Přeskočit na hlavní obsah

Vyjde v příštím roce a zaujalo mě (2. část)

Tak tu pro vás konečně mám druhou část článku, který původně měl být jako jeden. Avšak pro jeho délku jsem ho rozdělila. Chtěla jsem ho na blog hodit dřív, ale nakonec jsem nestíhala, nicméně jsem si řekla, že dnes ho už vydat musím, když je ten poslední den v roce 2013. Já sama Silvestr nijak zvlášť slavit nebudu, ale vám přeji, abyste si ho pořádně užili, pokud tak máte v plánu. :)
No, teď už dost mých řečí! Půjdeme se podívat na ty další knihy, které u nás příští rok vyjdou a já jsem na ně zvědavá, ano? :)




Na začátek tu mám knihy Jen jeden den a Jen jeden rok od Gayle Forman. Pokud se nepletu, obě tyto knihy by příští rok měly vyjít u nakladatelství Ikar. Já osobně se na ně celkem dost těším. Od Gayle Forman jsem letos četla knihu Jestli zůstanu a hrozně moc se mi líbila. Sice bych byla radši, kdyby vyšel druhý díl k Jestli zůstanu, nicméně i tyto knihy mi udělaly moc velkou radost. Těším se na ně. :)


Napálený od Kevina Hearne by měl příští rok vyjít u Laser Books, nebo v to alespoň doufám. Napáleného si určitě pořídím - přece jenom mám doma už předchozí tři díly, jop. :) I když zatím jsem četla pouze první díl, který se mi ovšem moc líbil a já si myslím, že se mi budou líbit i ty další. Tak trochu si říkám, že by příští rok mohlo vyjít i více dílů, ale těžko říct. Uvidíme. :)


Hrozně mě pobavil český název této knihy od Alice Clayton. :D Bude se jmenovat Nabíječ. Nemůžu říct, jak moc to k té knize opravdu sedí, ale už jen kvůli tomu si tu knihu chci přečíst. Jinak by mělo jít o vtipnou romanci a občas si chci něco takového přečíst i já. Na knížku jsem zvědavá. I když mám dilema, jestli se do ní nepustit spíše v angličtině. Uvidíme, no. U nás ji má vydat Mladá fronta, tuším.


O vydání této knihy na Slovensku jsem věděla, ale že má vyjít i u nás jsem dlouho netušila. Dokonce má už i českou obálku, na kterou se můžete podívat sem - není zrovna moc kvalitní, proto jsem do článku sáhla po obálce originální. Kostičas od Samanthy Shannon má podle všeho u nás vydat nakladatelství Host, což je pro mě docela šok - nevěděla jsem, že se toto nakladatelství zaměřuje i na knihy pro mládež. No, k samotné knize. Já osobně si ji chci přečíst jen ze zvědavosti - před vydáním v zahraničí byla docela protěžována a anotace nezní tak hloupě. No, uvidí se.

  

Takže. Bez naděje je kniha od Colleen Hoover. Spousta lidí tuhle new adultku chválí - abych byla upřímná, ještě jsem si nevšimla vyloženě negativní recenze, která by na ni byla napsána. Moc toho o ději nevím a ani vědět nechci - u takový příběhů nečtu anotaci ráda, protože toho o knize řekne buď hodně a nebo pak čekám něco jiného. Tudíž si tu knížku chci prostě přečíst. :)
Myslím, že nejsem jediná, kdo je zvědavý na Město padlých andělů od Cassandy Clare. I když jsem hlavně zvědavá, jestli ta kniha vůbec vyjde. Původní trilogii mám přečtenou už pár let a za sebe bych to prostě nechala být. Autorku neodsuzuji za to, že vydala další knihy, já si je přečtu a celkem i ráda. A když se podívám na to různorodé hodnocení, které na GR tahle kniha má, tak můj zájem jen stoupá. :)
Napůl zlý od Sally Green ještě nevyšel ani v angličtině a už je oznámeno české vydání. Skoro nic o té knize nevím. Ale líbí se mi ten název a obálka. Takže si to přečtu a budu jen doufat, že to nebude nějaká další YA stupidní kniha. :)

  

Hádám, že hodně z vás letos aspoň jednou slyšelo o knize The Maze Runner, jinak také Útěk, jak to bude pojmenováno v češtině. (Tedy asi, KK si s těmi názvy často různě hraje.) Od svých přátel na GR jsem toho o této knize slyšela hodně - jednu chvíli byla tato kniha velice čtená. Já jsem na ni zvědavá. Nevím, jestli se mi bude líbit, ale snad ano. Dobrou dystopii si vždycky ráda přečtu. :)
Prozřetelnost je kniha od Jamie McGuire, autorky některým z vás jistě dobře známé Krásné katastrofy. Tohle je první díl z paranormální trilogie a co vím, nějak by tam mělo jít o anděly. Z Krásné katastrofy jsem sice nebyla nijak nadšená, ale ráda dám této autorce další šanci. Třeba mi ten paranormální příběh sedne lépe.  :)
Eleanor a Park je patrně kniha, na kterou se z téhle šestky těším asi nejvíce. Rainbow Rowell letos svými knihami okouzlila svět a já se jen těším, až se jim podívám na zoubek. Vlastně se už pomaličku prokousávám její další knihou Fangirl, která zatím vypadá moc dobře. :) Možná se k Eleanor a Parkovi dostanu už v angličtině, ale i tak si patrně koupím český překlad. Hlavně pokud bude ponechána tahle originální obálka, protože podle mě je naprosto kouzelná. :)
Všech šest výše uvedených knih u nás vydá Knižní klub.


Šachovnice bohů je první díl z nové série od Richelle Mead, kterou si pro nás připravuje nakladatelství Domino. Vím, že by to měla být kniha pro dospělé. Vím, že je to nějaký mix dystopie, sci-fi, mytologie a bůh ví ještě čeho. Také vím, že je na tuto knihu poměrně dost odlišných názorů a asi právě proto si ji chci přečíst. Navíc je Richelle fajn autorka. :) A nakladatelství chválím za jejich vlastní obálku, rozhodně se povedla. :)
Bohužel jinak nemám přehled o tom, co u nakladatelství Domino vyjde. Rozhodně pokračování rozběhnutých sérií, ale nějaké novinky jsem zatím nezaregistrovala. :)


Nemám ani zdání, kdy Snová horečka od Karen Marie Moning vyjde. Měla vyjít v letos listopadu, někde jsem četla, že vyjde příští rok v březnu a beletrie.eu má zase napsáno, že naskladněna bude až někdy na začátku července. A upřímně bych se vůbec nedivila, kdyby vyšla až v tom červenci. Prostě je to zapeklité, na stránkách Joty nic o vydání není, takže to v blízké době asi nebude. Mně nezbývá nic jiného než doufat, že vyjde aspoň ten příští rok. :) I když aspoň mám do té doby čas přečíst ten druhý a třetí díl, jop. :)

 

A na závěr tu mám tři knihy, které vyjdou v příštím roce na Slovensku a jejichž české vydání je zatím v nedohlednu. :)
Jako první tu mám třetí díl ze série Jezdci časem, který ponese název Kód apokalypsy. Já osobně jsem si tuto sérii od Alexe Scarrowa moc oblíbila a vážně mě mrzelo zjištění, že v češtině další díly nevyjdou. Ve slovenštině však ano, z čehož mám radost. Mám v plánu si tuto knihu pořídit a s ní i předchozí dva díly právě v tom slovenském vydání. Na knihu se už moc těším, hlavně když vím, že tam půjde i o Robina Hooda! :)
Knihy Steelheart a Ritmatik napsal Brandon Sanderson, což je od letošního roku jeden z mých oblíbených autorů, přestože jsem od něj zatím četla jen jednu knihu. Ale Mistborn byl geniální a řekla bych, že takové budou i další knihy. Obě tyto knihy jsou určené pro mládež a obě vypadají naprosto skvěle. Steelheart by měla být dystopie, Ritmatik skvěle znějící fantasy. Vážně moc, moc se na knihy těším a patrně si je i v té slovenštině pořídím, i když s tím možná chvilku počkám, jestli se náhodou nedozvím i o českém vydání, za které bych byla vážně ráda. Nu, uvidíme. :)
A všechny tyto určitě skvělé knihy má v plánu vydat slovenské nakladatelství Slovart. :)

Tak tohle budou všechny knihy, o jejichž vydání pro příští rok vím a na které se dosti těším. Některé mám v plánu si jen přečíst, některé si chci i pořídit. Příští rok bude určitě ve znamení skvělých knih a já jen doufám, že se dočkáme vydání i několika dalších. No, uvidíme, uvidíme. :)

Opět se vás zeptám - brousíte si zuby na některou z těchto knih? A pokud ano, na kterou? Jen se o názor podělte, vážně mě zajímá! :)

Komentáře

  1. Ani ja som nejako neslávila Silvester, okay, tak vôbec, šla som spať.:D
    Ehem, no, tých zaujímavých kníh je tu veľa.:) Určite si chcem prečítať Eleanor & Park, Fangirl som si zamilovala, som rada, že sa ti zatiaľ páči.:) A chcem aj dočítať TMI, obávam sa síce, ako to dopadne, ale... Musím to vedieť.:D Na ďalší diel Jazdcov časov sa teším, mám tie knihy rada.^^ A od Sandersona si musím konečne niečo prečítať, konkrétne sa chystám na The Rithmatist.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si sice četla a na poslední chvíli doháněla výzvu, ale jinak jsem to též vůbec neslavila, jop. :D :)
      Jo, jo. Líbí se mi. Ale budu se na ni muset pořádně vrhnout, abych se s ní aspoň trochu posunula. :) Já jsem na TMI dost zvědavá, ale nijak na to nespěchám. Až se k tomu dostanu, tak se k tomu dostanu. :) Jezdci časem jsou moc fajn. :) Určitě přečti! Doufám, že se ti ten Ritmatik bude líbit, já sama se na něj moc těším. :)

      Vymazat
  2. Skvělý výběr knih. Já se nejvíc těším na Útěk a Eleanor a Park, protože jsem velice zvědavá na autorku, přesně jako ty. Fangirl čteš v angličtině?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno, Fangirl čtu v angličtině, sice naprosto hlemýždím tempem, ale čtu. :D Já jen doufám, že vyjde i pokračování Útěku, známe KK, že. Na Eleanor a Parka se fakt těším, jen mě trochu mrzí, že to vyjde až v listopadu, ale co. :)

      Vymazat
  3. Teším sa na viacero knižiek, napríklad štvrté TMI, Šachovnicu bohov, Steelheart alebo napálenú. Ale úplne najviac na nového druida. Predchádzajúce dva diely, ktoré si ešte nečítala si prečítať rozhodne MUSÍŠ, pretože sú perfektné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, jo, na druida se určitě chystám! :D První díl se mi moc líbil, takže se na ty další moc těším. :) Pokusím se tedy dostat k tomu druhému dílu co nejdříve. :)

      Vymazat
  4. Moc se těším na Bez naděje a na Eleanor a Park. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn! Snad se ti ty knížky budou líbit. :)

      Vymazat
  5. Nabíječ!!!! :DDDDD Wallbengera čtu tak nějak od prosince, vlastně jsem zapomněla, že ho mám rozečteného. Jsem v polovině a damn, jakto, že jsem to ještě nedočetla? Je to vážně dobré. :D
    Paranormálka od Jamie McGuirre? Damn,, bojím se. Beautiful disaster mě bavila hlavně kvůli charakterům, a i tak mě druhá půlka už tak nevzala. Ale... paranormálka? Ale má to krásnou original obálku. :D
    Asi vážně nedávám v blogsféře moc pozor, protože jsem o Rainbow Rowell neslyšela, dokud neudělala Luu na svém blogu ten seznam knih. Byla tam i Fangirl. Ta kniha mě okouzlila! Je vážně strašně... so nice! :D Původně jsem chtěla dát je 4*, ale jak se mi to po dočtení rozložilo v hlavě... musím dát pět. :D
    Mead zas tak moc nežeru, ale Šachovnici bohů si přečtu. A taky smekám nad obálkou. Ta je naše? What? :D A Snová horečka.. ty covery začínají být vážně kouzelné. :D
    A Sanderson... ach. ♥♥♥

    Strašně se mi líbí, že si tak najdeš knížky a těšíš se na ně. Já na to nemám čas a popravdě ani trpělivost. Navíc docela často čtu staré knihy, je jich tolik (!), na nové ještě není čas, pokud se na ně vážně netěším. :D Fajn článek. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to divné, že zapomeneš na rozečtenou knihu a pak o ní prohlašuješ, že je vážně dobrá? :D Neodporuješ si trochu? :D A mimochodem - jakou to má angličtinu? Ta aj mě v tomto případě asi láká více než čeština, jop. :D
      Tak já jsem z Katastrofy nebyla moc nadšená, ale chci jí dát šanci, jop. Třeba ta paranormálka překvapí. :D
      Pf... Ty nedáváš pozor asi hlavně na GR, co, holka? :D Protože tam byla Rainbow několikrát zmiňována. :D Mám Fangirl právě rozečtenou a vážně mě to baví. Fakt se musím pořád usmívat, to jinak nejde. :D
      Já mám od Mead pěknou sbírku knih, aniž bych je pořádně četla. Asi bych se do toho vážně měla pustit. :D No představ si to, že je! :D
      Ale jó, rozhodně je ta obálka lepší než u třetího dílu. :D
      Chápu. :D

      Já jsem takový ten typ člověka, který je hrozně rád informován. :D Takže mám přehled v nových knihách, ale i v nových filmech či seriálech. Prostě když mě něco zajímá, musím mít o tom přehled. :D Ale jinak taky čtu spíš ty starší knížky, novinky tak trochu nestíhám, jop. :) Děkuji! :D

      Vymazat
    2. už jsem ji dočetla. Dala jsem jí čestných 5* :D Ale vážně, skvělá, vtipná, miluju styl psaní. A je napsaná krásně realisticky. x)) Možná je to u mě způsobené tím, že když mě někdo od něčeho odtrhne, dlouho mi trvá, než se k tomu zas vrátím, a může to být třeba úplně dokonalý. Třeba Doctor Who, kterého jsem začala sledovat a ještě pořád (cca dva roky) se k tomu nedostala. :D
      angličtina... well, máš tam hovorovou, ale jinak jednoduchá. Tedy, já si myslím, že je jednoduchá, protože jsem se nedívala do slovníčku, i když jsem občas něco nevěděla, děj to nezasáhlo. Nebyly tam nějaké šílené obraty nebo idiomy. Ani nic nečekaného... ale já tak vidím veškerou contemporary, takže se to asi tak brát nedá. :D Budeš se na to muset kouknout sama. A dostaň se aspoň do půlky, začátky jsou vždycky psané tak nějak divně. :D
      no... já na gr vážně moc nebývám. Nemám na to čas. Ale já to napravím zase o velkých prázdninách. :D A Fangirl je kouzelná! x))

      tohle by mě nebavilo. Nebo na to spíše nemám čas. :D A máš zač. :DD

      Vymazat
    3. Fákt? Tak to se na ni vážně musím mrknout! :D A jsem tedy fakt zvědavá. :) S Doktorem Who jsem zaseknutá u šesté série a taky se mi nějak nechce dál. I když to bude asi z části kvůli tomu, že Matt Smith mě jako Doktor tolik nebaví, ovšem na druhou stranu jsem si oblíbila Pondovi a nechce se mi s nimi loučit. Je to složité. :D Asi počkám do prázdnin. Nebo do podzimu, kdy má být ta nejnovější řada. :)
      Jó, tak snad to nějak dám. :D Až budu mít čas, určitě se na to tedy podívám. :)
      Já jsem tam pořád. :D O prázdninách, je mi to jasné. :D A Fangirl byla naprosto úžasná. :)

      Mě to baví. :D A čas si na to najde vždycky. :D (Obzvlášť, když mám dělat něco jiného, to se pak dobře hledá a zkoumá. :D)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.