fakt moc líbilo, ale bohužel nedokážu odhadnout, jak by to sedlo tobě. :)
      Viděla jsem na fotkách to hardbackové vydání a ta červená vypadá úžasně! :D

      Vymazat
  3. České literatuře se pořád vyhýbám jak čert kříže, ale už jen pár měsíců a ono to přejde (aspoň doufám).
    U tebe jsem zvyklá na větší čísla u přečtených knih, je vidět, že se na maturitu pilně připravuješ. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tvém místě bych tu českou literaturu fakt zkusila. :) Také se mi do ní původně vůbec nechtělo a teď jsem z ní kolikrát i docela dost nadšená! :)
      Však já to budu pořádně dohánět o prázdninách! :D Mám velké plány. Které stejně ani z půlky nesplním :D

      Vymazat
    2. Víš, jak studuju češtinu, tak se mi do českých knih nechce. Já vím, že jsou dobré, to není kvůli tomu, že by mi přišly zahraniční díla lepší, jen k nim mám trochu menší averzi. Ale až mě vykopnou ze školy (s titulem i bez), tak mě ta averze (snad) přejde. :)
      Jo, léto... Tak odmaturuješ a budeš mít tři měsíce prázdnin. Toho musíš stihnout!

      Kam se vlastně hlásíš na školu?

      Vymazat
    3. No, je možný, že to tak budu mít s nástupem na vysokou taky. :) Budu držet palce, aby tě ta averze přešla, byla by velká škoda, kdyby ses na ně jednou nemrkla. :)
      Doufám. :D Ale je tu možnost, že to skončí tak, že se mi nebudu vůbec chtít číst. :)

      Do Prahy, do Olomouce a do Budějovic, což už ale víš. :D :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.