Přeskočit na hlavní obsah

Mé srpnové čtení

Tak už je za námi další měsíc, pomalu končí léto a přichází podzim. Bože, za chvíli začne opět škola. To to zase uteklo, to je hrozné! Nu, první polovinu srpna jsem tolik nečetla, ale pak jsem to doháněla. Nakonec mám poměrně slušné číslo. A je pravda, že tentokrát se mi do ruky dostaly samé dobré knihy! A co konkrétně?

Jako první jsem v srpnu dočetla The Raven King od Maggie Stiefvater, poslední díl z Havraního cyklu. Celá tahle série je skvělá, fakt jo. Ale Maggie prostě... nezvládla konec. To zakončení bylo takové nijaké, neuspokojivé... Ale zase o to víc se těším na Ronanovu trilogii, kterou Maggie chystá. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.
Jo a jestli byste si tuhle sérii rádi přečetli, přestože ji v Čechách přestali vydávat, tak omrkněte slovenský překlad od nakladatelství Slovart. Teď na Slovensku vyšel druhý díl a podle všeho by měl vyjít i zbytek série. A slovenský Slovart chystá i autorčinu novinku All the Crooked Saints.

V rámci společného čtení Humbooklubu jsem si znovu přečetla i Harry Potter a Kámen mudrců, i když tentokrát v angličtině. V angličtině jsem to četla poprvé a páni, zase to bylo trochu jiné! Je neskutečné, jak si při každém dalším čtení všimnu zase jiného detailu. Navíc mě to v originále fakt bavilo a přemýšlím, že postupně si dám re-reading i těch zbylých dílů. 

S Harrym jsem strávila docela dost času, hezky jsem si to chtěla vychutnat. No a pak mi jako na zavolanou dorazila kniha Šest vran od Leigh Bardugo, do které jsem se hned pustila! Byl to pro mě re-reading, protože jsem ji loni četla v angličtině, ale recenzi jsem tenkrát nepsala. Tak jsem se pustila do českého vydání, připomněla si, proč to tolik miluji a tu recenzi jsem na to sepsala. Dokonce se mi to líbilo ještě víc než napoprvé! Takže hodnoceno 5/5 hvězdiček.
Jo a mimochodem, tím, že si přečtete Šest vran, si Grišu fakt nevyspoilerujete. Jak Griša SKUTEČNĚ dopadne, se dozvíte jenom pokud dočtete CELOU Grišu.

A začínáme s četbou současné české literatury! Z toho budu totiž mít letos zkoušku, ke které budu muset mít seznam četby (takže jestli máte nějaké tipy na knihy, sem s nimi!). Tak jsem se jako první rozhodla sáhnout po knize Jezero od Biancy Bellové, když se o té knize tolik mluvilo. A páni, ono se mi to líbilo! Strašně zvláštní, ale fascinující čtení s neuvěřitelnou atmosférou. Místy fakt hodně drsné a surové. Za sebe doporučuji. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček.

Spící obři od Sylvaina Neuvela bylo velké překvapení! Kniha má podobný formát jako Illuminae - je vyprávěna pomocí různých rozhovorů, reportů, deníkových zápisků, i když není graficky tak propracovaná. Jinak je to ale mnohem dospělejší sci-fi, kterému rozhodně nechybí originalita. Bavilo mě to. A to fakt hodně. Více jsem se o knize rozepsala v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

Jsem romantik, ale léčím se od Leah Konen byla strašně příjemná oddechovka, kterou vypráví sama Láska! Upřímně jsem se u knihy bavila, moc příjemně se mi četla a zkrátka jsem si u ní krásně odpočinula. Delší názor v recenzi. Hodnotila jsem 4/5 hvězdiček. 

The Stone Heart od Faith Erin Hicks je pokračování komiksu The Nameless City a je to ještě lepší než první díl! Hodně mě mrzí, že bude už jen třetí díl. Ale tvorbu Faith Erin Hicks určitě budu nadále sledovat a těším se, s čím dalším přijde! Jinak komiks hodnocen 4/5 hvězdiček.

Konečně jsem si přečetla i novinku od Benjamina Alire Sáenze, autora úžasné knížky Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru. The Inexplicable Logic of my Life je úplně jiné než Aristoteles, ale stejně krásné. Je to melancholické, plné nádherných myšlenek. Je to o dospívání, o přátelství, o rodině, o smrti. Celou tou atmosférou (a trochu i obsahem) mi to hodně připomínalo Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho. A prostě... Jsem si to fakt zamilovala. Recenzi se pokusím sepsat, snad se mi to povede. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

No a na konci měsíce jsem ještě doslova vdechla Plamen v temnotě od Sabay Tahir. A bylo to fakt boží. Přestože má kniha skoro 500 stránek, zvládla jsem ji přečíst za jediný den. Prostě mě to chytlo, byla jsem udržována v neustálém napětí, co se bude dít dál. Na pokračování se rozhodně těším! No a víc máte v recenzi. Hodnotila jsem 5/5 hvězdiček.

A to je vše, co jsem v srpnu přečetla! Já osobně jsem vážně spokojená. U všech knih jsem se bavila, tentokrát se mi pod ruku nedostalo nic špatného. Kdyby to takhle bylo i v příštích měsících, vůbec bych se nezlobila!

Jinak srpen neskutečně utekl. Musím se přiznat, že jsem už naplno propadla bookstagramu. Hrozně mě baví ty knižně laděné fotky pořizovat, vymýšlet jak jinak fotku pořídit, co všechno na fotku zahrnout. Dost jsem se v tom našla a rozhodně je to pro mě kreativní vyžití. Plus i tady je úžasná čtenářská komunita! Pokud vás knižní účty na instagramu baví, budu jedině ráda, když mrknete i na ten můj.
A co vy a bookstagram? Jaký k tomu máte vztah?

V srpnu jsem byla jednou v kině. Na akční komedii Zabiják & bodyguard. Ach, to byla božská herecká kombinace! A hlavně Ryan Reynolds, že jo. Zasmála jsem se. Hodně. Podobné filmy já prostě ráda.
Co se týče seriálů, pomalu se prokousávám Hrou o trůny. Jsem u třetí série, ale ani to mi nezabránilo, abych se nekoukala na sérii sedmou, ehm.
No a ještě jsem viděla první polovinu marvelovských Defenders. Jo, ještě jsem to nedokoukala. Úplně mě to nechytlo, jak jsem doufala. Tedy Jessica Jones a Daredevil jsou tu boží! Ti dva nemají chybu. A Elektra! Jako má to světlé chvilky, ale Iron Fist a Luke Cage mě tam zkrátka nebaví. Hlavně ten Iron Fist. No... Asi to dokoukám, protože ten čtvrtý díl skončil zajímavě a pořád před sebou mám tu druhou polovinu, která by mohla být nakonec hodně dobrá. Tož uvidíme.

Tady to už asi ukončím, už tak je to dost dlouhé.

A jak se dařilo vám? Co pěkného jste v srpnu přečetli?

Komentáře

  1. Šesť vrán mi zahlcuje GR profil už možno dva týždne. Aj keď už takéto knihy nečítam, chcem jej dať šancu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A asi ještě zahlcovat bude. :D Rozhodně doporučuji dát knize šanci! :) Však by Vrania šestka měla příští měsíc vyjít i ve slovenštině. :)

      Vymazat
    2. Mne neprekáža čítanie v češtine :D

      Vymazat
    3. Hej, tak jsem to nemyslela! :D Spíš, že možná bude snazší to v té slovenštině sehnat? Navíc to u vás vydává Slovart, tak to určitě bude dobré! :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuji! :D Sice jsem myslela, že toho stihnu přečíst víc, ale i tak jsem dost spokojená. :)

      Vymazat
  3. Oh, mňa Jezero sklamalo, asi som po všetkých tých ódách čakala viac. Ale rozumiem, prečo sa vie páčiť...

    Tvoje vydanie HP je z tých, ktoré vyšli pri výročí vydania prvého dielu? Vyzerá famózne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, já jsem zase byla připravená, že mi Jezero nesedne, asi proto se mi to nakonec líbilo. :)

      Ano! Je to hardcover z té edice vydání podle jednotlivých kolejích. :) Je to krásné! A to na fotce není vidět ta barevná ořízka. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!