Přeskočit na hlavní obsah

Knižní zpověď IV. - Film vs. kniha


Knižní zpověď má na svědomí Fanta Light a více informací naleznete ZDE.

1. Raději si přečteš knížku, nebo se podíváš na film?
Já osobně spíše preferuji knížku, jelikož se řídím heslem, že kniha je prostě lepší než film. A to skoro vždy. Avšak podívat se pak na film, to mi nedělá problém.

2. Co by si podle tebe vybrala většina tvých kamarádů a známých?
Jak kdo. Někdo by chtěl jen knihu, jiný zase jen film a další obojí. To je dost různé, ale ten film možná bude převažovat.

3. Čteš knihy spíše po nebo před filmem?
Záleží na situaci. Ale většinou si radši nejdříve přečtu knihu. Samozřejmě se někdy stane, že zjistím, že existuje kniha, podle níž byl film na točen až po tom, co si ho zkouknu. Ale i pak si knihu seženu a přečtu.

4. Co tě donutí se podívat na film natočený podle nějaké knížky?
Většinou to, že chci vědět, jak si danou věc představují jiní, jak vypadá herecké obsazení, a tudíž i postavy. Navíc, když je film, tak podívat se na něj a připomenout si knihu je lehčí než si knihu znovu číst.

5. Přečteš si ráda nějakou knížku, když jsi jako první viděla film?
Jak jsem psala výše, nevadí mi to a vlastně si ji přečtu i dost ráda.

6. Zjistíš po zhlédnutí filmu, že byly tvé představy úplně jiné, nebo se spíš shoduješ s filmem?
Jak u čeho. Někdy jsou mé představy stejné, jindy úplně jiné a to mě pak upřímně rozčiluje, nó.

7. A shoduje se většinou film s knihou, nebo jsou tam velké rozdíly ?
Film se nikdy nebude shodovat s knihou úplně ve všem, to je jasné, jelikož to prostě nejde. Někdy jsou rozdíly obrovské, jindy nepatrné odchylky. Záleží na zpracování.

8. Vadí ti to?
Pokud je film úplně jiný, tak ano. Pokud se liší jen v drobnostech, tak ne.

9. Jaký film byl natočený podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl lepší než kniha nebo alespoň na stejné úrovni?
Tak to nemám tušení, bohužel.

10. Jaký film byl natočen podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl mnohem horší než kniha?
Já asi prostě neznám film, který by byl obsahově úplně o něčem jiném, než o čem je knížka.

11. Jaké místo (krajinu, město…) filmaři skvěle vybrali?
Určitě Nový Zéland pro Pána prstenů, jelikož tam je to úžasné.

12. Které naopak zničili?
To mě teď nic nenapadá.

13. Kterou postavu filmaři skvěle vystihly?
Severuse Snapea z Harryho Pottera! Toho určitě. A pak podle mě docela dobře vystihli i Katniss z Hunger Games.

14. Kterou postavu naopak dost zkazily?
Asi tak nějak všechny postavy z filmu Eragon, ty mi prostě neseděly.

15. Co tě na zfilmovaných knihách vadí?
Že je film kolikrát o dost jinačí než kniha. Jsou vynechané scény, postavy... To mi vadí. Některé ty vedlejší postavy si totiž oblíbím a oni je pak vynechají. A též mi vadí, když má film jiný konec než kniha.

16. Co se ti naopak líbí?
Líbí se mi, že můžu vidět na vlastní oči to, co jsem měla jen ve své hlavě. A kolikrát i výběr herců je moc dobrý.

17. Čteš knihy napsané podle nějakého filmy?
Né, k tomu jsem se nikdy nedostala. :)

18. Co tě donutí si je přečíst?
No, to by ten film musel být vážně, vážně dobrý.

19. Máš je ráda nebo si raději přečteš "normální" knížku?
Neznám je, takže spíše normální knížku.

20. Jaká kniha napsaná podle filmu byla nejlepší?
Nemohu soudit.

21. Jaká nejhorší?
Též nemohu soudit.

22. V čem se většinou tyto knihy lišily od filmu?
To nevím, jelikož jsem je nečetla.

23. Díváš se na zfilmované filmy z doporučené četby?
Pár jsem jich viděla a určitě mám v plánu vidět další.

24. Pomáhá ti film zapamatovat si děj např. při referátu?
No, mě někdy spíše mate, obzvlášť pokud je jinačí než kniha.

25. Pamatuješ si, která postava je která spíše v knize nebo ve filmu?
Já si to pamatuji v obou případech.

26. A co jejich jména?
Opět si to pamatuji v obou případech, ale kniha možná více.

27. Říkají vám při literatuře, která díla byla zfilmovaná a stojí je vidět?
Můj předchozí učitel nám o nich říkal a doporučoval nám, ať se podíváme.

28. Ukazují vám při češtině krátké ukázky z probíraných děl, které byly zfilmované, na internetu (např. youtube.com), nebo rovnou i celý film?
Když je čas, nejsme pozadu nebo ták, tak v tom případě ano.

29. Myslíš, že by bylo dobré shlédnou zfilmovaná díla, které sis vybrala k maturitě?
Já bych řekla, že jo. Člověk si to možná pak o trošku lépe pamatuje, jelikož u maturity bývají knihy, které si někdo běžně asi nepřečte.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.