Recenze: Magie Spaluje

Autor: Ilona Andrews
Originální název: Magic Burns
Přeložila: Hana Šimečková
Série: Kate Daniels
Počet stran, vazba: 256 stran, hardback
Nakladatelství: Fantom Print, 2011

Kate Daniels se vlivem událostí předchozího dílu stává zvláštním pracovníkem Řádu - má představovat spojení mezi Řádem a Cechem žoldáků. Po této práci sice nikdy netoužila, nicméně stálý plat je stálý plat.
Nějakou chvíli má zase klid a hlavně se drží co nejdále od Currana - pána šelem. Jenže má bohužel smůlu, Smečka ji přijde požádat o pomoc. Někdo byl totiž tak troufalý a ukradl jim vzácné mapy. Kate nezbývá nic jiného než se pustit do pátrání po viníkovi. Sice se to ze začátku jeví jako dost snadný případ, avšak vše se začíná čím dál víc zapotávat a případ pomalu začíná dostávat doslova božské rozměry. A ke všemu se blíží magická erupce...

Autory této knihy jsou Ilona a Andrew Gordonovi, kteří píší pod pseudonymem Ilona Andrews. Jak jsem již zmiňovala, nejznámější jsou svou sérií o Kate Daniels. Nicméně to není jejich jediné dílo. Ještě k tomu píší sérii The Edge a pokud se nepletu, tak pod pseudonymem Gordon Andrews vydali e-book Curran, což je převyprávění některých scén z prvních čtyřech knih z pohledu Currana.

Styl psaní je stejný jako u předchozího dílu a opět je vše vyprávěno z pohledu Kate. Nicméně určitá změna tu je. A to v délce a počtu kapitol. Zatím co první díl měl 10 kapitol + epilog, druhý díl má 25 kapitol + epilog a to na stejný počet stran. To je docela rozdíl. Mně tedy dlouhé kapitoly nevadí a u prvního dílu jsem jejich délku ani nevnímala, ale je fakt, že ty kratší kapitoly v díle druhém jsou lepší a mně více vyhovovaly. Vážně jsem za ně ráda. Člověku se to pak lépe čte a přijde mu, že to rychleji utíká.

Autoři nám i v tomto díle odhalují zase nové informace o světe, ve kterém Kate žije. Tentokrát se odehrává magická erupce, během které jsou magické bytosti o dost silnější. Seznamují nás i s novými magickými bytostmi a vysvětlují nám, jakou podstatu mají v tomto světě bohové. Jejich vysvětlení se mi moc líbí, přijde mi takové zajímavé a celkově k příběhu sedí.

Co se týče zápletky, tak jistě byla zajímavá. Dalo by se říci, že opět taková detektivní. Avšak tentokrát pro mě vývoj událostí nebyl tolik překvapivý jako u prvního dílu. Většinu věcí jsem dopředu předpokládala, docvaklo mi to. Konec se dal očekávat. Ovšem ani to knize neubírá na kvalitě. Rozhodně je moc dobrá.

Děj jinak plynul stejně dobře jako u knihy Magie mrtvých. Prostě to bylo poutavé a pokud se člověk začetl, tak jen těžko knihu odkládal. Docela tomu napomáhaly i ty zkrácené kapitoly, které se mi tak zdály přehlednější.

Prostředí se oproti prvnímu dílu vlastně nijak nemění. I zde se příběh odehrává v Atlantě. Zřetelnější změnou je snad jen to, že probíhá magická erupce, během které získá nad světem nadvládu magie na delší dobu, než je normální.

Tak opět tu máme Kate, jak jinak, že? Však je ta kniha hlavně o ní. Kate oproti prvnímu dílu nějakou zásadní změnou neprošlo. Avšak zase zde poznáváme kousek jejího já. Zjišťujeme, že moc dobře ví co je správné a co ne. Také prokazuje svou loajalitu k přátelům a pochopení pro druhé. V tomhle díle se mi Kate líbí o něco více a začínám ji mít vážně ráda.
Navíc se nám zase odhaluje kousek jejího tajemství a pozorným osobám prostě už muselo docvaknout, co je vlastně zač. Já jen doufám, že se v tom nepletu. :D

A samozřejmě nám nechybí ani ta nejskvělejší postava, kterou není nikdo jiný než Curran. V knize ho máme zase o kousek více, řekla bych. Curran je prostě zase velký ochránce, hrdina a jeho vztah s Kate je čím dál lepší. Ti dva se k sobě prostě tak skvěle hodí! A Curran to určitě ví! A prostě... Curran je Curran a je boží, aby jste věděli! :D

Avšak autoři i v této knize kladou velký důraz na vedlejší postavy. Některé jsou méně důležité, jiné o něco více. Opravdu moc se mi líbí, že se příběh netočí jen okolo Kate a Currana, ale že dostávají prostor i ostatní.
Z těch vedlejších bych nejvíce asi vyzvedla Brana, jehož roli vám tu prozrazovat nebudu. Ale Bran se mi moc líbí, i když evidentně není úplně ten hodný. Zrovna on je ten typ vedlejší postavy, které bych chtěla v knize více, znát lépe jeho příběh. Vyhovovalo by mi, kdyby vystupoval i v dalších dílech, ale někdy prostě je lepší, když se jedna postava objeví prostě jen v jedné knize. :)
Pak bych asi vyzvedla ještě kožoměnce Dereka - ten se mi líbil už v prvním díle a tady má naštěstí více prostoru. Poté sem určitě patří i Julie, která se snad objeví i v následujícícih knihách. A nesmím zapomenout na věru zajímavého Saimana, o kterém bych toho chtěla vědět více a to vážně moc.

Kniha je stejně dobrá jako Magie mrtvých, možná dokonce o kousek lepší. Rozhodně se mi vážně moc líbila. Jedná se o prostě skvělou knihu. Vztah Currana a Kate je čím dál lepší, díky nim jsem se hezky pobavila a zase trochu odreagovala. Prostě nádhera, nádhera.

Tudíž vám i tento díl vřele doporučuji. Pokud jste první díl ještě nečetli, tak to brzy napravte a přečtěte si ho! Tato série se pomalu, ale jistě, začíná řadit k mým nejoblíbenějším. Určitě nezklame, spíše příjemně překvapí. Tento díl vás určitě donutí se těšit na ten třetí. Já sama se na třetí moc těším a i když ho mám doma a nejradši bych si ho přečetla, řekla jsem si, že chvilku počkám, přečtu jiné knihy, abych pak nemusela na ten čtvrtý čekat příliš dlouho. :D

9/10

Kam dál: