Přeskočit na hlavní obsah

Mých TOP 5 YA fantasy sérií, které chci rozečíst

Už je to několik měsíců, co jsem sepsala nějaký ten článek zaměřený na mých TOP 5. Tak jsem si řekla, že bych opět mohla nějaký ten seznam sepsat. Rozhodla jsem se zaměřit na young adult fantasy série, které chci rozečíst - není to tak dlouho, co jsem dočetla knihu Throne of Glass od Sarah J. Maas, a jelikož mě ta kniha dost bavila, říkala jsem si, že by nebylo špatné se na knihy ze stejného žánru trochu více zaměřit. Nechci kecat, ale mám pocit, že u nás se zatím knížky z tohohle žánru tolik nevydávají, proto na mém seznamu trůní hlavně anglické tituly.


The Grisha Trilogy
Leigh Bardugo

Tahle série začala vycházet ve stejné době jako Throne of Glass, které jsem výše zmiňovala, a co jsem si tak všimla, často je fanouškům knihy Throne of Glass doporučována. Mě samotnou nejvíce zaujala tím zasazením do prostředí, kterým je v podstatě fiktivní Rusko, na to vlastně naráží už samotné obálky. V zahraničí jsou ohlasy velice pozitivní, takže proč této sérii nedat šanci?
Navíc k této sérii začne brzy vycházet spin-off, tudíž pokud se mi zalíbí, aspoň si budu moci přečíst něco dalšího ze stejného světa!


Snow Like Ashes
Sara Raasch

Tahle série je poměrně nová, první díl vyšel teprve loni na podzim. A já osobně se přiznám, že jako první mě u toho prvního dílu ohromila obálka, která je u toho druhého stejně dobrá! Zamlouvá se mi i nápad na samotný příběh - pokud se nepletu, jsou tu čtyři království, ty jsou dělené podle ročního období, a jedno z království obsadí to druhé. Takže tu patrně půjde o nějakou vzpouru. Kolik má mít tahle série dílů, to upřímně netuším. Ovšem k jejímu přečtení jsem se rozhodla poté, co jsem si zjistila něco k autorce, která se jeví moc sympaticky. Hodnocení jsou také moc pozitivní, proto téhle sérii chci šanci dát a docela se na to těším!


His Fair Assassin
Robin LaFevers

O téhle sérii se patrně nemluví tolik jako o těch ostatních, které v seznamu mám, ale to neznamená, že by byla méně zajímavá. Podle mě je to právě naopak. Je to už hodně dávno, co mě vlastně ten první díl zaujal - Grave Mercy mám ve svém to-read listu už od roku 2012! To je, co? Za to, že jsem se k tomu ještě nedostala, může fakt, že to není tak dlouho, co jsem začala aktivněji číst v angličtině a více si troufat. Jelikož se to už změnilo, je nejvyšší čas to napravit! A už jsem se zmínila, jak překvapivě vysoké hodnocení má první díl od mých přátel?


The Winner's Trilogy
Marie Rutkoski

Tohle je trošku novější série. Na první díl se názory čtenářů lehce různí, ale lidem, jejichž názory sleduji, se ta kniha vesměs dost líbila. Slyšela jsem hodně chvály na propracovanost politiky, na originálnost příběhu a na snesitelné postavy. Podle popisu druhých mě ten děj zaujal. Navíc mi i ty obálky přijdou zajímavé a zkrátka bych si to chtěla přečíst. Jsem na to upřímně zvědavá. Jo a hodně mě baví, jak Američani nevědí, jak vyslovit autorčino jméno.


Královna Tearlingu
Erika Johansen

A na závěr jedna série, která se své premiéry u nás už dočkala! Vím, že na Královnu Tearlingu jsou ty názory dost rozporuplné - co jsem si tak všimla, buď se to čtenářům líbí nebo ne. Já jsem na to zvědavá. Sice mi přijde lehce podivné, že je to zasazené do doby podobné našemu středověku a přitom je tam několikrát zmiňováno, že se to vlastně odehrává v budoucnosti, ovšem když čtu názory na tuhle knížku, zkrátka z toho cítím podobnou atmosféru jako mělo Throne of Glass. U Královny Tearlingu je pravděpodobné, že si ji z tohohle seznamu nakonec přečtu jako první. Ale kdo ví. Prostě jsem na tohle velmi zvědavá.

Tak to by bylo k mým TOP 5 vše! Doufám, že se vám článek líbil, že vás třeba některá ze sérií zaujala, moc ráda se dozvím, která to je, a budu ráda za jakékoliv doporučení týkající se tohoto žánru!

Zdroj obálek: www.goodreads.com

Komentáře

  1. Shadow and Bone na mě už čeká doma, akorát najít čas a chuť se do ní pustit. Sérii si ale zahraniční fanoušci dost chválí, tak jsem zvědavá.
    Jako ta Královna Tearlingu! Já jsem z ní prostě nadšená, přestože jsem se na začátku nemohla začíst. To podivné období je naopak strašně dobře popsané a hlavní hrdinka Kelsea je naprosto skvělá. (Mám trochu pocit, že jak to tady chválím, tak tě určitě spíš odrazuji od čtení a nakonec se ti to určitě nebude líbit tak jako mně :D). Moc se těším na pokračování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak jsem zvědavá, co na to řekneš! :) Hm... Možná bychom si pak mohly dát nějaké společné čtení? :)
      Víš co, já k tomu budu přistupovat s nulovým očekáváním, takže mě to může jen a jen překvapit. :) Ale mám pocit, že se mi to líbit bude, tak uvidíme, no. :D :)

      Vymazat
  2. Páni, máš toho vážně hodně. Obdivuji tě, že čteš knihy i v angličtině :) Jednou bych se k tomu také chtěla dopracovat :) Série Snow Like Ashes má opravdu překrásnou obálku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se čtením v angličtině je nejdůležitější se k tomu prvnímu pokusu dokopat. Když si vybereš tu správnou knihu, tak je možné, že zjistíš, že tě to čtení v angličtině vlastně baví. Možná i víc než v češtině. :) Nu, uvidíš! Každopádně ti s tím budu držet palce! A souhlasím, ta obálka je úžasná! :)

      Vymazat
  3. Ze seznamu znám jen Grishu, kterou taky plánuji, protože američtí booktubeři ji opěvují pořád dokola a pak znám poslední zmíněnou. U té se možná spíš kouknu na film, má tam hrát Emma Watson, pokud se nemýlím a to je pro mě velké lákadlo, i když pro mě se nikdy nevymaní z role Hermiony asi :D
    Tři ostatní vypadají zajímavě hlavně vizuálně, anotace jsem zatím neprohlížela, ale určitě mi tenhle seznam bude inspirací :) Super článek :) Top 5 je príma rubrika :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, američtí booktubeři mluví o Grishe hodně. :D Jo, o tom filmu s Emmou Watson také vím a jsem na to docela zvědavá. :)
      Se přiznám, že mě u těch sériích také jako první zaujaly hlavně ty obálky, no. :D A poté často nadšená řeč od booktuberů. :) Děkuji! Jsem ráda, že se ti tahle rubrika líbí. :) Pokusím se do ní teď přispívat trochu častěji. :)

      Vymazat
  4. Z tveho seznamu zvazuji tak akorat Kralovnu Tearlingu, ale jeste si tim nejsem moc jista... spousta nazoru a kazdy jiny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A právě kvůli těm různorodým názorům jsem na Královnu Tearlingu opravdu zvědavá! :)

      Vymazat
  5. Všechny knížky vypadají dobře, The Winner's Trilogy a Snow like Ashes už mám dlouho v hledáčku :) Škoda, že u nás takových knih moc nevydávají..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, u nás zatím moc nevychází. Vlastně vím jen o Královně Tearlingu. Ale CooBoo teď chystá to Throne of Glass od Sarah J. Maas a kdo ví, třeba se to chytne a začnou se tyhle knížky u nás vydávat též. :)

      Vymazat
  6. Zaujala jsi mě dost, ale myslím, že si počkám na recenze. Vzhledem k tomu, na kolik sérií jsi mě už stihla navnadit, myslím, že co číst rozhodně mám... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to abych se do těch knih co nejdřív pustila! :D Ale né, vážně mám v plánu si je přečíst, v létě bych se na ně moc ráda podívala a recenze pak budou určitě. :)

      Vymazat
  7. Tiež by som sa chcela tomuto žánru viac venovať, láka ma najmä Snow Like Ashes.:) Čítala som akurát Kráľovnu Tearlingu a bolo to fajn, takže... som zvedavá na tvoj názor.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu Královnu Tearlingu budu číst určitě! Sice ne dřív než v červnu, ale to myslím nevadí. :D Snow Like Ashes vypadá úžasně, na to jsem ohromně zvědavá. :)

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Tipy na knihy v angličtině

V posledních měsících jsem přečetla pár anglických knížek, o kterých jsem se zde na blogu vůbec nezmínila, vzhledem k mé neaktivitě. Nicméně teď zpětně mě to mrzí, proto jsem se rozhodla, že vám sepíšu tipy na anglické knížky z poslední doby, většinou se jedná o loňské novinky či o novinky ze začátku tohoto roku. Snad někdo z vás shledá tato doporučení nápomocná!