Přeskočit na hlavní obsah

Recenze: Jednou nohou v hrobě


Autor: Jeaniene Frost
Originální název: One Foot in the Grave
Přeložila: Zuzana Ľalíková
Série: Noční lovci
Díl: 2.
Počet stran, vazba: 239 stran, hardback
Nakladatelství: Fantom Print, 2012
Hodnocení na GoodReads: 4,35/5 (36 474 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (jop, sedí k ději :))

Něco málo k ději
Už jsou to čtyři roky co Cat opustila Bonese, upíra, který ji vycvičil a kterého miluje. Nyní je Cat zvláštní agentkou, pracující pro americkou vládu. Vycvičila si skupinu, jejíž cílem je zabíjení nemrtvých. Cat už je na svůj život celkem zvyklá, dokud jí po krku nezačne jít nájemný vrah - mezi nemrtvými je známá jako Zrzavá smrtka a někdo usoudil, že je již příliš nebezpečná. Bones za tu dobu nepřestal Cat hledat a tato situace svede oba dva opět dohromady. Cat se snaží si držet Bonese od sebe dál, ale celkem rychle zjišťuje, že jde o předem prohraný boj.

Autorka a styl psaní
Jeaniene Frost je Američanka, která v současné době žije se svým manželem Matthewem v Severní Karolíně. Její manžel si už za ty roky musel zvyknout, že málokdy vaří a o víkendech většinou spí. Však má jinak celkem napilno. Na svém kontě má už šest dílů ze světoznámé série Noční lovci a dalších několik knih ze spin-offu, které souvisí se světem Nočních lovců. Navíc teď chystá novou knihu z nové série, která ponese název Realmwalker.
Práva na vydání jejích knih byla prodána do více než devatenácti různých zemí. Její knihy u nás vydává nakladatelství Fantom Print a Baronet.

Kniha je napsaná stejně dobře jako první díl. Takže jde o svižné a čtivé vyprávění, kterému nechybí spousta akčních scén. Autorka nevynechává ani nějaké ty žhavé scény, které jsou tentokrát mnohem žhavější než u dílu prvního. Druhý díl je i humornější než první a stejně přisprostlý. Za způsob psaní nemůžu autorce nic vytknout, v tomhle ohledu kniha byla moc dobrá.

Příběh, průběh děje
Dějová zápletka je tentokrát poněkud slabší. Na tu věc s FBI jsem si naštěstí zvykla a nakonec mi to přišlo jako zajímavý a logický krok, ale celková zápletka se mi v prvním díle líbila mnohem více. Tentokrát jsem musela čekat víc než půlku knížky, než jsem se dočkala nějakého děje. Neříkám, že ta půlka předtím byla nudná, ale moc mě to nebralo. Tentokrát to zachraňovaly jedině nějaké ty humorné scény s Bonesem či akční scény s Cat a její skupinou. Když už se zápletka objevila, tak mě nijak neoslnila a přišla mi poněkud předvídatelná.

Ono se to i přes tu chabou zápletku hezky četlo a všechno pěkně ubíhalo. Pěkně se tam střídaly humorné scény se scénami akčními či těmi romantičtějšími. Ale ty humorné scény mě bavily asi nejvíc, u těch jsem se totiž upřímně zasmála. Kniha měla opět takové stálé tempo, které si po celou dobu držela.

Prostředí
Tentokrát se o upírech zase dozvídáme něco nového. Líbí se mi ta upíří hierarchie, to měla autorka promyšlené zajímavě. Taktéž se mi líbilo to prostředí agentury, jejich technologie a tak. Líbí se mi, že autorka upírům věnovala něco osobitého, podle čeho se aspoň trochu odlišují od těch jiných. A její upíři, z části krvelačné bestie, se mi dost líbí. I když ty zelené, svítivé oči si stejně neumím představit tak, aby výsledný obrázek nebyl směšný.

Postavy
No... Stále nejsem nijak oslněna. A stále jsem si nenašla žádnou vyloženě oblíbenou postavu. Ke Cat mám i nadále neutrální vztah. Prostě pro mě není ničím zajímavá. Taková dost obyčejná hrdinka, podobných je spousta. Možná se v dalších dílech předvede v trochu jiném světle a já ji začnu mít ráda, ale zatím pro mě neznamená nic zvláštního.

To samé Bones. Pořád z něj nejsem nadšená tolik jako jiné čtenářky, ale tentokrát se to s ním trochu zlepšilo. Bones mě upřímně bavil. On a matka Cat jsou dohromady vážně vražedná kombinace. To většinou on obstaral všechny ty humorné scény, za což má ode mě palec nahoru. Ale jeho vztah s Cat mě stále nijak nebere. A oslovení kotě mě stále velmi štve.

Matka Cat by si zasloužila pár facek a to jako vážně. Málokterá vedlejší postava je schopna mě tolik vytáčet. Jistě, dohromady s Bones mě bavila, ale jinak mi jen lezla na nervy.
Za zajímavější postavy beru tým, který si Cat vycvičila. To byli správní chlapi a člověk si je jen těžko neoblíbí. :)
A dost mě zaujala Dennise, kamarádka Cat. Také mě více zajímá Spade, proto mě mrzí, že je v knize tak málo. (Musím si půjčit tu knihu o něm, prostě musím!)

Pocity, dojmy, hodnocení
Druhý díl mi přišel na stejné úrovni jako první. Sice tu bylo více snesitelných postav, ale horší dějová zápletka. Pokud se někomu líbil díl první, určitě se mu bude líbit i tento, vlastně z něho bude dost možná vážně nadšený. Já tuhle sérii zatím beru jako takovou slušnou urban fantasy, která se mi čte moc dobře, ale k těm mým top se neřadí. Jestliže máte rádi upíry a urban fantasy, možná přijdete této sérii na chuť. Rozhodně se řadí k těm lepším. :)

Konečné hodnocení:
8/10


Zdroj obálky: www.goodreads.com
Zdroj obrázků: www.deviantart.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.