Recenze: Drakie

Přeložila: Olga Bártová
Série: Drakie
Počet stran, vazba: 296 stran, hardback
Nakladatelství: CooBoo, 2012
Hodnocení na GoodReads: 3,96/5 (20 762 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (aneb moc se mi líbí!)

Jacinda je zvláštní tvor, takzvaná drakie - potomek draků. Takže na sebe může brát zvláštní podobu, díky které jí narostou křídla, zpevní se kůže a celkově změní konstrukce těla tak, že připomíná draka. Jacinda je i mezi drakii zvláštní - poprvé za mnoho let dští oheň. Z toho důvodu je tak nějak majetkem kmene, který chce hlavně další drakie s touto schopností.
Jenže pak Jacindu málem chytí lovci, kteří její druh loví a zabíjí. Avšak mladý lovec Will ji nechá jít. Po tomto incidentu je Jacinda svou matkou donucena opustit kmen a odjet i přes přísný zákaz. Matka ji a její sestru Tamru, která v sobě drakii neprobudila, vezme do pouště - místa, kde Jacindina drakie trpí. Jediný, kdo ji přidržuje při životě je tajemný lovec Will, který Jacindu neuvěřitelně přitahuje, i když by se od něho rozhodně měla držet dál.

Sophie Jordan je americká autorka, která má na svém kontě již několik knih, i když hlavně v žánru historická romance - s těmi se dostala i do žebříčků bestsellerů. Drakie je její první série v YA literatuře (na tento prosinec se u nás chystá druhý díl z této série, který ponese název Útěk). Nicméně pod pseudonymem Sharie Kohler píše paranormální romance.
V současné době pak bydlí v Houstonu se svým manželem a svými dětmi.

Ona je tahle knížka vlastně napsaná dobře. Jako, špatně se mi to nečetlo, to zas ne. Není to nic těžkopádného a složitého. Spíše něco poměrně oddechového. Místy to je dokonce i čtivé. Řekla bych, že Sophie Jordan píše pěkně, to se jí musí nechat, ale s tím ostatním to trochu pokulhává. A myslím si, že kdyby si autorka ušetřila všechny ty - místy až zbytečné - myšlenkové pochody a úvahy Jacindy, bylo by to lepší. A u této knihy mi bylo tak nějak jedno jestli je pouze jeden vypravěč nebo ne. :)

Jo, s tím příběhem to už pokulhává. I když začátek je hodně nadějný! A prvních padesát stránek mě i vážně bavilo, ale pak začala Jacinda řešit své pocity a jestli se má s Willem stýkat či ne a už to šlo z kopce. Pak se pořád dokolečka dokola opakovalo to samé jako na kolovrátku. Sem tam se objevilo něco zajímavějšího, ale jinak nuda. Tedy, pokud vám nevadí spousta romantických řečiček, bude vás to bavit. Ale mně to vadilo. Já musím mít v knížce aspoň trochu akce. Té trochy akce (ale vážně malé trochy) jsem se dočkala až úplně na konci, který tedy taky není tak hrozný. Ale jinak, kdyby se kniha nečetla v zásadě tak lehce, tak bych ji asi brzo odložila. Vážně mě to moc nebavilo.

Ona kniha, co se týče příběhu, potenciál měla. Začátek je hodně slibný, svět drakiů moc zajímavý, ale pak se tam objeví ten Will a všechno se zkazí. Takové promarnění dobrého a originálního nápadu. Ach jó. Je to bída, vážení. A mě to moc mrzí. Fakt z toho autorka mohla vyždímat víc.

Jak jsem už psala, svět drakiů je velmi zajímavý a nápaditý. Jen je v knize o něm až žalostně málo informací. A když se sem tam něco objeví, je to poměrně špatně vysvětlené, takže nejdříve nevíte o co jde. Když poprvé Jacinda vyjmenovávala nějaké ty druhy drakiů, tak jsem koukala jak blázen, protože jsem si pod tím nedovedla nic představit. To klidně mohla autorka více popsat, vůbec bych se za to na ni nezlobila. Jó, v průběhu knížky občas utrousí nějakou informaci, ale jinak nic moc. Třeba mě by zajímalo jak přesně funguje ten jejich kmen, jak se vyvinuli z těch draků, kde se tu vůbec vzali ti draci a tak. Ale nic z toho v knize moc není. Takže já jedině doufám, že se něco objeví v dalším dílu.

Jacinda se mi ze začátku i líbila. Působila na mě jako taková milá holka, která se nebojí porušit pravidla. Jenže pak mi začala být protivná a postupem času mi více a více lezla na nervy. Nebo mě spíše prostě nebavily ty její myšlenkové pochody a jak všechno řešila. U mě se určitě nezařadí mezi mé oblíbené knižní hrdinky, to rozhodně ne, ale taky nebude ani patřit k těm nejhorším. :)

Will. No. Tak trochu nevím co si o něm přesně myslet. Na to podle mě nedostal až tak moc prostoru sám za sebe, na své chování. I když mohla bych ho označit jako takového sladkého dobrodince. Opět se nejedná o hrdinu, nad kterým bych měla vzdychat a být z něj nadšená, ale na druhou stranu mě ani tak hrozně nevytáčel.

Nejvíce mi sedla asi Tamra, dvojče Jacindy. Té tam zas tolik nebylo a když už, tak mě nijak nerozčilovala, neštvala. Chápala jsem jak se asi cítí, proč se tak chová a podobně. Takže ta u mě z postav vede asi nejvíce.
Ještě za zmíňku stojí snad jedině Cassian, který na mě působí jako takový ten prototyp hrdiny, že "i když vypadám jako zlý, vůbec takový nejsem a ve skutečnosti tě hrozně miluju" nebo tak něco. Víte co myslím? :D Já se s takovým typem hrdinů už totiž setkala i v jiných knížkách. A zatím na Cassiana nic moc neříkám, i když vypadá zajímavě. Takže uvidíme v pokračování. :)

Knížku mám doma už od léta, kdy jsem si ji koupila, protože mě zaujala anotací a obálkou. Teď jsem se na ni vrhla, protože bude vycházet pokračování a já nevěděla jestli ho kupovat. :) Nu, sice si pokračování asi pořídím, ale nemusím ho mít doma hned. Kniha mě nebavila tolik, jak jsem čekala, i když zase žádná vysoká očekávání jsem neměla. Hrozně mě mrzí, že autorka plně nevyužila možnosti, které měla. Protože ten nápad byl dost dobrý, jen podle mě nešikovně pojatý. Je to vážně škoda. Nápad drakiů je totiž jinak vážně pěkný. :)
Pokud hledáte nějakou akci, tak tahle knížka určitě není pro vás. Zas tolik se toho tu neděje. Ale pokud chcete něco originálního a jste romantické dušičky, pak vám knížku klidně doporučím, mohla by se vám líbit. :)

6/10