Přeskočit na hlavní obsah

Student knihomol - prosinec 2014

Tento projekt vytvořila Cathy z blogu Mezi nebem a peklem.

• Levandulový pokoj - Nina George / 320 stran
Levandulový pokoj bylo takové milé a oddechové čtení, která bylo nejvíce zajímavé hlavní postavou a jeho pohledem na knihy. Určitě to člověka nutí i k zamyšlení a dokáže to vykouzlit úsměv na tváři.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Píseň krve - Anthony Ryan / Stín krkavce / 1. díl / 624 stran
Myslím, že jsem se na blogu vyjádřila už dostatečně jasně ohledně toho, jak moc se mi tahle knížka líbila. Bylo to vážně výborné čtení a na tu délku i opravdu rychlé. Stoprocentně doporučuji se po knize podívat, obzvlášť pokud máte rádi fantasy.
Na GoodReads hodnoceno 5/5 hvězdiček.

• Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz / 359 stran
Další úžasná knížka. Příběh Aristotela a Danteho jsem měla v to-read už více než rok, avšak k přečtení mě nakopla až jedna hodně pozitivní recenze. A v nejmenším nelituji toho, že jsem se do knihy pustila, protože byla vážně úžasně krásná a já všem doporučuji se po ní poohlédnout.
Na GoodReads hodnoceno 5/5 hvězdiček.

• Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender - Leslye Walton / 280 stran
Tohle byla hodně zvláštní kniha. Nakonec byla trochu jiná, než jsem čekala, proto mi úplně nesedla do nálady. Netušila jsem, že to bude celé v tolik melancholickém a depresivním duchu. Nepopírám, že je to dobrá kniha, rozumím, proč jsou z ní někteří nadšení. Mně z ní bylo akorát tak smutno. Ovšem přečtením této knihy jsem splnila jeden ze svých čtecích plánů na prázdniny.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček


• Throne of Glass - Sarah J. Maas / Throne of Glass / 1. díl / 404 stran
Původně jsem myslela, že tuhle knížku do konce roku nestihnu, ale nakonec jsem se po ní rozhodla sáhnout, protože jsem si potřebovala spravit náladu a doufala jsem, že by to tahle knížka mohla zvládnout. A taky že jo. Čtení mě bavilo hrozně moc, upřímně jsem si ho užívala. Kdybych měla dát jen na své pocity, dám té knížce plný počet, ale objektivně jsem tomu musela něco strhnout.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Bouře začíná - Damian Dibben / Strážci minulosti / 1. díl / 380 stran
Tohle bylo rychlé, oddechové čtení. Nejzajímavější určitě bylo to pojetí cestování časem. Kdybych byla o nějakých pět let mladší, pravděpodobně mě to bude bavit mnohem víc.
Na GoodReads hodnoceno 3/5 hvězdiček.

• Bez naděje - Colleen Hoover / Bez naděje / 1. díl / 384 stran
Z tohohle mám hrozně různorodý pocity. Určitě mě to neohromilo tolik, jak bych čekala, když si vezmu, kolik chvály jsem na to slyšela. Byly chvíli, kdy se mi Sky zamlouvala hrozně moc, líbily se mi její názory. Jenže spíš převažovaly chvíle, kdy mi nesedla. Holder je sice sympaťák, ale působí spíš stereotypně. Tu hlavní zápletku jsem uhodla. A jasně, bylo mi to hrozně líto a dávám autorce palec nahoru za to, že měla odvahu něco podobného do své knihy zapracovat, ale přišlo mi to něčím hrozně zabitý. Plus mě to místy nebavilo, takže jsem to jen tak skenovala pohledem. Zkrátka nevím. A mám teď dilema, jestli zkoušet od Hooverové číst něco dalšího.
Na GoodReads hodnoceno 3/5 hvězdiček.

• Lola a kluk od vedle - Stephanie Perkins / Polibek pro Annu / 2. díl / 303 stran
Knížku od Stephanie Perkins jsem potřebovala jako sůl. Chtěla jsem si zvednout náladu, chtěla jsem romantické dívčí čtení a přesně to jsem dostala. Lola se mi sice nelíbila tolik jako Anna, nicméně pořád to v rámci stejného žánru patří mezi to nejlepší. Byla to perfektní kniha na zakončení roku, navíc se díky ní teď ještě víc těším na Islu!
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.


V prosinci jsem toho sice nepřečetla tolik jako v listopadu a ani jsem nezvládla všechno, co jsem chtěla, ovšem pořád jsem se svým čtením dost spokojená. Měla jsem to štěstí přečíst spoustu skvělých knih, většinou i celkem dlouhých. Vesměs mě bavily a já jsem opravdu ráda, že jsem se ke knihám dostala.
V prosinci jsem také zavítala do kina na posledního Hobita. I když to nebyl vyloženě špatný film, první díl se mi stejně zdál asi nejlepší a na Pána prstenů to bohužel nemá ani vzdáleně. Hádám, že nikdy nebudu mít potřebu si dávat sledovací maraton Hobita, tak jak to jednou za čas se sestrou uděláme u Pána prstenů. Fakt mě to mrzí, ale ono to prostě trpí tím, že z jedné knihy se udělaly tři filmy.
Seriály jsem teď tak nějak přestala úplně sledovat. Z části je to proto, že na to nějak nemám chuť a z části proto, že vím, že když si nějaký seriál pustím, budu to chtít co nejdřív dohnat a spoustu času tím ztratím. Plus jsem si řekla, že když už jsem vydržela doteď, patrně to zvládnu až do konce sezony/do doby než budu mít po maturitě a přijímačkách, takže to už nechám být a pak si všechno shlédnu najednou. To pak bude týden infarktů, až budu koukat na všechny ty šokující závěry najednou. :D
Plánů na leden moc nemám. Jistě vím jen to, že budu muset přečíst Norské dřevo a Vyhoďme ho z kola ven, protože to mám na portfolio. Celkově budu asi muset začít ty knížky víc omezovat. Blíží se pololetí, brzo pro mě začnou pořádné přípravy na maturitní ples a také na maturitu a přijímačky. Přece jenom to chci zvládnout všechno nějak slušně, tak tomu budu muset něco obětovat. Nu, uvidíme. 

A co pěkného jste v prosinci přečetli vy?

Komentáře

  1. Vážně mě láká si přečíst Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, protože na tuhle knížku všude slyším jen samou chválu :) A taky se nemůžu dočkat, až se pustím do Písně krve a až vyjde Throne of Glass :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doporučuji se do ní opravdu pustit, je vážně bezva. :) Jé, Píseň krve je fakt skvělá, tak snad se ti bude líbit! A jo, doporučuji se po ToG podívat, až to přeloží. :)

      Vymazat
  2. Já seriály teď taky moc nestíhám, znovu jsem si pustila 8. řadu Bones, abych se mohla vrhnout na ty další, které jsem už neviděla, ale pak jsem se z náhlého popudu (protože se mi něchtělo číst - hrůza!) vrhla na 4. řadu Masterchefa a bylo to boží!!!! Kromě posledního dílu jsem zkoukla i Masterchef Junior - 1. řadu.
    Za prosinec jsi toho zvládla hodně! :)
    Hlavně ten Aristotle and Dante mě pořád láká :) Stejně tak Throne of Glass, ale to se opakuji :)
    Bez naděje se mi přes přeslazenost Holdera líbilo :)
    Annu mám taky radši než Lolu a Isly se už nemůžu dočkat, kdy už budeee? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bones budu teď sledovat tuším devátou řadu, tu teď začali u nás vysílat - Bones je teď už asi snad jediný seriál, který sleduji s dabingem, jop. :D Já se snad budu na toho Masterchefa někdy podívat, nejsi jediná, koho to tak baví. :D :)
      Děkuji! :) Já sama jsem naprosto spokojená. :)
      Klidně se opakuj, mě to nevadí. :D Já zas zopakuji to, že obě knihy podle mě stojí za přečtení. :D :)
      Já s tou Bez nadějí furt nevím, no. :D Taková zvláštní kniha.
      Isla bude tuším v květnu, stejně jako byla Anna a Lola, takže si ji patrně dám jako odměnu za maturitu, když ji zvládnu. :D

      Vymazat
  3. Vážně důkladně mě lákáš na Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. (Koneckonců, to ty jsi mi ji doporučovala na Goodreads, viď?) =D No dobře, tak já si to teda nějak seženu. Protože musím přiznat, že tahle knížka mě fakt láká. =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, byla jsem to já, protože si fakt myslím, že by se ti ta knížka mohla líbit. :) A jestli nebude, tak se budu stydět. :D

      Vymazat
  4. Docela mě zaskočilo, když jsem viděla, že jsi knížce Throne of glass dala stejné hodnocení jako Lole a klukovi od vedle! :D Jakože Lola je dobrá knížka, skvělá oddechovka, ale myslela jsem, že Throne of glass bude tochu vyšší liga! :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, oběma knížkám jsem dala čtyři hvězdičky, protože si je tak obě dvě podle mého zasloužily. :) Ovšem Throne of Glass a Lolu já osobně neporovnávám mezi sebou, protože ty knížky jsou každá úplně jiný žánr. Lolu mohu srovnat třeba s tou Annou nebo třeba s nějakou knihou od Jenny Han či Gayle Forman. Throne of Glass můžu zase srovnat kupříkladu si Výjimečnou od Kristin Cashore nebo s nějakou jinou fantasy. Pokud se ti chce, můžeš si přečíst článek o mém hodnocení, který se na blogu nachází. :) - http://yours-fantasy.blogspot.cz/2014/09/knizni-maraton-par-slov-k-hodnoceni-knih.html

      Vymazat
  5. S tím Hobitem to máme stejně... Nedokážu si představit, že bych si někdy udělala “Hobit maraton“, přitom TLOTR maraton dělám každý rok nejmíň jednou.. xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně tak! :) Myslím, že bude hodně dlouho trvat, než si doma sama od sebe Hobita pustím, jop. :D

      Vymazat
  6. Chtěla bych si přečíst Levandulový pokoj, Bez naděje, Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender a Lola a kluk od vedle. S Hobitem to vidím stejně, zfilmovaná verze se mi nelíbí. Je roztáhlá, přidané postavy tam nemají co dělat a spoust důležitých věcí chybí, zato je tam milion přidaných detailů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se ti všechny ty knížky budou líbit, pokud se k nim dostaneš. :) Ohledně Hobita s tebou souhlasím, jop. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.