Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírůstky - březen, duben a květen 2015


Máme tu konec měsíce a tak jsem se rozhodla pro vás konečně sepsat článek o knihách, které mi nějakým způsobem přibyly do knihovničky. Tentokrát výjimečně spojím dohromady tři měsíce - za březen a duben jsem článek bohužel nestihla sepsat, a jelikož mám menší guláš v tom, kdy mi přesně která kniha přibyla, dám to teď všechno dohromady i s květnem. Upřímně doufám, že jsem na nic nezapomněla. Za červen pak patrně sepíšu výjimečně samostatný článek.
Na poměry některých těch přírůstků moc není, na poměry mé jich je hodně. Chcete tedy vědět, čím jsem obohatila svou knihovnu?






V březnu se stal zázrak a nakladatelství Knižní klub mě vybralo v té jejich soutěži o recenzní výtisk knihy Příliš mnoho Kateřin od John Greena, a já jsem si ji tudíž mohla přečíst o něco dříve než ostatní. Přiznám se, že do soutěže jsem se zapojila s tím, že mě stejně určitě nevyberou, proto mě tolik překvapilo, když ano. Od Greena jsem totiž plánovala nejdříve zkusit přečíst některou z jeho knih v angličtině, než se pustím do překladu. A zrovna Kateřiny byla jedna z mých možností - v angličtině je totiž doma mám. Nakonec to dopadlo jinak - jako první jsem četla překlad. Jsem docela ráda, že jsem se s Greenem poprvé seznámila u této knihy, protože se mi dosti líbila a já se teď ráda podívám na jeho další tvorbu (pokud nepočítám Hvězdy, ehm.)
Za poskytnutí recenzního výtisku ještě jednou děkuji.

Hůl prokletí a Grim přízrak jsou první dva díly ze série Pax od Asy Larsson a Ingely Korsell. Za poskytnutí těchto knih k recenzi moc děkuji nakladatelství Host. Obě knížky jsem už naštěstí stihla přečíst, na obě jsou na blogu už i recenze. Já osobně vám musím tuhle sérii moc doporučit, ty knihy se fakt skvěle čtou a navíc mají boží ilustrace! Už se dost těším na ta pokračování!

Ostrov lhářů od E. Lockhart jsem také dostala od nakladatelství Host, kterému tímto ještě jednou děkuji. Když kniha v dubnu vycházela, určitě jste zaregistrovali smršť lživých tweetů a později i lživé recenze. Docela dost mě potěšilo, že i ostatní blogeři, kteří knihu recenzovali, se snažili kolem ní udržet takové to tajemství, to bylo hrozně super! Možná si také vzpomínáte, že v únoru došlo k setkání Hostu s pár blogery - právě na tomto setkání jsme dávali propagaci této knihy dohromady. Podle mě se propagace moc povedla a já se teď vážně těším, až si najdu čas, abych si tu knihu mohla přečíst i v českém překladě, protože je opravdu skvělá a já si ji ráda přečtu znovu!

 

U recenzních výtisků ještě na chvíli zůstanu.
Teď na konci května jsem si od nakladatelství Host vyžádala jako recenzní e-výtisk knihu Pod sněhem od Petry Soukupové. Vyfoceno nemám, protože jsem si knihu ještě nestihla hodit do čtečky, ale už brzo to napravím! Na knížku se totiž moc těším, protože Zmizet se mi od Petry Soukupové hrozně moc líbilo, tudíž jsem zvědavá na její další tvorbu.
Navázala jsem i spolupráci s obchodem Audioteka.cz, z čehož mám poměrně velkou radost a to hlavně díky tomu, že mě z Audiotéky oslovili sami. Odteď tedy na blogu přibudou recenze i na audioknihy. Doufám, že vám to nevadí. Já sama ráda podpořím knihy v jakémkoliv formátu, navíc jsem chtěla audioknihy už dlouho zkusit, takže jsem na nabídku kývla. Jako první jsem si vybrala audioknihu Mrtvá šelma, mám za sebou už asi dvacet procent a jsem překvapená, jak moc dobře se mi to poslouchá. Jsem zvědavá na zbytek!

Konečně kniha, kterou jsem si pořídila sama! Příběhy opředený život A. J. Fikryho od Gabrielle Zevin je kniha, kterou jsem měla vyhlédnutou už opravdu dlouho. Původně jsem si ji plánovala dokonce pořídit v angličtině, když jsem ale zjistila, že vyjde v češtině, počkala jsem si na překlad. Přiznám se, že na počítači mi ta obálka přišla děsivá. Naživo tak hrozně nepůsobí, naštěstí. Jinak se jedná o bazarový úlovek, kniha stála asi stovku, takže jsem ji tam nemohla nechat, když jsem ji viděla. Moc se těším, až se do ní pustím!

Tohle je jeden z důvodů, proč jsem si v březnu a dubnu nepořídila žádnou knihu ze svých peněz. Předobjednala jsem si totiž A Court of Thorns and Roses od Sarah J. Maas. Jméno autorky vám je dost možná povědomé - Sarah J. Maas napsala i Throne of Glass. Přiznám se, že se neřadím mezi naprosto skalní fanoušky autorčiny prvotiny, ale s klidem o té knize můžu prohlásit, že byla napsaná skvěle. A já tak nějak cítím, že ACOTAR je pro mě to pravé. Kombinace Fae a inspirace v pohádce Kráska a zvíře, to mi zní výborně. Plus na to jsou kladné odezvy. A má to boží obálka. Zkrátka a dobře jsem si to pořídila a věřím, že to bude boží.
Jinak BookDepository má výborné načasování - tahle krasavice mi přišla hezky po písemných maturitách, takže jsem měla skvělou odměnu!

To nejlepší nakonec! Aneb druhý důvod, proč jsem si v březnu a dubnu nekoupila jinou knihu. Předobjednala jsem si totiž tohle nové vydání Fangirl od Rainbow Rowell. Vím, už jednou ji mám doma, tak proč ji kupovat znovu? Odpověď je jednoduchá - je to krásný hardback! A speciální edice, jop. Ráda bych si v nějaké speciální hardbackové edici pořídila i Eleanor a Parka, z části je to kvůli tomu, že ten můj paperback je chudák hodně odrbaný, a z části proto, že bych zkrátka chtěla mít doma všechny knihy od Rainbow Rowell v nějakém fakt pěkném vydání. Jasně, mohla jsem na to myslet už při prvním nákupu těch knih, ale víte co... Člověk to občas nedomyslí. 
A opět mělo BD výborné načasování! Knížka mi přišla krásně jako odměna za ústní maturitu!

Proč je to speciální edice:

Všechny knihy dohromady:

Já mám ze všech nových knížek moc velkou radost, už se moc těším, až se pustím do těch, které jsem ještě nečetla, a jsem velmi zvědavá, co se mi podaří ukořistit příští měsíc!

Z mé strany je to vše! A co pěkného jste si v poslední době pořídili vy?

Komentáře

  1. Skvělé knížky! Na Kateřiny se chystám a Ostrov, Pax a Fangirl bych si taky jednou moc ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A všechny ty knížky za přečtení rozhodně stojí, takže doporučuji se k nim dostat co nejdříve! :)

      Vymazat
  2. Tohle vydání Fangirl ti moc závidím, je nádherné! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop, je krásné! Jsem fakt hodně ráda, že jsem si ho pořídila! :)

      Vymazat
  3. Krásné přírůstky:) ACOTAR ti upřímně strašně závidím!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já jenom doufám, že ta knížka za to pořízení stála. :D :)

      Vymazat
  4. Krásně knížky! Moc bych si chtěla přečíst Fangirl a Ostrov lží a i zkusim Příliš mnoho Kateřin :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny ty knížky jsou skvělé, takže rozhodně doporučuji přečíst co nejdříve! :)

      Vymazat
  5. Na Pax i Ostrov lhářů se také chystám. O nové knize Sarah J. Maas jsem také přemýšlela, ale zatím pořád váhám. Jinak to vydání Fangirl je úžasný! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvědavá, jaké to ACOTAR bude a upřímně doufám, že se mi to bude líbit, jop. :D Jop, to vydání se moc krásné. :)

      Vymazat
  6. Nádherné přírůstky.
    Kateřiny ti závidím. Ještě jsem od Greena nic nečetla, ale právě Kateřiny nebo Papírová města bych chtěla zkusit:)
    Na Ostrov lhářů jsem strašně zvědavá, mám ho objednaný na recenzi. I když mě ta lživá PR kampaň strašně štvala:)
    Nová kniha od S. J. Maas vypadá skvostně. Fangirl bych si ráda přečetla, ale čekám, až se mi v knihovně podaří ukořistit překlad:)
    Těším se na další článek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      Taky jsem od Greena chtěla jako první číst ty Kateřiny nebo Papírová města. Kateřiny už mám přečtené, na Papírová města se chystám a jsem na ně moc zvědavá. :)
      Tak doufám, že se ti bude ta knížka líbit! :) A co tě na kampani štvalo? Ten Twitter? Nebo ty lživé recenze? Na tom Twitteru jsme to totiž možná lehce přestřelili, to uznávám. :D :) Či ti vadilo něco jiného? :)
      Jop, na pohled je fakt krásná! Jsem zvědavá, co na Fangirl povíš! Překlad sice posoudit nemůžu, ale v angličtině mě fakt hodně bavila. :)
      Jé, to mám radost! :D :)

      Vymazat
  7. Moc hezké :) Ostrov lhářů jsem četla a jsem z něj nadšená (i když mi dělá problém sepsat na něj recenzi). Na sérii Pax se určitě také chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to mám velkou radost, že se ti Ostro lhářů líbil! Podle mě je to skvělá kniha, takže mě vždycky potěší, když na ni někdo má kladný názor. :) A Pax si přečti, je to skvělé!

      Vymazat
  8. Moc pěkné knihy. :) A Court of Thorns má naprosto božskou obálku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ACOTAR má tu obálka opravdu strašně krásnou! I když hardbackové vydání ji má ještě o něco hezčí, no. :D :)

      Vymazat
  9. Skvělé knížky! :) Ostrov lhářů a Příliš mnoho Kateřin bych si ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Rozhodně si je přečti, obě za to stojí. :)

      Vymazat
  10. Fangirl je nádherná :O Len tá cena, ale zase... oh, stálo by to za to, vyzerá to perfektne a strašne ti to závidím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně je! :D Jop, pravda, trošku jsem se plácla přes kapsu, ale jak píšeš, stálo to za to! :D Navíc jsem si to dala jako odměnu za maturitu (případně to bylo v plánu jako útěcha), tak si myslím, že jsem si tu knihu zasloužila! :D :)

      Vymazat
  11. Úžasné knížky. =) ACOTAR mě taky hrozně láká, ale pořád přemýšlím jestli objednat nebo ne. Nejsem si totiž jistá, jestli bych to ji s mou angličtinou dokázala přelouskat. Tahle nová verze Fangirl vypadá naprosto dokonale. Včera jsem si zrovna objednala obyčejnou verzi a už se moc těším. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předpokládám, že ACOTAR bude mít podobnou úroveň angličtiny jako Throne of Glass a tam to tak příšerně těžké není, i když nějakou tu slovní zásobu mít člověk musí, no. :) Jé, tak doufám, že se ti bude Fangirl líbit! :)

      Vymazat
  12. Asi to ode mě není zrovna hezký, ale... Jupí, konečně někdo, u jehož chvástaček nepropadám depresím! =D Každopádně chápu potřebu mít oblíbený knížky v 'hezčím' vydání, protože to mám úplně stejně. Nebo kupuju v angličtině knížky, co už mám v češtině, protože je prostě chci a tečka... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš to tak, že těch knih nemám tolik jako někteří? :D No tak mít doma anglické a české vydání, to je u mě zatím výjimka, ale kdo ví, třeba to časem taková rarita pro mě nebude. :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přidejte se k Alžbětě a rozluštěte záhadu hotelu Winterhouse / Hotel Winterhouse

Alžběta Somersová je jedenáctiletá dívka, které před pár lety tragicky zemřeli rodiče, od té doby žije se svou tetou a strýcem, přičemž se všichni navzájem nesnáší. Jedinou útěchou a radostí jsou pro Alžbětu knihy a všemožné hádanky, které miluje. Pak se stane něco nečekaného a patrně ta nejvíc vzrušující věc v Alžbětině životě - někdo její tetě a strýci zaplatí dovolenou a jí přes vánoční prázdniny pobyt v tajemném hotelu Winterhouse. Teta a strýc nic nezpochybňují, na dovolenou bez otázek vyrazí a Alžbětu i přes její protesty do hotelu pošlou. Přestože je to v hotelu krásné, Alžběta se musí pořád sama sebe ptát, kdo jí do hotelu poslal a proč? Podaří se jí rozluštit tato záhada? A co všechny ty záhady spojené se samotným hotelem - rozluští Alžběta i je?

Zákaz pořizování knih aneb jak se v nakupování aspoň trochu omezit

Dneska Kath na svém blogu Kath's World of Books uveřejnila článek s pravidly ohledně nakupování knih. Jejich cílem má být omezení nakupování, nenakupování zbytečných knih a podobně. Já jsem se rozhodla zapojit, protože si mnohdy pořídím naprosto zbytečné knížky, které se pak marně snažím prodat. I když je pravda, že poslední dobou na sebe dávám více pozor, pořád bych byla radši, kdybych si některé knihy nekoupila, ale knihomol jako já si holt nemůže pomoct. :D Také musím myslet na neustále se ztenčující volné místo v mé knihovničce a pečlivěji tak vybírat knihy, které stojí za to mít doma. :) A jaká pravidla, že jsem si to stanovila? 1. Nebudu si pořizovat žádné nové série od neosvědčených autorů - myslím tím autorů, se kterými nemám zkušenosti a nevím, jak mi sednou. 2. Nebudu si pořizovat knihy jen kvůli pěkné obálce. 3. Nebudu  si pořizovat další díly sérií, ze kterých mám doma jen první díl, dokud ten první díl nepřečtu. 4. Omezím pořizování knih z young adult žánru.

Recenze: Královská hraničářka [RV]

Autor: John Flanagan Originální název: The Royal Ranger Přeložila: Zdena Tenklová Série: Hraničářův učeň Díl: 12. Počet stran, vazba: 456 stran, hardback Nakladatelství: Egmont, 2014 Hodnocení na GoodReads: 4,43/5 (2 370 hodnotících) Hodnocení obálky: 4/5 (libí se mi :)) Něco málo k ději Už je to mnoho let, co byl Will Dohoda hraničářským učněm a také je to již nějaká doba, co byl sám sebou. Po tragédii, která zasáhla jeho život, je Will jako vyměněný a netouží po ničem jiném než po pomstě. Pokud se jeho přátelům nepodaří vymyslet, jak Willovi pomoci, patrně to s ním skončí špatně. Naštěstí Halt přichází s nápadem, který nejen že pomůže Willovi, ale mohl by vyřešit i zapeklitou situaci, ve které se nachází Horác s princeznou Kasandrou. A tak Will dostává svého prvního učně.