Přeskočit na hlavní obsah

Mé letní knižní přírůstky (2016)

Všichni rádi očumujeme nové knížky ostatních, to je vidět i na tom, že takové příspěvky jsou na blogu jedny z nejpopulárnějších. Já sama je vždycky hrozně ráda rozkliknu a pročtu. Jelikož jsem takové články dlouho nepřidávala a za léto mi přibyla menší hromádka knih, rozhodla jsem se, že vám v jednom článku shrnu všechny své přírůstky od června do srpna. Sama ještě nevím, jestli budu později přidávat článek o mých nových knihách po jednotlivých měsících nebo až po tom čtvrt roku. Spíš to vidím na to delší období, ať o něčem ten článek vůbec je.
Každopádně jestli chcete vidět, co obohatilo moji knihovničku, čtěte dál!

Doplňujeme sbírku Sarah J. Maas...


Knížky Sarah J. Maas i u nás nabírají na popularitě, já jsem si je začala kupovat v angličtině, tudíž v tom i nadále pokračuji. A Court of Mist and Fury je druhý díl ze série Dvůr trnů a růží, jak ji můžete zná v češtině. Tenhle díl vyšel docela nedávno a prý je to pecka. Podle všeho mnohem lepší než první díl. Ten jsem já osobně bohužel ještě nečetla, ale plánuji to v blízké době napravit, když už máme i ten překlad. Věřím ale, že se mi to bude líbit. Pokračování jsem si koupila hlavně proto, abych pak neměla najednou na dokoupení hromadu dílů.
Heir of Fire a Queen of Shadows jsou třetí a čtvrtý díl ze série Skleněný trůn, tu u nás seženete do třetího dílů, další se chystají, pokud se nepletu. Zrovna teď nedávno jsem dočetla sbírku novel The Assassin's Blade, která se mi hrozně líbila a k sérii mě opět nakopla. Jen abych to všechno stíhala, musel by mít den víc než 24 hodin, ehm. Ovšem když už to mám doma, strašně ráda bych v sérii konečně pokračovala!

Něco z contemporary také nesmí chybět...

Ha, až teď mi došlo, že všechny tyhle knihy jsou v angličtině! Tady máte důkaz o tom, že contemporary knížky mě baví v originále mnohem víc než v češtině.
Last Night I Sang to the Monster je další knihou od Benjamina Alire Sáenze, jestli si vzpomínáte, jde o autora, který napsal knihu Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru. Tu jsem si dva roky zpátky naprosto zamilovala. Teď mi byl autor připomenut jeho novou chystanou knihou (na kterou se strašně, strašně těším!) a já si řekla, že si od něho chci přečíst něco dalšího. Volba byla jasná. Prakticky o ní nic nevím, ale hodnocení to má hodně dobré a já věřím, že to bude boží.
Shut Out od Kody Keplinger byl dárek od Natálky. Asi tři měsíce zpátky jsem přečetla The Duff (OTKA) a jelikož se mi to dost líbilo a chtěla jsem si od Kody přečíst něco dalšího, Natálka byla tak hodná a tuhle knihu mi darovala. Jsem zvědavá, jaké to bude a jestli se po téhle knize Kody zařadí mezi mé oblíbené contemporary autorky.
Summer Days & Summer Nights je sbírka povídek, kterou dala dohromady Stephanie Perkins. Jak vám možná došlo, jde o sourozence knihy My True Love Gave to Me (Dárek z pravé lásky), jen je to tentokrát zaměřené na léto místo na zimu. Ještě jsem ani jednu knihu nečetla, ale je to taková krasavice, že jsem ji musela mít doma. Plus byla (a stále je) na BookDepository v akci.

S dotykem pohádek...

Pohádkový motiv ve dvou podobách! Nesmrtelný příběh od Catherynne M. Valente je, pokud se nepletu, kniha pro dospělé. Přiznám se, že toho o ní moc nevím, snad jen to, že se zaměřuje na Rusko a nějakým způsobem i na ty pohádky. Každopádně si tuhle knížku toužím už hodně dlouho přečíst. To, že ji vlastním, je moje motivace. Hodně se na ni těším. A společně s následujícími knížkami jsem ji pořídila v rámci slev u Albatrosmedia.
Škola dobra a zla od Somana Chainani je pohádek plná. Také je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií pro děti / dospívající. Dost jsem se na knihu těšila, přece jenom to mělo být epické zakončení. Až na to, že se nakonec ukázalo, že to není poslední díl, ehm. Nevadí. Každopádně knihu mám už přečtenou a více vám k ní napíšu už brzy!

I na detektivky se místo najde...

Hedvábník je druhá detektivní knížka od J. K. Rowling. Zase pokračuji v sériích, aniž bych četla předchozí díl, ehm. Ale já prostě věřím, že se mi to bude líbit. No a v té akci se to vážně vyplatilo, dost těžko bych si tu knížku jinde koupila levněji. Takže tak.
Babičky: Mrtvý kuchař od Minny Lindgren pro mě nebyla dobrá koupě. Detektivka to vlastně není, i když to tak nakladatelství propaguje. Dost mě mrzí, že jsem se nechala oblbnout a peníze do ní investovala.

Komiksy ze života...

Jo, i takové komiksy existují. I když Nezadaná od Indie Desjardins a Magalie Foutrier není úplně typický komiks. Vlastně jde jen o zobrazení určitých situací. Komiks jsem dostala jako dárek k objednávce a jsem za to ráda, kdybych si to sama koupila, asi bych z toho byla dost zklamaná. Blíže se k tomu vyjádřím už brzo!
Drama je další kousek do mé sbírky komiksů od Rainy Telgemeier. Tohle dílko se mi líbilo a já jsem ráda, že jsem si potvrdila, že si s radostí od Telgemeier přečtu i něco, co nemá nic přímo společného s jejím životem. Byla bych ráda, kdyby její chystaný komiks vyšel v překladu, ale jsem ochotná si ho koupit i v angličtině. Tak uvidíme, jak to dopadne. 
To je k mé objednávce z Albatrosmedia vše.

Knihy od Ricka Riordana jsou jistota...

Riordanovy knihy mám doma v americkém vydání, byla proto jen otázka času, kdy si konečně pořídím jeho nové série. Odkládala jsem to, protože ty knížky jsou drahé. Ale nakonec jsem se hecla a udělala jsem si radost. Magnuse i Apolla jsem už četla a obě knihy se mi moc líbily! A to ani nemluvím o tom, jak nádherné jsou na pohled.

Doplňujeme urban fantasy série...

Asi jsem to už zmiňovala, ale kdyby náhodou ne - urban fantasy patří k jednomu z mých nejoblíbenějších žánrů. Vlastním několik urban fantasy sérií, nedávno jsem si je prohlížela a uvědomila jsem si, že bych je pomalu mohla zase začít doplňovat. Tak jsem si dokoupila šestý a sedmý díl ze série Mercy Thompson od Patricie Briggs a Smrtící žár - čtvrtý díl ze série Alfa a Omega, také od Patricie Briggs. Teď mi k Mercy chybí ta sbírka novel a osmý a devátý díl. Jen teda nevím kdy a jak ten osmý díl seženu vzhledem k tomu, že nikde není skladem. Kdybyste věděli, kde Nocí zlomená sehnat, dejte vědět!
Magie změny od Ilony Andrews je osmý díl ze série Kate Daniels. Je to taky jediný díl, který jsem ze série nečetla, tudíž to plánuji brzo napravit.
A Měsíc nad Soho od Bena Aaronovitche je pokračování knihy Řeky Londýna. Vím, že spoustu lidí si ta první kniha zrovna nezískala, ale mně se to líbilo a více vám o ní poreferuji už brzy. Na druhý díl se těším, z tohohle by se totiž mohla vyvrbit fantastická série. Jo a ty české obálky jsou boží.

Dvě nové naděje...

Byla bych hodně ráda, kdyby se z těchto dvou knih vyklubaly velké pecky a zařadily se mezi mé oblíbené. Příslib krve od Briana McClellana je první díl z fantasy trilogie Prachmistři. Tuhle knížku jsem si chtěla přečíst už v angličtině, takže když ji nakladatelství Talpress vydalo v češtině, měla jsem velkou radost. Na takovéhle fantasy knihy si v angličtině ještě úplně netroufám, takže mi Talpress vytrhl trn z paty. A super je, že vydali už i druhý díl, tudíž je možné, že třetí vydají už brzo. Tak či onak se na knihu těším, doufám, že se k ní dostanu co nejdříve a snad se mi bude i líbit.
Muž z vysokého zámku od Philipa K. Dicka je předloha ke stejnojmennému seriálu a proto se kniha dostala do mého hledáčku. Ze seriálu jsem viděla pilotní díl, který mě zaujal natolik, že jsem si řekla, že si chci přečíst nejdřív knihu. A když nakladatelství Argo vydalo tuto knihu znovu, i s velice povedenými ilustracemi, rozhodla jsem se si ji pořídit. Moc a moc doufám, že to bude dobré (podle hodnocení to dobré je). Jen mě mrzí, že mi můj výtisk dorazil s jaksi poškrábanou obálkou. V knihkupectví bych si takový výtisk nekoupila, ale zas to není tak výrazné poškození, abych to reklamovala. Hold se pokusím to ignorovat.

A další pokračování...

Aneb co se na předchozí fotky nevešlo. Isla a šťastné konce od Stephanie Perkins je samozřejmě contemporary, tudíž to mělo být spíše výše, ale tohle jsem fotila až dodatečně, tak je to oddělené. Navíc se opravdu jedná o třetí díl volně navazující série, dalo by se říct. Jsem na Islu zvědavá, knížky od Stephanie mám ráda, tak se na to těším, i když jsem na tuhle knihu neslyšela tolik chvály jako na ty předchozí.
Farma zvířat od autorů Bill Willingham, Mark Buckingham a Steve Leialoha je druhý díl z komiksové série Mýty, v angličtině známé jako Fables. U nás vydává nakladatelství Crew a ohledně pořizování je to pro mě běh na dlouhou trať, protože to má dobrých 22 dílů, v češtině bude vycházet teprve 10. a víme, kolik komiksy stojí, že... Ale Mýty mi za to stojí. První díl byl výborný a já se moc těším na tenhle.

Pokud mě paměť nešálí, jsou tohle všechny mé letní knižní přírůstky. Jestli jste dočetli až sem, tak vám velice děkuji, vím, že to bylo dlouhé, ale dlouho jsem si nic nekupovala, tak jsem se trochu utrhla ze řetězu, ehm. Nutno podotknout, že jsem si ale na všechny knížky sama vydělala, tak to mě snad omlouvá.

Četli jste některou z mých nových knih? Jak se vám líbila? A do čeho bych se podle vás měla z knih výše pustit co nejdříve, jestli jsem to už nečetla?

P.S. - Omlouvám se za horší kvalitu posledních fotek. Neměla jsem po ruce foťák, kterým jsem pořídila fotky předchozí.

Komentáře

  1. Mýty jsem si teď pořídila první, četla jsem je už v květnu a teď jsme si je lišácky s kamarádkou nechaly poslat od Pevnosti, abychom to měly levnější :D Ale nevím, jestli si budu dokupovat i další díly, hrozně to leze do peněz a je tolik komiksových sérií, na které bych měla zálusk! Takže zatím mám v plánu pořídit si celého Deadpoola a ostatní se uvidí, knihovna je taky fajn :D

    A to Drama, to si musím sehnat, to jo.

    Jo a ať se Nesmrtelný příběh líbí, je vážně skvělý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem první Mýty četla už loni v prosinci, ale až teď jsem si konečně pořídila pokračování. :) Jo, ty komiksy lezou do peněz strašně! Hlavně když jsou kolikrát fakt nekonečný. Ale já se teď plánuji primárně zaměřit na Ságu, ty Mýty a případně Hildu. Ovšem je tu spousta komiksů, které bych si chtěla přečíst a jsou v angličtině. Dilema. :D
      Jo a Deadpool, ten by mě taky zajímal. :D

      Drama určitě doporučuji přečíst. :)

      Jo, tuším, že tvůj názor byl jeden z těch, který mě přiměl ke koupi. :)

      Vymazat
  2. Sarah J. Maas miluju, ale jsem líná číst v angličtině, i když si docela věřím, že bych s tím zase takový problém neměla. Ale holt se mi nechce, takže její knihy čtu v češtině. To samé u Ricka Riordana, na obě tyhle jeho nové série se moc těším, ale čekám, až vyjdou u nás.
    No a urban fantasy teď čtu i já. V tomhle žánru mám poměrně nedostatky, nikdy jsem ho moc nečetla, ale teď se to snažím napravovat, protože mě dost chytl. Asi jsem k tomuto žánru musela dospět. Minulý měsíc jsem začala s prvními třemi díly Kate Daniels a zrovna teď jsem si objednala i zbytek, tak se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem ji začala číst v angličtině ještě předtím, než vyšel překlad, proto v tom i pokračuji. :) A opravdu ta angličtina není tolik náročná. :) Já jsem Riordana zpočátku četla v češtině, ale když přišlo na koupi knih, chtěla jsem ta hezká americká vydání. Kdybychom v češtině měli americké obálky a ne britské, koupím si to v češtině, to se klidně přiznám. :) Zrovna Riordan má u nás výborný překlad. :)
      Já jsem se nějak k urbankám dostala, když začali být oblíbení upíři. :D A jako drží se mě to dlouho, tak snad bude dlouho bavit i tebe. :) Zrovna Kate Daniels je vážně jedna z nejlepších sérií, které v tomhle žánru seženeš. Ale doporučuji třeba i tu Mercy Thompson. Nebo sérii Alex Craftová od Kalayny Price, Kroniky železného druida od Kevina Hearne či Charlie Davidson od Daryndy Jones, pokud si to ještě nečetla. :)

      Vymazat
    2. Kate si mě opravdu získala, je parádní, už teď je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií! :) Charley Davidson znám, mám ji doma a taky ji zbožňuju. Mercy Thompson jsem zkoušela před pár lety, ale teda vůbec mě nechytla. Což se divím, protože je to opravdu jedna z nejopěvovanějších urbanek u nás, ale mě opravdu nudila. Nevím, třeba teď už by se mi líbila, možná jsem na ni tehdy zkrátka nebyla ještě připravená, takže jí třeba dám někdy druhou šanci, ale aktuálně se mi do toho moc nechce. Na zbytek se kouknu, takže díky za tipy! :)

      Vymazat
    3. To jsem ráda, že tě Kate baví! :) Jo, Charley je super. S Mercy je to složité - ta kvalita dílů je taková různá. Ale mě vždycky bavili celé to prostředí a ten vztah Mercy s Adamem, proto mám tu sérii ráda. :) A jasně, když se ti do toho nechce, tak se do toho nenuť, pak by se ti to určitě nelíbilo. :D Nemáš zač! :)

      Vymazat
  3. Isla je podle mě nejlepší díl z celé "série" ♥ (Natálka)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? :D Tak to si ji budu muset vážně přečíst v brzké době. :D :)

      Vymazat
  4. Četla jsem jenom Nesmrtelný příběh a rozhodně doporučuji, je to jedna z mých nejoblíbenějších knih. :) Na to, že je to na základě ruské mytologie, je to pěkně depresivní, ale má to neskutečně dokonalou atmosféru, jsem zvědavá, jak se ti to bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem na to slyšela jen a jen chválu, takže se moc těším! :) Jen fakt těžko říct, kdy se k tomu dostanu, ovšem určitě se pokusím co nejdřív. A věřím, že se mi to líbit bude. :)

      Vymazat
  5. Last Night I Sang to the Monster je nejlepší!!! Četla jsem ji před Aristotelem a naprosto jsem se do ní zamilovala, i když dost lidí říká, že Aristotela měli radši, pro mě je LTISTTM prostě o stupínek výš :)

    A i další přírůstky jsou moc pěkné - někdy si budu muset najít čas na ten Nesmrtelný příběh :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se stačilo podívat na hodnocení mých přátel na GR a bylo mi jasné, že to budu milovat. :D A i tvoje hodnocení mě nakoplo ke koupi. ;) :) Jsem na tu knížku hrozně zvědavá, podle mě to bude úplně jiné než Aristoteles, ale myslím si, že to bude stejně výborné. Tak uvidíme. :)

      Jo, sice už mám Nesmrtelný příběh doma, ale asi mi chvilku potrvá, než si ho opravdu přečtu. Bohužel. Je prostě nehorázně málo času!

      Vymazat
  6. Krásné. Některé kousky rozhodně závidím. Navíc koukám, že se knižní blogosféra hodně začíná zaměřovat i na knihy v jiných jazycích... každý druhý čte v angličtině... Já to bohužel nezvládnu,, takže budu věrná čj :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) No, já se nedivím, že začíná víc lidí číst v angličtině, když se taková hromada sérií u nás přestává vydávat. Ono je jistější si to koupit v angličtině, tam ti vyjde všechno, navíc to máš i dřív než překlad. Plus jsou anglické knihy dnes snadno dostupné. Já sama tedy anglicky čtu už nějakou dobu, ono se mi to procvičování angličtiny hodí i ke studiu. :) Chápu, že ne pro všechny je to možnost. Já sama ale už pomalu začínám hodně přemýšlet nad tím, jestli si nějakou sérií koupím v angličtině nebo v překladu. Fakt mě už nebaví, když to nemám celé...

      Vymazat
  7. Last Night I Sang to the Monster jsem nedávno dočetla. Je to sice hodně jiné než Aristoteles a Dante, ale byla jsem nadšená. :) Tahle kniha vyloženě má duši a člověk se do ní ponoří takovým zvláštním způsobem. A hlavně v ní jsou naprosto jedinečné a inspirativní (nemyslím tedy jejich závislosti) postavy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och, tak to se na ni teď těším ještě víc! Musím se k ní dostat co nejdřív! :)

      Vymazat
  8. Moc pěkné přírůstky, k Isle jsem se už vyjadřovala u minulého článku, a pokud si na ni zatím neslyšela dost chvály, tak si patrně nečetla třeba mou recenzi, protože tam té chvály bylo až dost. :D Jako upřímně u mě Anna stále vede, ale Isla nezaostává o hodně a bavila mě víc než Lola. Navíc je Isla z celé série nejvtipnější a taková nejsladší. ♥ Jinak Shut Out jsem také četla loni v létě a kniha se mi líbila na stejné úrovni s The DUFF, je to zase něco trochu jiného, ale vážně mě to moc bavilo a čtení jsem si užila. Poslední navěky mám doma už skoro tři měsíce a ještě jsem se ke knize nedostala, moc se za sebe stydím, protože jsem se na ni vážně těšila, ale chci to v nejbližší době napravit! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Já četla hlavně reakce na GoodReads, to se přiznám. :D A dobře, společně se spolubydlící jste mě přesvědčily a já si Islu přečtu v blízké době. :D Pokud se mi bude Shut Out líbit tak jako The DUFF, tak budu jedině ráda. :) Snad se ti teda bude ta knížka líbit, až se k ní nakonec dostaneš. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.