Recenze: Tygrova plavba

Série: Tygří sága
Díl: 3.
Počet stran, vazba: 528 stran, hardback
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Hodnocení na GoodReads: 4,39/5 (15 085 hodnotících)
Hodnocení obálky: 5/5 (krásná!)

Ren je osvobozen, avšak rozhodně už není tím, koho Kelsey zná a do koho se zamilovala. Kelsey to velice trápí a s jejich vztahem to vypadá špatně. Útěchu jí přináší Kišan, který se snaží ze všech sil, aby se Kelsey cítila dobře. Ovšem problémy ohledně vztahů bude Kelsey muset hodit za hlavu, když se s bratry vydají splnit třetí úkol, jehož splnění je dovede o krok blíž k prolomení tygřího prokletí. Tentokrát půjde o velice nebezpečné dobrodružství, které je zavede k drakům pěti oceánů.

Americká spisovatelka Colleen Houck se ve světe proslavila svou Tygří ságou. První díl nejdříve vydala jako e-book vlastním nákladem, než se jí ujalo nakladatelství, které knihu vydalo v papírové podobě. V současné době série čítá čtyři díly, ovšem autorka údajně plánuje i díl pátý, avšak datum vydání není známé. Nicméně letos v červnu by měla ve formě e-booku vyjít kratší novela, která dějově předchází celé sáze. Je také oficiálně známo, že autorka pracuje na příběhu z egyptského prostředí, přičemž má smlouvu na dvě knihy.

Colleen Houck píše nepochybně dobře. Má velice pestrý slovník. Bohužel mi tentokrát byly všechny ty popisy spíše na obtíž než naopak. Po nějaké době je opravdu unavující si na téměř každé druhé stránce číst, co mají hrdinové k jídlu, a detailní popis oblečení se nakonec také omrzí. Hlavně to neuvěřitelně zdržuje celý děj. Knize by neuškodilo, kdyby byla o dobrou polovinu kratší a vyškrtání všech těch mnohdy zbytečných popisů by to jistě zajistilo. Tentokrát to pro mě bylo čtení pomalé a místy poněkud útrpné.

Po příběhové stránce jsem z knihy taková rozpačitá. Na jednu stranu je příběh vážně dobrý, na tu druhou zbytečně moc utahaný. První polovina knihy je prakticky o ničem, nic se nevyřeší, nikam se nedostaneme. Kelsey pouze řeší své dilema, koho z bratrů si má vybrat. A když je tomuto věnováno dobrých dvě stě padesát stránek knihy, opravdu mě to přestane bavit. Obrat k lepšími nastává při plnění úkolu a setkání s draky. Tuto stránku příběhu má autorka promyšlenou na jedničku. Z draků jsem byla nadšená, v tomhle směru totiž nechybí originálnost. Konec je poměrně předvídatelný.

První polovina knihy je jedním slovem nudná. Byla jsem až frustrovaná z postav a z nezajímavého dění. Druhá polovina je lepší, akčnější – alespoň pokud jsou v blízkosti draků. Když řeší vztahy, je to pořád to samé dokola. Konec není nijak překvapivý, což je škoda.

Nejlepším prvkem na této knize jsou draci. Ti se autorce vážně povedli. Má je popsané vskutku dobře a velice živě. Líbilo se mi, že každý z draků je úplně jiný, má jiné vlastnosti. Pokud se nepletu, inspirovala se autorka tentokrát v čínské mytologii, alespoň co se podoby draků týká. Myslím, že čtenářům se draci zalíbí stejně jako mně.

Já někdy říkala, že mám Kelsey ráda? Vážně? No, teď už se přikláním k názoru, že Kelsey je neskutečně otravná hrdinka. Nechápu její smýšlení. Iritovalo mě, jak každý mužský v blízkosti Kelsey po ní touží, snaží se získat její srdce a ona přitom o sobě pořád tvrdí, jak je obyčejná a nepříliš hezká. A pak se vzteká, když Ren naznačí, že nějaká dívka je hezčí než ona. To jako vážně. Nemám ji po tomto dílu ráda a už asi ani mít nebudu. Jedna z nejhorších dívčích hrdinek z YA knihy, vážně.
Rena jsem nikdy neměla ráda a můj názor na něj se stále nezměnil. A už ani nezmění. Kišan je v celé knize asi nejsnesitelnější postava, i když nechápu, jak může mít rád zrovna Kelsey. K němu by se hodil někdo úplně jiný.

Postavy celkově nejsou moc povedené. Často vedou nelogické rozhovory, které se neustále opakují a nakonec se ohrají. Mít kniha lépe napsané postavy, dost možná by celá byla o stupeň lepší.

To čtení bylo vážně dlouhé a únavné. Kniha je sice napsaná hezky, avšak autorka to zbytečně natahuje. Postavy mi ani dříve příliš nesedly. Příběh ohledně draků je dobrý a zajímavý, jen škoda, že to okolo není tak povedené. Celkově si kniha drží dosti podobnou úroveň jako druhý díl, i když ten první se mi stále zdá nejpovedenější. Avšak pokud jste fanoušci série a knihy vás baví, řekla bych, že tento díl vás nezklame a bude se vám líbit.

6/10

Zdroj obrázků: zde, zde a zde